- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumm
csendes tag
válasz ivana #201201 üzenetére
Pontosan ez az amiért felmerült az ötlet. Sajnos a váltó görgők is szarok meg a a régi SIS váltó se olyan dizájnos. S a két görgőt nem nagyon tudom cserélni (ilyen régihez szerintem már nem árulnak). De ha lenne is, a tourneyhez két görgő majdnem annyi mint egy TY -os váltó(3,5K) és TY 6 -7 sebességre jó. Akkor meg már csak a fogassor a gond ott meg pár száz a difi a 6 meg a 7 között.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz rétisün #201200 üzenetére
Sajnálom. Elég szar lehet. Én biztos ott nyomban ugrottam volna egy fejest a betonba ha második nap kettétörik a supersix-nek a támvillája. Bár így is elég sérülékenynek tűnik. Minden olyan vékonynak tűnik. A csövek falvastagsága is. Ha megpöcögtetem nem olyan hangja van mint a specinek. Bár amíg vannak olyan elvetemült állatok akik ennek a hi-mod változatáról képesek voltak leszedni a festéket, így majd 200 grammot spórolni és 5 kiló alá bevinni a bringát, addig nem félek annyira.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
brumm
csendes tag
válasz Pist@bácsi #201203 üzenetére
Nem nyersz, nem nyersz ....de az érzés....
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #201197 üzenetére
Húzz beke mert van még 1-2 napod aztán annyi, gőzerővel robog innen keletfelé a nagybetűs ŐSZ.
FőDudu... úgy vélem valamiért hajlamosak vagyunk azt a tengelyt túlhúzni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201209 üzenetére
Alig várom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #201211 üzenetére
Nekem sem hiányzik az a kánikula, de így elsőre sokkoló a 15°C-vel kevesebb + egésznapos eső. 😨... hó fog hullni a Hargitára ahol 3 napja még rövidujjúban grasszáltam. 🥶🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
erhas01
tag
válasz ivana #201186 üzenetére
Aluminium + vas érintkezési felületekhez:
- ilyen a pedál is -
=> kontakt 0,5mm => korrózióKét egymástól eltérő potenciálú fém összeépítésekor a közéjük kerülő elektrolit hatására elektronáramlás kezdődik.
Ennyit találtam még ehhez,lehetőségek:
1.
- Rozsdaátalakító pl.: RO-55
használata a szétszedéshez, az új, régi beszereléséhez. ( Az RO-55-t használtam. )Alkalmas vas és acéltárgyak, rozsdamentesítésére, átmeneti korrózióálló fekete felületi felületi védőréteg képez.
A keverék 20%-nál kisebb koncentrációban tartalmaz foszforsavat, nem korrózív besorolású ( a sósav az korrozív besorolású). Egyéni védőeszköz kötelező. Minden leírás a biztonsági adatlapon.
2
Nedvesség, só, NaCl megelőzése:
A fémek csatlakozási ponjainak vízzel való érintkezését szalaggal, festékkel lezárás; gumi- vagy műanyag alátét alkalmazás.
- A kerékpárhajtóműnél használnak műanyag zárókupakot, oda tett a gyártó. -Zsírt letörölni, kívülről egy csepp színtelen sziloplaszt, vagy hasonló a pedál + csavar nemforgórész menetfedéshez?
- rugalmas,ottmarad, leszedhető -
3
Zsírok:
AL + Fe kontakthoz, minden oxidációt nem okozó zsírok / ezt nem ismerem /
NLGI konzisztencia fokozat 2 -3
Nem szappan alapú sürítő, szerves, polikarbamid (Poliurea)
A tengelymeneten vízzáró réteget képez.
Az RO-55 és a fenti zsír kompatibilitását nem ellenőriztem. -
FőDudu
addikt
válasz Hasaggymeg #201209 üzenetére
Nekem meg a bringaboltban huztak meg ahonnet a bringat vettem (speedway.hu).
Mert gyarilag nem ez volt benne, csak a meretem miatt lett eros(ebb) pedal betekerve az XTC-be.Amugy most is jo lenne, szepen porog mindketto, de egyiknek kicsit femes a hangja.
Ezert gondoltam, nem art megnezni vagy cserelni. Nem kotyog, csak mas a hangja mint a masiknak.1-2 nap es itt a hajtokar leszedo (rendeltem masik csavart a hajtokarba is mert az rozsdas), utana mar lehet boldogulni a hajtokarbol valo kihajtassal (satuban vagy mas jol rogzitett modon).
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
brumm
csendes tag
Újabb kérdés: nézegettem a kormánycsapágyakat is, mivel határeset. 2-3 ezer ez is. Mivel egy colos menetes a lelkem. Viszont több helyen láttam, hogy váz belsejébe menő csésze átmérőjét a többség 30,0 mm -re adja, és van aki 30,2-re, ráadásul ami nekem tetszik azaz pont 30,2-es. Mi miatt van a különbség? Valaki azt mondta, hogy csak két fajta menetes villa van, az 1" meg az 1 '/8 ". Akkor most kétfajta 1" van? Most nincs itthon a tolómérőm, úgy hogy meg se tudom mérni.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Ezzel erdemes lehet foglalkozni? Lenne esely faragni az arbol.
Don't Tread On Me
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #201220 üzenetére
Pádis volt a cél, de végül Ponoron tudtunk megszállni, aztán így többszörösen is módosult a túra útvonala. Piatra Talharului csúcsot másztuk meg, aztán visszafelé egy másik gerincre fel ahol mindenfelé kidőlt fenyők állták az utunk, tiszta dzsungel hangulat volt. A járhatóbb utakat meg traktrorok és quadosok tették tönkre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz maximilian4 #201187 üzenetére
+1 javaslat, mert az ilyen előfordul. Amikor az ember új bringát vesz érdemes rögtön a bringával együtt egy hozzá való tartalék váltófület is rendelni. Gondolj bele akár egy több napos bringázás esetén az a pici darab elfér bárhol, de ha nincs akkor ott vége a dalnak.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #201181 üzenetére
Sziklás tekeréshez olyan gumit érdemes venni, aminek van minimum oldalfal védelme, pl. a Schwalbénál a Snakeskin, Maxxisnál az EXO Protection, Continentalnál a Protection, Protection Apex stb. A Schwalbe újabban a futófelület alá is rak Snakeskint, azok a gumik tubelessel valszeg atombiztosak, cserébe valamivel nehezebbek, mint az elődeik és alacsonyabb nyomás kell ugyanolyan csillapításhoz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz FőDudu #201216 üzenetére
15 év az sok, az alatt szerintem bezsírozva is berohad, de ha évente egyszer kitekered, az elég lehet. És persze újrazsírozva visszarakni. Olyan gyakran nem szerelek bringát, de még így isévente néhányszor cserélődik a pedál valamilyen okból, és sosem volt gondom, ráadásul majdnem minden pedálom csak imbuszos.
Most nem keresem vissza, de nem szedhető szét úgy a pedál, hogy a hajtókarról ne kelljen levenni a tengelyét? mert újrazsírozni a belsejét elég lehet az is, akkor nem kell erőlködni vele. Aztán ha már tényleg nem menthető, venni újat hajtókarostól... (ha addig sehogyan sem jön ki)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #201224 üzenetére
Nem, nem vagta ki a kulsot, elegge massziv az oldalfala. A belson egy surolas nyom van, kozepen egy mini szakadas. Ezert gondoltam a tubeless -re, mert bar nem tudom ott van e tomito anyag, de azt olvasom, hogy strapabirobb.
A masik, hogy a belsot telenyomom a linkelt habbal, de annyira nem szimpatikus.jjeahh: Ranezek ezekre is, bar erre a bicajra mar nem koltenek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz J.C.G. #201223 üzenetére
A nyugati Kárpátokban nincs medve? Mi csak egyszer szürkülödtünk el az erdőben de csakis nejem kímélése véget nem kiáltottam egy-egy nagyot, ne ijesztgessem, mert legszívesebben azt tettem volna a véletlen találkozás elkerülése érdekében. Láttam néhány (belső rendőrségi) fotót a 3 Maros megyei megevett emberről és hát felejthetetlen a látvány.
#201227ZolkoW...+1, annyi idő alatt akármivel kened összerohad6, ugyanakkor egy pedál sem nagyon tart annyit, legalábbis ha tolod neki, így ritka, hogy nem kell évtizedekig hozzányúlni.
#201225sebgutkopf...én elég elővigyázatos vagyok, de fület eszembe nem jutna magammal vinni. Egy ideig még lánc csapszeg is volt nálam, de ha jó átgondolod elég sok minden kell ahhoz, hogy biztos nem maradj az úton...belső, folt, pumpa, gumileszedő, láncbontós multikulcs...és akkor most ott az általad említett váltótartó fül, na meg akkor még mindig elszakadhat egy bowdened, vagy elmehet a levegő a telóból ami miatt ugyancsak vége a dalnak. Nejem utoljára azért volt kérdőre miért nincs egy pár tartalék fékbetét nálam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
ha már váltótartó fül:
2021-es nuroad váltótartó füle ugyanaz, mint a 2020-as modellé? van valahol publikus alkatrészlista cikkszámokkal cube-nál? -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201229 üzenetére
Ha jól rémlik sebgutkopf bikeparkozik, így nála valszeg teljesen másképp néz ki a "mit vigyünk magunkal" dolog. Veretés, ugratás közben nagyobb az esélye, hogy tönkremegy valami, lefelé meg az a +100g nem sokat számít, nem mászik órákig vért izzadva.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #201231 üzenetére
Hát igen, a parkoló autóban sok minden elfér ami esetleg kellhet és ami nélkül hiába utaztál X100km-t a parkig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MODERÁTOR
Max. 42 fogas kazettát ajánla a Shimano a hátsó váltómhoz. Mi történik, ha 46-ost kap?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #201231 üzenetére
Én is vettem mindig tartalék fület az összes bringámhoz, szerintem is fontos, bikeparkozásra én is hordtam magammal. Mondjuk a belső azért fontosabb, ma 3 defekt volt 1 bicaj 1 kerekén Ez a Cannondale szerencsére kihúzott a szarból, bele is őrülnék, ha nem lenne bringám, még lezajlik ez az ügy.
https://barbieripnk.hu/
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #201229 üzenetére
Több ember is azt állítja, hogy arrafelé nincsenek, még két fiatal román srác is megnyugtatot akik vadkempingeztek. De ezt este tízkor még nem tudtam csak másnap délután, így félve világítottam a fák közé.
Jut eszembe juhász kiskutyák... Állítólag határt védenek és amíg azt nem léped át addig nem támadnak. Megtudtam azt is honnan lehet tudni hol van a határ. A fák törzsét jelölik meg, pl. egy keresztet vésnek bele, na ott kell megvárni a juhászt aki beenged és onnantól kezdve ki be lehet sétálni a területen a kutyák kíséretében.
-
Alf65
csendes tag
válasz brumm #201218 üzenetére
Üdv!
Váltó - sor kompatibilitás: [link]
Lényeg: betehető a hetes, de váltókar csere javasolt (bár ha frikciós, lehet húz annyit, hogy elviszi). Főleg, hogy menetes rendszernél a teljes sor egyben csavarodik, csak férjen be a villák közé.
Csapágy: [link]
Legalább 4-féle nyak és 3-féle csapágy és ezek variációi vannak
Ezek egy része cserélhető másikra
Itt (a bikeprón) egy jó kis cikksorozatot is találsz, mi merre hányméter.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
ivana
Ármester
-
jjeahh
nagyúr
válasz J.C.G. #201235 üzenetére
Milyen jó lenne, ha felénk is így lenne a kutya-határ szabályzat. Itt inkább az van, hogy minden az övék határok nélkül és a túlsó dombról 500 méterről is képesek átfutni hozzád, hogy megtámadjanak, a juhász meg röhög a markába. A kutyák meg itt nem kicsik, akkorák, mint egy jegesmedve, mert már rég nem a nyáj terelése a dolguk, hanem a medvék leölése . Lehet oda kéne költözzek amerre túráztál
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alg
veterán
-
Ringman
nagyúr
válasz mobal #201242 üzenetére
tippre esetleg goatlinkkel tudsz nagyobb kazettát tenni hátulra.
szerk:
kompatibilitási listát meg kell nézni.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #201240 üzenetére
Ez a példa konkrétan arról a környékről származik, ahol az a nagyon híres medve les is van. Arra laksz te is, ha jól sejtem. De gondolom ez a hivatalos információ és a juhászon múlik minden.
Auto korrekt írta a telefon kis kutyának, találkoztunk mi is egy nyájat terelő juhásszal az utolsó napon aki egyből szólt az egyiknek és így nem foglalkoztak velünk. Fütyült egyet majd szólt hozzá hogy Döme.... -
Alg
veterán
válasz mobal #201242 üzenetére
Nézd meg a hátsó váltó leírásában a max kapacitást, annak kell nagyobbnak lenni mint az első lánctányérok fogszám különbsége+kazetta fogszám különbsége.
Pl. nekem elől 50/36, hátul 11-28 esetén (50-36)+(28-11)=31, ennél nagyobb kapacitású hátsó váltó kell.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mobal #201238 üzenetére
Én nem sz@roznék, ha felmegy rá (és ezek szerint felmegy) akkor venném a 46-ot és inkább vigyáznék a teljes keresztbeváltás elkerülésére (ezt tényleg bénán, vagy félholtan szokták megtenni), továbbá úgy állítanám be a láncot, hogy ne tépje le a váltót, ha meg a másik végén váltasz teljesen keresztbe, legfeljebb összecsukódik a váltó és nem húzza le a legkisebbre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SpaceJam
aktív tag
válasz szabolcs.sz #201214 üzenetére
Köszi! Meglesem ezt is! Még nem vettem lámpát, szóval jól jön.
Viszont bedobnék még egy utolsó kérdést, és azzal a bringa minden cserélendő komponense le van tudva.... nyereg. Nekem most ergy ilyen van, franc se tudja már, hogy milyen széria.
Ilyesmi formájú, szélesebb, de ennél talán könnyebb, normális nyerget keresek nagyobb teherbírású pálcákkal (tudom, ellentmondásos). Van ötletetek? Ez a Selle Royal cucc azért volt jó, mert több különböző szélességben volt kipakolva a nagykerben egymás mellett, de valahogy ezzel se vagyok megelégedve (meg a pálcái már kivannak).
Gumótávolságot nem tudok sajna mondani. Ez a nyereg amúgy 18 cm széles és 29 hosszú, de érzésre el tudnék viselni egy 20 centi széleset is.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #201247 üzenetére
Nem úgy van, hogy ha a két nagy lánckerékhez méretezed a láncot, akkor a váltó gond nélkül meg fogja tartani nagy-nagy állásban?
Igen, a két legkisebben (illetve még 1-2 kis kerekes kombináción) lógni fog, de annak az áttételnek amúgy is, mi értelme? Elöl-hátul fel(jebb) kell váltani, talán még a lánckeréknek/láncnak is jobbat tesz a nagyobb ív.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #201249 üzenetére
De úgy kell méretezni, csak hát itt ő a menün kívülről akar ételt választani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest