- OnePlus Nord - északi sale
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz flash- #249639 üzenetére
Sztem komfortosabb lenne 34/48. lennenek szerelve pl az endu gépek. Agresszív geonal mehet az 50T. Ez csak amolyan velemény.
Nekem sztem hiányozna a 3 tányér, ez a 26/36/48 lehető legjobb előre.
26T maszásnál jól jöhet.
36T mindenes szép átmenettel..varosban es haladósban is.
Elég olyan (12t-vel)35km/h-ig jólesően, de 38 ig is mehet rövid ideig.. picit belenyalva akár a 40be is(peak)...ha nagyon tolhatnék van szélcsend/hátszél/lejtő kigyorsítás akkor jöhet a 48T/14t(leginkább) - 48T/12T es meg van oldva a haladós.ha kell vissza váltok 48T/16 ra, ott van az átmenet(nem kell elől dobálni). Olyankor 29-30 alá am sem megyek csak rövid ideig.
Elől a 3 tányer miatt nekem jó lenne sztem a 11-28 is. Maszásnál szerintem elég lenne a 26T/28 max. Városban meg finomabban lehetne adagolni, bár fene tudja ezzel is tök jól vagyok. Majd pudingpróbazom.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #249652 üzenetére
Annyi h én a lancvonalat is így korogaltam(most legutóbb középcsapágy cserenél) bar nem hiszem hogy sokat segitettem a lancon de azert elég határon volt ha hatul 36T mellett ha lementem 12t re. Meg van egy nagy előnye, nagyon sokat eddig is es most is a 12t használom, így az kopik el míg a többi fogak rendben vannak. Azt meg a 11t lehet magába cserelni ami potom 1800 ft, így 1 sor 2 lanc vagy akar tőbb is.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
hardtail - fast vs fun - ugyanaz a váz, csak 2féle kiépítés, kerékátmérő, stb (előszó -. lesz még 1-2 videó erről)
jjeahh?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #249649 üzenetére
Na akkor ki is derült, hogy neked nem kell hátsó rugózás meg karbon, meg dropper post csak kis geo meg egy jó fék. ...több idő kellene elvinni a szokásos köreidre az alapos értékeléshez .
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249656 üzenetére
Így van, ilyen rövid próbán nem derült ki semmi. Ugyanakkor azt hittem, hogy a bringák annyit fejlődtek már, hogy ha ráülök egy jóféle downcountry-ra, azonnal leesik az állam
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #249558 üzenetére
Villa csere. Egyik szerviz sem fog vele szarakodni. Amúgy sem könnyű utólag korrigálni és senki sem vállalna érte felelősséget, ha nem is sikerülne a művelet. Sajnos ez ilyen.
Szívtam én is már meg használt Bontrager kerékszettel. A 6 csavaros agy tárcsa fogadó felülete nem volt síkban és emiatt ferde lett a tárcsa. Emiatt cseréltem le új szettre és meg is fogadtam, hogy soha többet nem veszek használtan semmilyen alkatrészt. Az újra legalább van garancia, ha rossz. Legalább a hátsó kereket el tudtam adni, egy srác vitte el görgőzni.
Másik "fogadalom", hogy noname kínai alkatrészt sem veszek meg. Van egy színt, ami alá nem megyek. Például hajtás terén ott van nekem a bevált SunRace (lánc, koszorú), hajtóműből meg inkább drágábbat vettem (Funn). Karbon villát szeretnék majd később, itt lesz is rizikó, mert itthon vagy az EU-ban nem nagyon kapni, így ott marad a kínai. De itt is vannak ismertebb gyártók.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #249562 üzenetére
Na ezt fejezd be! Jó a tárcsafék, csak nem ócska minőségűt kell venni. Nem is érdemes mert olcsón kapni már normális minőségűt.
Mechanikus téren a az Avid BB5 vagy BB7, ami bevált. Tévhitekkel ellentétben van fékerő, beállítás és kábelezés kérdése. Ugyanilyen jó a Shimano Altus BR-M375, ez van nekem is. Fele annyi, mint az Avid, de nem rosszabb. Én úgy nem vagyok elégedve vele, erős a fék, egyáltalán nem jobb nála semmilyen V-fék.
Hidraulikus terén az alap szint egy Shimano MT200 vagy egy MT400. A legoptimálisabb egy Deore legalább. SRAM Level szériája is jó, vagy a Magura MT7 vagy MT8. Innentől ízlés kérdése, hogy kinek melyik jön be.
Tartósság szempontjából állítólag a Magura jobb, sok Shimano és SRAM dugattyúival van idővel hiba. Én ebbe nem mélyedtem bele. Állítólag a Shimano gumi alkatrésze, ami kinyomja a dugattyút, öregszik el. XTR nem érintett, mert abban kerámia van (abból az első széria szintén rossz, elkoptatja az alu házat a kerámia, később javították). SRAM dugattyúja meg be tud dagadni, olyankor alig mozog. Facebookon mutatta egy szerelő, képekkel a tipushibákat.
Ezek a hibák sem rögtön jönnek elő, hanem évek múltán és könnyen lehet javítani. Egyébként bármi kisebb hiba ellenére a tárcsafék a jelen és a jövő, egyértelműen ki fog kopni a felnifék.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #249572 üzenetére
Az az igazság, hogy a PressFit egyáltalán nem jobb megoldás. Miben lenne ugyan jobb? Ha egy menetes váz normálisan van megcsinálva, azaz kizárható hogy hibás, akkor ha a középcsapágy nem rohad bele (karbantartás hiánya), akkor örök élet. Nem mocorog benne semmi, nem kell beragasztani a csészéket, hogy ne mozogjon. Inkább azt hallani, hogy sokan szívnak a PF-tel, hogy mozog benne az egész középrész és nyikorog, hosszú távon tönkre is tudja tenni a vázat és tényleg csak beragasztani lehet utána.
Egyébként sokkal több szabvány jött létre a középrészre, csak a gyártók ragadtak le a a PressFitnél. Na nem azért, mert ez a legjobb, hanem itt több tűrést meg lehet engedni a gyártásban és olcsóbb így. Persze karbon vázaknál már adja magát, hogy ne menetes legyen, de alapból sem olcsó gyártani őket egy BB386 vagy más szabvány még dobna rajta.
Ringman: Attól még hogy síkba csiszolják, a menet benne lehet ferde és ugyanúgy szar lesz az egész. Valószínűleg meg van tekeredve a Post Mount/Flat Mount, így akkor sem lesz jó. Sablon alapján gyártják így kisebb az esélye, hogy a síkja rossz, inkább a hőkezelés során csavarodott meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #249588 üzenetére
Az a baj a több lánctányérral, hogy sosem lehet olyan gyorsan váltani elől, mint hátul, így megtöri a lendületet. Egy jól megválasztott sorral hátul ki is lehet váltani simán a kisebb tányért. Nekem nem is hiányzik egyáltalán, elég egy tányér bőven. Nem volt hülye aki kitalálta, hogy el kell hagyni az első váltót. Mostani 11-50-es fogaskoszorúval szépen le van festve az áttételskála. Nekem még sok is lenne a 12s az Alföldön, így elég az 1x8.
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #249662 üzenetére
gépészeink már rámutattak, hogy a menet nem illeszt rendesen, meg ilyenek, persze aztán kijött, hogy még így is van előnye (a trehány pressfites vázak mellet aztán főleg), én is jobban örülök, ha egy kulccsal ki tudom tekerni, nem kell püfölni, meg préselni..
Nem néztem utána, de szerintem az összes hidrós fékemnek kerámia dugattyúja volt, ahol gumigyűrű tömít (?), az MT400-astól az XT-ig, de legalábbis biztos, hogy az SLX-nek és az XT-nek az van. Nem a kötözködés miatt, csak nem olyan extra ez.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #249664 üzenetére
Hát persze, egyetlen komoly csapágyazás (autóipar, gépipar, repülőgépipar stb.) sem menettel van rögzítve, csak hát a kerékpérváz gyártók nehezen tartanak lépést ezzel a pontossággal ami itt szükségeltetik...képzelj el a kerékagyban, vagy az össztelósok forgáspontjainál menetes csapágyrögzítéseket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Fall-N #249662 üzenetére
Pont, hogy a pressfitnél nem tudsz nagyobb tűrést megengedni, emiatt nyikorog sok váz, meg döglik meg a csapágy benne, mert egy igénytelenül legyártott szar a középrész, az egytengelyűséget messziről sem ismerve.
A menetes az, ahol annyi alkatrész meg deformáció van, hogy a szarul legyártott vázzal sem lesz gondod. A menetes perselybe, amit betekersz a vázba, szerinted hogyan van rakva a csapágy? Megsúgom, bele van préselve, aka pressfit.
És az igazság az, hogy a pressfit a jobb műszaki megoldás, kb mindenhol így használják a csapágyakat, ahol nem a taiwani gyárakban történő fillérbaszás az elsődleges szempont.
Egy előnye van a gyártás közbeni igénytelenség elviselésén kívül a menetesnek, hogy otthon egyszerűbb szerelni, ami vázban vezetett bowdeneknél nagy előny lehet.'92 Honda VFR 750
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #249666 üzenetére
hambiniék valami pár dolláros (vagy 10?) költséget becsültek, ennyi lenne darabonként kiegyengetni a karbon vázakat.
helyette ott tartunk, hogy karbonból (!) csinálnak menetes vázat. (a beragasztott alu menettel is van probléma - pl az eltérő hőtágulás miatt)
szerelni persze egyszerűbb otthon, ez előny (de hányan szerelnek középrészt otthon - főleg nyugaton, közép/felsőkat. vázakban?)
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Ringman #249667 üzenetére
Ezeket a döntéseket nem a mérnökök, hanem a salesek hozzák meg, ők meg 2 euro/dollár centért bármelyik családtagjukat teherbe ejtenék. Egy autónál, ha kellően nagy a garanciális költsége egy ilyen dolognak, akkor meglépik, de biciklinél le fogják szarni. Csak itt a topikból, hány ember vitt vissza vázat cseréltetni, mert a középcsapágy nyikorog a szar megmunkálás miatt? Ha jól sejtem 0, nem éri meg a cégnek, minek költsön el vázanként 10 dollárt, ha az semmi hasznot nem fog hozni?
'92 Honda VFR 750
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #249666 üzenetére
Dehogynem. A PF30 elődje volt a BB30, aminek század milliméteres (!) tűrése volt a csapágy felfekvő felületnél. Ebbe ment bele közvetlenül a csapágy és a 24 vagy 30 mm-es tengelyt fogadta. Ezen enyhített a PF30, mert nem kell ekkora pontosság, mivel a váz és a csapágy között ott a műanyag adapter. Ezt kell bepréselni, majd megy bele a csapágy. Olcsóbb gyártani. Utána való igaz a többi szabvány (BB86, BB386, BB386EVO, BB92 stb.) már műanyag adaptert használ, mert olcsóbb használni, mint pontos vázat gyártani. Azt hogy ennél még gyengébb vázakat is gyártanak az a gyártók szégyene. Az is biztos, hogy fölösleges volt ennyi szabványt rittyenteni, főleg hogy széles körben úgysem használja senki őket.
Ez az elmélet, de a gyakorlatban meg rengeteg ember panaszkodik, hogy nyekereg a műanyag adapter. Ragasztani lehet, de rohadtul nem egészséges és feleslegessé teszi az egész préselősdit. Magam részéről inkább örülök ha egy váz nem PF-es, mert mindig ott az esély, hogy szar és csak szív vele az ember. A menetes legalább "igénytelen" ilyen téren. Alu váznál meg nem gond.
Karbon váznál is van jó megoldás, hogy menetes legyen, de ritka.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #249671 üzenetére
Én nem, de ezt a képet a haver küldte. A jelenlegi modellnek az elődje amúgy, ezen a bovdenek még nem a kormánycsapágyban vannak elvezetve:
Ez a kép a hirdetésből van asszem, most fennebb van a nyereg és lejjebb a stucni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #249672 üzenetére
Kis gnómnak tűnik ez mellett. ...de lehet csak a beállítások miatt.
Pressfit...most már összeírhatnánk hányunknak van ilyen és abból mennyien tapasztaltunk problémát vele.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249674 üzenetére
Beállítás, amin azóta változtatott . Így néz ki a cucc, csak XT szettel és elöl Ardent Race van:
Persze az mindenképp látszik, hogy az új letisztultabb a trendibb bovdenezés miatt és amit linkeltél az csúcsmodell, a haveré meg felső középkategória, abból is a downcountry verzió.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #249674 üzenetére
Nekem mint kiderult, egyszer sem a kozepcsapaggyal volt problema, szoval en kihuzhato vagyok. Eloszor a valtotarto alatti zsir hiany okozott recsegest, aztan a freehub -ba rakott rossz zsir.
Ettol meg utalom, hogy nem tudom szerelni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #249674 üzenetére
Mennyit számít, ha leguggolsz, és onnan fotózod, nem fentről, mi? De a színe is jobb a stock fotón.
Pressfit: nekem nincs, de a környezetemben sok embernek, és mindenki "szopik" vele. Legfőképp a kattogással, amire a helyi mágus szerelő valami ragasztót, vagy mit használ, de az se mindig tuti. Zoliwrc mesélte talán pont még pár éve, hogy csapágycserénél ragasztotta neki az outit, nem lett jó, újra ragasztva meg igen.
Néha nézegetem, mit vennék a Merida után, és az a baj, hogy a 2-3 éves montikból szinte mind pf.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #249677 üzenetére
Szerintem sok gyártó maga is menetrögzítővel szereli be, így nincs tünet az első cseréig.
De sajnos igen, rengeteg ismerős, szerelő cimbik tapasztalata és a szerelős/bringás csoportok is tele vannak nyekergős PF középrész miatti panasszal. Testbike fórumán is vannak ilyen kérdések.
Persze ez nem jelenti azt hogy az összes szar, gondolom minél igényesebben van legyártva a váz és a középrész is minél minőségibb annál kisebb az esélye hogy rossz legyen az egész. Hosszú távon nem tudom, hogy tud-e romlani, ez kiderül úgyis idővel.
Az viszont biztos, ha van rá lehetőség akkor kerülöm a PF-et.
MPowerH: "valtotarto alatti zsir hiany"
Oda elvileg nem is feltétlenül kell zsír. Nem azt mondom, hogy feltétlenül baj, de vannak olyan pontok ahol el tud emiatt mozogni, aminek nem kellene. Ezért nem szabad például a félintegrált kormánycsapágynál a csésze és a váz közé zsírt rakni. Elkezd a nagy erők miatt mozogni a csésze és kitágítja a fészket.[ Szerkesztve ]
-
Bullitt
csendes tag
Sziasztok!
A munkahelynél hozzánk vágtak némi pénzt biciklizésre és úgy döntöttem ideje végre beruházni egy rendesre.
Kinéztem egy Cube Nature Allroadot, viszont a méretemben (m/54cm) csak a bike-discount.de-n találtam olyat ami tetszik is (és amúgy még szállítással is tűrhető az ár a jelenlegi árfolyamon).
Esetleg van aki rendelt már innen teljes bringát? Milyenek a tapasztalatok a szállítással? Gondolom utólag magamnak kellene összeszerelnem az egészet?Köszönöm előre is
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz 6030D #249677 üzenetére
Pár hónapos volt az outim és akkor kezdett kattogni, be lett "ragasztva" úgyis kattogott, majd 1 hét múlva csapágycsere lett, az is ragasztva, azóta jó (2018)
Montim is pf-es azzal sincs ilyen gond évek óta, és van használva rendesen, igaz sárba nem, de ott nem is akarok vele menni.
Jó móka fűrészlappal vágni (meghasítani) a ragasztott csapágyat, hogy ne vágj bele a karbonvázba.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #249675 üzenetére
Így már jobb, ugyanakkor az Orbea-nak talán tényleg jobban áll a világos.
Pressfit...na majd meglátjuk, én magamnak tervezek cserélni, már egyszer neki is lendültem, de még jónak ítéltem az immár 2,5 éves egyik oldalon hangyányit kotyogó csapágyat így töröltem, kívülről zsíroztam és még maradt...már meg van a szerszám és a csapágy is hozzá, és elsőre kizárólag zsírral tervezem összerakni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #249674 üzenetére
feliratkozom, mint olyan, aki kicserélte, de nem az bizonyult a ludasnak, hanem szintén váltótartó fül. megvan a régi csapágy is, de az egyik műanyag porvédőt eltörtem szerelésnél . Mondjuk mintha láttam volna olyan sapkát külön is..
Amúgy azért IS jött létre ennyi szabvány, mert a széles gummák, meg a karbon középrész ducisága (outinál is) igényelték a több helyet, a menetes meg mint tudjuk külső csészékkel oldotta meg az integrált hajtókarokat, de azok extra helyet foglalnak. Van valami T47 szabvány is, az pl. menetes + nagy egyszerre, úgy rémlik, az jónak mondott.
Ja, meg juteszembe, a Ninerembe kínai összecsavarós csapágyat vettem a PF42, vagy milyen házhoz, az is elkezdett nyöszörögni, de legalább könnyű cserélni. A csapágyat is külön lehet benne, csak maga a BB30 elég elcseszett, hogy a hajtókar tengelyen fekszik fel a csapágy belseje közvetlenül..
Eddig a régi menetesből a HT2, és a DUB (mint hajtókar-szabvány, amihez mindenféle csapágy létezik) tetszik.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz fulton #249652 üzenetére
egyébként esetek nagy részében valóban elég lehetne a 48/34 még síkon is gyors haladásra( amatőr bringásoknak, de még az elég erőseknek is 11-25 el mondjuk ) még a 48 as tányér a 14 es hátsó fogaskerékkel is kb 35kmh lenne síkon 80as pedálfordulattal,de lejtön se biztos hogy éreznénk a "hátrányait" viszont a semi kompaktot meg sokan dicsérik a kompaktkhoz képest hogy első váltásnál nincs akkora hirtelen különbség,bár ez nekem sose volt gond automatikusan a hátsóval ilyenkor utánváltok gyorsan. mindenesetre a 34 es kistányér miatt is lényegesen jobb nekem az 50/34 mint az 52/36 . inkább elől legyen kisebb a kis tányér hogy hátul ne kelljen akkora átfogást használni ugye minél nagyobb átfogású a hátsó sor annál több a haladosabb tekerésre használt fogaskerekeknél a kimaradt fogaskerekek-nagyobbak az ugrások ott a 14-16os hátsó fogaskerék körnéykén.
én úgy szoktam dönteni hogy kinézem mi a fő cél
(PR emelkedőn, 1-2 óráig minél nagyobb átlagot tudjak síkon, vagy pedig kényelmesebb tekerés)
és azt nézem meg hogy azon az adott felhasználási módon jelenleg kb milyen áttételben tekerek és hogy a két szomszédos fogaskerék hátul nem hoz e nagy ugrást magyarán olyan sort választok amivel hátul ott van a kisebb köz a fogaskerekek között ahol az számomra a legjobban szempont[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Csokicsibesz
tag
A héten van akció a Canyon-nál, a Lux 10%-al olcsóbb, ami hála a magyar ÁFÁ-nak nálunk -350 EUR-t jelent.
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #249678 üzenetére
De, kell oda, nem jo ha szaraz, pont e miatt. Recseghet tole a hajtas, ahogy feszul a valto. Nekem csont szaraz volt, gyarilag nem raktak oda zsirt. Kapott egy keves koszt, es bumm.
Egyebkent innen a topikbol, raadasul szervizestol kaptam a tanacsot, hogy nezzem meg, mert okozhat hasonlot.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #249684 üzenetére
Én ilyent vettem. [link] ...nem vagyok teljesen tisztában ezzel a sok szabvánnyal, mindig Shimi volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #249606 üzenetére
Nem csak síkon, bár mostanában kevésbé voltam hegyekben, de előfordult jó pár Pilis (Paprét, Királykúti nyereg, Kakashegy), illetve a gödöllői dombság.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #249662 üzenetére
lehet nem fogalmaztam egyértelműen: teljesítmény szempontjából jobb a pressfit HA jól van implementálva. nagyobb pontosságot tud mint a menetes, könnyebb, merevebb. persze ehhez az kell hogy jó legyen a váz, ugye általában ez megy félre. meg a két kupakos, műanyag középső elemmel összekötött BB sem ideális konstrukció, lásd hambini féle 1-részes BB-k.
nekem BSA van, direkt ilyet akartam mindenképp, én már nem bízom egyik vázgyártóban sem hogy képes legyen megfelelően kifúrni egy lyukat (TIME-ra meg nem telik ), és a menetest ugye nagyon könnyű otthon is szerelni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Friczy
senior tag
válasz féldekás #249564 üzenetére
A pofát rögzítő csavart meglazítva a fékpofa gyakorlatilag minden irányban állítható, türelemjáték, de be lehet állítani.
(ezt a részt mindig utáltam a V-fékben, sokat kell vele játszani, emiatt általában olyan fékpofát vettem, ahol a betétet külön ki lehet tolni cserénél, így nem kell cser után újra állítgatni) -
MPowerPH
félisten
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #249688 üzenetére
Nem tudom, nekem valószínűleg szárazon van. Ahogy megjött a váz az eladótól nem bántottam a fület. Csak azért furcsállom, mert szerelős videókban is szárazon láttam felrakni.
FireKeeper: Én elhiszem, hogy mérnöki szemmel jobb lehet a PressFit, de elvileg azért találták fel az elődjét (BB30) hogy lehessen növelni a csapágyház átmérőjét és a 24 helyett beférjen a 30 mm. Később érdekes módon a SRAM a DUB szabvánnyal meg tudta oldani, hogy a 28,99 mm-es tengely elfér bármilyen vázzal, lehet az menetes is. Igen BSA-nál kívül van a csapágy, de ez egyben előny is a szélesebb felfekvés miatt (azaz távolabb vannak a csapágyak egymástól). Nem profi szinten viszont szerintem nem sokat számít sem a menetes váz, sem a "csak" 24 mm-es tengely.
Másrészt ott a menetes T47 is, amit még nem nagyon látni, bár ha ennyi csapnivaló PF váz van, lehet előbb - utóbb lesz az is több.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #249686 üzenetére
Remélem a zöldet rendelted
Hasaggymeg: már 2,5 éve megvan a karbon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #249694 üzenetére
Az lemaradt, hogy a BSA külső csapágyaknál is lehet kicsi Q-faktor, például az én Funn hajtóművemnek nagyon kicsi, nem sok hely van a váz láncvillája és a hajtókar között. Sőt kisebb is sokkal a régi 3 tányéros hajtásnál a Q-faktora, meg is kellett szoknom, hogy nem kell annyira "terpeszben" tekernem.
A könnyű otthoni szerelés meg mindennél többet ér.
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #249694 üzenetére
én mondjuk ezt a 29/30mm-es tengely dolgot sem értem már, az minek jó, amellett hogy kell kötnöd egy rakás kompromisszumot ha olyan szabványos bb házba akarod beleerőltetni ami amúgy 24 millis tengelyhez volt méretezve. főleg ha még aluminium is a tengely, na az aztán full katasztrófa
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #249697 üzenetére
Majd ilyen pólóba fog járni. Max nem én leszek rajta.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest