- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
senior tag
Rendeltem én is hirtelen felindulásból 2 betétes gatyát aliról, addig ajánlgattátok itt múlt héten
Egyik ez volt: [link] , akciósan kb 3500ft csaptam le rá, nagyjából szerintem annyit is ér minden rosszindulat nélkül, fura szabás, főleg a betét mérete elhelyezése érdekes, tegnap egy laza görgőzés alapján ez maximum a vésztartalék tartaléka lesz a szekrény mélyén...A másik Sebestyén által ajánlott [link] Ykywbike, ez meglepően jó minőség szerintem, kidolgozottságban, betét ügyben első blikkre felveszi a versenyt a komolyabb gatyákkal, persze majd 1-2 hosszabb tekerés után derül ki a betét milyen benne.
Ezt 25$-ért vettem, most 22.5, ergo jól átbasztak[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz 6030D #289249 üzenetére
Ha érdekel, megbótolhatjuk .
Másik telón is alis matrica van, semmi baja, nem hámlik, nem fakul, minden oké vele, asszem ezt mástól rendeltem, majd kiderül, milyen.
Tudok feltenni Shimi sort is, csak vennem kell az agyhoz egy MS hubot, 50-60 euro, még mindig gazdaságosabb, mint eldobni egy felében elkopott sort. A GX-nek volt(van?) egy nem túl jól sikerült szériája, szidják a userek, mint a bokrot. -
ReFleXx
addikt
válasz ZavaBalazs #289231 üzenetére
kiraly , mar kezdtem aggodni, mert alig par mililiter maradt a flakonban
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #289250 üzenetére
Ezt meg én nem értem, porvédős kónuszos kerékcsapággyal 20+ ezret lementem, mondjuk igaz, hogy évente átzsíroztam meg beállítottam. Pár perc alatt megvan a beállítása, mondjuk az évek meg a rutin biztos számít benne.
Kerékben sosem volt iparis agyam, ott nem tudom, milyen méretű csapágy megy bele, és az mibe fáj, felteszem ott is vannak lehetetlen méretek aranyáron, de ezek szerint léteznek járatos méretekkel szerelt agyak is.
Középcsapágynál viszont egyáltalán nem éri meg kicserélni a csapágyakat -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #289244 üzenetére
Árgus szemekkel figyelem mikor hibázik végre a zikszté. ...ami a kopást illeti terepezni kell, rendeltetésszerűen használni azt a bringát és akkor nem csak a kicsik fognak elkopni...vagy te vagy az Nino, és 10-es lánckerékkel mászol a 15%-os szikláson, gyökeresen is?
#289248
Lacerta...tényleg drágák, én is megdöbbentem, pedig korábban már vásároltam vagy 2x és emlékeim szerint azok fillérek voltak.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #289256 üzenetére
Nekem a legközelebbi terep is sok-sok km aszfalt, szal a kicsik akkor is gyorsabban kopnának.
Vegyél AXS-t, veddmegveddmegveddmegveddmegveddmegved. . . a többit tudod -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289254 üzenetére
Mivel hozzáértőnek tűnsz annál zavaróbb számomra, hogy "iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat. Én nem értek annyira hozzá, de szinte minden csapágy ipari, vagyis nagyon kevés kézműves csapágy létezhet, legtöbbet ipari körülmények között gyártanak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ReFleXx
addikt
Most rendelheto Rose-tol Count Solo 1. 500eur + shipping
[link]2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
addikt
válasz ReFleXx #289259 üzenetére
Király lenne, de kinyírna az asszony egy 3. bringával. Meg mi a fene 14 kiló ezen? Ennyire kőnehezek a kerekek? A 3*10-es tank Nature EXC-em könnyebb.
szerk.: ja, kónuszos Shimano kerekek
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #289257 üzenetére
Nekem a legközelebbi terep is sok-sok km aszfalt,
...akkor felmerül a kérdés, minek terepkerékpár."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
"iparis"-nak nevezed a zárt csapágyat
úgy érted, az egysoros mélyhornyú golyóscsapágyat?
Ez olyan, mint a sarokcsiszoló=flex, zavaró, de lehetetlen megváltoztatni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Csak a topic tolvajnyelvét használom a közérthetőség kedvéért.
Ipari = szabványosított, katalógusból választható, kereskedelmi forgalmazású gördülőcsapágy.
Az ipari csapágy nem okvetlenül zárt, sőt, léteznek olyan kialakítások amiket nem is lehet zárt kialakítással elkészíteni.
Sőt maga a "zárt" kifejezés sem helytálló, mert léteznek nyitott-, porvédőlemezes-, és tömítőtárcsás csapágyak.Ha most megnézem a Deore kónuszos agyaimat, azok önmagukban nyitott, kosárszerkezet nélküli ( =telegolyós ), egyedi méretű ferde hatásvonalú golyóscsapágyak. Ugyanakkor teljes értékű külső tömítőrendszerrel van ellátva az agy ( ajakos súrlódó tömítőtárcsa + labirint porvédő ), tehát innen nézve zárt, csak nem a csapágyba van integrálva a tömítőrendszer, hanem az agyba.
-
Weareus
addikt
válasz 6030D #289207 üzenetére
De, kb. az. Nagyon köszi. Akkor már csak egy szakit kell szerezni, aki kibányássza a beletört részt.
Szerencsére van összeköttetés.Más: ha minden igaz, most hozza a futár a Formula R1-es fékjeimet, ami a Hope tech evo 2-őt fogja váltani..., igaz, ez utóbbi egy atomvillanás, ahogy fog, de súlyban is...
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #289264 üzenetére
+#289262
mauimagic...tehát a kónuszos és zárt csapágy megnevezés lefedi a kerékpár kerékagyakban használatos 2 rendszernek 95%-át és sokkal közelebb áll a valósághoz mint az ipari megnevezés...vagy nem? A flex az más, amint a nikecell, vagy ytong, ahol egy túlterjengős márkanév helyettesíti a termék valós megnevezését. Az angoloknál pl. minden porszívó húvör, sőt a porszívózás igét is a Hoover márkanévkölcsönözte
nekik.#289265
Ringman...az...de 200e forintért mit is akarnánk? ...ugyanakkor ha így haladunk lesz karbon is annyiért.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Weareus
addikt
válasz f4lcon #289208 üzenetére
A képen a 2-es jelű tört bele. Most nincs nálam, de majd otthon megnézem, ill. teszek mèg fel fotót.
Bocs a dupláért.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
User_2
tag
válasz Lacerta #289264 üzenetére
ehhez hozzátenném, hogy nem minden kerékpárban használt iparinak mondott csapágy kapható kereskedelmi forgalomban.
ez inkább az alacsonyabb árazású kerékpárok középcsapágyában található, ami sokszor monoblokk-nak mondott. kb 3-5000 ft-os áron.
kinézetre ipari, zárt, talán szabványosított is. pár mm-rel tér el az általánosan bevett ipari sztenderd méretektől. bár semmi nem indokolja a speciális méretet.
a csapágy önállóan kereskedelmi forgalomban nem kapható.cserébe a két darab csapágynál magasabb áron, a teljes kazetta, csapággyal, tengellyel, csészével kapható.
amúgy két pillanat lenne cserélni csak a csapágyat a tengelyen, de nem kapható.
sehol máshol nem használják ezt a méretet, csak a "kerékpáripar"ban. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz User_2 #289269 üzenetére
+1, kormánycsapágyat nem tudtak nekem sem adni a Gördülő kft.-nél, mondjuk az elég speciális is, nagy átmérőjű és alacsony. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
We fixed an issue with the recently updated Upcoming Elevation Graph, where going off-route and returning to the route could cause the graph to stop correctly tracking your progress along the route.
Vagy nem tudom, milyen climberre gondolsz. Nekem pont ez volt a bajom, amit elvileg javítottak. Fel még nem tettem, és kipróbálni sem tudtam.
-
Ez nem Climber-t érinti. Ezt a grafikát a data page-re tudod kitenni alulra. Itt látható: [link]
A Climber meg ugye külön felugró opció. [link]
Ez csak az elsőre javítás.Letesztelem mindjárt a Climber-t azért.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #289267 üzenetére
Nem egészen, mert attól hogy egy csapágy "ipari", még nem okvetlenül zárt, mert előszeretettel építenek be sima porvédős csapágyakat is egyes helyekre, és az a legkevésbé sem tekinthető zártnak.
Illetve váltógörgőknél pl. előfordulnak nyitott csapágyak is külső, szerelt porvédő tárcsával.
De ettől ezek még szabványosított méretű, egységes nemzetközi jelöléssel leírható ( ="ipari" ) csapágyak.Az "ipari" megnevezés helyett helyesebb volna a "szabványos"t használni, de valahol az is sántít, mert a Shimi kónuszok is szabványosak - csak nem nemzetközi szabvány szerint, hanem a Shimi sajátja alapján.
Ha őszinték akarunk lenni, akkor nagyon hasonló ferde hatásvonalú golyóscsapágyak léteznek "ipari" kivitelben is, csak azoknál nem menetes a belső gyűrű, és van nemzetközileg egységes jelölésük.
-
-
monster95
tag
Sziasztok
Van valami értelme annak a megoldásnak hogy a kormányszárat úgy rakom fel hogy amelyik fele a kormányt rakja az felfelé fog állni?Így nem kell annyire rádőlni a kormányra.Vagy ez tiszta hülyesség?
Oúti kerékpár egyébként. -
Lacerta
aktív tag
válasz User_2 #289269 üzenetére
Hát ja, erről mesélhetnék, dolgoztam autóiparban, ott elterjedt k*cs*gség, hogy fognak egy teljesen sztenderd méretű csapágyat, majd leszerződnek valamelyik nagy csapágygyártó céggel, hogy akkor ebből kellene csilliárd darab, de úgy, hogy a belső gyűrűn a furat 1mm-el kisebb / a külső gyűrű 1mm-el nagyobb átmérő / a szélességből leveszünk 1mm-t a szabványos méretsorhoz képest.
És akkor a paraszt meg kell hogy vegye ugyanazt a 6203-ast csak egy 0-val nagyobb összegért.A Hollowtech középcsapágy is ilyen példa, csak már annyian álltak rá az OEM gyártásra, hogy a keskenyített 6805 kapott saját jelölést 6805N néven, és már az is szabványos.
-
nagyúr
válasz Lacerta #289277 üzenetére
ó, ott ennél sokkal nagyobb disznóságok is vannak. méretpontosan ugyanaz az alkatrész, eltérő brandeléssel. a németnek külön szava is van rá, gleichteil.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
lsebestyen
addikt
Néhány emelkedőnek hamarabb van vége a climber szerint, mint a valóságban. Én csak ennyit vettem észre, a százalékokat elég pontosan jelzi az alsó sáv. Viszont az, hogy az emelkedőnek hamarabb vége van a Karoo szerint, az inkább térkép probléma. A tavalyi térkép frissítéssel pár emelkedő "megjavult" például. Illetve az sem mindegy, hogy az algoritmus mit vesz emelkedőnek:
"Requirements:
Climbs less than 400 m in length or a grade of 3% may not be recognized with this feature. Higher minimum thresholds than these will apply to Medium and Large climbs."Tehát amikor te úgy vagy vele, hogy az még az emelkedő része, akkor az a Karoonak már egyáltalán nem biztos, mert a meredeksége már nincs meg hozzá. De tény, hogy néhol előbb véget ér, mint kéne. Ausztriában és Mallorcán pl sokkal pontosabb volt, mint általában itthon. Lehet Németországban is pontosabb, arról nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #289287 üzenetére
Ja igen ezt tudom, meg a 400m / 3%-ot is tapasztaltam számtalanszor. Van, amikor ráfordulok egy útra, azon van egy nagyon durva climb, előjelzi, el is kezdi, elfordulok jobbra, ott egy kisebb climb van, azt nem is jelzi annak. De az ilyen rövid "tüskéket" is néha elfelejti mászásnak jelezni. Meg olyan is van, amikor meg egy sima, combosabb emelkedőt jelez climbnak, vagy hosszabb de kisebb emelkedőt, a végén egy "tüskével".
A térképfrissítés óta tényleg van változás, valamivel jobb lett. De nekem ugyanazon az úton ugyanazt a mászást is néha méterekkel előbb kezdi vagy fejezi be, szóval annyira centire nem összehasonlíthatóak. Nagyobb javulást azért látni az összehasonlításban is.
Amúgy te mire használod ezt? Én leginkább csak arra, hogy látom, mikor kell rálépni illetve kiengedni, és mi vár még rám. De ha nem olyan vészes a mászás, általában nem is nézem a Climbert, mert csak letakarja a navigációt, és az sokkal rosszabb, amikor rossz helyen fordulsz el.
-
lsebestyen
addikt
Kiengedni nem szabad, nyélen kell végignyomni az emelkedőket. Én is ezekre, de erre is találták ki.
Ismeretlen helyen sokat segít abban, hogy tudjam mire számítsak. Pl Mallorcára már hónapokkal korábban megterveztem az útvonalakat, így nyilván nem emlékeztem csak a főbb pontokra. Na ott tök jól jött a lista is, hogy még hány emelkedő van, azoknak mik az adatai...Elején a többieknek a domb/hegy lábánál bejelentettem, hogy mit fogunk mászni, következő napokon mindig kérdezgették, hogy mi jön most. Szóval én nagyon szeretem, ha ismeretlen helyeken járok. -
Tin
veterán
válasz lsebestyen #289289 üzenetére
Nyélen ja, haggyámá 4 fok van, és szakad az eső, és ez lesz egész hétvégén
Amúgy igen, a tervezett úton nagyon jó, amikor látom az első climb után, hogy mikor jön a következő, milyen hosszú, mekkora emelkedés, lélekben rákészülésnek teljesen jó. De tervezett úton én mindig nézem hasonló okokból a magasság-előrejelzőt is, ami hibás volt, és most javították elvileg.
Én ugye nem országútizok, szóval van mindenféle út, és még több meglepetés, szóval nekem ez életmentő. Mondjuk azt a tanulságot már levontam, hogy alaposan átnézem a tervezett útjaimat előre, és utólag is javítom őket a tapasztalatok alapján, ha újra mennék rajtuk Így egyébként, hogy rászánom a fél-1 órás alapos tervezést egy túrára, a meglepetés is kisebb, így az élvezeti faktor is nagyobb. A Komoot nekem ebből a szempontból nagyon bejött.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #289250 üzenetére
Van sok olyan Shimano agy amiben a kónusz és a golyók között műanyag adapter/tartó van. Ha az eltörik akkor szívás és láttam már Facebookon, hogy panaszkodtak rá, hogy valamelyikhez nem is lehet kapni sokszor ezt a műanyag vackot.
Kíváncsi leszek később ha lesz tapasztalat, hogy az új iparis Shimano agyak hogyan fogják bírni. Ha beválnak, akkor érdemes lehet venni Shimano agyat.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #289258 üzenetére
Nem tudom miért terjedt el a köznyelvben, elvileg mélyhornyú, zárt csapágy. Vagy angolul sealed cartridge, de ott logikusan van elnevezve, a sima cartridge, ami hasonló, csak nem teljesen zárt. Itthon meg "ipari".
Szerk: Kormány csapágy terén ezért vettem Funn Descend csapágyakat (alsó- és a felső csapágyakat külön lehet megvenni), ott megadja a gyártó milyen szanványos méretű csapágy megy bele. Semmi lutri. Érdekes módon az XLC nem adta meg a méretet. Persze jó drágán viszont kínál mellé XLC csapágyakat.
[ Szerkesztve ]
-
Nem pontos ennyi. De nem akkora baj ez. Én szeretem ezt a Karoo 2-t ne érts félre.
Tényleg, valakinek nincs eladó Karoo 2 konzolja? Kellene még egy a másik bringára is majd.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Weareus
addikt
Az hogy lehet, hogy erre
az agyra azt írják, hogy kompatibilis 9-10-11-12 fogaskerék szettel?
(Nem úgy van, hogy az agyon a kazettatest a 11-12-es rendszereknél vékonyabb, ezért is lehetett 11-ről 10-es fogszámra lemenni a legkisebb fogaskeréknél?)Nekem egy 2011-es DT Swiss agyam van hátul, 9-es sorral és cserélném az agyat.
Meg merjem ezt venni?
(3x9-es rendszerem van)Azt írja az agyon: "11-12s with spacer only", mondjuk ezt olvastam, de nem vágom.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
válasz -=RelakS=- #289295 üzenetére
Csak annyi a lényeg, hogy 9es fogaskeréksorra jó legyen és könnyű legyen. Extralitètől valami esetleg? Btw így 2024 tájékán gyártanak mèg 3x9es rendszerhez bármit is vagy a használt szekcióban kapirgáljak?
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Elemlámpa, zseblámpa
- Napelem
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- MotoGP & WSBK
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest