- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Netfone
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #242097 üzenetére
Ősszel amikor haverinával aszfaltoztam egyet és mivel ő ment elöl, folyamatosan fékeznem kellett. Na akkor nekem is sikerült nagyon felfőzni a fékeket, akkor is éreztem a félfémes előnyét, de máskor aszfalton nem szoktam. Terepen gyakrabban, mert ha csúszik, fosok, folyamatosan húzom
#242102 Hasaggymeg: sajnos idén itt is rövid volt a havas tél, kb. 2 hónapig tartott. De picit fennebb, a hargita felé 1300 métertől havas és így is marad minimum áprilisig.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #242103 üzenetére
Biztos függ a fékezési módtól is, ha folyamatosan és kicsit fékezel, vagyis szinte nem engeded fel egyáltalán egy hosszú lejtőn, akkor nincs ideje hűlni és tényleg elégetheted, ahogy gondolom akkor is ha igazi verseny- DH-zol, engedve ötvenig minden egyes kanyar előtt ahol erősen vissza kell fékezned minden alkalommal. A leghosszabb/legmeredekebb aszfalt amin eddig mentem az a Madarasi Hargitáról Ivóra az aszfalton ami ~10km/8+% de ott is elég volt a fék még úgy is, hogy mivel mindig Zasszonnyal voltam legalább 3x bevártam, vagyis nullára fékeztem a 60-70km/h-ról, majd megint eresztettem lefelé ami kifér a csövön. Már rég tervben van a Transzfogaras, vagy a Transalpina, de olyan messze van Székelyföldtől, hogy mindig sajnálom rá az üzemanyagot és azt az 5-6 óra autókázást mely közben akár bringázhatnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
n.gab
aktív tag
Segítséget szeretnék kérni.
Shimano fékhez van ajánlott léktelenítő szett?
Illetve olajból milyet érdemes használni? -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #242104 üzenetére
Aszfalton kevesebbet kell fékezni, nagyobb a sebesség, a menetszél jobban hűt. Transzfogaras nekem is tervben van, ugyanakkor fájna a szívem aszfalton maradni, vágynék fel a terepre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #242103 üzenetére
Terepen sokkal jobb.... Ha jo a hatso gumi, akkor lehet tepni a feket, ha ugy erzed, hogy egyebkent elegne. De csak tenyleg jo hatso gumival ervenyes, Rekonnal pl. semmikeppen sem, mert kacsazik a bringa hatulja, nem nagyon lehet kontrollalni.
Az elsovel pedig ha jo az adagolhatosag, akkor be lehet segiteni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Sziasztok!
Országúti binga az alany. Ugye nemrég vettem. Most mentem már vele pár kilométert. És az a jelenség, hogy ha a bal lábammal terhelem, akkor hangja van a hajtóműnek. Ropog(?) kicsit. Ez gondolom egyszerű monoblokk csere lesz nem? Más mi lehet?
Egy ilyen vásárlása: [link] megoldja a gondomat? Bár van Olasz, és Angol belőle, ezért a Csapágyház szélességet majd meg kell néznem. Vagy kell másra figyelni?[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz n.gab #242105 üzenetére
Van ez melyhez neked kell szerezni további tömlőt és fecskendőt, vannak a teljes eredeti szettek, melyek aligha érik meg árukat, és van természetesen az Ali, ami talán a legjutányosabb.
#242108
.LnB...nem eszik azt olyan forrón, sok minden lehet a hajtóműcsapágyon kívül, mint pl. pedál, pedáltengely, hajtókar, hátsó kerék rögzítés, és még akár nyeregcső is. Ki kell deríteni a zaj forrását mielőtt vásárolgatni kezdesz."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #242110 üzenetére
Je persze, nem álltam neki rögtön venni monoblokkot. Majd haver ránéz. Csak gondoltam rákérdezek. Tudtam én, hogy lesz majd hasznos infó.
Haverom azt is mondta, hogy lehet csak a hideg miatt ilyen.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan nincs, ha minden rendben akkor -15/+40 között mindenhol ugyanolyan (viszonylag) csendesen kell mennie. Ha fogalmad sincs a zaj forrásáról a legegyszerűbb kicsavarni, megtörölni, kenni és visszacsavarni a pedált, pedálokat (mármint pedáltengelyeket a hajtókarokban) , azoknak úgy sem árt...ha erre vetemedsz, akkor (6030D után szabadon ) hátrafelé lazul mind2!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #242107 üzenetére
Neked azzal a bringával más a tempó, más a tárcsaméret is gondolom, emiatt jobb a hűtése, kár összehasonlítani. Xc-n hátul a Rekon nem csak elég, hanem agresszívnek is számít, a legtöbben a kopott Rekonomnál is gyorsabbat használnak, mint a Rekon Race, Ikon, Race King, Mezcal, amikkel szerintem te lejtőn el sem indulnál, mert "nincs semmi tapadása"
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
n.gab
aktív tag
andrisbandi, Hasaggymeg
Köszönöm! -
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #242115 üzenetére
annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a jelenlegi 2.8-as Rocket Ron az első gumim, ami miatt elgondolkodtam, hogy hátra is érdemes lehet a 160-asnál nagyobb tárcsát feltenni (végül persze nem tettem, egyelőre), mert végre nem a gumi a szűk keresztmetszet a fékezésben. Mármint hátul. Minden más simán csak elkezdett csúszni, és a legszarabb bowdenes fék is elég lett volna hogy ezt produkálja, úgyhogy olyan mindegy volt, mi fékez hátul
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #242115 üzenetére
Arra celoztam, ha jo a gumi, akkor lefele tudsz ugy ugyeskedni, hogy blokkolod a hatsot, igy a fek nem melegszik el. Rekon -nal ilyenkor a bicaj csovalja a hatuljat, piszok instabil lesz, le is szoktam rola. Ha egy olyan gumival mesz neki a lejtonek, amin a minta idealis, akkor a hatulja sokkal stabilabb, kontrollalhato marad.
Ez csak terepen er valamit, aszfalton en siman elegetek barmilyen feket, ott nem tul koltseghatekony a gumit allora fekezni.
Don't Tread On Me
-
Csokicsibesz
tag
Múltkor volt a nagy eszmefuttatás a gumik súlyáról erre most jut eszembe, tegnap lemértem a Racekinget. Tényleg 600g alatt volt mind a két gumi.
Szóval az 1kg-os súlytól azért ez elég messze van. -
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #242120 üzenetére
Tudom, hogy erre céloztál, én meg arra, hogy a te bringáddal lefelé nagyobb a sebességed, így a minimál mintás gumi jobban sodródik, nehezebb blokkolni, mint egy xc-n . Amúgy a Rekon sodródásával egyetértek, mert a jelenlegi Nobby Nic gumimmal is rövidebb a féktáv, jobban harap ha fékezek, de xc-n nem olyan necces a hátsó gumi sodródása, mint AM-en, általában lefelé sokkal kisebb a sebesség.
#242121 Csokicsibesz: mert agresszív xc, downcountry, light trail gumikról volt szó, ez meg egy gyors xc gumi. Nézd meg a Trail King súlyát, ami még régi modell, ha frissítik, valszeg az is eléri az 1 kilót is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
Vedd le a láncot és úgy forgasd meg a hajtóművet. Ha úgy is darál a csapágy, akkor új monoblokk kell.
Hideg miatt NEM ad hangot a bicikli, ez úgy baromság ahogy van. -10°-ban mentem munkába pár hete, ugyanúgy néma volt a bicikli hajnalban, ahogy a + pár fokban még aznap visszafele úton.
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #242122 üzenetére
Nagyon félreérhetően fogalmazol.
Te tájékozottabb vagy, én csak a Nobby Nicet tudom, h rücskös külső létére vannak/vagy voltak? könnyű verziói. 850 g volt a tubeless 27.5x2.6" tavaly.Tényleg voltak nagy rücsis gumik 700 grammal?
Mármint pár éve, és tl-sek? 2.4" szélesben.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz andrisbandi #242125 üzenetére
jjeahh biztosan fejből is jobban tudja az én gumijaim súlyát, mint én az internet segítségével, de emlékeim szerint a jóféle előző NN 27,5x2,6-osban valami 700-750g körül volt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242123 üzenetére
Sapka volt a füleden és nem hallottad.
#242126ZolkoW...jó, hogy nem a 24" és 23 cm széles volt annyi. Itt 29" és legalább 2,2"-ról beszéljünk, ha már összehasonlítunk.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #242127 üzenetére
Nagy általánosságban 29x2,2-2,25-nél az volt (mostanában nem vagyok uptodate), hogy 600, de inkább 570 g alatt voltak a nagyon könnyűek, nem olyan rossz defektvédelemmel. Itt Schwalbe volt sok, csak azok nagyon koptak (de a versenyzők szerették/tik). 500 g és alatta is volt, például a ZoliWRC által is használt Fastrak verziók, amihez kell a jó tej, meg a bringás tudás (ne b@szkodd oda mindegyik gyökérhez 1,7 baron).
600-700 g között vannak az átlag gumik, RaceKing, Crossking (Csokicsibeszé skinwall, arról hiányzik egy réteg, azért van 600 alatt), felette meg az általában kőnehéznek hívott, rendes defektvédelemmel ellátott gumik. Ilyen a Scylla Textra is, amit sokan katalógus alapján nem vesznek meg. Közben meg nincs vele defekt. Kinek mi a fontos. (Mondjuk ez eddig 690 g volt, most a neten 720 g-ot írnak rá... sose mértem meg.)
A fentiek a prémium gumikra vonatkoznak, a drótos nem azért 800 g, mert jó a defektvédelme.Akkor már megemlítem a 2000-es évek elejét: ismerős mesélte, amikor versenyeztek, akkor jöttek be a TL 26" gumik. Könnyű legyen, vékony legyen... 400 g. Volt olyan gumi, amit szereléskor kézzel elszakítottak, mert nem ment fel a felnire. Na az is olyan volt, hogy mentek egy hosszútávot, 4-5 óra, de ha abban egyszer elnézett egy követ, akkor vége volt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #242125 üzenetére
& ZolkoW: Bocs, igyekszek . Igen, voltak, a Nobby 29x2.25" méretben nálam 690g volt, 2.35" méretben asszem 750g. A 2.2" Forekaster 700g volt, a 2.35" már nem tudom, talán 750g. Persze nézőpont kérdése mit jelent a nagy rücsi, xc-s szemszögből ezek a legagresszívebb gumik, amiket még érdemes lehet megvenni, egy trail vagy endurósnak gondolom ezek már inkább gyors guminak számítanak.
#242128 6030D: igen, annyi változott, hogy az új modellek általában már 750g-al számítanak nagyon könnyűnek, a 850-950g lett az átlagos, mert már minden kezd downcountry kompatibilis és e-bike ready lenni . A gyors mintázatú régi modellek most is könnyűek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #242127 üzenetére
nálam ez egykaptafa, ugyanarra a biciklire használom, ugyanolyan ingerküszöbbel
(az újabbik Nobbyból nem vennék se a csirke, se a duci méretben... de a minta alapján azt se látom, az miért jó trailre)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
fulton
addikt
szakmáztok szakmáztok kint meg rajzolni sem lehet szebb időt , sehol egy kósza felhő, egy szellő..süt a nap ezerrel, kellemes hideg ..mi kell több úgy mondanám sértően jó idő van
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #242131 üzenetére
Te, melyik orszagban laksz? Itt esett az eso az ejszaka, meg az ezt megelozo napokban is minden egyes nap. Most borus van, sotet, sehol egy szikranyi napfeny.
Nem nagyon kell azon gondolkodnom, hogy terepezni menjek a Mecsekbe. Most mar en is ugy vagyok vele, tobbet er nekem annal a bringa, es nincs kedvem minden egyes dagonya utan mosni. Mert ez ugy nez ki, hogy 3-4 oras tekerest koveti egy 2-3 oras karbantartas.
Aszfalton meg...khm. Inkabb futok.
lsebestyen: Akkor csak itt ilyen pocsek az ido, egesz heten.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Ixion77
őstag
Sziasztok!
Kérem az e-bike szakértőket, mondjanak véleményt erről: 2022 Formula E Team eBike €2295
Jó vétel ennyiért? Esetleg van jobb ár/érték arányú ajánlat?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
varsam
őstag
A hét elején megjött feleségem Canyon Neuronja, mindössze 7 naptári nap alatt. Most lett kész, szerintem igen mutatós kis bringa.
Ahogy tudtam beállítottam, minden csavarra ránéztem nyomatékkulccsal (rendben volt az összes), a személyre szabást majd persze menet közben még finomítani kell. Átszereltem tubelessre is, csak két szelep kellett hozzá, felnik szalagozva voltak, gumik is minden gond nélkül elsőre szépen felpattantak.Pár dolog viszont van sajnos, ami nem tetszik rajta:
- szörcsög az első teló, szerintem kelleni fog neki egy szervíz (jó eséllyel gyárilag kisprórolt olaj )
- a küllők koránt sem feszesek, sima gurulás közben pattog több is
- a vázvédelmet sajnos nagyon lespórolták, az alsó csövön egy kis db fólia van a középcsapágy alatt (max 5x10cm), illetve a láncvilla felső részén van gumiborítás, azon kívül semmi, ezzel is foglalkozni kell. Valszeg Zefal DT Armor lesz, láncvilla már kapott 3M vastag gumiszalagot elsőnek.Aki vett már Canyontól bringát, ha az első két problémát megreklamálom, mire számíthatok?
Holnap persze irány a hegy...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
zsocy
őstag
válasz varsam #242144 üzenetére
Nagyon jól néz ki a paripa, főleg ebben a csatahajó szürkében! Szerencsés az asszonyod.
A szörcsögő teló esetleg lehet alap garanciás ügyintézésre, főleg ha szakvélemény szerint sincs benne olaj, de a küllők átnézése, meghúzása beüzemelési feladatokhoz is tartozhat, azzal szerintem elhajtanak a szervizeshez, vagy majd az első szervizen kell azon állítaniuk amikor már beállt a terhelés.
Persze egy próbát mindenképp megér, lehet kapsz valamennyi visszatérítést, ha jól emlékszem itt a fórumon is valakinek pont a Canyonnál sikerült valamit kiharcolnia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 2042
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Keresek egy topikot, de nem találom!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Bestbuy játékok
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs