- Mobil flották
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #248098 üzenetére
Hétköznapi bringásnak a guminyomás szabályozhatósága kb. annyira számít, mint a felniszalag színe.
Az elvárás az, hogy legyen kb. jó, aztán maradjon úgy."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Ixion77 #248103 üzenetére
Pedig de, en ver-mugli vagyok, ahogyan innen szerintem mindenki.
De ha komolyabban tolod lefele, akkor oda extrem alacsony nyomasra van szukseg, ami maximalizalja a tapadast, kiegyenesiti a sziklak, gyokerek miatti egyenetlenseget, amit a felfujt gumi nem csinal meg. Mert sz@r, amikor 50 -el ramesz egy nagyobb kore, es a kemenyre fujt gumi lecsuszik rola.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #248102 üzenetére
Néha nekem is jól jönne egy hordozható nyomásmérő, gondolkozom már a beszerzésén. Ha én montival megyek akkor 8-10km mire kiérek az erdőbe, addig aszfalton megyek. Most úgy csinálom, hogy otthon 2,2/2,5 bar-ra fújom majd az erdő előtt engedek belőle valamennyit. Hazafelé meg már nem szoktam fújdogálni bele, mert minimálisan úgyis lejt az út. De jobb lenne pontosabbat tudni a nyomsáról .
Most lehet hüyeséget mondok, de gondolom a csapágyaknak meg a felninek sem tesz jót, ha lefelé keményre van fújva a gumi. Legalábbis én azt gondolnám, hogy mivel kevésbé csillapít a gumi így nagyobb erőbehatások érik, mind a kettőt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Ixion77 #248101 üzenetére
Számít az országúton is. Ha tudom, hogy szar helyeken megyek, vagy ha gyors akarok lenni, és nem érdekel a komfort, akkor más a nyomás. Én olyan fél-egy bár tartományban szoktam vele játszani, nagyon szélsőséges esetben kicsit több, olyan 6-7,5 bar között. Trekkingen ugyanez a tartomány nálam olyan 3,8-4,5 bar, de nekem azon is extrém keskeny, 32-es gumi van, meg azon van egy nem túl komoly első teló is. Az XC-n a 2”-es terepgumit én 2-2,4 bar körülre szoktam fújni, de én azzal csak kirándulgatok, nemigen lehet azt terepezésnek hívni, amit én csinálok. Igazi terepre ez biztosan sok lenne, ezt még én is érzem.
Meg mondjuk mi a hétköznapi bringázás? Melóba-kocsmába-boltba elgurulni kb tényleg mindegy a nyomás, aki hobbi szinten bicajozik, az szerintem figyel rá, mert saját magának bassza el az élményt egy szar beállítással.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok!
Barátnőmnek keresünk munkába járásra és kisebb túrákra alkalmas trekking/cross bringát kb 130 ezerig.
Találtunk egy eladó [White SC Comp Ane] típusú kerékpárt.
Egy baj van vele, hogy M-es méretű, 165 cm-től ajánlott. A párom 162 cm.Mennyire kell szigorúan venni ezeket a méreteket, szerintetek egy próbát megérne? Kb. fél órányi útra lenne tőlünk.
Esetleg ha valaki épp tud eladó bringát Győr környékén az alábbi paraméterekkel szívesen meghallgatnám privátba.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #248104 üzenetére
Lassan a testtel a címekkel, amíg nem a talpad közepével taposod a pedált <40 csapásszámmal addig csak sima fékmugli vagy.
Ami a guminyomást illeti, ha tudom csak aszfalt lesz akkor 2-2.2/1.9-2.0, ha meg terep akkor 1.9-2.0/1.5-1.7...kábé ebben kimerül az állítgatás.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz krisz4b70 #248107 üzenetére
Én azt mondanám, hogy mivel női vázas, nem olyan vészes, mert leszálláskor nem ver oda semmit. . Ha még a gyári nyeregcső van benne, akkor a hátranyúló helyett lehet venni egyenest vagy rövidebb stucnit, hogy a hoszabb virtuális felsőhosszt kompenzálja.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
nagyúr
válasz lsebestyen #248091 üzenetére
Igen 28 mm-es külsőkkel. Belsős rendszernél nekem is kellene a 7 illetve 8 bar.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
válasz krisz4b70 #248107 üzenetére
Az egy jó bicaj ennyiért, de szerintem nagy lesz. Ki kell próbálni, ha lehet, látatlanban semmiképpen ne vedd meg. Párom is kb ekkora, az S-es bringák közül is van, ami nagy neki (sok függ a testarányoktól is, rövidebb-hosszabb végtagok is számítanak, nem csak a magasság).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Bike computer-t / kerékpáros órát (ez a terminus technicus?) keresek.
Paraméterek (igények):
• sebesség és távolság mérés
• jó olvashatóság
• turn-by-turn navigációUtóbbi ugye igényli, hogy legyen app is hozzá. Ez utóbbinál fontos ugyancsak fontos lenne a stabil, bug mentes működés.
Térkép megjelenítésre nincs szükségem. Annyi lenne a lényeg, hogy előre megrajzol útvonalat (GPX, TCX) be tudjak tölteni az "órába", és azon szépen végignavigáljon (pl. 50 méter múlva jobb forduló).Nézelődtem már, de nem szeretném befolyásolni a válaszolókat azzal, hogy "lelövöm poént", én mint találtam. Szóval érdekelne a véleményetek, de leginkább a tapasztalatotok, már amennyiben bárkinek van a fenti paraméterekkel bíró "órája".
Ja, még annyit, hogy koca / hobbi bringás vagyok, így nekem egy Garmin pl. overkill lenne. Ezzel kapcsolatban egy plusz kérdés: A Garmin-on kívül tesz más gyártó MIP-es kijelzőt az "órájába"?
-
Ixion77
őstag
válasz krisz4b70 #248107 üzenetére
Mindenképp próbáljátok ki, mert lehet jó.
Én nemrég próbáltam magamnak (179cm) egy Cube biciklit L méretben (Stack 627 Reach 428) és kicsinek találtam. Kipróbáltam egy XL-est, ami egyértelműen nagy kellett volna legyen (stack 637 reach 441), és teljesen jónak tűnt. Aztán próbáltam egy Trek hardtrailt L méretben (stack 612 reach 430) és az is teljesen jó volt.
Minthogy 1-2 centikről beszélünk, számíthat hogy hogy van állítva a nyereg, sportos vagy komfortos pozíciót preferál az asszonypajtás, milyen hosszúak a végtagjai, milyen a váz formája, stb."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Tin
veterán
Tanácsot kérnék.
Nagy nehezen sikerült már beállítanom a hátsó váltónál a feszességet, minden fokozat a helyén mindhárom első tányérral próbálva, hátul a nagyobb fogaskerekekre váltás finom, viszont a visszaváltás a kisebbekre rángat. Nagyjából minden fokozatban. Beváltok, és jön a rántás, néha ugrik egyet a kerék.
A két határoló csavar rendben van, tehát nem vált a kazetta egyik oldalán sem túlra. A rugófeszítő csavaron viszont nem állítottam még, az egy bő centire ki van csavarva. Esetleg az okozza?
-
BitRider
aktív tag
Van egy Syncros Squamish III pedálom, ami elkezdett ropogni. Legalábbis ez a tippem, mert pont ilyen hangokat adott ki a hasonló kialakítású AliExpress-es hulladék pedálom is (aminél az lett a vége, hogy lecsúszott a tengelyről a pedáltest ).
A kérdés adja magát: milyen normális, erős csapágyazású pedált tudnátok javasolni nagyobb igénybevételre, de hasonlóan flat kiadásban?
Tetszene a kis súlyú műanyag keret, de gyanítom, nem ez lesz a jó megoldás Syncros ellenére sem... Függ egyáltalán a kerettől a tartósság, vagy csak a csapágy számít? Szemeztem a BBB Enigma-val, de elég zordak a tüskéi városi használatra, minden aktuális cipőm (is) hazavágnám vele.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
Mit értesz az alatt hogy rángat? Fel le vált vagy ugrik egy erősebbet?
Egyébként az a csavar nem erre való, az tényleg rugófeszességet állít (mennyire csapkodjon a lánc/mennyire legyen könnyű a váltás érzete), és nem is a határolókkal kell beállítani egy váltót hogy finoman váltson, hanem a kar és ha van a váltó melletti kis tekerővel (barrell adjuster, nem tudom hogy hívják magyarul, bocsi).
Ha most jó lett, én biztos nem piszkálnám tovább. Ha azt a feszesség állító csavart eltekered akkor kezdheted az egészet újra. Persze a szerelés is egy hobbi, de olyan szép idő van, inkább bringázni kéne[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz zsocy #248117 üzenetére
Szóval, a határoló csavarok jók, vagyis a két végállás rendben van, azt nem piszkáltam. A barrel adjusterrel láncfeszesség beállítva, a váltás felfelé (kisebbről nagyobb fogaskerékre) vajsima, lánc nem cicereg. Viszont a nagyobb fogaskerékről a kisebbre váltáskor ránt egyet a láncon, mert nem fokozatosan megy át a lánc a kisebb fogaskerékre, hanem a végén egyszerre esik rá. Így érthető?
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #248016 üzenetére
Ezt vettem a jófogáson meg 14.000-t meg Shimano (BB-ES300) Octalink monoblokk-ot 8.000-t 113MM-set (szorítok hogy kompatibilis legyen a jelenlegi hajtáslánccal és ne legyen belőle gond az a +3mm) helyi szervízt meg felhivom holnap hogy csinálnak e menet javítását ha nem meg a régi monoblokkot próbálom vissza hajtani hátha újra fésüli a menetet ahelyett hogy elnyírná[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #248033 üzenetére
Eddig még nem, de legközelebb megpróbálom mandinerből
-
andrisbandi
őstag
válasz Because #248121 üzenetére
Pont most nézegetem a súlyadatokat. Ha aprómintás mindenest szeretnél, száraz időre.
https://shop.kendatire.com/Booster-p/214322.htm
"Technical Specs"----
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Because
őstag
válasz andrisbandi #248122 üzenetére
Huhh, hát én ennyit nem költenék külsőre... A jelenlegiek valami akcióban voltak 3000ft környékén.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #248114 üzenetére
179 centivel XL-es Cube?! Egyáltalán elfér alattad kényelmesen?
Speedy007...jók a tányérok, nem túl kopottak, a kicsin aligha volt lánc, de a középsőn sem sokat.
Tin...mi az, hogy rugófeszítő csavar?! Olyan nincs is. Ha az un. B csavarra gondolsz annak nem a rugó feszítése a feladata hanem a vezető görgő távolságának beállítása a legnagyobb lánckeréktől.
[link] [link]Because...ennyit én sem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #248124 üzenetére
Igen, az. Az meg úgy van beállítva, hogy a legnagyobb tányérnál is van egy kis hely.
Elfogytak az ötleteim. A bovden feszességet állítgattam, van egy pont, ahol felfelé (kisebbről nagyobb fogaskerékre) finom, visszafelé viszont néha ránt egyet a láncon. Fogalmam sincs, mitől. Olyankor olyan a lánc, mint az ostorcsapás, néha a váz is beleremeg. Pedig mi más szabályozhatná ezt, mint a bovden? Mégis ilyen, pedig korábban nem volt ilyen.
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #248124 üzenetére
Az kevésbé fontos lenne hogy a lánc tányérok milyenek mivel a tönkre ment 4szögtengelyes hajtóművőről mentem át a komplett lánctányérokat mert azon van nadrág szár védő is illetve tudja a jó ég mióta van az a lánc és kazetta rajta egy "új hajtóművel nem szeretném felgyorsitani a kopást degradációt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Több minden lehet, rossz, kopott, vagy csak rosszul kent lánc ami nem mozog eleget oldalra és/vagy amit nem enged el könnyen a lánckerék, kopott lánckerék, akadozó bowden, vagy éppen a B csavar beállítás, mely miatt túl messze a vezető görgő a tányértól, de még váltókar hiba is lehet...állványon figyeld meg szépen mozog-e a váltó, azonnal ahogy ejted a láncot. Ha igen és csak a lánc késik mozdulni akkor váltó, váltókar, bowden rendben és a lánc körül kell keresni a kutyát elásva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #248124 üzenetére
"179 centivel XL-es Cube?! Egyáltalán elfér alattad kényelmesen? "
Pont ezért nem mertem megvenni. Ott volt, kipróbáltam, kényelmes volt, teljesen rendben volt minden. Egyetlen kényelmi kifogásom az volt hogy szokatlanul széles a kormány. De az meg pont nem méretfüggő. De az eszem meg azt mondta hogy a hivatalos méretezés szerint ez nekem túl nagy kell legyen, át kell még gondolnom hogy mi történik itt. Azóta is gondolkodom. Hátha csak túlkompenzálom az eddigi túl kicsi vázat.
Eddig annyira jutottam, hogy az effective top tube length / stack / reach:
Régi bringám:
~590mm (kicsi) / ? / ?
Cube Reaction L:
609 / 627 / 428 (kicsinek tűnt)
Cube Reaction XL:
628 / 637 / 441 (jónak tűnt)
Trek Procaliber L:
625 / 612 / 430 (jónak tűnt)
Mindezek alapján kellene kitalálni, hogy pl. a Cannondale Scalpel L (617 / 623 / 450) jó lenne-e. Azt ugyanis nincs lehetőségem kipróbálni.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #248128 üzenetére
Új a bicaj, van benne kb 150 km. Tegnap beolajoztam először a láncot, gyönyörű és halk volt, aztán a váltót finomhangoltam, de nem tudtam jól beállítani. Nagyról kis fogaskerékre sokszor ránt egyet. Felfelé viszont nagyon sima. A fokozatok mennek, a váltó azonnal reagál. A bovden sem laza. A terelőkerék közel van a kazettához, a nagy tányérhoz éppen nem ér hozzá. A lánc is jó, nem lehet viseltes.
Eddig semmi baja nem volt, csak néhány fokozatban minimálisan cicergett a lánc. De nem rángatott váltásnál. A tegnapi olajozás után próbáltam finomhangolni, azóta nem oké.
Két oka lehet: vagy a bovden feszességet csavargattam el annyira, hogy valami más is elmászott, csakhogy azt most beállítottam állványon, és minden fokozatot jól vesz.
A másik ok a lánc olajozása. Lehet ez? Mert nagyon olajos, pedig már sokszor letöröltem. A fogaskerekek fogai is olajosak. Lehet, hogy a lánc a vastagabb olajtól merevebb lett, nem tud olyan gyorsan hajlani, és emiatt "esik" rá a kisebb lánctányérra egyszerre, mint az ostor?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #248081 üzenetére
Én már két éve emlegetem ezeket, csak az elején le voltam hurrogva, mert mindent illik lehúzni, ami újdonság . Ma már itt a topikban is használnak többen. Amúgy van erről teszt is asszem pinkbikeon, a tágulás marketingfogás, kamu, de amúgy jó cucc és igen, kell a gumiba tej is, lehetőleg olyan, ami nem bántja az inserteket, pl. ammóniamentes.
#248121 Because: meredek emelkedőn terhelés alatt is jól vált?
Más, ha már ammúniamentes tej, kimostam a régi tejet a gumikból és újra összeraktam WTB tejjel, kíváncsi vagyok. De marhajó amúgy tubelesst szerelni, amióta megcsináltam a diy boostert, kb. olyan, mint kompresszorral.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
A hátsó legnagyobb tányér és a felső váltógörgő között kb. akkora távolság kell, hogy egy 5-6-os imbuszkulcs beférjen. Ezt legkönnyebben a bal oldal felől tudod ellenőrízni, a küllők között be tudsz nyúlni egy imbuszkulccsal. A "B" csavart addig tekerd, amíg be nem fér az imbuszkulcs, tehát kb. 5-6 mm-re legyen a felső görgő teteje a legnagyobb fkerék aljától.
-
mauimagic
aktív tag
Ha új a bringa, a legegyszerűbb visszavinni a boltba, ahol vetted, hogy állítsanak a váltón.
Valószínűleg pénzt sem fognak kérni.Bocs, de abból ítélve, hogy a lánc olajozottsága, mint hibaforrás felmerül benned, nem biztos hogy van értelme a további tekergetésnek...főleg mivel új a bringa.
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #248134 üzenetére
Köszi, most leszedtem a láncot és zsírtalanítom. Aztán jön a lánckerekek pucolása. Lánc nélkül meg frankón be tudom állítani a bovden feszességet mert látom a görgőket egymás alatt.
A távolság tippet köszi, lemérem. De kb akkora távolságra van most is, kb fél centire. -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kro
tag
Azon gondolkodtam, vajon a egy felső kategóriás váltó jobban tolerálja ha terhelés alatt váltanak vele? Vagy ilyen téren nincs különbség?
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #248135 üzenetére
A legegyszerűbb igen, de egyrészt neten rendeltem, másrészt ha nem tanulom meg, sose fogom tudni magam megcsinálni.
Valahol el kell kezdeni, nem zavar, ha ezért páran hülyének néznek. Megnézhetek ezer videót, de a saját tapasztalat ér a legtöbbet.
A lánc amúgy full fekete olajos, hiába törölgetem. Igaza volt azoknak, akik szerint koszmágnes. Túl vastag olaj és felszedte a port, és teljesen össze is olajozta a fogaskereket. -
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #248064 üzenetére
Sérült középrész esetén vagy Loctite menetrögzítő (van erre specializált), amivel lehet ragasztani vagy olasz menetesre lehet vágatni, mert annak amúgy is nagyobb az átmérője. Mondjuk utóbbi nem tudom mennyire jó ötlet, mert integrált monoblokkot nem nagyon kapni olaszmenetes fajtában. Kár azért a Kross vázért.
-
mauimagic
aktív tag
szerintem senki nem néz hülyének emiatt... a leírtak alapján én a bowdent nézném meg, ha hátsó kerék nélkül a valtónál kézzel elhúzod a bowdenházat, akkor kis ellenállással kell mozognia a váltónak. A váltó a legalacsonyabb fogaskeréknél álljon.
Ha súrlódik, akkor lehet azért vált nehezebben lefelé. -
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
elméletben igen, és ezt támasztja alá, amit tapasztaltam, de igazi felsőkat. cuccaim sosem voltak
A Rivallal első dolgom volt letesztelni. A GX is egész jól átteszi. Régebbi, alapabb dolgaim nem szerették. Amúgy fogalmam sincs, mitől jobb ez mondjuk a Rivalon, hiszen minden hátsó váltó terheletlen láncot pakol át. Ja, első váltónál is ezt mondják, hogy a drágább jobb, de mi az az első váltó?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #248142 üzenetére
Semmi sem surlódik. Úgy megy, mint a vaj. Csak amikor a nagy tányérról a kisebbre teszi, akkor néha csak "átesik" a lánc, nem pedig lemászik, és akkor csap egyet, mint az ostor.
Lassítva: hátul elkezdi húzni a láncot lefelé, majd amikor eléri már majdnem az utolsó pár fogat az oldás elől, akkor egyben esik le a lánc a kisebb fogaskerékre, és amiatt van egy rántás.
A lánc baromi dzsuvás volt, kétszer kellett beáztatni és végig is fogkeféztem. Most sokkal könnyebben mozognak a szemek. Szerintem az volt a baj, azért esett át, mert a szemek nem tudtak kellően hajlani, így nem lemászott, hanem egyben esett le. Nem tudom, találgatok.
Nem tudom, hogy viselkedik a lánc, ha túlolajozod vastag olajjal, ami begyűjti a koszt. De olajozás után jött elő a probléma, szóval simán okozhatja ez. Mert a váltó most már tuti jól be van állítva.
Nem tudom jobban elmondani. Most lepucolom a kazettákat is, meg minden fogaskereket alaposan, aztán megy vissza a lánc holnap reggel, ha kiszáradt. És ezúttal vékony olajat adok neki és keveset[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
Vagy csinálj egy videót a váltásról. Lehet amit Te nagy ugrásnka érzel az nem is az. Hajtva is van a elenség, vagy csak állványon? Kis fogas fele nekem is ugrik a lánc, de inkább csak azt mondanám más. Mindkét bringámon, az egyiket szerviz állította a másikat meg csak látták de tökéletesnek ítélték.
Nyomj egy vidit!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest