- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
it Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz benfolds #241399 üzenetére
Aligha. ...a beakadás nem is igazán javítható tisztítással, ott valami gond van. Lassan hajtva hátrafelé, csendben meg tudod hallgatni hány kilincs műxik a 3-4ből.Ha mind1iket hallod szépen akkor talán átmosni alaposan benzin, brigeciol akármivel majd valami vékony olajat utána bejuttatni lehetne, hátha, de inkább készülj újat vásárolni valahol. Az említett tisztítást, kenést természetesen leszerelt kazettatesttel gondoltam elvégezni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz jilian #241400 üzenetére
- sár nagyját kerti csappal (vagy télen kefe+meleg víz)
- aztán tisztítószeres víz + szivaccsal áttörölni, majd leöblíteni tiszta vízzel
- lánctisztítás külön eszközzel (ha szükséges), sor+lánctányért külön, ha szükséges, ill. a váltógörgőket is (akár laposfejű csavarhúzóval)szárítani? megszárad az magától
mondjuk én le se mosom minden alkalom után ha csak poros lesz, kinek van ilyesmihez kedve?
-
nagyúr
szerintem kereket még vehetnél is. sokszor emlegetik itt is vásárlási tanácsoknál, hogy tipikusan ezen spórolnak a gyártók új bicajnál, mert hogy mindenki hozza a sajatot. feltéve persze, hogy a majdani vételi szándék komoly, és nem egy olyan agyba kellene így beruháznod, ami mára már kihalt a kívánt kategóriában.
de majd a profik kijavítanak, ha valamit rosszul értettem.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #241402 üzenetére
főleg hidegben csinálja, ezért gondoltam, hogy talán valami trutyi besűrűsödik olyankor.
-
ZavaBalazs
őstag
kéne egy óra a biciklire, brytonokat nézegetem... egy 450 azon kívül, hogy több rajta a gomb, (meg nagyobb a száma, tehát biztos jobb ), mi extrát tud egy 330-hoz képest, ami indokolna mondjuk egy 10k felárat? illetve azzal kapcsolatban nem találok infót, hogy a meredekséget ezek ki tudják-e jelezni, de úgy rémlik, sógor régibb brytonja tudja... mondjuk ez sokadik a fontossági sorrendben, de nem rossz extra.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #241406 üzenetére
450 elég régi, ahogy a 330 is. A 320 és a 420 ajánlottabb. Vagy ha több a büdzsé akkor esetleg S500.
jilian: Én autómosóba viszem, óvatosan lecsapatom vízzel, majd ha megszáradt, akkor hajtás tisztítás otthon. Van Barbieri láncmosó dobozom azzal kétszer vagy háromszor cserélek szert és átpörgetem. Majd jöhet a féktisztítós váltógörgő tisztítás, majd ugyanígy a hajtóműjé. A rongyra fújom a sprayt nem közvetlenül a váltóra, hajtómű lánctányérnál meg mehet rá, majd szépen lejön a trutyi. Ha van patentszem, akkor érdemes leszedni a láncot, így nem lesz útba, meg nem kell rakosgatni a láncot a tányérok között (ha nem 1x a hajtás).
Autómosóba a fő lényeg, hogy mindig a tárcsák oldaláról mosunk, hogy ne csapassuk rá az olajat a hajtás oldaláról a tárcsára és a betétekre! Másik lényeges, hogy felülről ferdén menjen a vízsugár, úgy nem jut be a csapágyakba. Teleszkóp és üléscsőt érdemes kihagyni, azt inkébb kézzel tisztítani. Ha bejut oda a víz, csak bajt okoz.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Jól, több havrom egyáltalán nem teker télen, tavasszal csak ráönt egy keveset és indulhat a szezon.
#241400 jilian: amit leírtál, nekem már agysebészet. "Hogy mossátok le a gépet?" - Vízzel . Loccs, sika-sika, loccs, kész
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vlevi
nagyúr
válasz ZavaBalazs #241406 üzenetére
320-as ki tudja jelezni a meredekseget, de mintha rémlene, hogy a 15-ös is tudta.
Az már más kérdés, hogy a kiírt számok mennyire pontosak. Erről nincs információm.
Azt se tudom, milyen módszerrel méri. Ha GPS alapján, akkor egy rövid emelkedonel a GPS néhány méteres pontatlansága miatt elég vad számokat is kiírhat. -
6030D
Ármester
válasz jilian #241400 üzenetére
Slagból mosom, minden lespriccel, had oldódjon, ha vannak sárcsomók, azt a locsolófej szűkítésével megküldöm. Utána sima autómosó kefével végigdörgölöm, majd öblítem. Sorra és a váltógörgőkre mosogatókefe, megpörgetem, öblít (waxolva van a lánc). Gumik oldalához teszem a kefét úgy, hogy elérjen a felnire is, és előre tolom a bringát, majd hátra, ezt elöl-hátul, kétoldalt. Ha állványban mosod, akkor elég kereket pörgetni. Utána bringa egy kerékre állít, kicsit pattogtat, használt
tangabu....pólóval áttöröl. Mivel apóséknál tudok mosni, ezért onnan hazagurulok (1 km), és otthon kenem a láncot. Addig szépen kipörög még mindenhonnan a víz, láncszemek közül is. Ez a mosás kb 3 perc.Ahogy szeretném, de most nem tudom megoldani: kellene egy habos vödör, amivel egyszer átcsutakolom (1 perc), illetve tervezem, hogy bekenem gyorswaxszal, hátha megkönnyíti a melót. Kocsin bevált (Sonax BSD), gyerek bringáját már bekentem.
Magasnyomásúval csak óvatosan, mert a csapágyakhoz is be tudod nyomni a vizet, meg a matricákat is le lehet kapkodni. Ha állítható a fej és a nyomás, úgy jó, mert pl a gumira nagyon frankó.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz benfolds #241405 üzenetére
Sor le, kazettatest le (oda "hála istennek" akkora imbusz kell ami egy átlagos készletben már nincs is, talán 12, 14-es ), és miután szépen megtörölted próbálj bejuttatni a golyópálya oldaláról, az mellett a résben valami vékony olajat, pl. WD40 Specialist PTFE, vagy TF2, hátha.
Én olyant is csináltam, hogy megpakoltam ott zsírral, majd sütőben addig melegítettem az egész testet mígnem megolvadt és belefolyt aztán gyorsan kivettem...persze korlátolt sikerrel és nem is ajánlom csak ha már van új. Amúgy ha mazochista vagy és van szerszámod is hozzá akkor szétszedheted javítani. Ezt sem ajánlom, hisz ha törött a rugó, vagy valamelyik kilincsmű akkor abból is kellene tartalék cserélni.
Ha új típusú ritka zárt csapágyas Shimi (amit kétlek), akkor sima úgy, hisz lehúzható mint a Mavic, vagy DT.
Még annyi, hogy ha fexik, vagy törött valamelyik kilincs akkor is inkább a hidegben vacakol mikor a vastagodott kenőanyag kirántja helyéről a fekvőt, vagy annak törött "fülét", esetleg a rugót és beakad.6030D...mintha leírtad volna munkamenetemet...ugyanakkor nekem inkább 15-30 percbe telik ugyanez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz jilian #241409 üzenetére
#241407 Fall-N
+1
- Annyi, h a kézi autómosóban először habbal áztatom meg, az szinte nyomás nélkül jön, mindenhová rá merem irányítani.
- Utána nem a nagynyomásó adalékos mosással,
hanem az öblítő programmal óvatosan/esőztetve mosom le a habos koszt.
Ez vízkőmentes.Montinál akár egy erdőzés után sérülhet a festés.
Nagyon drága bicókat szoktak fóliáztatni. Gazdaságosként árulnak univerzális fólia foltokat, vagy autófóliát tudsz rábarkácsolni.
Gorilla tape és hasonlókat messzire kell kerülni, főleg karbonon. Besárgulnak, és nyom nélkül nem jönnek le, karbonról, amire nem tapad úgy fel a festék, le is ránthatják azt.Hajszárítózva, vízpermeten (van alkoholos aktiválású ragacs is) lehet felsimogatni.
Leszedéskor szintén melegítve kell lágyítani, nyom nélkül lejönnek. Gondolom a nem takart részeken másképp öregszik a festés.
Léteznek profi védőfóliák, speciálisan szabva az ismertebb vázakra, különböző takarással. Horribilis árazással.Montinál minden tekerés után szoktam portalanítani a gépet, mert lakásban lakik.
Autó szélvédő mosófolyadék+ paptörlő. Mikroszálas ronggyal lenne az igazi, az karcol a legkevésbé. Paptörlővel úgy csinálom, h két körben, ha kell. Először nem nyomom rá az átalkoholozott papírt, csak óvatosan áttörlöm, törlésenként tiszta oldalával. Általában ennyi elég. Ha mégsem, és találok valami ragacsosabbat, az megáztatva rányomva lejön.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #241413 üzenetére
Én még mindig ott tartok hogyan törhették bele csapágyadba a bitfejet, nyomatékkulccsal, meghúzáskor. ...beállítva arra a nyamvadt 12Nm-rre nem is lehet túlbikázni. (Sajátomon azt írja tegyem néha maxra (24+ Nm) és valamibe bedugva a nagy bitfejjel járassam meg ott, hogy kenést kapjon a belső szerkezet...szép is lenne beletörnie.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #241414 üzenetére
Talán a bitfejet egy másik szerszámban már szinte tönkrevágták?
Lehet itt már csak beletört, utolsó leheletével.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #241415 üzenetére
Mondjuk igen...de gyatra is lehetett már, ha ki sem jön, hisz jó esetben a gravitáció, rosszabban egy mágnesnek is ki kellene azt onnan szedni. ...szerintem széthajtottad azt a bringát itt Fóton, ez a terep nem amatőröknek való.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ktg3
őstag
Sziasztok,
Szeretnék egy alap ingázós bringát (9 + 9km, kis emelkedőkkel).
Sikerült leszűkítenem a választást 2 bringára, ami tetszik és a környéken elérhető.
Elég olcsók, nincs nagy különbség az árban --> Corratec 150Chf, Unvega HT-590 180Chf.
Hasonlónak tűnik a felszereltség (nekem).
Úgy tűnik, hogy a Corratec nem volt agyonhasználva.
HT-590 egy kicsit finomabb szerkezetnek tűnik.Melyiket választanátok?
Corratec: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Unvega HT-590: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]ui.: Túl sok info nincs a leírásokban sem. HT-590-re azt írja a srác, hogy 10 kiló körül van a bringa.
Előre is köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #241412 üzenetére
Képek alapján a tiéd alaposabb is
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz jilian #241400 üzenetére
Nálam kétféle opció van, az alapos tisztítás meg a még alaposabb Még alaposabbnál a kerekeket is kiveszem, hogy jobban hozzáférjek a vázhoz, de egyébként nagyjából ahogy az 1-es pontban írtad. Én kerti slaggal mosom, télen vödörből. Viszont az első kefés lemosás és öblítés után átpörgetem a láncot Barbieri lánctisztítóval párszor vagy (télen) leveszem és körömkefével patyolatra sikálom. De jellemzően le szoktam venni a láncot, könnyebb úgy tisztítani a hajtást.
Ugyanez a sorral és lánctányérokkal: autómosós vagy mosogatószeres vízzel, keféléssel megtisztítom. Utána törölköző élével szépen gyári állapotra hozom a sort / lánctányérokat.
Másik, tiszta törölközővel vagy papírtörlővel nagyjából szárazra törlöm a gépet, aztán nyáron a szabadban, télen a házban szárítom. Ugyanezt a lánccal, amit időnként átforgatok. Majd összerakás, waxolás. Kb. 0,5-1 órás művelet. Utána már kell fújjak rá semmit, a matt fekete gép előnye.
Mindezek után, ha első tekerésnél elkap az eső, és úgy néz ki a gép, mint előtte, akkor vörös fejjel átkozódom
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
Why the Weight of YOUR Mountain Bike Doesn't Matter
Most szétrohad az agyad!Ugyan az a monti, ugyan azzal a wattal, de 3.3 kilóval könnyebben;
- kemény 38 mp-el gyorsabb, két kilométeres emelkedőn.Teljesen szembe megy az itteni fősodorral, mesékkel.
A tények szerint a rücskösebb külső jobb montira, a nagyobb fék szintén, stb.
Nehezebb? Igen! Visszább kell váltani, kicsit lassabban, de ugyan akkora erőbedobással menni fog.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz sebgutkopf #241349 üzenetére
néhol ellentmondásba kerülsz önmagaddal
eleve van egy ötödik, az URT (unified rear triangle) ami ugyan egy forgáspontos, de nem úgy, mint a sima single pivot
aztán a Horst Link az azért Horst Link, mert Horst Leitner találta fel, és a láncvillán van a forgáspont. minden más (a Trek féle tengelyközéppontban lévő forgáspont, vagy a Merida féle támvillán lévő hátsó forgáspont) NEM Horst Link, hanem az általad leírt "linkage driven single pivot"“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #241420 üzenetére
Ezek a jútyúbos gyorstesztek aligha relevánsak, ugyanakkor ez is csak megerősíti azt ami már másik 1000 szakértő által le lett írva, vagyis, hogy túl van dimenzionálva a súly jelentősége, amit érzel 100 gramm ledobása után az színtiszta placebo, vagy nem fognak jobban jönni a KOM-ok csupán attól mert veszel egy 2 kilóval könnyebb karbon bringát, hacsak az elején az újdonság erejétől nem, ugyanazon placebo jótékony hatása miatt...feltéve , hogy nem úgy jársz mint én aki az új kerekekkel elhittem magamról, hogy ki tudok mászni ott ahol addig soha, ami egy Sony Xperia XZ Premium és néhány repedt bordámba került ugyebár.
#241421f4lcon...ebből tényleg össze kellene dobjatok egy olyan hozzászólást, természetesen képekkel illusztrálva mindegyik fő típust, melyre esetleg minden érdeklődő segítségére hivatkozást illeszthetek az összefoglalóba is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #241420 üzenetére
Láttam, szvsz eléggé lejtős bringa nézőpont, egy teljesítményorientált xc-snek 38mp 2 kilóméteren rengeteg, ráadásul sokkal jobb érzés könnyű bringát kezelni .
- egy bármilyen xc versenyen 1-2mp különbségek vannak az első 3 helyezett között, pl. a tavalyi Leogangon első és 10-ik helyezett között volt 6mp...
- a legtöbb helyi emelkedőn felénk a 38mp előnynek a fele is elég lenne, hogy enyém legyen a KOM, ha 38mp-vel lassabb lennék, a top 10-be sem férnék bele
- bandázós tekerésen, ha valaki 10mp-t marad le minden emelkedőn is várni kell rá, ha 38mp-t maradna le, visszafordulnánk, nézzük meg nem-e falta fel a medve
- ha 38mp-t vesztesz egy 2km emelkedőn, egy 25km mászáson, ami felénk mellesleg átlagos, mennyivel leszel lassabb? Ugy-e hogy sok idő?írjak még példát? . Ahol nem számít annyira a súly, az a sík terep, lejtő, esetleg ha valaki teljesen lesz*rja a tempót felfelé.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
avl
aktív tag
nem "high-end" csak varosi szaladgalos biciklin:
lanctisztitas (rajta levö cucc loldasa) minel olcsobban = pl. mar haztartasban meglevö szerekkel ? mosogatoszer ? (+fogkefe, rongy)
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #241425 üzenetére
Nyáron 55, a bringám lehetne könnyebb, mert kulaccsal, Garminnal 13.5 . Egy 8-10 kilós bringával szerintem a maradék pár emelkedőn is enyém lenne a KOM, bandázós tekerésen meg amíg haverokra várok a hegytetőn, lenne időm leszervizelni az alsó lábat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241382 üzenetére
Na most rendeltem bikeinn-ről, egyik termékre azt írta márc 8m a többit 1-2 nap ...meglátjuk mennyit fognak vele játszani.
Egyébként tényleg lehet létezni lakat nélkül. újabban csak így megyek.#241412Hasaggymeg: Az az egyetlen alkatrész a bringán amihez soha! nem nyúlok, max kívülről megtörlöm
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #241422 üzenetére
egyszer már csináltam egy ilyen, amit mondasz, és még a bikemag.hu-n is szerepelt, de azóta eltűnt, gondolom valami szerver cserénél
már 10 éve is lehetett...
most sűrűek a napjaim, de egyszer lehet nekiugrok“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #241407 üzenetére
ja, hogy itt ilyen logikus a számozás garasos vagyok, apróhirdetéseket nézem, szóval limitáltak a lehetőségek, de 420-ból, 450-ből is akad. konkrét release date-et nem találok róluk, de mindkettőről 2019-es review cikkek jönnek szembe, nagy korkülönbség nem lehet, nem? a 450 javára szól, hogy van rajta teljesértékű navigáció, 420 jobb megjelenésű, egyéb előny?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Sleek
senior tag
Sziasztok használ valaki mtb-n ipari csapágyas taposó pedált? Van vmi ajánlott nem horror áron?
[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
andrisbandi
őstag
válasz ZavaBalazs #241430 üzenetére
https://www.brytonsport.com/download/ModelSku/2021_Spec_Comparison_Chart.pdf
Pár összehasonlítót találni még.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #241352 üzenetére
Maga a VPP megoldás egyáltalán nem olyan ritka, se nem különleges, mint sok ilyen bringát birtokló hinni szeretné. Magánál a Santa Cruz-nál a VPP több mint 20 éve 2001-ben indult útjára, viszont azóta már több generációt fejlődött és a mostaniak egészen másként néznek ki, míg az elv ugyan az.
Ilyen rendszert használ még az említett 2 gyártók nívül
a Mondraker (még a podium XC bringágin is),
a Yeti (ami még egy switch infinity okossággal is meg van bolondítva és önmagában egy technikai perverzió),
Propain megvalósítása a pro10 nevet viseli,
Pivot és a DW link.Ezek csak akik gyorsan eszembe jutottak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241423 üzenetére
Na akkor vegyük sorban...
- egy bármilyen xc versenyen 1-2mp különbségek vannak az első 3 helyezett között, pl. a tavalyi Leogangon első és 10-ik helyezett között volt 6mp...tehát nekünk nem számít.
- a legtöbb helyi emelkedőn felénk a 38mp előnynek a fele is elég lenne, hogy enyém legyen a KOM, ha 38mp-vel lassabb lennék, a top 10-be sem férnék bele...tehát nekünk nem számít.(de lehet csak mert nincs annyi KOM-unk )
- bandázós tekerésen, ha valaki 10mp-t marad le minden emelkedőn is várni kell rá, ha 38mp-t maradna le, visszafordulnánk, nézzük meg nem-e falta fel a medve ...tehát nekünk nem számít, hisz nemcsak a bandázás ritka, ahol ráadásul aligha a kerékpár súlya dönti el az egyes bandatagok közötti különbséget, hanem itt medve sincs.
- ha 38mp-t vesztesz egy 2km emelkedőn, egy 25km mászáson, ami felénk mellesleg átlagos, mennyivel leszel lassabb? Ugy-e hogy sok idő?...sok idő lenne ha lenne sok 25 km folyamatos mászás (lefele már a nehezebb a jobb) a Kárpátokban, de abból még ott sincs sok és ami van is évente ha 2x odajutsz, hogy megmászd.
Na, jól megcáfoltam? 😎...vagy megint csak kötekedek?
A legfontosabbat, azt ami leginkább számít nekünk ugyanakkor kihagytad, a placebot, a tudatot, hogy könnyű a bringád, a büszke mosolyt arcodon mikor ráakasztod a száz grammokat is csaló kínai bőrönd mérlegre, vagy a hetyke könnyedség amivel a lépcsőn válladra veszed a kerékpárodat. Na az ami igazán számít!#241429f4lcon...nahát nagyon sajnálom a hintalowasokat és azokat akik hintalowat készülnek venni...de majd kivárják.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #241435 üzenetére
H ebikeot veszel, akkor minden felsorolt problémát megoldasz
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #241435 üzenetére
A maszas tovabbra sem bringa kerdese a mi szintunkon, hanem rider, es eronlet. Mi vagyunk itt az error, nem a bicaj. Ha megtalalom, linkelek egy Strava fotot, a srac Capraval maszott 2500 -as szintet, valami boduletes 18,6km/h -s atlagsebesseggel teljesitve a kort.(le is jott)
Es azert a Capra egy Enduro... Az itteni KOM -okat, amiket a helyi hardtail -esek tartanak, a srac konnyuszerrel bedaralna.Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #241435 üzenetére
1. - te is voltál versenyen, nem kizárt, hogy én is belekóstolok, gyakorlatilag már csak az tart vissza, hogy lefelé lassú vagyok és idegesítene, ha lejtőkön hátulról b*szogatnak
2. - ha nincs KOM-od nem a világvége, de engem motivál, nem is kicsit!
3. - felénk csak bandázva lehet erdőbe menni
4. - nincs sok hosszú emelkedő itt? A legtöbb bandázáson mászunk ennyit . Pár szokásos klasszik útvonal a közelben: [link] [link] [link] [link] , ez meg egy rövidebb klasszik "lazább": [link] . Ha rövid emelkedőn is számít a súly, akkor 10km fölötti mászásokon, ami nálunk kb. alap, egy nehéz bringával a haverokkal megdöglesz. Kivéve persze, ha mindenki 17 kilós dögöt hajt.Maradhatunk annyiban, hogy a videó kissé elfogult és van, akinek számít, másnak meg nem. Ha bandázol, számítani fog felfelé akkor is, ha másképp nem érdekel, mert gondolom mindenkit zavar, ha folyton lemarad.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #241439 üzenetére
Hát persze, az ezer selejtezőn keresztül a világ élvonalába jutott legjobb versenyzők közötti megmérettetésekben számítanak a 100 grammok, nem itt köztünk, mi csak szórakozunk hozzájuk képest.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #241351 üzenetére
Csak a te kedvedért képekkel
Hátsó felfüggesztés típusra 4 féle fő koncepció létezik: single pivot, linkage driven single pivot, horst link és a virtual pivot point.
A single pivot, amikor szó szerint csak egy forgáspont van, ami a hátsó háromszög és az első háromszöget köti össze az alsó láncvillánál.
Lényegében ez a legigénytelenebb felfüggesztés. Előnye, hogy szög egyszerű, könnyű, olcsó és ha úgy paraméterezik, hogy a forgáspont az első lánctányér/lánc felfutás pontjában van, akkor nincs láncnyúlás se pedal kickback. Hátránya, hogy mozgása nem igazán kifinomult, lényeges karakterisztikai elemek nem hangolhatóak rajta egyáltalán (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back).
Ebből adódik is, hogy ezt rövid rugóutas bringákon alkalmazzák maximum, ahol azért van felfüggesztés, hogy csak a rázkódást csökkentse, de érdemi terep teendő nincs. Az anti squat érték fixen beállítható vele. Már közepes rugóút esetén is látványossá válnak a hátrányai.
Halkan megjegyzem, hogy a mostani xc verseny gépeken újításként jelenik meg, hogy ugyan csak 1 helyen van csapágy, de a hátsó háromszög valójában nem merev, hanem torzió van bele tervezne a nyereg támvillába, ami miatt azok funkcionálisan már horst link karakterisztikát próbálnak nyújtani.A linkage driven single pivot annyival több mint a sima, hogy a tag bekötését himbákon és egyéb linkeken keresztül oldják meg, ami lehetővé teszi, hogy szabályozzák a kerékút - tag rugóútjának a paraméterezését, egész pontosan a rugóút során ez változni tud, így itt már megjelenik a progresszív felfüggesztés bevezetésének a lehetősége. Egy ilyen rendszer elvi síkon széles skálán egyszerű és akár kimondottan komplikált is lehet (lásd Evil bikes) és gond nélkül kezeli a hosszú rugóutakat.
A piros jelölés a forgáspont, a két sárga forgáspont pedig a himba két végén az áttételezést (leverage ratio) hivatott megvalósítani, tehát ott állítható a progresszivitás.A legelterjedtebb felfüggesztés design a horst link, ami már teljesen kifinomultan paraméterezheztő mind a 4 (áttételezés, anti-squat, anti-rise, pedal kick-back) szempont szerint. A forgáspontokat összekötöttem 4 sárga vonallal, amire a felfüggesztés másik neve is utal a 4 bar, tehát 4 lengőkaros felfüggesztés.
Ez az amire mondod, hogy ott van hátul is egy csapágy a láncvillán, ez oldja meg, hogy a kerékút berugózásra ne körív legyen, hanem lehetőleg függőlegesen mozogjon a kerék. Ennek az jelentősége, ha berugózásra nem tudna nyúlni a lánvcilla, akkor a kerék útja egyre közelebb kerülne a vázhoz, ami a mozgás irányával ellentétes, tehát azt lehet érezni, mintha berugózásnál akadna a bringa. Ezt a küszöböli ki az irányított tengelyemelkedési görbével. Ez a plusz forgáspont lehet a láncvillán, vagy akár a tengellyel egybe építve is (Trek csinálja így). Előnye a teljes paraméterezhetőség mellett, hogy elég nagy szabadságot biztosít a tag első háromszögbeli elhelyezésére, ezért nagyon sokféleképpen nézhet ki, de az elv mind ugyan az. Itt már nagyon komolyan paraméterezhető a felfüggesztés féksemlegessége, progresszió és minden.
Horst link az összes speci fsr felfüggesztés, a topicban lévő összes 130mm rugóúttól induló canyon, YT, a hosszabb rugóutas Trek-ek, Cube, Rocky Mountain és még sorolhatnám.
Viszont ennek neve van (szabadalom) és fizetni kell érte. Ezért látni azt, hogy az amcsi bringákon ezt kevésbé használják, és ennek a kikerülésére kerestek megoldást.Ez a megoldás lett a virtual pivot point, más néven Twin link. Itt az történik, hogy van egy merev hátsó háromszög, ami miatt megijednénk, hogy jujj akkor single pivot. De nem, mert a vázhoz nem 1 fix forgásponttal kapcsolódik, hanem a hátsó háromszög egy linkhez kapcsolódik egy csapággyal és ez a link egy másik csapágyon keresztül kapcsolódik az első háromszöghöz. A két csapágy mozgása pedig a felfüggesztés kényszerei szerinti paramétereknek megfelelően forognak, amiből a rugóút során egy pozícióját folyamatosan változó forgáspont jön létre.
Csúnyán egyszerűsítve itt a kis törés nem a láncvilla végén van mint a horst linknél, hanem a háromszög és a lánc között egy robosztusabb linkkel csinálja ugyan azt, mint egy fordított horst link. Itt pirossal jelöltem az alsó két fő forgáspontot, míg a felső forgáspont kényszereket sárgával. A jobb láthatóság miatt egy korábbi generációs vpp robbantott képét is beteszem:
Ugyan úgy paraméterezhető mind a 4 faktor. 1 gond van vele, hogy a kényszereket alkalmazó elemeknek helyigénye van, így azok kiépítése helyet vesz el az első háromszögből. Tipikus VPP bringák és a legismertebb márkék akik ezt használják a Santa Cruz, vagy akár a Giant Maestro felfüggesztése, de még sok más is van.
Lényegében ez a legjobb példa arra, hogy attól, hogy a hátsó háromszög merev (nincs benne csapágy), még nem feltétlenül 1 forgáspontos a rendszer, sőt a vpp a legtöbb forgáspontos.
Fontos, hogy a VPP design nem tekinthető felsőbb rendűnek a horst linktől, a kettő ugyanazt a színvonalat tudja képviselni. A bringa tényleges tudása pedig a gyártó megvalósításán és hangoláson múlik.
Bocsi mégis hosszú lett, gratulálok mindenkinek aki el tudta eddig olvasni. -
sebgutkopf
őstag
válasz stickermajom #241365 üzenetére
Igen valóban a Spectral a nagyon népszerű 150-et mozgó gép csak rövidített verziója. Sőt a neuron is horst link. A lux-ban nem tudom, hogy van-e valami trükközés (hajlik-e a háromszög), ha nem akkor az linkage driven sinlge pivot.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #241442 üzenetére
Ez a beszéd kérem szépen! ...ha minden hozzáértő 1etért akkor hamarosan ez a hsz. lesz a hivatkozás az összefoglaló idevágó részénél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Hasaggymeg #241444 üzenetére
Hát én nem értek hozzá, de hol a Supercaliber-szerű felfogatás?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #241445 üzenetére
Gondolom az a single pivot, hajlékony támvillával, ami most xc-n lassan általános. Annyi, hogy a "tag"-nál még egyszerűbb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
csƵ
őstag
Idén úja visszatérek 2 év kihagyás után a bicajos munkába járáshoz.
Most a gyári Schwalbe Spicer (700x30) van rajta. Felhasználás 95% közepesen rossz aszfalt. 5% murva. Nézegessek valamilyen gravel abroncsot? Jók azok ekkora mértékű aszfaltra? -
nagyúr
válasz Ringman #241403 üzenetére
a vízkő miatt ha cseppekben szárad, az meglátszik a fényezésen, és van, aki nem szereti.
@jilian: a kompresszorral az a gond, mint a nagynyomásúval - képes vagy betolni a vizet vele a csapágyakhoz. mikroszálas törlőkendővel szoktam megtörölni a végén.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Fall-N
veterán
Megkérdeztem pár nagyobb bringaboltot, hogy ők mivel szokták takarítani a gépeket és ők is a féktisztítót ajánlották. Én is azt használom. Az a marha nagy előnye, hogy leoldja az olajat, zsírt, koszt és nyom nélkül szárad szinte azonnal utána. A mosogatószert ezért sem használom. A héten kedden én is alaposan hajtóművet takarítottam, teljesen tisztára tudtam vele takarítani a hajtóművet. Ráfújtam a fogakra és rögtön folyt le a zsíros kosz.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- ASUS ROG Ally
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Windows 10
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Autós topik
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen