- Mobil flották
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Weareus
addikt
válasz jjeahh #284194 üzenetére
Elnézést a pongyola megfogalmazásért, én utoljára 25-30 éve tekertem kőkeményen, akkor egy Xl-es Wheeler aluvázas MTb-gépem volt, pályagumikkal. Soha nem volt nálam különbség a bringák között ennyire, persze értem, hogy van.
A gumiba beleküldem 7 bart és üveghangon szaggattam az aszfaltot, nagyon jól lehetett vele suhanni. (Soha nem kaptam defektet...) Ugyanakkor, ha feltekertem a Mecsekre a szerpentinen vagy a hegyi úton, azért ez utóbbin le is mertem jönni vele, természetesen nem úgy, mint a downhillesek.
Tudom, ez már nem aszfalt, bocsánat az első hozzászólásomban történt rossz megfogalmazásért... Versenykerékpár szóba se jöhet, nem hoz lázba.
Lényeg a lényeg, most ez van (és marad is, de a villának menni kell, semmi értelme az én felhasználási módomban azzal csökkenteni a jelen állapotomban amúgysem túl fényes izomerőmet, illetve annak hatásfokát, hogy pl. amikor kiállok a nyeregből és két lábbal hajtok (lesz majd spd...), akkor a villa elnyelje az energia egy részét, még akkor is, ha lockolható...):
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284201 üzenetére
Szerintem ez egyértelműen nem mtb, ez egy crosstrekking bringa . Ha merev villát veszel bele, arra figyelj, hogy a beépítési magassága kb azonos legyen a jelenlegivel, különben megemeli a kormányt és elrontja a geot. Keress vissza, hátha találsz arról a villáról véleményt, amit kinéztél, emlékeim szerint valakinek van már itt. Amit többen használnak és elvileg megbízhatóbb márka, az az Og-Evkin. Esetleg ha nem sürgős kivárhatsz egy jó akciót rá, 11.11-kor ha jól rémlik nagyon jó árban mentek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #284200 üzenetére
a tippem az, hogy a xc vázakban rövidebb a nyeregcső és a fejcső (nem is nagyon van), a fejcsőnél az outiknál 2 csomópont van (fejcső-felsőcső, fejcső-alsócső), a xc-nél meg egy, ahol 3 cső találkozik.
fitnesz bringa berugdosható pedállal együtt is 10 kg alá, a gyári kerékszettek 2 kiló fölöttiek + 100-120g/db belső + akár 400g körüli drótperemes külsővel jönnek. de minden komponensen van súlyfelesleg. az alu nuroadom is volt már 9 kiló alatt nem túl könnyű kerékszettel (1700g fölöttivel), ott a váz ~1600g, ezt az adatot kaptam a gyártótól M-es vázra:
The frame wheight is around 1593gr. and the fork around 495gr.
-
Weareus
addikt
válasz jjeahh #284202 üzenetére
Köszönöm. Igen, sajna ennyire 'he' vagyok hozzá, mindenesetre az
újhasznált bicajt nagyon élvezem.
Most megyek kiguglizom, hogy mi a rosseb az a crostrekking és ha ez az, akkor miért nem mtb. (Azzal együtt, hogy neked nyilvánvalóan tökéletesen igazad van).Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
válasz Weareus #284201 üzenetére
Ez egy crosstrekking, ilyenem van nekem cube-ban. Amire használod, arra tökéletes, és itt valóban lehet értelme a merevvillásításnak. Én azért hagyom a teleszkópot, mert amilyen minőségű kerékpárutak vannak helyenként (gyökerek, kátyúk, padkák, macskakő, térkő, stb), néha nagyon hiányozna. Persze ahogy írtam, nekem sportolásra ott az országúti, ezt kimondottan városi mászkálásra, boltba szaladgálásra, meg asszonnyal kirándulgatásra hazsnálom.
Jjeahh: Akkor azért jó volt az első gondolatom, hogy minimum 2kg, de akár 4kg lehet a különbség a jobbfajta fitness, és az XC között. Az más kérdés, hogy ezek szerint nem a vázon, hanem máshol spórolják meg a súlyt. Nyilván a fitnessen az egyéb országúti alkatrészek (a kerekek mellett a hajtás, váltás, nyeregcső, illetve a kisebb, könnyebb kormány) is sokat számítanak. És akkor még ott a geo is, ahogy írtad.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz Weareus #284124 üzenetére
merevvilla forevör, vagy for prezident, vagy mi, annyi, hogy ránézésre kissé alacsony lehet, de itthon is fel-feltűnik néha használt 29er villa, ha valaki nem bízik a karbonban, akkor ott a Mosso, régen csak alut gyártottak, de láttam már szénszálast is ilyen címkével. Én erkölcsileg támogatlak, itthon egy Niner (ebay), meg egy OG-Evkin (Ali) szénszálas csoda teljesít pár éve, igaz, a kilométerekkel nehéz lenne dicsekednem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Speedy007
őstag
-
fattyu
veterán
válasz semmiho #284209 üzenetére
nem vitatván semelyik állításod, láttál te mostanában ilyen 4-5 számjegyű utat (definícó szerint aszfaltozott közút) pest megyében?
Hát a tömést kiveri a fogaimból.
jó dolog az a teló magyarországon, egy trekkingben is.
köszi a tapasztalatokat a komponens kopásokról
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-
fattyu
veterán
válasz szuszinho #284211 üzenetére
a természetben kevesebb a derékszög.
tényleg olyan utak vannak itt hogy az összkeres emelterősített futóműves autóval 30-40 el megyek (90 a megengedett)a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #284080 üzenetére
...egy próbát megérhet a Flowerpower...
Úgyis kellett új lánc és a MTBikernél most akciós a Flowerpower, így kénytelen voltam berendelni
Még van egy flakon squirt-em, úgyhogy nem mostanában fogom tesztelni
BTW a zero friction szerint nem igazán lehet keverni se víz alapú waxokkal, se a főzősekkel, szal neked lehet nem a legjobb megoldás.
Én a főzőcskézést elengedtem, meghagyom a zasszonynak -
fattyu
veterán
válasz semmiho #284214 üzenetére
zsivány vagy
tubeless téma eddig kimaradt.
Ahol lakom, egy felé tudok kimenni ezzel
van egy 40km szakaszom amit élvezetesen lehet tolni ezzel, az a mindennnapos mozogtam valamit.
bármerre másfelé indulok el azért inkább
vállalom hogy kényes vagyok.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
RexpecT
addikt
válasz semmiho #284214 üzenetére
Milyen külsőt használsz?
Egyszer lehet érdemes lenne kipróbálni, egy drágább külső kombót.
Tour Divide statisztikái szerint a Vittoria Mezcal nagyon népszer, több mint a fele induló azzal nyomta . -
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #284219 üzenetére
A legtöbb bikepackingos Vittoria gumit használ és azon belül a Mezcal számít gyors-verseny mintázatúnak, így nem csoda, hogy ennyire elterjedt náluk a Mezcal. Arra tippelek, hogy a Vittoria fanatizmus oka ott a graphene vegyület és a tartósság, hiszen egy gyors terepgumi 1500-2000km alatt a hátsó keréken lazán elkophat, egy ilyen bikepacking verseny meg 4400km, amit a guminak ki kell bírnia, mert kétlem, hogy verseny közepén nekiállnak gumit cserélni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #284200 üzenetére
Egyrészt a vázad pici, másrészt kerekeid jóval 2kg alatt vannak, harmadrészt meg még nem láttuk azt a 12,5 kg-ot sem eddig.
#284214semmiho...itt Dunakeszin így tél után az aszfalton is olyan kátyú van néhány, hogy még telóval is kábé fejre esel ha belemész, nemhogy kisimitaná a 2.2-es gumi. Itt a Kevélyben sem szoktad hiányolni egyik-másik lejtőnél, mondjuk pl. itt Kevély Nyereg-Magas Erdő között? ...én még telóval is alig tudok lejönni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #284222 üzenetére
"Egyrészt a vázad pici" - M-es mióta pici?
"másrészt kerekeid jóval 2kg alatt vannak" - nem mértem meg, de 2 kiló fölött van az összes webshop szerint: [link] [link]
"harmadrészt meg még nem láttuk azt a 12,5 kg-ot sem eddig" - pedig legalább fél tucatszor írtam már, még képet is mutattam többször . Erre jöhetnek a gagyi mérleges ellenérvek, de a szerviz Park Tool mérlegén is ennyiszerk: valszeg a héten szétszedem a bringát és egyúttal lemérem ezt az öreg 7005-ös vázat is kíváncsiságból.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #284133 üzenetére
Én is csinálhattam volna egész sorozatot, mert a jelenlegi vázra sok variációt építettem. Kezdetben ócska Koliken kerekek voltak 26-osok, V-fék, 3x7 Tourney hajtás és váltás, jelenleg meg Deore 1x10, Alfine/XT fék, integrált hajtómű, levegős teló stb.
Mondjuk a leszerelt cuccok most mennek át az asszony új biciklijére, a váz a napokban megjön (Kelly's Pheebe CRX, M-es, alu, tárcsafékes, elvileg 28"-os cross trekking váz). Még hajtómű kell, villa, kormány, kormányszár.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #284223 üzenetére
Ja, hogy neked nem Crossmax van? Akkor meg pláne nem lehet 12,5 kg a bringád azzal 2,5 kilós telóddal.🤔... az M meg nem mond semmit, egy reach és egy stack-et halljunk abból talán kiderül mekkora is az a váz...ja és xar a mérleg...vagyis nem látszik mi van leszerelve a bringádról. lehet nincsenek is kerekei.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Weareus #284188 üzenetére
Én is Alföldön lakom, MTB-t vettem. A rossz utak miatt óckodtam az outitól és a keskeny gumiktól, de akkor még nem volt gravel kategória. Ha most építenék nulláról, akkor lehet gravel lenne. Viszont jó ötlet a merev karbon villa is, én is gondolkodtam rajta. Végül city/trekking levegős teló lett.
-
dom1n0
senior tag
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #284226 üzenetére
Kellys vázzal óvatosan azért iszonyatosan vékony rajta a festék rajta, nekem sikerült egy légypiszoknyi méretben le verni a festéket róla így kapott majdnem minden hova karbon hatású fóliát.
Gondolkodom én is rajta hogy könnyítsem a kerékpárt ha már az A-Head-s rendszer van így van benne fejlesztési potenciál és levegős telót tennék bele hogy ne legyen annyira orr nehéz mint az acél rugós olajpatronos teleszkóp ami benne van. Csak nem tudom hogy napi mászkálósnak mennyire felel meg illetve mennyire bírja a strapát a hagyományos telóhoz képest[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #284233 üzenetére
Valószínűleg színtereztetve lesz (vagy én fújom át), mert az asszonynak nem tetszik a színe. Sötétszürke - fekete (?) színű, rózsaszín csíkokkal gyárilag.
A merev villa nem olyan szörnyű, igaz egy jó levegős teleszkóp sokat csillapít, de a karbon is valamennyire enyhíti a dolgokat. Úgy terveztem a merev villa mellé egy karbon kormányt teszek (szigorúan 35 mm befogójút), de végül a levegős teló lett. Súly szempontból jobb lett volna a merev, mert a teló 2 kg kábé, az előző tekercsrugós XCM volt 2,4-2,5 kg. Egy karbon villa meg lenne 6-700 g.
Hasonló a váz, az Pheebe 30 CRX, bár szerintem a váz lehet ugyanaz, csak a felszereltség miatt van 10, meg 30.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #284230 üzenetére
A csavarhelyek egy része nekem is ilyen műanyag/gumi dugókkal van ledugózva, ahol meg nem, ott behajtottam egy csavart, elfér (menet szigorúan zsírozva)...
De ha azt mondjátok, hogy ezen nem szellőzés miatt lettek szabadon hagyva, akkor nyugodtan ledugózom az összeset.
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #284234 üzenetére
Ezzel én is találkoztam a hirdetéssel. Gondolattal el kacérkodtam a merev villa esetén de nem igazán van trekking kategóriában ha van is V-Fékes németektől lehetne esetleg ott van de olyan áron adják hogy kis rá fordítással már a Suntour levegős telót is lehetne tőlük venni.
10 és a 30 kvázi ugyanazzal az alkatrészekkel jön ki csak a teló más 10-n 63mm rugó utas a 30-n 75mm és emiatt van majd 100.000 felár az mtbiker-nél[ Szerkesztve ]
-
laracroft
aktív tag
Sziasztok,
Agydinamós kerékpáromhoz keresek állófényes, alkonyatkapcsolós első lámpát.
Milyen lámpákat ajánlanátok?
Ilyen pl rendben van? AXA BLUELINE 30
köszi -
addikt
válasz fattyu #284210 üzenetére
Bár nem nekem írtad, de én nem csak láttam, közlekedem is 4-5 számjegyű utakon Pest vármegyében. Illetve, nemrég ültem át cross kerékpárról endurance országútira.
Nem állítom, hogy nem lesz mindig kényelmesebb a cross, de azért a három kiló mínusz, amit nem kell a bringával cipelnem, nagy előny. 30-as külső van elöl, hátul 32-es, és egyre lejjebb megyek a nyomással (tubeless), 3,5 bár körül már egész jó. Meg viszonylag előrébb van a karom a crosshoz képest, így nem veri annyira a karjaimat az út minősége.
Az arany középút valahol 35 mm szélesség körül lehet sebesség / kényelem arányában. De ehhez is szerintem kár egy crosst venni, amit 50 mm széles külsőre (is) terveztek. Tartottam én is a teleszkóp hiányától, főleg, hogy érzékenyek a csuklóim, de nem hiányzik. Még földúton is el tudok suhanni nagyobb sebességgel úgy, hogy nem ráz szét a bringa.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fattyu
veterán
válasz laracroft #284237 üzenetére
BM IQ-X
ez van a trekkingemen.
Drága de nagyon megérte.Tudom mocsok drága, de ha sokat mész sötétben és LÁTNI akarsz.
Botrány fénye van. Modern ledes autókkal van pariban. terítése parádés és formált road legal szabályos.
Beállításra és a szintezésére emiatt nagyon oda kell figyelni mert kíméletlenül kapcsolják rád a refit....[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
nepszter1
addikt
Sziasztok!
Ez mennyire jó vétel?
[link]
Hobbi szinten kellene futás mellé lenne kiegészítő edzésnek.
Ez a V fék mennyire stabil? Mennyivel rosszabb mint egy féktarcsa?
Vagy inkább legyen egy Triban 120 újonnan?[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
Sziasztok, külső gumiköpenyt szeretnék tour trackingre, nagyjából 1000 km megyek évente, 90% bicikluúton,de nem akarok azért tükörsimát
A mostani mérete 42-622. (28x1,6),kb ez a méret kéne,lehet icipicit vastagabb.
Csomó helyen néztem már,ezer féle gumit, írnátok egy konkrétat,ami szerintetek jó? Olyan 10 ezerig. Elég egy link,már veszem is -
Khelben
nagyúr
válasz Csápájev #284241 üzenetére
Schwalbe Marathon Greenguard kivisz a világból és defektet még direkt se nagyon lehet vele kapni. Ha ennél olcsóbban akarod megúszni, akkor Continental RIde Tour is jó, rossz utakon, földes ösvényeken meglepően jól tud tapadni.
#284240 nepszter1 Azért a Sora jóval kellemesebb felszereltség, mint a Triban 120 Microshiftje. A fék olyan, amilyen, használható de meg kell szokni. Nyilván egy hidrós tárcsafékkel szerelt bicikli nem véletlenül kerül többször ennyibe még használtan is.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #284227 üzenetére
2 kilós a telóm, nem 2.5 . Reach-stack nem tom mennyi, de a nyeregvázcső 440mm és a felső cső 600mm, tipikus M-es méretek. Nem igazán értem miért ne lehetne 12.5kg, hisz újan is gyakran ennyit nyomnak a hasonló szintű xc-k. Ha a te bringád súlyához hozzáadjuk azt a pluszt, amivel az alkatrészeim nehezebbek, kb. ki is jönne az én bringám súlya nem?
- karbon váz vs alu váz: sacc 500g
- Crossmax vs Crossride: 300g?
- Reba vs Recon: 400g?
- 1x12 XT (?), XT fékek vs 3x9 Acera/Deore: franc tudja mennyi a különbség, de valszeg óriási. Mondjuk 700g?Persze csak nagyvonalakban írtam, mert a többi alkatrészen is lehetnek különbségek, ráadásul neked a vázad is nagyobb. Hány kiló a bringád, 10.5kg? 10.5+0.5+0.3+0.4+0.7=12.5, ami dobpergés! Az én bringám súlya
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nepszter1 #284240 üzenetére
Nem tudok svábúl, de ez nem egy átépített Triban 500? Én ódzkodnék az ilyen átépített bringáktól, ugyanakkor 100e forinttal olcsóbban mint a 120-as szerintem jobb vétel. Ez utóbbinak a tárcsaféke sem lehet jobb mint amaz felniféke, bár egyiket sem ismerem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Csápájev #284246 üzenetére
CST 1313-t mondanám akkor de abból csak 40-622-s van nagyobb nincsen nem defekt védett de igazi mindenes én kb. félévente cseréltem szúrásos defekt miatt mert a sok hülye kölyök be van állva a topjoy-tól és szét basszák az üveget az úton valamint a gazdák a sárt felfordják az útra ami tövis vagy más hegyes tüske szokott lenni és átszokta szúrni a gumit. Ezt unva meg vettem Continental RIde Tour-t jó áron az MTBIKER-től februárban bár erről meg a vásárlás után olvastam elég sok helyen hogy az oldalfala szeret szépen szét repedni így káncsi leszek hogy nálam mikor jön elő ez.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #284244 üzenetére
#284244jjeahh... [kép] ...asszem jelenleg pedálokkal (380gr), 2 kulacstartóval (~100gr), pumpa, lámpa és Garmin tartóval (~60gr), vagyis ~10550.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #284245 üzenetére
Ja, írja is, hogy szervizben építették át neki sorára. Olcsó gravelnek, ha max ilyesmi összeget szán rá, én venném, teljesen rendben van a cucc, az ár meg remek. Tiagrával jobb lenne, persze, de akkor 600 alatt nem adnák. Mondjuk az az aero felirat a felnin vicces a bütykös gumikkal.
A gumi az hiába új rajta, felhasználástól függően valszeg cserélendő valami aszfaltosabbra (Conti Contact Speed, vagy valamelyik Schwalbe Marathon verzió), de az úgyis kopó alkatrész.
Uncsitesómnak amúgy a microshiftes 120 van, használható, de nagyon alap gép az is, könnyűnek meg végképp nem mondanám. Ez szerintem jobb vétel, pláne olcsóbban.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen