- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Netfone
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Mobil flották
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
senior tag
Amit még gondoltam leírok, másoknak hátha segít, 1 hónapja vettem egy 3d nyomtatott Fizik nyerget , ezt: [link]
Nekem bevallom nem lett végül jó, egyrészt szerintem kell a 155mm, a 150 határeset, másrészt ez a 3D nyomtatott minta (a fizikes legalábbis) nekem nem adta be, már rövidebb távoknál sem volt annyira okés.
Most hamarosan ha ezt nem viszik a bicóval, megy fel FB csoportba eladni, és marad a Speci Power Comp Nero 155, ezt már át is raktam az Orbeára.
Ahogy megmértem az Orbeát, kb fél centi különbség van Reachben a Cubehoz képest, nálam a picit rövidebb kezeim miatt a Reach ami nagyon kiérződik ha nem oké, remélem ez még belefér és nem kell stucnicserével indítanom... -
semmiho
tag
válasz -=RelakS=- #283869 üzenetére
Sok éve használom a technikát, pattintott kőkorszaki ugyan, de tökéletesen működik.
A GA2 zónát (~Z3) szintén hasonlóan ellenőrzöm: ha 15-20 mp-ig viszonylag jól tudok fütyörészni, akkor ott vagyok. Megjegyzem, versenyen gyakran használom - körülöttem szerintem megőrülnek tőlem. -
válasz -=RelakS=- #283896 üzenetére
Felénk igen szeles, hűvös nap volt tegnap is, ma is itt a Majna-vidéken. Ha a szél nem hagy alább, vagy erősödik, nem erőltetem, nem is az ellenszél miatt, hanem mert kimondottan kellemetlen hideg tud tőle lenni. Tegnap hosszabbat futottam, ellenszélben teljesen átfagytam, ahogy háttal fordultam neki, elkezdett rólam szakadni az izzadtság. Gyakoribb irányváltásnál ez nem kellemes, és csak most kezdtem a kinti szezont, nem szeretném két hét tüdőgyulladással megakasztani, hogy egy hónap lábadozás után megint kezdhessek mindent elölről. Azért sportolok, hogy egeszségesebb legyek, nem azért, hogy megbetegedjek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
-
dom1n0
senior tag
válasz Ringman #283906 üzenetére
Köszi
Igen én is ezen gondolkozok, hogy a TC40 eleve nem egy full aero vagy bármi kerékszett, hanem egy megbízható alap karbonszett, szerintem mehetne rá nyugodtan a 32-es gumi, és azért szerintem az még hozna a vezetési "élményen" tekintve a nem tükörsima magyar utakat...
Ha meg majd nagyon számít (haha) a jobb kerékszett meg gumi stb, akkor majd nagyduzzogva veszek egy komolyat. (amik majd még1x annyik mint a bringa majdnem...)Tin: Szerintem maradok a sima gp5000-nél ez ismerem, mondjuk hogy bevállt...
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #283906 üzenetére
En meg nem ertem a problematokat. A keskenyebb gumi kenyelmetlen?
Most vagy piszok jo a bringa rezges csillapitasa, vagy nem vagyok erzekeny erre. Bar hatul tudom, hogy direktben van rezges elnyeles, mert ugy van kialakitva a nyeregcso, de elol sem erzem a problemat. Es maximumra, 8-8,5bar kozottre fujom a gumikat.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #283908 üzenetére
igen kényelmetlenebb. 40 mm-es gravel gumi is kényelmesebb 2,5 barhoz képest, mikor 1,8-on használom.
semmi hátránya a szélesebb guminak (ha nem nagy szinteket mászol és számít a pár gramm v nem time trialozol nagy sebességgel), sőt gyorsabb is lehet a rezgéselnyelések miatt, pl: [link]
laborkörülmények között is ~ egál a dolog (azonos komfort mellett)
Continental Grand Prix 5000 Comparison: 23, 25, 28, and 32 mm ComparedWe feel the ultimate test is adjusting all tires to the same comfort level. When all tires are adjusted to the same comfort level, rolling resistance is nearly the same (0.2 watts max) for all sizes of the GP 5000.
szerintem az a tldr továbbra is, hogy átlagemberként nincs értelme keskenyebb külsőt venni, mint amekkora belefér a vázba.
+ ha gyorsabbnak érzed (pl fulton) az nem biztos, hogy gyorsabb is
-
dom1n0
senior tag
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #283912 üzenetére
De készül az ember amire lehet, visszatekint milyen defektel volt már dolga stb... stb én is így voltam vele, átgondoltam szépen mindent, végül hoztam egy döntést maradtam tube.
Nekem valahol az tiszta hogy van egy defektem jó megállok teszek egy pótbelsőt bele a ráengedem a co2-t és megyek tovább, tiszta munka(kopkopkop- még nem kellett használni). Tubeless meg vagy tömít vagy nem feltéve ha nem alcsony nyomáson mész mert nagyobb hatékonysággal dolgoznak a tejek ott... na meg azt sem mindegy milyen külsőt akarsz használni leginkább 30 fölötti gumiszélességnél használnék inkább tejet.. az alatt főleg ha a súlyod is ott van inkább belsős sys.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ringman #283911 üzenetére
Egy sebesség felett már hátrányba kerül az aero veszteség miatt szemben a vékonyabb gumikkal. Ha felteszel teszem azt egy 25mm es gumikra aerooptimalizalt felnire egy 32 gumit..tönkre vágod azt amiért fizetsz. A keskenyebb gumi mindig jobb lesz aero szempontból. Ezzel nem azt mondom hogy csak ez a szempont létezik de ilyen oldala is van. Itt is az egyensúly/felhasználás a kulcs szerintem. Ha valaki szeret száguldozni 33-40 közti tempóval akkor egy 25-ös gumi gyorsabb lesz mintegy 32 vagy szélesebb.
Példák kedvéért itt van az én felnim. Ezt aero szempontból 28-as gumikra optimalizálták. Ennél a méretnél van meg az édes pont (kényelem) és ha az aero hatás. De ha feltennék rá egy 25-ös gumit előre hátra azzal körülbelül ott lennék mintha egy 50-mm-es a ARC felnim lenne elől hátul. -2-4 watt is/kerék. Nyilván ezzel lemondanék némi kényelemről, de nekem jó így 28 al.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #283911 üzenetére
Passz, egyenlore meg nem erzem azt, amit irtok. Nekem nem kenyelmetlen, meg akkor sem, ha atmegyek valami rosszabb minosegu uton. Ezert is fujom limitre. Kormanyt mondjuk azert razza, nem veszesen, de a nyereg olyan, mintha semmi nem jonne at ebbol.
Inkabb a race geo az, amit nagyon szoknom kell. Eleg agressziv volt mar elsore is, es meg mindig 'tanulom'. Ma pl. fajt a derekam egy kicsit, de siman lehet azert is, mert rosszul emeltem.
Egyebkent ma eloszor leptem neki oda jobban, es probalgattam, milyen kiallni a nyeregbol, es ugy felvenni a tempot. Megprobaltam, milyen 40 folott sikon tartani a tempot. Az mondjuk meg sokat kivesz, nincs meg a sweet spot a tempo teren.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Maximum1
őstag
válasz dom1n0 #283909 üzenetére
25-28 méret közt nincs az az eget verő különbség mint a 28-32 közt.
Képen is látszik a 32 már batár, nem sportolásra való, egyeneskormányos speederekre való városi rombolásra, szerintem.
Max. 30mm stradát tennék fel a holt szezonban, azt 3,5-4,0 báron elkomfortozom vele.[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #283916 üzenetére
Igazabol meg a 30mm lehet a hatareset, pont asszem Dina Marci mondta egy podcastben, hogy lassan mindenki azzal megy versenyeken.
40kilinel extra 10 wattot ker a 32-es gumi 28-hoz kepest kb, ezzel lehet szamolni.
En meg mindig azon vagyok, a wattokat probalom novelni edzessel a grammok meg aero helyett amig lehetMaximum1: 30mm Gp5000 sima?
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #283918 üzenetére
[link]
It’s not so long ago that 25c tyres were considered ‘wide’ for pro racing, but Tadej Pogačar’s Colnago V4Rs is a clear sign that things have changed significantly in recent years.
As first revealed in our recent 2023 Tour tech trends article, his bike was shod with 28c Continental GP5000 TT TR tyres (the lighter and faster time trial-specific version, rather than standard GP5000 S TR) on ENVE SES 4.5 wheels.That isn’t out of the ordinary on paper, but his tyres actually measured an enormous 31.3mm and 32.2mm-wide, front and rear.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #283922 üzenetére
köszi.
ezt is nézd meg szerintem, itt tényleg van mérés (2féle felnivel is)
Are Wider Tyres a total WIN? The Aerodynamics. -
Tin
veterán
válasz dom1n0 #283907 üzenetére
De most ennyi erővel te is vehetnél olyan "castelli" felnit, mint fulton
Én bekérdeztem itt, melyiket érdemes, mindenki azt mondta, menjek nyugodtan a lehető legszélesebbre. Az All Season azért volt a kalapban, mert nem akarok a defekt miatt aggódni, az meg egy komolyabb lépcső ezügyben. A 32 és a 35 között vacilláltam, a 32-es olcsóbb is, könnyebb is, ahhoz elég az eggyel kisebb belső is (bár végül könnyítettet vettem), illetve a 32-esből van sima TR is. A 35-ös AS TR magasan a legdrágább gumi a GP5000 gumik közül (tömlős, TR, AS), egyedül talán a TT drágább nála.
De mint mondtam, nekem nem országútim van, magas vagyok, túlsúlyos is, alu vázas a bringám, legalapabb DT Swiss kerékkel, ráadásul közepes Decathlonos mez, olcsó sisak, olcsó szemüveg
Viszont ma mentem egy 55km/514m-es kört, aminek a középső 40 km-e relatíve sík volt. Szép kirándulóidő, voltak bringások is, de a közepén megálltam pár percre egy ilyen mezőn, és meglepődtem, hogy 10-ből 8 bicajos ebike-al volt, aminek csak a fele volt öreg. A többieknél különös ismertetőjel: vadiúj, feltűnően rikító mez, 40-es pedálfordulat. Ez utóbbi egyébként a legtöbb ebike-osra igaz, terepszögtől függetlenül. És nem, nem irigylem tőlük, megértem commutingnál, öregeknél, és downhill mászásnál, de bocs, hogy ez mondom, egy huszonéves pártól ez így nettó lustaság. OFF-ba rakom!
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz HEAHEA #283925 üzenetére
Koszi Igen, -10% lejott a bringabol, viszont 80eur volt a szallitas..
Ez ilyen ezustos bronzos felirat, szerintem valamifele feketet nezek hozza, nehogy egyszer megalljak aztan lekopjek csori bicot 😂zavabalazs: koszi
Tin: En a masik veglet vagyok, ez majd 50 kilin, 235 szinttel kint itt nalunk godollo, isaszegen. a zwift teljesen elrontott:
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Maximum1 #283929 üzenetére
igen és a cikkben is írják hogy olyan felnire tették fel a szélesebb abroncsot , amin nem jár aero büntetéssel a gumi szélessége. Ugyanis ha keskenyebb belső felni szelességre (és nem megfelelő külső szélesség) teszik fel, akkor már nem áll az egyenlet. Így megvan + ba a szélesebb gumi kényelme is.
Aerozni nem lehet egy 18mm inner rim + 32mm gumival...[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #283928 üzenetére
Ja, csak az Alföldön jut 100 csepelre 1 ebike, a 60 km-eden meg van jó esetben 80m szint, itt meg minden második bringa ebike, és 1% alatt nem tudsz szintet menni. Az emelkedőn rádmászik, hogy síkon megint lemaradjon, az évi 10-20x kimerészkedő ebike-osok meg akkora helyet foglalnak el szélességben, mint egy Smart, és mindig egymás mellett mennek. Nem az a bajom velük, hogy rásegítéssel mennek, hanem az, hogy nagyon keveset, emiatt a többségük útakadály a bringások között (enyém az út, rossz reakció, stb). A commuter ebike-osokat pl. észre sem veszed, beolvadnak, és gyorsan reagálnak.
[ Szerkesztve ]
-
Ezért mész az úton, ha haladni is akarsz.
Amita minap én is írtam, hogy vasárnap hogy tele van minden, az azért nem volt zavaró, mert éppen erre készülve a trekkingget vettem elő, nem az országútit. Utóbbival nem is mennek ilyen helyre, kész öngyilkosság.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
most kíváncsiságból rálestem a "fejlődési történetemre" azonos időtávon, 2023 és 2024, január 1 től március 9 ig.
---------
gyalogos, egymás mellett sétálók, lézengők.. tele vannak erre is. de fel se veszem. CSengetek a karbon nagyon jól viszi a hangot- messziről hallják - ha gyorsan megyek ezt használom, ha ijeszteni akarok (szoktam ) akkor finoman ráengeden a "dt agyat" újabban bevált.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz parandroid #283933 üzenetére
Ha úgy tennék, valószínűleg más dolgok zavarnának. De ahhoz nekem még sokat kell alakulnom, és országúti kell, hogy tartósan kimerészkedjek az autók közé. Nem magamban nem bízom, hanem bennük, és te pontosan tudod, milyen arcok közlekednek az utakon.
De amúgy igazatok van, ez az én problémám, azért is raktam OFF-ba, és most engedem is el a témát
-
HEAHEA
tag
válasz dom1n0 #283927 üzenetére
Jó értem én, hogy nem szivárványban tündöklő anodizált, ezüstös kulacstartó, ilyesmire gondoltam: [link] , vagy valamilyen csak sima ezüst, amely passzolna a többi ezüst színhez, ami a bringán van, pl. lánc . Bár még olyat is el tudnák képzelni a képet elnézve, hogy maradnak a piros dolgok a bringán, csak a bandázs lenne lecserélve [valamilyen] kétszínűre (piros-fekete).
-
Amúgy jogos, amit írsz, ilyenkor tavasszal pláne, hirtelen jött ki a jó idő. Megunják majd hamar, eltűnnek megint, csak a lelkesebbek maradnak, de ők meg általában ügyesebben is közlekednek. Ezek meg majd megint előjönnek a hosszú hétvégéken, meg ünnepnapokon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #283938 üzenetére
Koszi. Igen, ahhoz meg nem nyultam
-
6030D
Ármester
válasz ZavaBalazs #283924 üzenetére
Te meg a 21. ujjamat nyalhatod meg.
TücsökbringásMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
lsebestyen
addikt
Mára nincs Mallorcás térdes kép, esett egész nap és fújt a szél elképesztő módon. Azért egy 160km/1500m szintet raktam a bérelt c62-be, de eléggé elkészültem az időjárás miatt (ma is egyedül, többiek punnyadtak ), fotók se nagyon készültek, esőkabát alól macera kiszedni a telót.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #283937 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő, de beírom ide amit hozzá akartam adni.
A vasárnappal nincs bajom, nem népszerű úton kell menni. Hétköznap 16-18 között kerülni kell az autókat (türelmetlen ingázók és balfék anyukák), szombat délelőtt az autósok többsége béna, de ilyenkor a bringautak jók. Ma jöttem le a dombról, az stabil 50 feletti sebesség beletekerés nélkül, nem lefeküdve (fordított irányban mászva kellemes ), fordulnék be balra a mellékutcába, nekik kell elsőbbséget adni, kijött egy paraszt "még beférek", majd még egy, a harmadik öreg meg észre sem vett szerintem. Teli torokból üvöltöttem rá, 1 centin múlt, hogy nem ütött el, és fel sem fogta, mi történik körülötte. Tudod, miről beszélek, mert ezeknek már jogsija sem kéne, hogy legyen, de ugye a hagyomány... A hegyekben meg a 30% céges kedvezménnyel lízingelt gépsori összeszerelő s.ggfejek tolják az AMG-nek meg a Porschének. Utóbbi még ritkább, de itt a környéken drága mercit látsz, abban tuti egy maradék pénzre kiszámolt törlesztőrészletes bronzer gyári munkás ül, formára vágott és balzsamozott szakállal. Na, ezek közé én egyelőre nem akarok kimenni.
#283934 fulton: érdekes, fittségben ugyanott vagy, az átlagos távod rövidült, a sebességed viszont azért észrevehetően nőtt. Azért nem lennék a helyedben, te így hamar elérheted a lehetőséged határait, aztán az unalom miatt kezdhetsz utazgatni, ha egzotikumra vágysz. Na az lesz a drága, nem a karbon felni
#283941 lsebestyen: na, ezt már süvegelem
-
mauimagic
aktív tag
Én mostanában motivációt merítek az "e-sportolókból". Ma pl. tök jó idő volt, kicsit szeles, de csak 2 ebikeossal találkoztam az erdőben. Gondolom valami app vihette be őket, mert egy vadkerítés előtt forgolódtak, mint a sz@rógalamb, telefonnal a kézben
Mindkettő hasonló korú mamil volt, mint én, de az ebike súlya rajtuk volt zsírban kb, úgyhogy megveregettem a vállamat. Az egyik vissza is köszönt, lehet exmontis volt -
fulton
addikt
de én nem edzek én élvezet tekerő vagyok. Ami jön azt megyek. Csak rálestem, de tény mutatkozik valami fejlődés is. kiégéstől emiatt én nem tartok.
Az átlag pulz ugyan az, szerintem itt az is benne van hogy nagyobb teljesítményt tudok adni azonos pulzuson mint 1 éve + a bringa is..#283941lsebestyen: szép kis ride-ok , Milyen az agree?
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #283943 üzenetére
Köszi. Nem találtam meg a mérleget, a neten 6.7kg-ot írnak az idei modellre.
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #283945 üzenetére
Sajnos vagy a gumi régi vagy a rubino pro ennyit tud, de gyalázat mennyire csúszik. Megszoktam már a gp5000 tapadását, első agresszívabban vett kanyarban majdnem ki is csúsztam, seggét eldobta a bicó. Eljátszottam ezt még 2x, tegnap már csak óvatosan mentem lefelé…Maga a bicó jó. 60as méret jó lett, sajnos a stucnit nem fordíthattam meg, de így legalább mászásoknál kényelmesebb. Derekam csak ma fájdult meg, de bármin megfájdult volna, kapaszkodnom kellett rendesen a szél miatt. Remélem holnapra elmúlik.
Di2 váltó is tetszik. Fékbetét nem a bordás, hanem valami alap lehet, ma az esőben már viccesen hangosan sikított. -
Maximum1
őstag
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #283947 üzenetére
jah di2 - ma is párszor beleszerettem újra. Annyira finoman teszi a dolgát észre sem veszem hogy váltott. Pöccintek kisujjal és ott van. 888 km mentem vele miután feltöltöttem full-ra. és "1 csíkba" került eddig a 4 vagy 5 ből.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Diablo IV
- Proxmox VE
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest