- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #249534 üzenetére
Egyelőre nekem is pozitív a kép, de még nem sokat mentem vele.
(nem neked, a Polar pántra: basszus, elfelejtettem megmérni... talán ma)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #249550 üzenetére
Ezt most nem értem, akármerre eltér a két felfekvési felület párhuzamossága egymástól azok a kúpos alátétek korrigálják, ha meg mondjuk picit magasabb egyik mint a másik azt szerintem egy finom reszelővel javítani lehet...értem én a spéci marószerszámot, de az nem sok műhelyben lehet a fiókban.
Ami a féket illeti, igen, van olyan, a 105 Shimi 11 sebességes fékváltókarja ideális húzású neki, és talán a Tiagra is, de valóban nem mindegyik az, van amelyik tényleg keveset húz a boldogsághoz.#249551
ZolkoW...neked is TRP van? ...nagyon pozitív lesz meglátod, saját tárcsa és saját betéttel egyenesen parádés (a tárcsa ráadásul vastag és szép kidolgozású is.) Nejemét ha hirtelen megtépem kábé leszakítja a féktestet a konzolról, tényleg brutálisan harap...igaz igényelt némi bekoptatást (20-30 kemény fékezést a parkolóban ami lehet a hosszabb tárolás miatt volt ) mely alatt már kezdtem csalódott lenni, de amit az utána következő napoktól máig tapasztaltam fékerőben, bőven kárpótólt mindenért.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz togvau #249483 üzenetére
a kanalat cserélni nem egyszerű sztori, és nem is mindegyik kompatibilis
ha megnézed a váltót hátul a paralalogrammában benne van, hogy RD-M.... micsoda a cikkszáma, ha az megvan, akkor a "cikkszám + pdf" google keresésre kiadja a termék robbantott ábráját, amiből kiderül a váltó kanál Y-al kezdődő cikkszáma, ami alapján rendelhető a tétel
lehet egyszerűbb egy másik váltót venni (vagy visszagörbíteni)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249552 üzenetére
de ahhoz hogy korrigáljanak, nem a villa flat mount és a féktest felfogató sínje közé kéne őket tennem? az meg pont annyit emelne az egészen hogy jóval kisebb felületen érne össze a tárcsa a pofákkal. ha csak egy mód van rá, én nem akarok kézi reszelővel nekiesni, és akár még jobban elbaszni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #249555 üzenetére
Igazad van, ezt benéztem, azok az alátétek a csavarfuratok esetleges eltérését a merőlegestől hivatottak kiküszöbölni, ha maga a felfekvő felület hibás akkor azt nem lehet ily módon korrigálni. ...a féktest, vagy éppen az adapter alá nem lehet semmit sem tenni, annak a felületnek teljesen merőlegesnek kell lenni a tárcsára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249557 üzenetére
illetve az ilyen alátét-párból M6-nál kisebb nincs is, ahogy látom [link] Size: M6 – M30
a süllyesztett fejű csavarnak pedig túl kicsi imbusz interfésze van, nem igazán tudnám egy 2,5-es kulccsal úgy meghúzni, mint ahogy egy féket meg kell.
geci felháborító amúgy hogy egy ilyen kijöhet a gyárkapun igaz, ez egy budget vázszett, meg hambinit nézve tudom hogy sokkal drágább cuccoknál is vannak iylenek, de akkor is vérlázító.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #249552 üzenetére
amit nekem adtak hozzá tárcsát, amúgy tetszetős, de nem akartam összekaristolni, és mivel csak előre vettem, maradt a Shimi, hogy egyformák legyenek. Érdekes módon ez a kb. negyedik fajta TRP féktárcsa, amit láttam..
Betétet is helyből cseréltem, mert már pont benne volt a Spyre-ben egy friss Swiss', és kíváncsi voltam a különbségre. így a tárcsa és a betét is ugyanaz, csak a féktest változott.
Terepen még nem voltam vele azóta, sem komolyabb lejtőn.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #249558 üzenetére
Biztos, hogy az a baj? Mit tapasztalsz tulajdonképp?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249560 üzenetére
féktárcsa dörzsölés/kattogás, nem lehet úgy belőni hogy jó legyen, én is szoptam vele kb 2x 1,5 órát, szervíz se tudta jóra belőni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
fulton
addikt
válasz ZolkoW #249559 üzenetére
Egyébként megy a hájp erre a tárcsa fékre, de ahogy olvasgattam a neten, babrás még.. be tud keményedni vagy mi.,..karbantartása is körülményes..az is tud nyikorogni.. hozzáérni
Ehhez képest, egy "mezei" = jobb féle V fék teljesen igénytelen, és ezzel is(enyém pl) úgy megállsz hogy fejtetőre állsz ha akarsz. Jó esőben lehet kevésbé hatékony.. de én pl nem tolom esőben "130 al" meg am se. Hegymászóknak megint előny megértem, de pl road-on?Nem inkább az van, hogy kitalálták a gyártók, és most szépen bevezették hogy "alsó kategórián" van már csak V fék, azzal is súgalva hogy "hoki". Amit sokan így is értelmeznek, holott ez nem igaz szerintem. Nyilván tárcsásból is van olyan ami,.. lepkefing.
Nem használtam még hidro jobb féle tárcsaféket, lehet elolvadnék attól ahogy kezelni/adagolni lehet ezt nem tudom így, de általánosságban véve...
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #249562 üzenetére
Mugliknak nyilvánvalóan inkább marketing, jobban el is lehet adni, hiszen a profik is ezzel mennek, akkor nyilván a mamiloknak is ez kell. Én most váltottam hidrós tárcsás outira, nem mintha elvárás lett volna részemről, de ez volt.
Amúgy most Ausztriában jól jött vizes utakon, illetve szerintem jobban fog, mint egy hasonló szériás patkófék, kanyarok előtt nem kellett jó előre húzni a féket (persze ez nyilván külső gumitól is függ). Ja meg a felni sem kopik el.
Hangja nincs, csak esőben, vagy ha nagyon koszos. Nem keményedett be sehol, pedig raktam neki rendesen lefelé többször is. Ultegrám van amúgy.Több pénzt mindenesetre nem fizettem volna érte csak azért mert amaz tárcsás.
szerk.: kerékszettet is egyre nehezebb lesz felnifékeshez találni, szóval talán ez is szempont.
[ Szerkesztve ]
-
féldekás
senior tag
Sziasztok!
Tegnap vettem észre, hogy a hátsó fékek beállítása nem igazán optimális. Nem mentem vele ilyen állapotban.
A váltón kellett néhány dolgot állítani, valószínűleg a szerviz a fékkel nem foglalkozott. Mondjuk a minimum, ha már hozzányúlok, akkor a féket is normálisan vissza/beállítom, de mindegy…
Alapból jeleztem is, hogy szorul kicsit a hátsó fék, bár ők nem tapasztalják.
Nem vészes, viszont nincs meg az az “olajozott” siklás, mint egy új bowden esetén.
Készítettem képet az egyik fékpofáról.
Az egyik oldalon az eleje hozzáér, a hátulja eláll a pofának, a felni másik oldalán pont fordítva. [kép] [kép]
Ezzel lehet valamit kezdeni, vagy itt nagyobb gond van, mint sima beállítás?
A felnit forgatva nem tapasztaltam görbületet, ami esetleg ezt indokolhatná.
Olvastam az összefoglalót, elég sok minden van azért, amivel rendszeresen kell foglalkozni egy bringánál is.
El lehet lenni vele elég sokat, fékek, váltó, stb. minden apróság karbantartása.
Valószínüleg az ülésmagassággal, döntéssel is kell játszanom.
MTB-nál a kormányt sajnos nem lehet emelni, ugye?
Alapvetően egy döntött testtartás a jellemző tekerés közben.
Már régen vettem ezt a kerékpárt, vázméret kicsi, meg a kerék is lehetne nagyobb, tervben van egy csere később, de egyelőre változó, hogy mikor mennyit tudok bringázni, így nem ruházok be most. Egy trekking lenne tervben, mivel aszfalton közlekedek kizárólag.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #249563 üzenetére
Igen, a gyártók részéről jön a "kényszer" nyomás, és egyre macerásabb lesz kapni.. ha innen nézzük, felfesleges is a gondolat felvetése is, hiszen ez a trend így jönnek le a szalagról...
Nézd, egyébként enyémnek sincs semmi hangja, full néma, és nagyon finoman adagolható, ha kell állóra fogom. Nagyon szeretem egyben sajnálatos is hogy kivezetik mint választási lehetőséget, leginkább a "amit nyújt"/karbantartás nagyon jó arány. Ahogy írod, kell egy jó gumi is hozzá, jó betét + felni sem mind1.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #249548 üzenetére
Légyszi légyszi a Love The Pain-ról majd írj pár szavat, mivel a Racmmerhez képest, vagy úgy általában . Vannak ott menő mezek . A méretezése nekem tökéletes. Azért nem mertem rendelni tőlük, mert másolat, az eredetiek 120-200$-ba kerülnek és a képeket is az eredeti webshopból lopták, szal kitudja a másolat milyen...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #249565 üzenetére
niche cégeknél megmarad a lehetőség V/canti/patkófékre.
karbonváznál vsz. megmarad a felső kategóriában a patkófék (vagy a kínaiaknál), acélban meg kis szériás v. egyedi vázaknál, ha nem akarsz használtat nézni.
paul (jó persze ez elég drága), dia-compe, stb gyárt majd, sőt lesz új 12 sebességes váltókkal (mindegyikkel - sram, campa, shimano) kompatibilis racsnis frickiós váltó is. [link]
-
Speedy007
őstag
Lehet picit nehezíteni a kerékpár hajtásán? Mióta octalinkes hajtóművet használok 175mm-s hajtókarokkal azóta könyebb lett a hajtás. Első lánc tányéron módosítani nem igazán szeretnék nem tudom hogy így is megoldható e, elől 44-32-22 hátul 33-11 a kiosztás. Vagy pont elől lenne célszerű?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FireKeeper #249561 üzenetére
Ha bevilágítod mögötte akkor pontosan látszik párhuzamos-e a betétek síkja a tárcsával, és ha nem akkor valóban az-e a gond amit feltételezel. A súrlódást még 10 egyéb dolog is okozhatja, hátha nem ez az extrém hiba áll fent mégsem.
#249562
fulton...a fék fejlődése úgy történt, hogy először fékeztük mindeféle felületet és felülettel kezdve a cipőnk talpától a kerékpár gumit, aztán a felnit ma meg már egy erre kifejlesztett, dedikált fékező felületet, a tárcsát. Ez nemcsak, hogy a cipőnk, a kerékpárgumik majd most a felnik/kerekek szabadabb és célirányosabb fejlesztését tette lehetővé, hanem sok szempontból egy megbízhatóbb és hatékonyabb lassulást is eredményezett...ja, hogy bonyolultabb és karbantartásigényesebb? A váltó vs. egyetlen sebesség, vagy rugózás vs. merev villa, (felhasználástól függően) merev váz esetében is ugyanez a kérdés, amazok létjogosultságát ma már mégsem kérdőjelezi meg senki.#249568
Speedy007...3 kérdés adódik: 1. neked könnyű a 44/11?! 2. Nyolcvanas csapásszámmal próbáltad 15 percig folyamatosan?...és 3. Ha igen és könnyű akkor, te vagy az Froome?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249569 üzenetére
pont ezt akartam írni, a 44/11 hová nem elég trekkingre?
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249569 üzenetére
már a csavarok szögén is látszik, hogy ferde, de a szervízben is mondta a srác. csak persze szerszámuk nincs, hogy megcsinálják.
amúgy a tárcsa vs felni témához, valóban sokkal macerásabb a tárcsa (főleg a hidrós), még ha amúgy műszakilag egyértelműen jobb megoldás is. a probléma csak az hogy adott egy rendszer ami elég szűk toleranciákkal dolgozik, és erre rájön a kerékpáripar inkompetenciája. ugyanez volt amikor elterjedtek a pressfit középcsapágyak, ami egy műszakilag jobb megoldás mint a menetes, ha jól van implementálva. de aztán jöttek a gyártók, és nem voltak képesek vázakat csinálni amin a két furatnak jó a mérete, nem ovális és koncentrikus, és sorra kezdtek nyikorogni, darálni, csapágyakat kinyírni etc. aztán oda jutottunk hogy az egész ipar kezd visszatérni a menetesre, technikailag hiába rosszabb megoldás, csak mert az a rendszer jobban tudja elfedni a gyártási pontatlanságaikat...
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Speedy007
őstag
válasz lsebestyen #249570 üzenetére
Nekem azzal van problémám hogy "dinamikusan" szoktam haladni nyílt terepen az az úton,üres kerékpár úton jó mikor 44/11 és 44/12 vagy 44/14-n megyek a problémám az ha 32-sen van a lánc mikor forgalmas helyen megyek hirtelen kell gyorsítanom olyankor olyan érzésem van hogy egy helyben tekerek de a városban vagy forgalmas helyen 44-el megyek akkor meg elindulni nehéz ha meg kell állni
[ Szerkesztve ]
-
Phülöp
addikt
válasz FireKeeper #249550 üzenetére
Duna Kerékpárszerviz? Ha valamit Tomi nem tud megoldani, azt is megoldja.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #249566 üzenetére
ezt például nem tudtam, hogy másolat, ugyanis nem ismerem az eredetit
Az alis "Cycology"-ról tudtam, olvastam is az egyik vásárlótól, hogy csak a gyártói fotót nyomatták rá a mezre, az elég kiábrándító lehet.. na ekkor néztem rá az eredeti oldalra, majd megállapítottam, hogy nem hiszem el, hogy minden rövidujjú meznek 90-100 euróba kell kerülnie, és az outletjükben meg nyilván egy darab sem volt a méretemben. Ja, de, egy satnya sima kék... Akkor kösz, de jó lesz a decás is, ami már szintén nem olcsó (az 500-asuk), vagy olcsó, de az meg nem volt az igazi felpróbálva. Mindegy, most jön két alis, aztán meglátjuk.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #249562 üzenetére
a "babrás még" azért kicsit már túlhaladott dolog mára..
így lehet szabadon felniprofilokat gyártani, amiket nem koptat a fékezés, szerintem a fékerő ég és föld, pedig a sajátjaimmal sem vagyok mindig elégedett, és válthatok kerékméretet gond nélkül. Nem is lehetne már értelmes V-féket méretezni egy 2,8-as gumihoz, 30mm széles felnihez...
Nekem országútin is sokkal letisztultabb hatást kelt, hiába vannak nálam is ortodoxabb bringások.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #249569 üzenetére
"3 kérdés adódik: 1. neked könnyű a 44/11?! 2. Nyolcvanas csapásszámmal próbáltad 15 percig folyamatosan?...és 3. Ha igen és könnyű akkor, te vagy az Froome?"
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz velizare #249576 üzenetére
ha csak a fékváltókart nézzük, akkor az advent egy sima 11 sebis R7 változat (Sora-Tiagra szint), míg a Centos ami az általad linklet bringán volt, minőségben inkább 105-Ultegra szint.
#249574: köszi a tippet, első körben majd írok nekik, feleslegesen nem akarok elkavarni oda ha ott sincs szerszám hozzá.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
fulton
addikt
válasz ZolkoW #249577 üzenetére
babrás, erről eszembe jut a tegnapi nyereg sztorim. Elkészülök indulok egy jót tekerni, süt a nap még időben vagyok, erre nyekereg valami a nyeregtől. Q.a. visszafordulok me zavart így nem megyek el hosszú útra, de mi.. nézem nyereg pálca nem lehet (kenve van), lekapom , és a nyeregcsövön mozgó alkatrészt+csavarokat lekenem. Nyereg szét kap, nyeregpálca kiszed.. ken..minden olyan részhez..visszateszem, elindulok első huppanóra nyekereg. Ajó**q*a... megint visszafordulok. .. nyeregcsövet is kiszedtem mondom hátha.. közben már leizzadtam a garázsban szerelve és még 1 km nem mentem..újraken, elindulok megint nyekken.. ******** itt már "pumpás" voltam szaladtam ki az időből (és azt nagyon nem szeretem)...terhelve kézzel néztem/figyeltem/éreztem hogy a nyeregből jön a kattanásos/nyekkenés - de honnan(gondoltam). Minden lehetőséget kimerítettem már, nyereg megint levesz...szét szed...és körbe fújtam tf2-vel mindenütt a nyereget aluról illesztéseknél, sőt még a nyeregbe is fújtam miután ismét leszereltem a pálcát, be a belselyébe.. le * sz* ha tönkre megy sem érdekelt...jól megnyomkodtam szívja be a kis lyukon az olajat.. aztán megszűnt , legalábbis nem hallottam menet közben már, hazaérve ellenőriztem nincs hang... most hogy emiatt vagy sem nem tudom de triviális komolyan...
Főleg mikor ki van számolva az idő, és indulni is kéne, aztán erre elmegy 1 óra... sz*kodás[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #249570 üzenetére
Nekem az 47-es gumikkal is már inkább 49km/h, azért írtam csak a simábban elérhető 80 csapásszámot.
#249573
Speedy007...pedig 2 váltóval olyan "dinamikusan" mész ahogy csak akarsz, hisz ha 44/11-en is vagy (ami 60-as, e-bike-os csapásszámmal is már 30km/h fölött van ) és hirtelen kapsz egy pirosat akkor is lepöccinted elől a 32-esre és simán indulsz majd helyből mígnem vissza tudsz váltani a 44-re...nekem amúgy egysebességre váltás előtt éppen ez volt az aggodalmam, vagyis, hogy hirtelen visszafordítóknál hogyan nélkülözöm az első tányérváltást, de ez még itt is meg van oldva, hisz egy első váltás az 2-2,5 hátsónak felel meg, míg XT8100-as váltó négyet vált egyszerre felfele és kettőt le.#249572
FireKeeper...az is tény, hogy bár minden gyártó felkényszerül a trendvonatra, nem mindegyik tudja hozni a fejlesztéssel járó + műszaki követelményeket is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz lsebestyen #249581 üzenetére
Kivitelezhető szerintem mert modurális. Használni használom mert mikor megyek dolgozni 44- van elől és hátul 14-12-11-t használom. Nekem az a kényelmes mert szeretek lendületből haladni mintsem erőből. Egésznap talpalok a munkahelyemen mivel anyagmozgató vagyok így 8 óra után izmozni nem igazán szeretek. Ezért is kérdeztem hogy lehet e így picit nehezíteni mert a 32-s fogszámú tányér kevés forgalmas helyeken de ha 44-n hagyom az meg már sok mert erőből kellene indulni amit a lánc nem szívlel meg a hajtómű se.
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #249583 üzenetére
Nekem ezzel az a bajom hogy újabban sok a mazsola az utakon mint gyalogos mint más járművel haladók, mire eldöntik mit akarnak addigra megállásra kényszerítenek addigra meg már késő váltogatni én meg jó hiszeműen az gondolom hogy lendületből eltudok slisszolni valamelyik irányban megállás vagy minimális lassítással.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249583 üzenetére
én ezzel úgy vagyok hogy ha nem tudja megfelelő minőségben legyártani, akkor inkább ne gyártsa le, de főleg ne adja el
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
bendzso
senior tag
Sziasztok, a hétvégén volt egy erősen saras-esős menetem és azóta az első keréknek ilyen hangja van. Fékpofát, féktárcsát megtisztítottam, átütőtengelyt is megtisztítottam, újrazsíroztam. Arra tippelek, hogy az agy csapágyba ment bele némi sár, de a szétszedésére nem vállalkoznék, azzal szervízbe vinném. Van esetleg ötletetek, hogy mivel tudnék még itthon próbálkozni, vagy inkább irány a szerviz?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #249585 üzenetére
Míg 3 tányérossal jártam ha teljesen meg kellett állni mindig elöl pöccintettem, ha csak lassítani akkor hátul...hátul is legalább egyszerre hármat vált már még az Acera pöcögtetője is...a pörgetés meg olyan mintha újratanulnál kerékpározni, teljesen más horizontok nyílnak úgy a mászásban mint az indulások, vagy kigyorsításokban és átalakul a sorpreferenciád is meg tovább tart majd a láncod, hajtásod.
#249586
FireKeeper...úgy kellene, de az eladási számokat hozni kell minden áron.#249587
bendzso...ha a féket kizártad akkor már tényleg csak a csapágy marad...és annak bizony a videó alapján kampeca van.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Speedy007 #249584 üzenetére
én 26/36/48 ast használok 11-32 társaságában 9 sebes sys. (nem lenne rossz egy finomabb átmenet hátul/alul, jelenleg ilyen a kiosztás 11-12-14-16...de teljesen jól megvagyok vele minden körülményben.
Ezzel tökéletesen elvagyok, városban is. A 36-os nagyon jó ezzel a hátsó fogsorral városba. sőt...ezzel szoktam haladni is 36/12 őn...30-35 utazós sebességet jólesően lehet vinni, 48/14 pedig (35-42 ) sebességre pont jó. ide szélcsend kell vagy hátszél am nem esik jól fent tartani hosszabb ideig ezt a sebességet nekem legalábbis a bringámon, így egyébkor fel sem mászok a 48 as nagy tányérra.
lehet placebo de érdekes, elméletben a 48/16 és a 36/12 ugyan azt adja, de mégis jobban esik pörgetni az utóbbit...hm
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FireKeeper #249580 üzenetére
nem az advent, vagy advent x a paletta teteje? akkor oké, csak találjak jó szervízest is, aki hajlandó foglalkozni vele. köszi az infókat!
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #249588 üzenetére
Pörgetés milyen fordulattól számít "nálatok" annak? haladásilag
-
fulton
addikt
válasz Mezga Aladár #249594 üzenetére
rákerestem, 80-100 ra mondják, kezdők ennél lentebb. Gondolom "topikosoknál" is olyan 100 as fordulatra értik a "jobb pörgetni" alatt.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz velizare #249592 üzenetére
az advent újabb groupset, gravel specifikus, és ugyan meg van csinálva 11 sebességesre, de felépítésileg és anyaghasználatban elég fapados, a 7-8-9 sebességes R-széria amire épül kb Sora szint. pl a váltóbovden sem hátul jön ki hogy a kormányszalag alá el lehessen rejteni.
Ez a Centos ami a linkelt dechás bringán volt kb Shimano 105 R5800 szint, illetve van belőle egy karbon fékkaros változat, asszem Arsis a neve, az az ami kb Ultegra szint, de olyat nem láttam még soha bringán (ami azt illeti egész ezidáig a Centos-t se ).
Szerelésben semmi specifikus nincs benne, egyetlen apró idegesítő dolog volt, hogy a váltóbovden ahogy bemegy a váltóba, viszonylag éles szögben hajlik meg, így kicsit macerás bekötni. én végül úgy oldottam meg hogy enyhe szögben lett megvágva a bovdenház.
én anno azért választottam mert full shimano kompatibilis, én GRX első és R7000 105 hátsó váltóval használom hiba nélkül. és maguk a shimano váltók amúgy egész kultúrált áron vannak/voltak, csak a fékváltókar a horror. ilyen 2-2,5x difi volt árban.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
fulton
addikt
válasz Csokicsibesz #249596 üzenetére
ah akkor arra a +10 re szankciót vezetünk be
(am a szervezet is beáll magától szépen rá, én ugyan ebben a tartományban vagyok, 80-100 al megyek anélkül hogy figyelném szimplán ez esik jól.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #249596 üzenetére
Nekem is, síkon 84-88 fel max 90-92-ig ami kényelmes akár fáradt a lábam akár nem, mászni viszont már csak kevesebbel tudok, ha nagyon nehéz és hosszú a lejtő 65-70 között tudom csak pörgetni. (persze csak számolom mert érzékelőm nincs, ami nem is olyan könnyű, gyakorolni kell hisz amint számolni kezdesz az már kicsit befolyásolja, befolyásolhatja csapásszámodat is)
#249594Mezga Aladár...becsatolva szerintem is hangyányival alacsonyabbra kell a nyerget engedni ahhoz, hogy rendesen tudj pörgetni, és valamennyit húzni is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #249599 üzenetére
jah, meg egy olyan nyereg sem árt (kemény)(csak gondolom hogy emiatt is lehet), mert pl enyémen olyan 105 fölött azért "elpattogok" nem mintha szeretnék tartósan olyan fordulaton tekerni...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Max
- Suzuki topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Kupon kunyeráló
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen