- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
SpaceJam
aktív tag
válasz axlfsi #203700 üzenetére
Így, ahogy írod, az megy a híd felé. Parkoló, lámpa, és ott egyenesen. Jobbra meg ugye a Váci van. Én nagyon nem szeretem ezt a szakaszt, mert göröngyös a jobb oldal, illetve váltakozik, hogy hol van bringaút és hol nincs, meg még rá is parkolnak a jobb oldalra, majd pedig megszűnik a bringaút az utolsó lámpa előtt. Ezért én felgurulok a híd előtt 1-200 méterrel a járdára – úgyis onnan lehet a legkönnyebben végül átkelni a híd bringaút szakaszára.
Ha aluljárózol és úgy kelsz át a Váci út dunai oldalára, akkor érdemes valamelyik kis utcát (Katona József u.) választani, hogy eljuss rajta a híd tövéig.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
axlfsi
veterán
válasz SpaceJam #203701 üzenetére
Köszi az infókat!
Vonattal (és bringával) érkezem a nyugatiba, ezért kérdezem így... Lemennék én az aluljáróba, de nem tudok hol... De szerintem elengedtem és amint átmentem a lámpánál, az Edigi előtt szépen felslisszanok a járdára a hídig... Borzalmas ott az a szakasz, ahogy írtad is: hol van bringa sáv, hol nincs, parkolnak néha, rád húzzák, stb
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
SpaceJam
aktív tag
válasz axlfsi #203702 üzenetére
Ott van belül pl. egy lejáró, ahol kilátsz a parkolóra. Utána, a túloldalon elmész kicsit jobbra a Katona József utcáig és azon végig tudsz gurulni. Ráadásul az a híd felé egyirányú. A vége előtt, a Pozsonyi úton balra fordulva, a Jászai Mari téren át fel tudsz gurulni a hídra.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
-
válasz Hasaggymeg #203698 üzenetére
Jó, én is wd40-et használok, de ez speckó lánckenő spray. A sima wd40-et azért nem szívesen fújnám rá. Tisztításnál wd40 lánctisztítóval lefújom, alaposan letörlöm, végiggolom lánckenő sprayvel, szöszmentes gépronggyal leszedem a fölösleget. Kihozni az állványt, leszedni a polcról a sprayket, előszedni két tiszta rongyot (25 kg-s vákumos zsákban vettem direkt géprongyot), meg utána mindent visszapakolni tovább tart, mint maga a kenés. Persze nem fémtiszta a lánc, meg néha összefogja a vádlim, de ezen nemigen izgatom magam.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sz_abika
addikt
válasz parandroid #203705 üzenetére
Ez mi ez a géprongy? Ígéretesen hangzik hogy nem szöszöl
PSN: xszabikax
-
válasz sz_abika #203706 üzenetére
Írd be gugliba. Nem egy országban élünk, de szerintem barkácsáruházak is forgalmazzák. Alapvetően filléres cucc, anno termelő üzemben dolgoztam, raklapszámra vettük. Most amazonról rendeltem, de úgyis évekre elég lesz az egy zsák (ahogy nézem, a 10 kg-sat vettem, nem is a 25-öst). Amúgy is jó, ha van otthon, garázsban, pincében eláll, és egy csomó mindenre lehet használni a portörléstől az ablakmosásig.
Kb így néz ki becsomagolva:
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #203671 üzenetére
Nálam a Brunox van már 3 éve használatban fox és rockshox esetén is érezni a hatását, villán és hátsó tagon is, sőt én a dropper becsúszóját is át szoktam brunox-os ronggyal törölni.
A dropper is kisebb súrlódással megy le, halkabban mozog. A felfüggesztés esetében pedig az finom mozgást igénylő egyenetlenségen a jobb érzékenység miatt simább és lágyabb haladást tesz lehetővé. Nem mellesleg a porlehúzók, egyéb tömítések súrlódása csökken, így azok is később kopnak el.
Igaz nálam a felfüggesztés nagyon intenzív használatnak van kitéve, nálam minden bipepark előtt este kapnak belőle a becsúszók és tag. Hazai rövidebb meneteknél minden 2 alkalommal. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #203672 üzenetére
Hű ezek a teflon rákos botrányban érintett PTFE bevonatok?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sz_abika #203706 üzenetére
Nálunk is lehet kapni szerszámáruházakban. [link]
sebgutkopf... nem tudom, nem enni szoktam. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
... ugyanakkor ez általában tulajdonképpen nem más mint ronggyá vedlett ruhadarabok egyvelege, így a szöszmentesség nem 100%-osan garantált minden egyes darabjára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sherlock82
senior tag
Én a lánchoz elsősorban varrógép olajat használok, rendszeresen átkenem a láncot - tisztítást követően, - majd mindegyik fogaskereket átjáratom.
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203685 üzenetére
A "kerámia" (merthogy ezek csak kerámia golyósak, nem full kerámiák) csapágy max a használat elején fog kevesebb wattot elvenni, de még bőven egy normál csapágy élettartama alatt cserélni kell, ha nem akarod, hogy többet vegyen el, mint egy sima. Itt egy videó, érdemes megnézni. Parasztvakítás az egész, az amúgyis legkisebb mértékű súrlódás csökken, addig, amíg a gyűrűket szét nem veri a sokkal keményebb kerámia csapágygolyó.
Hacsak nem kénsavban bringázol, akkor semmi értelme, erre jó a ténylegesen, full kerámia csapágy, ahol az acél elvérzik, meg ételiparba.Videóból érték, hogy középcsapágyál milyen wattokról van szó, 90-es pedálfordulatnál:
-Enduro "kerámia" 0,13 W
-NTN non contact 0,14 W
-NTN contact 0,26 WHa már bringába való csapágy, én az SKF csapágyát próbálnám ki. Nem nagyon van hely benne a retek bejutására, lehet tartósabb egy forgáspontnál, meg keréknél is a sima csapágyaknál.
'92 Honda VFR 750
-
FőDudu
addikt
válasz sherlock82 #203713 üzenetére
Nalunk a gyerek kapott egy uveg Weldtite teflonos All Weather Lube nevu lancolajat.
Erdemes ezt kiprobalni?Furan zoldes szinunek tunik a flakonjaban lotybolve...
(meg nincs 2 honapos egyik bringankon sem a lanc - 2 bringa uj, az enyemen meg a lanc uj - szoval meg nagyon tisztak. Errefele nincs homok es por.)
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sherlock82 #203713 üzenetére
Azok a vékony műszerolajak fungáltak régebben csak alaposan törölni kell utánuk... a fogaskerekeken járatni meg nincs értelme, minél kevesebb olaj ragad rájuk annál jobb, azok rozsdamentesek és tisztán a legjobbak, elől, hátul.
FőDudu... az nem tudom pontosan milyen, de hasonlók [link] [link] nagyon képzik a fekete zsírsárt (Erdélyben degenyt )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #203714 üzenetére
Nekem nincs bajom amúgy a csapágyakkal, kivéve a középcsapágyat, de azt nem tudom SKF-re vagy ilyesmire cserélni, meg amúgy is olcsó a bb52, ha évente egy tönkremegy, pár euró cserélni. A kerekekben gyárilag NSK csapágyak vannak, egyszer az egyik beázott, mert mosáskor telibe csapattam vízzel, ezt leszámítva kb. 14000km alatt nem volt gondom velük. Amúgy érdekesnek tűnik ez az MTRX, amit linkeltél.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #203719 üzenetére
Nagy gondom nekem se, ha majd valamit cserélni kell, azért fogom SKF-re, mert az itteni csapágyboltban az van márkások közül. NTN, NSK nincsen náluk. Érdeklődtem, hogy esetleg teló szimering van e, ugyanis pár RS telóba SKF van, de nem igazán tudott segíteni az eladó, új infónak tűnt neki, a katalógusban meg nem találtuk. Mindenesetre a lényeg, hogy ne költsetek pénzt kerámia csapágyra
'92 Honda VFR 750
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #203714 üzenetére
NTN non contact-ot használok januártól....nem vettem különbséget észre a gyári mavic csapágytól. Szóval a gyári is szuper volt. Tartósságról még nincs tapasztalat...idén a futás mellett csak 6ezer km-t tekertem.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #203722 üzenetére
Ezek olyan különbségek, amiket senki se fog észrevenni. Tized wattokról van szó, bár nem néztem utána, de nem lepődnék meg, ha a hőmérsékletből adódó sűrűségváltozása a levegőnek nagyobb hatással lenne a légellenállásra, ami szintén nagyon észrevehető ám
'92 Honda VFR 750
-
Laci779095
csendes tag
válasz parandroid #203707 üzenetére
Milyen minőségű rongyok vannak benne? Egyszer vettem én is mindenféle vacak műszálas volt benne szerte szét vágva semmire nem lehetett használni és a garázs is büdös lett tőle. Valahonnan viszont muszáj lesz venni mert alig van már amivel lehet takarítani, nincs annyi rossz pólóm amit felhasználhatnék már rongynak.
Lacolajozáshoz régen használtam műszerolajat. Mostmár csak télen, mert nyáron viszont jócskán kellett utána takarítani. A WD 40et télen szeretem használni tisztításra. Lefújom vele a láncot áttörlöm és utána olajozom. Jó a vízkiszorítása, ami sós latyakos úton közlekedés után nagyon fontos szerintem. -
válasz Laci779095 #203724 üzenetére
Biztos van rá valami sztenderd, fogalmam sincs. Elvileg rendes géprongy nem szöszölhet semmiképp, mert az szennyezi a gépet, alkatrészeket. Egy csomó mindenre használjuk, még sose volt vele gond. Azért lássuk be, hogy azon kívül, hogy ne szöszöljön, komoly elvárások nincsenek.
Ennyit írnak róla:
Brand Name Pralon
Colour Hauptsächlich Weiß (mit Evtl. Leichte Musterung)
Ean 7141215248221
Fabric Type 100% Cotton
Material Cotton
Part Number 202012
Pattern
Einfarbig
Size 10 kg
Product description: 10 kg cleaning cloth cut from pure cotton / bed linen material. Very absorbent. Mainly white, but colour may vary slightly. Before cutting, these were washed, disinfected and packaged. Cleaning cloths comply with DIN standard 61650, cut approx. 40 x 60 cm so that it is very easy to use.Linkelni megint nem tudok, mert az ios appból nem tudom, hogy kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #203725 üzenetére
Sógoréknál meglehet, itthon azért nem ennyire refined a géprongy és nagyban függ attól, hogy mit fogsz ki...de azért nem rossz itt sem na.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Laci779095 #203724 üzenetére
Felétek nincs filléres turkáló?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sherlock82
senior tag
Hasaggymeg
köszönöm a választ!
használt ruhával mindig áttörlöm, meg a tippet is köszi.FőDudu
Az előttem szólók már leírták a választ.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203728 üzenetére
Egy átlagos (nem modern! ) családban (1db férfi+1db nő+1,vagy több db gyerek) azért keletkezik elég kerékpárlánc törlőrongy...az 1db nő persze általában nélkülözhetetlen feltétele ennek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #203730 üzenetére
"az 1db nő persze általában nélkülözhetetlen feltétele ennek. "
-
axlfsi
veterán
válasz Hasaggymeg #203730 üzenetére
... nalam konkretan annyi rongy a garazsban, hogy mar nem tudom hova dugni, suvasztani oket
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
flash-
veterán
Ezzel a Deore hátsó váltóval érdemes-lehet kezdeni valamit?
vagy piacon van még értéke?
ugye a kanál ferdült el, (bekapta a küllő miután eltört a fül )szerelő szerint nem lehet azt már rendesen visszaegyengetni hogy utána ne legyen vele gond,és a kanál csere? vagy vegyek új váltót mindenképp?
[link][ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #203733 üzenetére
A váltógörgőknél a két imbusz csavart kicsavarod, a kanalat leszeded és megpróbálod visszahajlítani. Ha sikerül, fasza, ha nem, akkor vehetsz újat . Azt a kanalat csak az a két kis imbusz tartja, amit akár egy multitoolal is ki tudsz csavarni. Ha sikerült, akkor szét is szedheted az egészet egy takarításra, csak mert miért ne tennéd.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz sebgutkopf #203709 üzenetére
Köszi! Akkor lehet kipróbálom
Tegnap kaptam egy jó kis felütéses defektet a cyclocrossal, élvezet volt az elsőlámpa fényében cserélni a belsőt. Haveromnál volt ilyen multiszerszám amihez van fém gumileszedő, hát mivel a műanyag hajlik ez meg nem, elég kínkeserves volt leszedni vele. Nem tudtam úgy alárakni a gumi pereme alá, mint a műanyaggal.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #203736 üzenetére
az acél gumileszedővel ráadásul a puha alufelnit szét is tudod karistolni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szimpláncsak #203736 üzenetére
a Shimano árulja a kanalat külön, szóval nem csak a váltó komplett cseréjével orvosolható a hiba (ha nem sikerül egyenesre hajtani)
kérdés, hogy mennyire éri meg külső és belső kanalat venni hozzá (Y5X898010 és Y5X810000)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
vhunor
őstag
Sziasztok!
Akad itt valakinek hosszabb távú tapasztalata Specialized Roubaix-val? Mennyire szerviz igényes a Future Shock?
Belefutottam jó áron egy vázba, és most lamentálok, hogy rászánjam-e a szűkös időmet arra, hogy lecsupaszítsam a Rose X-Lite Six Discemet és átrakjak mindent a Roubaix-ra. Tudom, tök más geo, más célokra, igazából olyan visszajelzésekre vagyok kíváncsi, hogy tényleg olyan fasza-e mint amennyire hype-olják vagy inkább gimmick.
Trek Domane SL6-om volt korábban, ott azt éreztem hogy többet számít egy 28 mm-es gumi, mint az Isospeed csillapítása.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #203739 üzenetére
Én sem szarakodnék vele, ha már így alakult lecserélném egy kicsit jobbra. ...ugyanakkor bár így képekről nehéz lenne megállapítani, kétlem sérült volna máshol is, az a test elég kemény kialakítású, szerintem inkább eltörne mintsem hajoljon.
#203740vhunor...ahogy nézem a vázakat felmerül van-e egyáltalán akkora különbség köztük, hogy megérje nekiveselkedni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #203742 üzenetére
köszi az infót
na elvileg kicsit jobbra nem tudom,csak M591-re (ami most is volt) mert amit kideritettem, hogy az M592 az shadow rendszerü, viszont leírás szerint "minimális fogszáma a legnagyobb hátsó lánckeréknek: 32 fog " nekem az pedig 28-as,
az újabb deore váltók pedig 10-es ,(vagy több) rendszerüek, aminek pedig már más a húzásarányuk legalábbis úgytudom azok már nem kompatibilisek emiatt a 8s rendszerrel,meg ugyebár vannak az 1x,2x váltók az sem jó nekem tritányér van elöl
Elvileg ezen kivül még a 10es outi rendszer ugyanilyen húzású (1:7) tehát egy Tiagra váltó is jó lehet de nem tudom mennyire szerencsés egy túrabringára, melyik a "masszívabb" azt gondolnám hog yinkább deore mégis az az MTB-váltó,a Tiagra inkább országút,tehát olyan igénybevételekre van tervezve,de ezt csak én gondolom,szóval elvileg jobbat nem is nagyon tudnék?aztán cáfoljatok meg hátha mégis van valami[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-
félisten
0km-es láncot zsírtalanítanék teljesen, hogy aztán beviszozzam.
Benzin elég neki, vagy ajánlott más is?"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
vhunor
őstag
válasz Hasaggymeg #203742 üzenetére
Lényegében a FS. A pozícióm nem nagyon változna mert maradna a kb. 8 cm nyereg-kormány drop (elég hajlékony vagyok, hosszú lábakkal). Másfél centivel hosszabb az effektív TT a Rose-on, de ezt egy 110-es stucni kompenzálja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen