- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Maximum1 #287893 üzenetére
Nem tudom mi számít vastagnak, az enyém szerintem vékony, az oldalán konkrétan át lehet látni, nekem tipikus kánikula-meznek tűnik. A mérettáblázat nekem bevált, szerintem csak akkor vegyél nagyobbat, ha nem szereted a testhezálló mezeket.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
Le kellett faragnom néhány grammot a bringám súlyából (több mint ezret), ezért úgy döntöttem, h adok egy esélyt a Tubolito belsőnek. Korábban rákerestem itt a topikban, de úgy láttam, h nem túl gyakori márka errefelé. Gondolom sokan tartotok tőle, én alaposan letesztelem majd.
29-es monti kerék, gyárilag Maxxis belsővel volt szerelve a bringa, darabonként 215 grammosak. Ezzel szemben a Tubolito darabja csak 83 gramm, így 264 grammot nyertem a két keréken. Ez talán a tubeless rendszereken is túltesz. A két külsőn is nyertem 548 grammot, pedig elvileg egy defektnek elég jól ellenálló külsőt választottam (Rocket Ron).
Szorítsatok, h ne szívjak vele túl nagyot!
[ Szerkesztve ]
-
Roland861010
addikt
Szerintetek
Rockrider Explorer 520 vagy 500.
Van akkora különbség a két villa mega Microshift Advent X és a sima Advent között? -
balintbaba
tag
válasz bulikavagyok #287902 üzenetére
Hol használod a kerékpárt? 264 gramm helyett én bármikor a TL-t választanám.
Mondom ezt úgy, hogy ma kaptam egy defektet a Rekon Race-szemmel, amit az istenért nem tömített a tej. Nem is vágás, az egyik bütyköt szúrta át valami. Leszálltam, megnéztem hol a defekt, megnyomogattam a helyét és már nem sziszegett. Mire hazaértem, megint elkezdett ereszteni. Majd holnap megnézem, de szerintem ebből foltozás lesz.
Egyébként lassan rendelhetem is a helyére az új gumit, rohadt hamar elkopott.
-
őstag
válasz Roland861010 #287903 üzenetére
Szerintem 50 ezer különbség nincsen közöttük.... 1-l több fokozat, és kicsit könnyebb hátsó kiosztás....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #287877 üzenetére
Bexarás, hogy továbbra is hozzák a régi formát, pedig titokban reméltem a zárt csapágyazással ezen a reteszeléses mizérián is javítottak. ...vagy tényleg iJen állat vagy, Roklics.
Mai... ...ez a láb ma nem ment faxán.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz balintbaba #287905 üzenetére
Kukac nem működik? Sokkal egyszerűbb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
válasz ReFleXx #287890 üzenetére
Hajtásban nem volt semmi hibajelenség, szépen reteszelt.
Hétvégén volt, hogy néha kattant valami, nem tudtam meghatározni, hogy honnan jött, úgy vettem észre, hogy akkor jön elő, ha oldalirányú terhelést kap a hátsó kerék...De akárhogy néztem, feszegettem a forgáspontokat, meg a tagot, nem találtam meg a forrását.
Mára meg el is tűnt
-
őstag
válasz Roland861010 #287909 üzenetére
Szerintem használd az 500-st amit vettél, és ha tényleg azt érzed kevés a villa vegyél bele majd egy alap levegős Rock Shock Judy-t, de az szerintem 90-100 ezer körül van...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #287911 üzenetére
Az a baj, hogy ha nincs is kattanás, vagy kimaradás a reteszelésben, ahogy egyik oldalon "elfexik" egy, vagy több kilincs a féloldalas terhelés elintézi a csapágyazást is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz balintbaba #287905 üzenetére
Ez még kérdéses. 22-23-ban csak aszfaltoztam (montival), korábbi években szerintem megvolt a 20-30% terep. Idén minimum 30% a cél, de az sem kizárt, h bőven 50% felé megyek majd.
Én nagyon tartok a TL-től. Nem nekem való szerintem. Súlyban ez kb ugyanott van, ezért kapott egy esélyt.
[ Szerkesztve ]
-
wetomi
aktív tag
A ma délelőtti hosszútávos témához visszatérve a hétvégén nekem is megvolt a BRM Fléche trekkinggel. A mi útvonalunk 384 km volt. Meglepően jó állapotban fejeztem be. De tavaly a Tour de Alföldre is bringával mentem le, az odaúttal együtt megvolt 24 órán belül a 400 km. Aki bírja a hosszú ébrenlétet, annak abszolút teljesíthető a 400 km órán belül országútival. Bele se merek gondolni, hogy mi lenne, ha a trekking helyett nekem is lenne egy 7 kilós karbon csoda a seggem alatt. Több időm maradna sütizni...
Szerk: link javítása
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
Mai térdes (oda kell képzelni)
Nagyon zöldül az erdő
-
Speedy007
őstag
válasz F-ECT$ #287915 üzenetére
igen sajnos a kínálat "tetejéről" célszerűbb keresni 95-100.000 környékén vagy a felett az alatt biztosan lesz le harcolt példány a körül vagy fölött szerintem kisebb az esélye. Saját tapasztalatomból ki indulva 100.000 alatt nagyon nagy mázlinak kell lennie hogy egy érdemleges vételt találjon az ember bármilyen kerékpárt is néz ki az ember. Vicc hogy sokan (tisztelet a kivételnek) túl árazzák a xarjukat közben lóg a bele és miközben kapuig tartó garancia van rá. Kedvencem az (mai napig követem a kerékpár árakat használt piacon ) mikor frissen le mosva teszik fel az internetre így nehezen észre venni a hibákat vagy ha viszonylag tiszta a kerékpár akkor kevésbé világos helyen árnyékosabb helyre messziről fotózva 1-2 képet lőnek szűkszavú szöveggel ki szűrve a hibákat és lépre csalva az embereket
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #287919 üzenetére
Alieksz....ja nem .
A gyári Ghost (GND) karbon. -
Roland861010
addikt
Találtam egy Rose Count Solo 1-et szerintetek érdemes rá lecserélni az Explorer 500-at?
-
nagyúr
Szerintetek hány százalék az esélye, h felszereléskor került a fékkarra ez a sérülés? Most vettem észre... Ma hoztam el a szerelőtől, zsír új alkatrész volt a Bike-Discountról, három napja ő bontotta ki a dobozt. Holnap visszagurulok vele, kíváncsi vagyok mit mond rá. Szerintetek előfordulhat, h így küldte ki a B-D? Nagyon bosszantó, ezt muszáj lesz cserélni.
-
gordonfreemN
addikt
Sziasztok!
Furcsaságba ütköztem, váltóbeállítás:
RD-M8000 SG váltó + SL-M7000 váltókar + CSMX8 11AZ 11-46 sor (funn ridge solo hajtás 32-es tányér 50mm-es láncvonallal, kmc e11 lánccal).
Működni működik de...
A 8-9-es fokozatban (15 & 18) kattog,mintha le akarná dobni az előzőre, vagy fel a következőre. Feszítek finoman addig, még elhallgat ok. Felváltva a 40-es lánckerékre most súrolja a 46-ost. Állítgatom, hogy egy leheletnyit súrolja néha egy adott ponton a teljes fordulatból.
Vissza lemegyek 11-re, fel 15-re, kattog megint (feszíteni kéne, tehát le akarja dobni).
Azt vettem még észre, hogy ha viszont fentről (nagyobb lánckerékről) váltok le valamelyikre (15 v 18) akkor alig venni észre pici kattogást, ami lehet amiatt van, mert új még minden.
Szóval ez a 11-ről felváltás nem jó, de 21-től fel bármiről leváltok, akkor elfogadható, ezt mi okozhatja?
Váltótartó fül nem kapott, legalább is mikortól elhoztuk a boltból, még nem kapott.
Bowdenezést hagytam az sl7000-ben lévő gyárit, de kapott új bowdenházakat mindenhol. Lehet, hogy a bowdenezéssel lenne valami, még nem feszül a problémás fokozat fölé, addig másképp fesziti a bowdenházat is (részben vázban vezetett), majd miután túlhúztam rajta, visszalazuláskor nem igazodik vissza a ház annyit még nem megyek a 15-18 alá, hogy bajt okozzon?
Köszönöm ha tudsz segíteni.
Videó a kattogásról [link], meg fotó is, bár az csalhat némileg¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
(ex)Cat
senior tag
válasz bulikavagyok #287925 üzenetére
Bármi is előfordulhat, de ha én szereltem volna, és eleve így találom, akkor nem rakom fel, hanem szólok a tulajnak, hogy mi a helyzet.
-
Roland861010
addikt
válasz Roland861010 #287924 üzenetére
Solo 3
-
(ex)Cat
senior tag
válasz wetomi #287916 üzenetére
Én tavaly előtt voltam a Tour de Alföldön. Akkor jó tempó volt, bő 32-es átlaggal fejeztük be. Egy héttel később volt itt Szegeden a BRM200 Szeged Tour, az meg 34+ úgy hogy még volt + az oda-vissza út Vhelyről. Igaz, hazafelé a pofaszéllel, 35+ fokban már semmi se esett jól
Egyébként sokat - hosszú távot - menni sokkal könnyebb, mint gyorsabban menni. Előbbihez csak kitarás és segg kell, utóbbihoz meg jó erőnlét és k.sok edzés. Én lusta típus vagyok
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz bulikavagyok #287925 üzenetére
Lehet hogy ő hibáztak, de így nehéz bizonyítanod hogy a szervízre bízás előtt nem nézted át a csomagot és nem tudod 100%-san mondani hogy hibátlan alkatrészeket adtál nekik. Nekem a zsír új kerékpárt karcolták össze mikor 3*9-ről 1*10-re lett át építve barbár módon. Nem valószínű hogy be ismerik hogy hibáztak ha tényleg ők voltak.
-
ItaliX
csendes tag
Sziasztok!
A hétvégén megkaptam életem első defektjét sajnos nem is túl hosszú használat után, de ez most talán mindegy is.
Miután feltettem a kereket újra, arra lettem figyelmes, hogy mintha a kazetta nem menne egyenesen. (inog?) Erről felvettem egy videót is: https://photos.app.goo.gl/pUSByMU2p948q31x7
Sajnos elég tanácstalan vagyok. Tudnátok nekem segíteni, hogy ez normális? Esetleg mit kéne vele tennem? (Ha számít, akkor ez egy Triban RC520 kb 200km-rel)
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!
-
beholder00
tag
Sziasztok!
Az első 1200km (2 hónap - 95% országút országut - Giant Defy) után pár kérdéssel fordulnék hozzátok.
-Defeket - Tubeless gumi van fent. Hétvégén kaptam egy defektet (saját hibám) de hazaérni nem volt gond. Ma akartam egy lazábbat tekerni, fújtam is picit bele mert puhább volt, aztán kb 15 perc múlva spriccelt a tej bőszen. Mivel első eset inkább hazajöttem és nem erőltettem. Holnap vár rám egy rendes vázmosás is. Viszont nem tudom most mitévő legyek. Jó lesz ez így, csak fújjam fel rendesen? Sajna nem tudom milyen tej volt benne, de ha jól olvastam ilyenkor után is kellene tölteni. Érdemes ezt teljesen tiszítani (lehet egyáltalán?) vagy csak töltsek rá vmit, aztán majd hozzászokik. Vagy ez már a kukac tipikus esete? Még nem vettem, de ha azt mondjátok akkor holnap beszerzek egyet.
-Garmin Edge 830 - szó-szó. Nem tudom, hogy ezt venném-e újra ha kéne választani, mivel a mást nem próbáltam. Egy ajánlás, amit talán itt nem láttam, hogy matt kijelzővédő fólia sokat dob az olvashatóságon. Azért az néha emel a pulzusom, mikor fél percesc késéssel ismeri fel, hogy már jó úton voltam és inkább MEGINT forduljak vissza-t ír...
-Lánc - nekem még nem megy ez a tisztítás-kenés/vaxolás. A Decathlon-os n squirt lube-ot használom, de vagy nem jól viszem fel vagy sokat vagy keveset, de mindig hangosnak találom. Nagyrészt szárazi időben megyek (vagy megtréfál az időjárás), de szél mindig van, azaz por is és ez nagyon gyűjti nálam a koszt. Ami picit segített, hogy tiszítás és kenés után egyesével picit a láncgörgőket megtekergettem kézzel, utána mintha simább lett. De a következő 50km-nél más mintha semmit sem ért volna, a csapok alig fordultak kézzel. Vagy ez így normális? A két tekerés közötti tisztitás mit jelent nálatok: száraz vagy féktisztítós ronnagyal forgattok párat amíg tisza nem lesz? Esetleg tudtok ajánlani más kenőanyagot?
-Elkeztem egy 120 km-es 6 hónapos edzést a garmin szerint (2024 Gran Fondo Plan), de néhány dolgot nem tudok: Mi számít jó fordulatszámnak az eggyes zónákban? Ha jól olvastam Z2-nél 90-95 ford/perc kellene.Polar öv szerint 203-5 körül van a max heartrate. A sok edzés hozza majd meg, hogy gyorsabban csökkenjen a pulzus? Ahol itt csökkenés van ott kb alig tekerek és kételkedem, hogy így jó-e. Nem sok leírás van sajnos ebben az edzésben. (Ugyebár a szürkét kellett volna lekövetnem).
Akik eddig kitartóan elolvasták nekik különösen jár a kép a hétvégéről, a többiek meg csak élvezzék a lábas képet Elég jó hangulat volt, a sör is fogyott rendesen
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #287926 üzenetére
Ne úgy állítsd, hogy mikor hallod kerepel tekersz rajta amíg elhallgat, hanem úgy, hogy tekersz rajta egy hangyányit és váltasz ellenőrizni. Ha továbbra sem jó akkor megismétled és minden piciny állítás után válts fel és le is többször, úgy ellenőrizve bowdenfeszítésed, vagy éppen lazításod eredményét.
#287924Roland861010...nem tudom milyen feltételekkel cserélnéd le, de e a Rose jobb egy kicsit.
#287931ItaliX...hullahoppozás mértéke a kerékagy megmunkálási minőségének mutatója, ugyanakkor nincs különös hatással a hajtásra, váltásra és minél gagyibb annál jobban
táncol
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gordonfreemN #287926 üzenetére
Azért érdemes lenne ránézni arra a fülre egy célszerszámmal. Sajnos simán lehet kicsit ferde. Vagy csavarodva is lehet, akár újonnan is. A nem pontosan síkban lévő váltó tartó fül is okozhat ilyen jelenséget, hogy nem tudod a váltót beállítani. 11 sebesség már érzékeny az ilyenekre. Illetve a lánc hossz sem mindegy, ha kicsit hosszabb mint kéne, az is okozhat érdekes jelenségeket.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Hasaggymeg #287935 üzenetére
Persze, probáltam elsőnek így. Egy ugrást/rovátkát csavar,vált ide oda, check.
Nem jött be, valami nem oké.Runner_fxr: köszi, na ezzel bajban leszek, célszerszám a fül ellenőrzésére nincs, valami bevállt rögtönzött módszer?
Másik: megmértem a láncközepeket a hajtásnál is és a sornál is korábban: hajtás 49,8mm, a sor 43mm.
Park tool videóban a példa amivel él: 6mm még jó egy terepbicónál, 8mm már sok. Na én a pont kettő közé esö 7mm-emmel azt hittem jó lehetek még, de ezek szerint ezt is meg kell vizsgálni.Ugyanis ha a lánctányért hézagolókkal vissza hoznám 2mm-rel 47,8mm-re, akkor épp azt érném el,hogy a 15-18-asról ledobódni akaró lánc ellenkező irányba lesz kényszerítve, hmm? Mit gondoltok?
Valtófül ellenőrzés és ha oké, akkor láncvonal próba.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
gordonfreemN
addikt
-
ReFleXx
addikt
Kresz kerdes, itt most kire-mire-mikor vonatkozna a bringas jelzolampa feletti elsobbseg adas kotelezo tabla?
A bringa ut mellett zebra is van mint lathato, es a bringás jelzolampa kb egyutt valt a gyalogos jelzo lampaval.
Ez a “nepstadion” melletti keresztezodes a stefania vegen.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
ReFleXx
addikt
válasz gordonfreemN #287937 üzenetére
Vannak barkacsmegoldasok, de en inkabb bevinnem egy szervizbe ahol kiegyengetik a fulet egy 5-osert. Nekem is elkellett vinnem anno, a 0kmes bringan meg volt csavarodva a ful.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gordonfreemN #287938 üzenetére
Célszárszám nélkül sajnos nem lehet pontosra beállítani a fület, szemre csak nagyjából fog menni, ha látványosan ferde.
Ami a lánchosszt illeti, én már jártam úgy, hogy a Sram előírásánál egy kicsit rövidebbre kellett venni, és megoldódott a váltás probléma. Bár az egy 12-es rendszer volt.
A láncvonal eltérés is valóban okozhatja a problémád.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz beholder00 #287932 üzenetére
Sajnos még mindíg elég sok a gagyi tej, nem mindegyik formula működik. Érdemes majd lecserélni bevált cuccra. A kukac meg szerintem teljesen alap, nálam a kormányvégbe van dugva, bármikor szükség lehet rá. A jelenlegi gumimban is van már egy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #287937 üzenetére
Próbáld meg, nekem mindig összejön. [link] ...ha letöröd ne engem hibáztass.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Roland861010
addikt
Hátha csak nem láttátok
Vettem egy Explorer 500-at 200k volt vissza tudom vinni a Decathlonba.
3 opció van: vagy ugyan ezt az kerékpárt 20k -val olcsóbban vagy egy Explorer 520-at 20k-val drágábban vagy egy Rose Count Solo 3-at 180k.Kérlek segítsetek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Roland861010 #287947 üzenetére
Nem kérdés, hogy a Count Solo a legjobb, de korábban is többször volt ajánlva az a széria
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lipton
őstag
Sziasztok!
Néztünk a hétvégén egy kerékpárt ami aránylag tetszik. Gepida Asgard 29.
Ár/érték arányban ez milyen?
Van valamilyen alternatíva amit érdemes megnézni?köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs