- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Locus Map (Free és Pro)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268587 üzenetére
Van, 45 mm korul van az offset (az a parhuzamos eltolas merteke, vagy az a rake?)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #268602 üzenetére
Fene tudja, éppen felsültem mértanból.
#268596.mf...a faxbükkös képeid meg egyenesen lenyűgözőek.😱 Brutális ezt így bevállalni, miközben itt "keménykedünk", hogy mi télen is tekerünk. Látvány gyönyörűsége ellenére aligha van sok kerékpározásra alkalmatlanabb éghajlatú vidék mint az.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #268603 üzenetére
Iheszgetsz itt a fejbeverős szmájlival, azt hittem, hogy én mondtam ostobaságot (kitelik belőlem)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
.mf
veterán
Köszi Dyde, LSebestyen, Hasaggymeg, Szuszinho!
Őszintén, ha tudtam volna, hogy mi vár rám, talán (f@xt... biztosan ) én sem vágtam volna neki Idén hamarabb jöttek a késő őszre jellemző erős szelek és eső, pedig nyáron pár héttel előtte is még a szokásosnál melegebb és jobb idő volt, ezért reménykedtem benne, hogy kitart még a jó idő. Nos, nem így lett.
A célt viszont elértem: legalább láttam Izlandot még a 40. előtt, és az aurórát is sikerült párszor elkapni - ez az út bringa nélkül nem fért volna bele a költségvetésbe (brutál drága a közlekedés, akár autóbérlés, akár az alig létező buszos hálózat; és a szállás is könnyfakasztóan drága, egy egyszerű apartman, kicsi vidéki nyaraló vagy olcsóbb hotelszoba is simán lehet 6-számjegyű; bringával viszont bizonyos feltételek mellett szabad vadkempingezni - mivel vannak részek a szigetet gyűrűként körbejáró 1-es főút mentén, ahol nincs is kemping 30-40 km-en belül, hogy a Felföldről ne is beszéljünk. Egyszer az eső és szél elől egy kb 2.5 m átmérőjű valószínűleg villámárvíz-elvezető csőbe húzódtam, ott is éjszakáztam, szó szerint csöveztem - a húgom gyerekei úgy hallom azóta is emlegetik a sztorit )Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
addikt
Hát, ez nem semmi, gratula! Amiket írsz a szélről és esőről, én nem biztos, hogy élveztem volna
Ilyenkor amúgy gyakorlatilag viszel magaddal még egy bringát alkatrészekben? Mert rendszerint ilyenkor szokott elfordulni olyan, ami amúgy sosem, pl. láncszakadás, csapágy törés.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #268603 üzenetére
ezek nem mértani, hanem biciklis kifejezések
az offset szokott 40-45 mm között lenni graveleknél és outiknál, pl cube nuroadnál 45 mm: [link]
valahogy így, a két párhuzamos ferde vonalat nézd:
karbon villa nem íves szokott lenni, hanem van egy szögtörés a villanyaknál.
-
avl
aktív tag
válasz Dark Archon #268590 üzenetére
"Kíváncsi leszek, az optikában tudnak-e a keretbe dioptriás lencsét varázsolni"
ezt hogy kell erteni ?
pl. a meglevö lencse helyere ? vagy möge ? milyen dioptria ? melyik optika vallalkozik ilyenre ? korabban is volt ilyen müveleted es akkor sikeres volt ?azert kerdezem, mert "ha távolra is látni akarok", akkor szemüveg kell (pl. autóvezetés), de biciklire nem találtam számomra jó megoldást még
-
rétisün
veterán
az enyémben (Shimano) van egy külön kis keret az eredeti lencse mögött, abba csináltattam dioptriás lencsét optikusnál, a meglévő szemüvegem adatai alapján.
de így van megoldva a BBB dioptrizálhatóbringás szemüvegénél is, meg azt hiszem a Decathlonban is van hasonló.
konkrétan dioptriás bringás szemüveget tudtommal (ha jól emlékszem) a Rudi Project csinál.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Seep
senior tag
www.ghost-bikes.com on 200EUR cashback akcio van gravelekre. Ha esetleg kell valakinek.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #268608 üzenetére
Tudom, hogy nem mértani kifejezések, csak nem tudtam térben elképzelni (vagyis még a képen sem láttam ), hogy a trailt (utánfutást) igenis befolyásolja a homlokcső szöge.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
.mf
veterán
válasz Dark Archon #268607 üzenetére
Köszi Dark Archon, ZolkoW, Ringman, Dellfanboy, Avl!
Dark Archon: én sem élveztem, hidd el Még amikor végre hátszél is volt, menni ugyan jó volt, hogy szinte erőbefektetés nélkül suhantam, még enyhe lejtőn felfelé is - de amint megálltam, majd fellökött bringával együtt a szél, és egyhelyben állni kajánlni is már elég fázós volt...
Igazából semmi extrát nem vittem magammal: szerszámokat, két belsőt, két defektszettet, pár patentszemet, tartalék lámpákat - tartalék küllőkön gondolkoztam még, de őszintén azt még sosem cseréltem, úgysem tudtam volna, hogyan kell; véletlenül még a tartalék fékbetéteket is otthon felejtettem a másik táskában, ezért lehetőleg kerültem a fékezést... Egy defektem volt csak, méghozzá az első pár napban, de a belsőben lévő slime pár felpumpálás és 10-15 perc után végül eltömítette. Ezen kívül csak a kitámasztóval szenvedtem - nem csoda, hiszen elég magasan volt a súlypont, elég nehéz volt a bringa, és baromi nagy szelek voltak; meg a sárhányók: szállítás közben kicsit meggörbültek, főleg az első néha vagy elől vagy hátul ért bele a köpenybe, akkor megállás és egy kis feszegetés, majd mehetett tovább a dolog. A lánc pár nagyobb eső után nyikorgott, akkor kapott egy kis Decás teflonos olajozót, attól helyrejött. Majd átviszem a szomszéd bringaboltba átnézésre (és sztorizni), a lánc lehet, hogy kicsit megnyúlt, a váltó kicsit elállítódott, de amúgy érzésre még teljesen okésan megy a bringa.
Dellfanboy: még annak a darabjait is cipeljem magammal?
(majdnem kereken 8 éve, 2015 október 5-én egy beláthatatlan balosban a szembejövő a házibarkács tuning xenon refijét a szemembe nyomva úgy elvakított, hogy nem láttam a kanyar után az alig kivilágított traktort... A motor telibe kapta, ripityára tört, a három küllős első kerék háromszög-alakúvá válva a hűtő társaságában beköltözött a leömlők közé, blokk előtt semmi nem maradt épen - én szerencsésen pont elrepültem-elcsúsztam mellette, saját lábon sántikálva távoztam csupán zúzódásokkal. Azóta nem is utcaizok, DRZ-t vettem és enduroztam, de idén már azt se indítottam be, idén motoron csak akkor ültem, amikor bringás vagy motoros versenyt vagy eseményt fotóztam, vagy motortesztet forgattunk. Már csak a bringa - már távban is több, mint amennyit autóval megyek)Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-=RelakS=-
veterán
Jajj, de jó, amikor "én innen már vissza nem fordulok" távolságban jössz rá, hogy a víz otthon maradt
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
Alivio 3x9-hez egy kérdés. Az első átdobóm a legnagyobb tányéron picit hozzáér a lánc külső feléhez a kisebb hátsó fogaskerekeknél (tehát nem kereszbe váltva). A lánc külső oldal és az átdobó között csak egy hajszálnyi rés van, így minimálisan súrlódik a lánc.
Ma megpróbáltam beállítani, de a H jelű határolócsavar ki van csavarva teljesen, így pedig már nem tud kifelé mozdulni az átdobó (csak befelé, ha becsavarom). A lánc legalább biztosan nem esik le kifelé
Jól gondolom, hogy a bovdenen kell feszítenem még egy egész kicsit ahhoz, hogy az átdobó elmozduljon kifelé? Mert minden beállítós videón vígan mutatják, hogyan tud kifelé leesni a lánc a csavar állításával, de nekem kicsavart H csavarral is csak a helyén van az átdobó...
-
ZolkoW
őstag
úgy gondolom, igen, ez szerencsére visszaállítható,ha nem jön be a tipp, ahány kattanásnyit feszítesz az állítócsavaron, annyit vissza is tudsz tekerni.
ja, elsőre ne sokat állíts, mondjuk 2 kattanásnyit..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
-
addikt
A linken látszik a szemüvegbe pattinható dioptriás keret. Én is azt hittem, hogy lencsés, de nem, tényleg csak egy üres keret. Normál szemüveggel én sem megyek semmire, mert nekimegyek az első fának. Volt már, hogy meglévő keretbe csináltattam lencsét, szóval nem lehetetlen.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jojjer94
csendes tag
válasz Mezga Aladár #268250 üzenetére
Érdekes ez a méret téma egyébként.
Nekem is Scultura van, csak a 4000, L méretben. Annó csak üzleti céllal vettem meg, aztán javítások után mentem vele egy próba kört, végül megtartottam. Pedig a 190 centimhez állítólag nem való. Több órás (6-7) utak után sem fáj semmi.
Kormányszárat cseréltem én is 120mm-re, aztán ennyi.
Azóta egy hezagolót is kivettem a szár alól.3 alkalommal mentem XL Scultura 300-al, annyit tapasztaltam, hogy sokkal nyugodtabb az ülés pozícióm, az L-esen egyértelműen agresszívabb. De mégis működik nálam, legalábbis egészségügyileg semmi negatívumot nem tapasztaltam.
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #268622 üzenetére
Köszi, igen, ha feszítettem kicsit, utána a határoló csavar is mozdított rajta, már jobb, csak a legkisebb hátsón kerreg. Holnap még állítok rajta, ma nagy volt a szembeszél, így nem hallottam jól a lejtőn, hogy kattog-e, síkon meg nem tudom kitekerni a 48/11-et.
Viszont a 2000 km-t ki tudtam! Nulláról 6 hónap alatt. Az idei cél végre pipa, vasárnap hajnalban már fagyot mond
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az fura ha teljesen kitekert H csavarral sem megy kintebb, viszont ha kézzel tovább tudod húzni a váltót akkor tényleg csak a bowdent kell kicsit feszíteni.Ha ez összejön akkor még mindig rá kell állítani a H határoló csavart mert meglehet eddig csak azért nem dobta túl mert nem húzott eleget a bowden, most meg túldobhatja. Ha kézzel sem tudod tovább húzni akkor viszont sok az alátét az integrált csapágy jobb oldala alatt és meglehet nem jó a láncvonal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
én itt csináltattam egy rudy project spinair 57 napszemüvegbe foncsoros, dioptriás lencsét. nem pótkeretes. volt olyanom is, az olcsóbb megoldás, viszont olyan keret is kell hozzá.
ilyen lett [link][ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #268628 üzenetére
Dehogy akarom abbahagyni, de most már nem lesz ott a nyomás, hogy azért menjek, hogy meglegyen a cél (mint az utóbbi 1 hónapban). Pár napja érzem, hogy valahogy elértem egy szintet, és ez főleg az emelkedőkön érezhető. 2 hete a kajából is jelentősen visszavettem, meg is indult a fogyás, eszemben sincs eldobni ezt. Télre szerintem heti párszor futópad lesz, és amikor normális az idő (5 fok felett), akkor tekerek is. De nyilván nem úgy, mint szeptember eleje óta, hogy szinte mindennap.
-
-=RelakS=-
veterán
Mentem 25km-t a Decathlonos kencével: [kép]
Fent: indulás előtt, nem látszik, hogy kenve lenne.
Középen: hazaérkezés után, nem látszik, hogy bármi szökne a láncból (viasz gyurma)
Lent: kenés után: ma már középszürke színe lett, tehát behatol a láncba, legalább a lapok közé, és keveredik az ottani trutyival.Mindenesetre a lánc szörnyű csörgő hangja nem jött vissza, szóval valamennyire csak működött a kenés.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
szuszinho
őstag
Filóztam rajta, de csak azért is leírom
Csokicsibesz és semmiho beszámolója után, kedvet kaptam én is egy diagnosztika vizsgálatra. Több okból is: kíváncsiság, sosem volt még ilyenben részem, illetve hányas is az a bizonyos kabát
Tudom, ez is felesleges, mint a bikefitting
Egy dolgot sajnálok csupán: miért nem voltam ilyenen aktív sportolói pályafutásom alatt folyamatosan?!
Úgy voltam vele, hogy azt a kevés időt, amit mozgással tudok tölteni, ezentúl használjam ki a leghasznosabban. Rosszabb eredményre számítottam egyébként, de szerencsére látszódik még valami a múltból, meg a jelenlegi tekergésekből is. A biológiai korom 27 év, lehet ezért fogom még mindig olyan jól a talajt
Ezt is nagyon tudom javasolni bárkinek, akit valamennyire érdekel az egészsége, mert általában fölé, vagy alábecsüljük magunkat. Főleg a testzsírszázalékot és a teljesítményt -
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #268629 üzenetére
Pont összefutottam a pincében a bringás szomszéddal, ő elmagyarázta, hogy feszítenem kell a bovdenen, és akkor a H csavarral tudok még állítani. Állítottunk is rajta, jobb is lett. A 48/15 biztosan csendben van, azt még síkon kitekertem, és eddig a nagy tányérnál minden fokozatnak volt ilyen kereplő hangja, de az most megszűnt.
A 13 és 11-et viszont nem tudom kitekerni síkon értelmes pedálfordulattal, a lejtőn meg totál szembeszél volt, és nem hallottam rendesen, de mintha a legkisebben surlódott volna. De nem gond, most már tudom mi a teendő, szóval holnap pöcsölök vele napközben, és talán be tudom állítani. Igazából ilyen fél mm-nyit kellene kifelé hozni, nem többet, remélem annyi még van benne. Köszi az alátétes tippet, remélem nem az van -
Hasaggymeg
Topikgazda
Elvileg otthon felemelve hajtva, sőt hátrafelé forgatva is bele kell érjen...ha mégsem, de hajtás közben mégis, akkor nagyon passzentosra van állítva és a váz minimális nyeklése miatt már beleér a terelőbe. Nem tudom direkt felfogásos-e a váltó avagy bilincses, de magasságának állítása és terelőjének lánctányérokkal való párhuzamossága is befolyásolja a pontos beállításának sikerességét.
Szuszinho...ha az jött volna ki, hogy a biológiai korod 65 biztos nem tudnánk róla most. ...mennyibe fájt, hogy jó hírekkel szolgáljanak?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #268636 üzenetére
A mai állítás egy lépés volt a jó irányba, szóval még egy lépés ezen az úton, és jónak kell lennie. Eddig sem nagyon zavart, mert csak 30-35 felett használom a nagy tányért, de gondoltam ideje ezt is beállítani. Terheletlenül amúgy van egy hajszál a lánc és az átdobó oldala között, de a 100 kilós valagammal a nyeregben mégis kerregett
-
Tin
veterán
Mondom jó persze tekerek télen de most már tényleg kell ruha is. Decathlonost a múltkori ajánlások alapján nagyjából összerakom, nézem van-e kedvezményem, de nincs. Na de látok Castelli ruházatra -30%, minőségi ruhák, nézzük. De basszus ez még 30% kedvezménnyel is k. drága
-
Maximum1
őstag
50es gumi, acél villa, hipszterünk elmondja mennyi mindenre nem jó, de milyen qva jó az ára, vedd meg!
-
ReFleXx
addikt
Elso alkalom elott ki lett mosva a lanc petroleumban, a masodik kenes elott mar csak attoroltem, akkor szepen “beszivta”, harmadiknal is attorolte de akkor meg inkabb ledobta. Egyebkent azota tekertem mar vele 65kmt es ugy nez ki ettol fuggetlenul jo lett a kezeles mert csendesebb lett mint elotte volt es nincs ra panasz.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Tin
veterán
válasz ReFleXx #268643 üzenetére
Akkor használd így, aztán majd kiderül. Én ma egy újabb köbcentiméternyi gyurmát szedtem le a hajtásról, a láncvezető görgőkről, annak házáról, és a kazetta fogaskerekei közül. A láncban még így is maradt elég. Közben meg már majdnem 150 km van a láncban megint, de most nem kentem újra, nem is töröltem meg a láncot, csak kiszedtem a dzsuvát, és most megint csendesebb lett. Nem tudom már, mikor kellene újrakennem, mert ugye azt mondják, "amikor hangja van a láncnak", de közben meg úgy tűnik, mintha a lánc ciccegő hangját a gyurmától megtelt hajtás okozná. Azt a fajta klasszikusan száraz lánchangot még nem hallottam. Az mondjuk tuti, hogy túlontúl sokat raktam eddig
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #268636 üzenetére
Az nagyon olcsó lett volna, a 18-ra meg nem volt nálam elég pénz
6030D:
Úgy mondanám, van honnan indulni 300 wattig mentem -
ReFleXx
addikt
Olyan nekem is volt hogy csak attoroltem es mar attol csendesebb lett. Egyebkent nalam a fo motivacio az volt hogy birja az esot, mert amugy a mucoff c3al megvoltam elegedve, tisztabb volt a hajtas mint ezzel, de egy kis eső lemosta. Nah azota nem kapott el eso
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
Khelben
nagyúr
Nekem Polaroid keretbe tettek dioptriás napszemüveg lencsét a helyi optikában, abban tekerek. Nem egy nagy szám a keret, az ára is mutatja, de bírja 4 éve és teljesen jól rásimul a fejemre, véd a széltől és a bogaraktól. Most gondolkodom, hogy lecserélem egy fényre sötétedőre az őszi-téli tekerések miatt, de ott már 100k körülre ugrik a lencse ára a spéci méret meg a hajlítás miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen