- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BitRider #248198 üzenetére
A csepegtetős módszernek a spórolás a lényege, vagyis csak oda teszel ahova kell...persze időigényesebb, még akkor is ha kevesebbet kell majd letörölni.
Ringman...igen, én is így csinálom, egyszerre a 2 kereket, ami viszont magasabb akadálynál már csak roppant izomerővel lenne lehetséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #248196 üzenetére
(Nagyobb kidőlt fa pl.) Km órám nincs, de szoktam lejtőn is, a lendület segít, de a leérkezés sokkal veszélyesebb.
Úgy tippelem 25 még ok, afölött inkább védőcuccban, fiatalabbaknak, akik gyorsabban regenerálódnak egy nagy taknyolásból.Kisebb gödröket, 15 centi magas köveket, ágakat nagyon gyors tempónál is könnyű össztelóssal, lenti dopperrel átszökkenni, kb 40-nél is kényelmes. Ha belejön az ember, direkt keresi a kis púpokat, gyökereket, amiról jól fel lehet kapni a gépet, megdobnak.
Persze a talajfogás lutri, fullynál, széles gumival többszörösen könnyebb, de a súlypont szerencsés helyzete lényeges, gyakorlással azért összejön. Én egyszer sem zakóztam 1 év alatt. Fáradtan, ügyetlen időszakomban nem csapatok, nem trükközöm. Csak ha nagyon jó erőben érzem magam Akkor is gyerekpályákon zúzok, komoly technikai tudást igénylő helyekre nem megyek.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #248202 üzenetére
Az a baj, hogy felfelé 10 alatt mászva és lefelé legalább 25 körül ereszkedve kellene, hogy ne kelljen lelassítani, illetve külön kapkodni elejét/seggét.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BitRider
aktív tag
válasz Hasaggymeg #248201 üzenetére
Nem is kell locsolni. Ellenben el lehet rendesen oszlatni azzal a módszerrel, amit írtam (eleve megtekerednek a csapok vagy mik és egyből bemaszírozódik). Ez akkor is jó, ha csepegtetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz BitRider #248198 üzenetére
Pedig ez a legjobb módszer. Minek pocsékolni az olajat és telibe folytatni? Csak a lánc görgőket kell olajozni a többi fölösleges és csak a koszt szedi. Letörölni is könnyebb.
Mondjuk nekem spray kiszerelés van, WD40 Specialist PTFE, így fölösleges fújni egyfolytában a flakont.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Adtam még egy esélyt a nyolcasos guminak, de nem élt vele .
Megint áttakarítottam a felnit, megkentem szappannal a peremét, a gumiét is. Kompresszorom nincs, de a szelepmagot kivéve a műhelypumpával is rá tudtam "robbantani", a csík végig kilátszott a felni pereme alól. Leengedtem, maggal felfújtam max fölé, kiengedtem belőle, kézzel finoman igazgattam, megint ráfújtam, de a nyolcas maradt
Igazából csak biztos akartam lenni abban, hogy ennek végleg annyi, és ez sikerült, bár ráment másfél órám .
Az új Race Kingek persze nem jöttek meg tegnap, szal marad a Smart Sam hétvégére. Olyan szépen, egyenesen fut, hogy öröm nézni . Ha nem lenne ilyen nehéz, soha nem váltottam volna, nekem nagyon bejött a Plus változat. Csak majd' 1 kiló... -
6030D
Ármester
-
andrisbandi
őstag
LUBRI DISC
FLECTR GREEN DISC
Alis Bicycle Chain Oil Lubricator RollerEbből nem lett végül sikertörténet? Mert olyan jól hangzott annó, h csak meggurítva a láncon pont jó adagnyival ken.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
-
Because
őstag
válasz andrisbandi #248195 üzenetére
akkor tessék: WHY YOU NEED TO STOP BUNNY HOPPING
-
zsocy
őstag
válasz <Adamsky> #248213 üzenetére
Naná hogy használunk, csak azok Garminok, és nem véletlenül. Te meg azokat kizártad.
Hidd el, hosszú távon nem overkill a Garmin sem, egyszer kifizeted, de utána működik. Nem szivat az usb, a bluetooth, a hulladék app, a fene tudja micsoda.
Nekem pl. egy Fenix 6x Sapphire órám van, az is tudja ezeket amiket írtál, és egy Edge Explore-om, az is tudja.
Biztos vannak alternatívák, biztos vannak jók is, de ezek tuti azok. -
cobranco
csendes tag
Görögország, Égei-tengeri partvidéke mesébe illő helyszíneket rejteget. Együtt van jelen a történelmi tradiciókkal tüzdelt hagyomány, illetve a modern túrizmus által megkövetelt minden egyéb más. Hellászi bringatúránk újabb fejezete következik.
Tartalom: „Utazóink ezúttal egy időjárás által javasolt program módosításra kényszerülnek. Többségi szavazással elvetik a „Sportfeladat szakadó esőben” című műsort és helyette marad a szokásos, „unalmas” álom-tengeröblök meglátogatása kerül napirendre. Jönnek is tornasorban ahogy kell, de errefelé a történések irányításában az isteneknek is van szavuk. Hogy pozitív vagy negatív módon kontárkodnak bele a tervekbe, szigorúan csak azoknak derül ki, akik helyet foglalnak a képernyő előtt.”
Bazi nagy Görög-túra 10.rész: "Égei-tenger fogságában" 2021. /1440p/
Útvonal: Leonidio öböl-Plaka beach-Dafnon delta-Lakkos beach-Sambatiki beach-Livadi öböl-Paralia Tyros-Capr Trikeri
Fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4704079433006744&type=1&l=dfff516944Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
gordonfreemN
addikt
Segítsetek, nem jövök rá a megoldásra.
A korábban említett és vásárolt ctm bringa. Azt csinálja, hogy ha első váltónál középről (bár ezt csak próbára mert már annyira neem egészséges a láncnak) vagy a nagy lánctányérról leváltunk hátul a legkisebbre, akkor terhelés alatt meg megugrik a hajtás. Nem igazán jövök rá miért. Látszólag és fülre szépen fut a hátsó váltó a legkisebb fokozatban. Videót is probáltam készíteni, bár nem könnyű a helyzet:
[link]
[link]
A láncot is dobalja ilyenkor eléggé.
Segítsetek, mert megőrjít.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz zsocy #248214 üzenetére
"Nekem pl. egy Fenix 6x Sapphire órám van ... "
Nekem pedig egy Forerunner 255 Music-om, szóval tudom, hogy mit tudnak a Garmin-ok (és a mögöttes ökoszisztéma).
Nézegettem az kerékpáros óráikat is, de már az Edge 530 is kissé soknak tűnik a célra. Én olcsóbb / egyszerűbb olyan órát nem láttam a márkától, ami a korábban vázolt igényeimnek (leginkább a navigálás) megfeleljen."Nem szivat az usb, a bluetooth, a hulladék app ... "
Igazából ez a fő kérdés. Garmin "alatt" minden ennyire sz@r? Őszintén érdekel, nem trollkodásból kérdem.#248216 Hasaggymeg
Egy iGPSPORT BSC200-at nézegettem legutóbb. Papíron OK, de lövésem sincs, hogy milyen lehet pl. az app-ja, meg úgy általában jó lenne némi tapasztalat. -
addikt
válasz <Adamsky> #248218 üzenetére
Én nemrég vettem iGPSPORT iGS50-et. Meg vagyok vele elégedve, nekem elég a csiganyálas navigálás. Az app fejlődik, de azon útvonalat tervezni felér egy tökönszúrással. Szerencsére a nyilvános Stava útvonalakat gond nélkül lehet importálni. Más funkciói jók szerintem, de én csak arra használom, hogy szinkronizáljon Stravával.
Egyetlen baromság volt, amivel a support segített, hogy bizonyos útvonalaknál nem akart navigálni. Kiderült, hogy nem szereti az útvonalnevekben a speciális karaktereket, és a legjobb, ha minél rövidebb.
De, ha ehhez hozzávesszük, hogy 24eFt volt Kínából, a hülyének is megérte.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #248217 üzenetére
Ez olyan mintha bele-belekapna a lánc a második legkisebbe, vagyis vagy az alsó H 6ároló csavart kell kintebb engedni, vagy a bowdenen lazítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
válasz Hasaggymeg #248220 üzenetére
Én is erre gondoltam, de szépen fut. De akkor most lemegyek, beállitom úgy, hogy inkább még lejjebb legyen, és próbálok egyet.pill
Bár nem tudom van e értelme elállítani:
Mutatok még egy képet háha jobb[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Van, csavard egy negyed fordulatot kintebb és figyelj a bowden se feszüljön meg, engedje a váltót.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #248222 üzenetére
...ha meg rosszabb lesz mint volt tekerd befelé onnan egy fél fordulatot is úgy is próbáld ki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Igen, az utolsó képen látszik, hogy a lánc nem a közepével fekszik fel a görgőre, és a váltókanál belső ( kerék felőli ) részét is majdnem súrolja.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Hasaggymeg #248222 üzenetére
Egy negyed fordulatot de melyiken? A bowdenfeszítőn vagy a végállító csavaron? Mert ide mindkettő beleszól.
Egyébként nem tudom látszik e a videóban, de kb egy fél pedálfordulatot ugrik, ahhoz azért fel kellene kapja valamennyire a láncot az egyel fentebbi lánckerékre, de erről szó nincs, a lánc nem akar felmenni ahogy én látom. De akkor próba¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
addikt
válasz gordonfreemN #248225 üzenetére
Addig tekergeted, amíg jó nem lesz. Jó akkor lesz, ha kicsit kitartod a váltót (de nem váltasz), és akkor a lánc hozzáér a következő görgőhöz és hangot ad.
Először a finomállítót tekergetném, hogy engedi-e kijjebb a váltót.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Dark Archon #248219 üzenetére
" ... nemrég vettem iGPSPORT iGS50-et." - ez tud "csiganyálas navigálást"?
" ... útvonalat tervezni felér egy tökönszúrással." - azt nem is azon tervezném, hanem előre vagy PC-n vagy Locus alatt.
" ... a nyilvános Stava útvonalakat gond nélkül lehet importálni."
Nyilvános? Tudnál egy ilyet link-elni?
Saját magad által készített GPX-el vagy TCX-el próbáltad? -
addikt
válasz <Adamsky> #248227 üzenetére
Ja, elírtam, iGS520
Úgy nyilvános, hogy arra állítod, nem privátra, és akkor a saját magad tervezte útvonalakat is importálni lehet Stravából. GPX-szel szenvedjen a fene, de egyébként tudja azt is.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #248221 üzenetére
Túl feszes valószínűleg a bowden. Jó a kép rá is rajzoltam, amit eddig is írtam. Balra áll a láncszemen belül a felső görgője a váltónak. Addig csavard az állító csavart az óramutató járásával ellentétesen ameddig teljesen középre nem esik a görgő foga.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz parandroid #247983 üzenetére
ezért kérdeztem. itthon a gyorshajtás ha nem helyszíni bírság, akkor ~100€nál kezdődik.
anno münchenben tilosban parkoltam, agyonbüntettek 15€ra. azt hittem, elírtak valamit. kb ugyanannyiba került elutalni, mint a büntetés.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Speedy007
őstag
Kazettát lehet rosszul össze rakni ? Míg várok a hajtómű alkatrészekre szét szedtem mindent még a kazettát is lánctányérokra és kitakarítottam. Összerakásor a kezetta testet használtam vezető sablonnak amennyire bírtam össze hasonlítottam a 21 sebességessel de úgy tűnik hogy hasonlít rá. A meglévő lánc esetén honnan tudom hogy hányszemes? Mert a mikor szét szedtem a kazettát atomjaira azt vettem észre hogy a nikkel bevonat vagy króm nem tudom pontosan helyenként hiányos és ki látszik az alsó réteg valami rózsaszínes árnyalat látszik ha cserés lesz emiatt a kazetta nem tudom hogy hánylánc szemes lánc kell hozzá
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #248229 üzenetére
A legutóbbi beállítás.
Úgy csinálom, hogy elől legnagyobb, hátul legkisebb. A két végállás csavar kitekerve. Felváltok hátul egyel nagyobbra, majd tekerem addig a bowden feszességet, még nem akar egyel feljebb váltani. Ekkor vissza kicsit, leváltok hogy kb jól levált e, ha igen, felváltok hátul a harmadikra, kicsitöl indulva, ha ott is ok, megyek elől a középsőre. Azzal végigváltom hátul a középső 7 fokozatot, egyet elhagyva fentről és lentről. Ha végigváltja oké. Majd mentem elől a legkisebb lánctányérra és elkezdek felvváltani hátul az utolsó 3 fokozaton. Ha felvált ok, ha nem, finomítok a bowdennel megint úgy, hogy abba az iranyba tekerem, amerre elhallgat, nem pattog, nem akar felválltani. Ekkor a legfelsönél be akart esni a lánc a lanctányér mögé, ezt a végállás csavarral visszahozom, hogy fusson rajta. Elöl váltok a legnagyobbra, hátul a legkisebbre, megnézem középen fut-e. A végállás csavarral beállítom, hogy középen fusson. Még egyszer végig váltok és ha ok, kész. Ez történt most. Majd kimentem és megint ugrik.
Elkezdtem a feszitővel játszani két negyed fordulatot ide, kettőt oda, ugrik.Nem vagyok egy müszaki analfabéta, most mondhatnám mikkel foglalkoztam életem során, de van szereléstechnikai tapasztalatom 20év, azért valamit csak sejtek. Oké, hogy bicikliben nem utaztam idáig ezért sem tudok még alig valamit, de egyszerű rendszereket azért átlátok. Ez szerintem nem a váltó. Vagy ha az, akkor ez a tourney egy kalap szart nem ér.
Hogy van az, hogy a bicikiszerelő ismerősöm komolyan foglalkozik bringákkal evek óta, mindenki ajánlja, keresik, van munkája, de én még az ő beállításait is tudtam finomítani a saját XT váltómon?
Na mind1, nekem nem fér a fejembe ez.
Amugy a jelenség előjött akkor is, ha elől legkisebb hátul legnagyobb lánckerék volt beváltva. A többi passz, mert nem mentem el vele messzebb, nálunk meg elég lejtős az utca, elég szar vele fel le bringázni, ráadásul egyirányú ez a fos.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Tin
veterán
Jelentem, minden sikerült!
Ebéd után elmentem váltót finomhangolni, és sikerült találni egy jó beállítást. Meglepődtem, hogy még a nyolcad fordulat is számít a bovdenfeszítőn, mert ott lett meg az arany középút. Felfelé-lefelé gyors és pontos, a kerregés-rángatás meg most már tényleg csak akkor jön elő, ha nagyon rossz ütemben vagy terhelés alatt váltok, de az meg normális. Sokkal finomabb lett így, mint a korábbi olajozással.
Estefelé el is mentem egy "körre", és végre arra tudtam figyelni, hogy jól kinyírjam magam, és nem a láncra meg a váltóra. Mondjuk jó nagy szél volt. Jól el is fáradtam tőle
Köszönöm mindenkinek a tanácsot és a segítséget!
-
chubby2o6
senior tag
válasz Speedy007 #248231 üzenetére
Nem tudod rosszul összerakni, illetve de, csak akkor nem tudod ráhúzni a kazettatestre. Gondolom, azt nem kell írnom, hogy nagyság szerint csökkenő sorrendben kell . A rajtuk lévő számokkal felfelé kell egymásra pakolgatni őket, de mivel hornyolva van, csak egyféleképpen tudod felrakni a HG testre.
-
addikt
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Szerintem ideje megnézned a használatit, hogyan kell beállítani a váltót, mert az ötletszerű összevissza állítgatás nem vezet sehova. Aztán, fejjel lefelé nem állítunk váltót szerintem.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #248232 üzenetére
Szét szedtem atomjaira a hátsó lánckerék sort úgy pucoltam le míg várom az első hajtóművet és az octalinket. Az lenne a kérdés hogy lehet e a hátsó lánckeréksort rosszul össze rakni vezetőnek/tartónak a kazetta testet használtam miután összeraktam össze hasonlítottam a 9 sebességes kazettát a 7 sebességes racsniséval de nekem jótan tűnik az alapján. Mikor szét szedtem a hátsó lánckeréksort észre vettem hogy fogaskerekenként hiányos az ezüstös bevonat (nem tudom hogy így használható még és ha igen akkor meddig még a hátsó lánckeréksor) ebből jön a problémám ha nem akkor ugye láncot is kell venni hozzá viszont azt meg nem tudom hogy hányszemeset kell vennem mert van 109/114/116 és 136 a 9 sebeséges rendszerekhez
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Abban igazad van, hogy a Tourney tényleg egy nagy rakás sz@r De ez még új, szóval még illene rendesen működnie, vagy legalábbis megközelítőleg rendesen
Nem lehet, hogy hosszú egy kicsit a lánc, és a legkisebben a váltórugó már nem tudja eléggé feszíteni? -
chubby2o6
senior tag
válasz Speedy007 #248239 üzenetére
Oké, akkor mégegyszer
Nem tudod rosszul összerakni, a sorrendet nyilván nem fogod eltéveszteni, a fkerekekbe vésett számok felfelé legyenek, és csak egyféleképpen tudod ráhúzni a ktestre. Ha jobban megnézed, a kazettatesten is van egy szélesebb horony, meg a fkerekeken is egy szélesebb "fog", máshogy nem is tudod feltenni, csak jól.
Láncból vegyél 114 szemest, abból még ki is fogsz venni pár szemet. -
gordonfreemN
addikt
válasz Dark Archon #248237 üzenetére
Miért, fejjel lefele mit nem lehet úgy beállítani mint talpon? Azon kívül, hogy ha ráülsz, a váz meg a küllők miatt finomítani kellhet még.
Most a beállításban valami nagyon nagy butaságot csi áltam, azért intesz arra, hogy nézegsessem a használati útmutatót?
Rámutatnál mi volt ez a banális hiba, hogy értsem is a problémát?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
addikt
válasz gordonfreemN #248242 üzenetére
Azért írtam a használatit, mert jobb, mint vakon kísérletezni. Meg nem fejjel lefelé tekersz, lehet, hogy azért nem sikerül beállítani.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz gordonfreemN #248234 üzenetére
Nem akarok tanácsot adni, de hasonlóan nem értek hozzá, és én is szenvedtem a beállítással, talán segít full amatőr szemszögből leírva, hogy mit érdemes megnézni.
A két határoló csavar (H és L) a váltó két végállását állítja be, hogy ne váltson túl a legnagyobb fogaskeréken és essen be a lánc a küllők közé, illetve hogy ne essen be a kis fogaskerék elé. Ezt egyszerűen úgy tudod ellenőrizni, ha leváltasz a legkisebb fogaskerékre, majd kézzel elnyomod az egész váltót a végéig. Ha felül sem megy túl a nagy fogaskeréken, és alul sem megy a kicsi elé, akkor a határoló csavarok jól vannak beállítva. Ezen a videón jól látod, hogyan viselkedik a határolás.
Van még egy csavar, ami a lánc feszességért felelős, az a felső görgőt hozza közelebb (felfelé) vagy távolabb a fogaskerekekről. Azt írták, hogy úgy állítsd be, hogy a legnagobb fogaskerékre váltva a felső görgő és a fogaskerék közé férjen oda egy 5-6-os imbuszkulcs. Ne legyen túl közel, de túl távol se. Először elég nagyjából beállítani, a legvégén pedig majd tudod finomítani, mert ha túl magasra emelted, akkor kerreg, nem fér el rendesen a lánc. Onnan kell addig lehozni (nem sokat), hogy az megszűnjön, és akkor lesz jó. A kisebb fogaskerekektől értelemszerűen távolabb kerül.
Az utolsó, és legfontosabb a bovden feszesség beállítása. Szerintem nézd végig ezt a videót, a srác elmond mindent mindenről IS, és látod is, mi a teendő. Esetleg nézz meg pár hasonló videót, abból érteni fogod a működés elvét. Arra figyelj még, hogy ha frankón középre beállítottad, próbáld ki a többi első lánctányérral is, hogy minden legyen sima. Javaslom, hogy ha van állítód a kormányon a váltókarnál is, akkor azt tekerd be teljesen, majd tekerj ki egy teljes fordulatot (negyedenként "ugrik", szóval 4 negyedet). Ez azért jó, mert akkor innen kezded a hátsó beállítást, és a jövőben, ha állítani kellene, akkor fent is lesz elég lehetőséged mindkét irányban menet közben, nem kell folyton leszállni, és hátul állítgatni. Ha az első már ki van tekerve 4 negyedet, akkor jöhet a hátsó váltónál a beállítás. Óramutató járásával megegyező irányban lazítod, ellentétes irányban feszíted a bovdent. Válts le a legkisebb hátsó fogaskerékre, és ott állítsd be úgy, hogy a bovden ne legyen baromi feszes, de azért feszes, legyen mondjuk fél centit elhúzható. De belőheted úgy is az alapot, ahogy mondták, hogy a felső görgő szemre legyen egyvonalban a kívánt fogaskerékkel. Aztán próbálkozz először az egyik irányba, de egyszerre maximum két negyedet fordíts az állítón, váltsd végig a fokozatokat, majd ha kell, mehetsz tovább abba az irányba, aztán esetleg a másik irányba. De mindig jegyezd meg, mennyit lépkedtél, és lehetőleg ugyanarra a fogaskerékre váltva állítgass. Ha így teszel, egy idő után meglesz a megfelelő pont, ahol felfelé is simán megy, és lefelé sincs gond. Ha belenézel hátulról, látni fogod, hogy mondjuk két fokozat közé akarja rakni, vagy még picit megakad a lánc a nagyobb fogaskerékben, és így tovább. Ha ügyesen csinálod, akkor idővel meglesz a megfelelő bovden feszesség, és lehet menni próbálni. Állványon ugyanis egy dolog, hogy milyen lesz a beállítás, ha rajta ülsz, akkor viszont megint más. Ne számíts nagy különbségre, de lehet, hogy egy-egy negyedet erre vagy arra kell még állítani, szóval elmész, kipróbálod, leállsz, csavarsz egyet, úgy is kipróbálod, és így tovább, amíg nem tökéletes, amikor rajta ülsz. Még mindig hátul állíts, a felső váltókarnál hagyd meg azt a 4 negyed kitekerést későbbre, amikor menet hirtelen közben kell állítgatani. Mert idővel a bovden lazulhat, szóval néha biztos utána kell állítani, és fent kényelmesebb menet közben. Újra mondom, lehet, hogy fent nincs állítási lehetőséged, akkor ez a rész értelemszerűen ugrik. A finomhangolásnál tényleg csak 1-2 negyedet kell tekerni, nehogy túltekerd, mint én, mert aztán rohadt meló lesz úgy hazajönni, hogy fogalmad sincs, hol a helyes beállítás.
És még valami: vegyél egy állványt. Vagy egy kicsit, amit beakaszthatsz a hátsó villába, és csak 10 centit emel a hátsó keréken, vagy pedig egy szerelőállványt, ebből a Lidl-st mondják jónak, én is azt vettem. A hátsó villás kisebb helyen elfér, a nagy állványról viszont mindent csinálhatsz, cserébe nagy hely kell neki, hogy kinyisd a lábait. Árban szerintem ugyanott vannak, én ezért vettem inkább a nagyot, mert az mindenre jó.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Dark Archon #248228 üzenetére
A support milyen? Ha jól értelek, azért meg lehet velük találni a hangot, nem? Vagyis nem ülnek háttal a monitornak.
Szerinted van értelme külön speed sensor vételének azért, hogy pontosabb legyen a sebesség, de legfőképp a távolság mérés? Vagy ez csak arra jó, ha a szobában (állványon) tekerek? -
gordonfreemN
addikt
Köszönöm a videókat, tanácsokat. Állványt szeretnék venni majd, de lidl-ben elfogyott, most pedig nekiláttam a probléma megoldásának, mert ez így nem állapot. Amúgy a videót láttad amit feltettem? Akkorát ugrik a lánc, hogy ez nem kis hibára utal. Amúgy szépen végig vált, ezt is leírtam az előbbi hosszú hsz-emben, nincs a váltással gond még menet közben sem, ha rajta ülök. De mindegy is, tegyük fel csak a hátsó legkisebb lánckereket szeretném a legnagyobb elsővel működésre bírni. Most ilyen:
[link]
Nem klattyog, nem pattog, nem akar sem lejjebb, sem feljebb váltani. Tudom a bowdent is feszíteni kicsit még ide-oda és marad ilyen, tehát van benne tartalék, azaz ha talpon van, nem szabad nagyon elmenjen.
Ugyanekkor, ráülök, hajtok kettőt és átugrk valami.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
ZolkoW
őstag
válasz gordonfreemN #248249 üzenetére
talpon tényleg jobb ezt csinálni, valamire akaszd fel a nyeregnél, vagy bármi.. nem viszi el nagyon a fejreállítás sem, de összébb csuklik a váltókanál, közelebb lesznek a görgők, szóval nem az igazi.
A legkisebb lánckeréken CSAK a határolócsavar határozza meg a pozíciót, ott nem a bowden tart. kifűzött drótnál is tökéletesnek kell lennie.
Szóval ez a kiinduló állapot.
(mindjárt megnézem a videót. megnéztem, csak nem látom - vagy a lánc gyanús nekem, mondjuk szorul vmelyik szem, vagy nem pont középen fut a lánc, és beszorul egy pillanatra.. ha a véghelyzetek tutik, én fülre szoktam finomítani, vagy fülre+szemre állványon. )[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- Ukrajnai háború
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Spórolós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen