- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Mobil flották
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz RexpecT #285260 üzenetére
Szép bringa!
Nem a középcsapágyra gondoltam, hanem pl hajtókar cserére. Nemtom miért kell ezeket az elb@szott szabványokat erőltetni a Cannondalenek, Shimano hajtókart pl nem kapsz hozzá, SRAM-ot is alig, mert 6mm-el hosszabb a tengely. A gyári csapatnak egyedi van
Nyilván nem a világvége, de hajtókaros wattmérővel pl. meg vagy lőve.
De legalább az asszimetrikus hátsó kerékről leszoktak.Na de a lényeg:
Mit mond a mérleg?
Milyen a SID SL?
Droppert kap, vagy kimozgod?[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #285080 üzenetére
Ne vegyük már egy kalap alá, hogy alu váz, mert ilyen nincs. Vannak különböző ötvözetek. Ott a 6061-es (T6) 7005 stb. Nagyon nem egyforma a tulajdonságuk, mégis mindkettőből készítenek vázat. Az sem mindegy, hogy hogyan hőkezelik/edzik, hányszorosan húzott a csőanyag (double butted, triple butted), milyen technikával gyártják (hidroforming, simán csak össze vannak forrasztva a csövek stb.)
Másrészt ugyanúgy ahogy a karbonnál, maga a tervezés a kulcs, hogy tartós lesz vagy eltörik, reped stb. Ahogyan a karbon-kompozit fejlődött, ugyanúgy az alu vázak gyártása és tervezése is. Általában valamennyire túlméretezik a vázakat (például 2+ kg egy sima XC váz, lásd RockRider ST520/530/540 2,7 kilós tömege! ami rengeteg egy mai csúcsvázhoz képest), így nem törnek, repkednek olyan könnyen, mint régen. Manapság is két okból törik és reped a váz. Az egyik, hogy nem jól tervezik meg az adott terhelésre (vékony falvastagság, csőkeresztmetszet, lásd Magellan Polar X és a fejcső törések az első két generációnál) és emiatt megy tönkre. A másik, hogy a tulajdonosa nem arra használja amire tervezve van és túlterheli. Na ezeket a Google-s képen nem fogod tudni, mi miatt ment tönkre. Nem véletlenül vannak 10-20 éves vázak, amik átlagos használattal vígan elvannak. Sokat elárul, hogy nagy szerkezetek is készülnek alumíniumból (például repülőgépek, jachtok, tetőszerkezetek, komplett motorblokkok stb.), így csak nem annyira "rossz" anyag. Például ha a szélsőséges hőmérséklet- és nyomás változásokat kibír egy Audi motor, akkor ahhoz képest nem nagy terhelés amit a bicikli váza kap. De az is látszik, hogy minél extrémebb a szakág, annál robosztusabb a váz maga is (pl. DH váz). De azt se felejtsük el, hogy maga a felni is alumínium ötvözet és mennyi mindent kap az út felől. Mégsincs tömeges felni amortizáció. Olyat látni, hogy felüti valaki a peremét, de azt a karbon sem bírja ki.
-
Ka999
tag
válasz lanszelot #285347 üzenetére
Ha 2 havonta előjön a probléma, és a fékhatás hasonló mértékben romlik elől és hátul is, akkor nagy valószínűséggel a fékpofákkal lesz a baj. Bár a képeken nincs nagyon elkopva, simán lehet, hogy a lehető leggagyibb minőségűt szereli fel mindig.
Én a helyedben rendelnék online egy jobb minőséget, és azzal mennék a szerelőhöz.
Illetve ha YouTube-on rákeresel, látni fogod a v-fék cseréje egyáltalán nem bonyolult, saját magadnak is meg tudod csinálni. Pénzt és időt is spórolsz. -
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #285352 üzenetére
Úgy látom ez a vita is az általánosításról szól, "az alu", "a karbon". Ezzel egyszer már én is lefárasztottam magam, akkor sem jutottunk semmire, mindenki elfogadta, hogy neki van igaza és pár havonta újrakezdődik az egész
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #285356 üzenetére
#285355jjeahh...hamarosan vége lesz a parttalan vitáknak ne félj, kisüt a nap és jönnek a "mitő' jobb egy 800 ezres bringa egy 150 ezresnél" és "új kerékpárt keresek maximum 100 ezeré' " arcok tízesével.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #285357 üzenetére
Lefenykepezem, ha valakinek meselem ugyse hiszi el
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #285355 üzenetére
Így ma visszagondolva kár volt leírnom. Lényeg, hogy az agyonkönyített cuccok előbb mennek tönkre szinte mindenben, ha nem Hi-Tech anyagból vannak és abban mindenkinek igaza van, hogy érdemesebb karbont venni, ha van rá keret. De az is tény, hogy előbb avulnak el a vázak és cseréli le az ember, minthogy tönkremenne. Rengeteg 26"-os váz is ment a pincébe, amikor megjelentek a 27,5 és 29-es biciklik. De a példaként felhozott Decás bringákban bőven van anyag, hogy egy atomcsapást túléljenek. Na meg ott a sok alufleni, abból sem láttam még sokat anyagfáradás miatti törést.
A karbon vázakba belegondolva, van itt pár kínai váz és eddig nem csuklott össze egyik sem. Akkor csak tudnak valamit a ferdeszeműek is. De most nem a legalja Sava vázra gondoltam, hanem chubby2o6 BXT vázára meg OG-EVKIN van valakinek a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #285360 üzenetére
Szerintem az könnyű ez mellett, ez tényleg elbírna egy 150 kilós embert is. ...mondjuk nehéz is mint állat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #285360 üzenetére
Először amikor láttam nekem is kikerekedett a szemem.
Van egy eladó 530-as váz XL méretben a városomban. Már ott voltam, hogy rögtön ráírok a csajra aki árulja, de megnéztem előtte az adat és geo táblázatot. Ott láttam, hogy az XL-es 2,7 kg. Na akkor inkább nem is kell, amúgy is kellett volna villát cserélni, mert a homlokcső +2 centivel hosszabb, mint a mostani vázamé. A teló villanyaka meg 19,5 centire van vágva, ami kevés lett volna oda. Amúgy is fölöslegesen sok az a 16 cm, egy modernebb váz átlag 12-14 centis homlokcsövű. Na így nem véletlenül 14-15 kg a komplett RockRider 530. Viszont páran akik átépítették (FB csoportban), írták is, hogy mindent IS kibír a váz, amire nem lett tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #285357 üzenetére
Annyiból egy négy tagú családnak kell kihozni valamit, nem?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Weareus
addikt
válasz Speedy007 #285231 üzenetére
Köszi a segítséget.
Már találtam egy kerékpárszervizes "áldozatot", aki átgondolatlanul elvállalta a gépet telefonon.
Uram atyám! Mennyit fogom én boldogítani őt a marhaságaimmal!#285309 Friczy:
Természetesen semmi gond, ha kétségbe vonod.
Majd ha lesz rögzítőm és tényleg annyi, küldök videót. Ha kevesebb, akkor még rágyúrok.
Btw ez a srác (hangulatos tekerős videói vannak) vajon mivel rögzíthet? Jó kis kamera meg progi lehet a birtokában...
[link][ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
dom1n0
senior tag
Valaki szokott / tekert már Szlovákiában az EuroVelo6-on Párkány-Pozsony bicikliúton?
Végig jó minőségű, országútival emészhető minőségű? -
RexpecT
addikt
Reggel levágtam 3 centit a nyeregcsőből, mert kb. úgy volt kényelmes, hogy majdnem hozzáért a nyeregvázcsőben lévő kulacstartó szemhez.
Cannondale manualjában ezt látom:
Itt az NGLI-2 mi célt szolgálna? Hogy ne kerüljön a vázba víz?
Illetve a promó képeken fordítva van a nyeregcső rögzítő bilincs(azaz a csavar az a hátsó kerék felé néz, nem az első felé(a megszokott módon). Gondolom ez tök mindegy, valszeg itt csak a szemléltetés miatt néz előre felé -
Fall-N
veterán
-
RexpecT
addikt
válasz mauimagic #285351 üzenetére
Nem tudom mikor fogom először kipróbálni, még van hátra egy pár folyamat.
Lánc zsírtalanítás waxolás, és a tubelessesítés.
A 34-es lánctányéron is gondolkozom, mert most 32-es van elől, ezzel jól elvagyok, de júniusban Hungarian Divide féltávon indulok(ha minden jól megy), oda meg egy picit soknak érzem.
Vettem fóliát is, azt is szeretném még megcsinálni mielőtt terepre viszem.
Droppert egyelőre tuti nem fog kapni, a mostani bicómban sincs.
Mérlegelni meg majd tubelessesítés után fogok.
Fall-N:
Köszi.
Nekem a matt fekete jobban tetszett, de a matt festés elméletileg valamivel kényesebb mint a fényes, így maradt ez. Élőben jobban tetszik mint a képeken.[ Szerkesztve ]
-
user2
csendes tag
Talán még nem volt linkelve, de inkább kétszer mint egyszer sem. Nem ismerem a srácot, de sokat hallottam róla, talán itt is "volt hír" a nem túl régen vele történt baleset.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz RexpecT #285366 üzenetére
Itt az NGLI-2 mi célt szolgálna? Hogy ne kerüljön a vázba víz?
Ott van a hasíték a váznyeregcsövön, ahová mutatja a zsírt, és azért kell, mert ott elmozdul a vázcső a nyeregcsövön, illetve a bilincs a vázcsövön, amikor meghúzod a bilincset.
Ha van köztük kenőanyag, egyenletesebb lesz körben a szorítóerő. Illetve nem fognak sem összerágódni, sem összekorrodálni. -
lanszelot
addikt
válasz Ka999 #285354 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek.
A gond az, hogy nem értek hozzá.
Első és hátsó is egyszerre gyengül el teljesen.
Fém fék karok vannak.
A fék pofákat majdnem hozzá érnek a felnihez.
Ha a fék karnál kicsit állítom, akkor fog a fék folyamatosan.
Tehát nem tudom közelebb tenni
A fék pofa szimetrikus, nem nagyobb egyik irányba se.Néztem hogy nem e a felnit nyomja össze, hogy az nem merev, de nem.
Ha beállítja a szervíz ugyanilyen közel van a pofa, csak a fék kar nagyon fent fog, és meg lehet állni.
2 hónap és teljesen a kormányig be tudom húzni, és nagyon nehéz megállni.Már kilazítottam, és jól ráhúztam a hatszog csavarral a bovdent a keréknél.
Néztem hogy mind a 2 oldal egyszerre fog.
Fogalmam sincs mi történik a fékkel.
Ezért vagyok kénytelen szervízbe vinni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #285372 üzenetére
Nagyon csodálkoznék ha a résbe zsírt, vagy egyéb kenőanyagot kellene tenni, hisz ha az rákerül a nyeregcsőre (mondjuk becsúszik, vagy forgatod mikor irányba állítod) akkor a csúszást meggátló karbonpasztát semlegesítheti.
Szerintem inkább #2853706030D...+1, simán a bilincs alá ajánlja a zsírt."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #285375 üzenetére
Szerintem az a lényeg, hogy a váz és a bilincs között fellépő súrlódás ne befolyásolja a meghúzási nyomatékot. A bilincset nem fogja olyan erő érni, hogy elforduljon, vagy ha igen, nem számít, viszont így biztos elég az 5 Nm. Bár én még nem hallottam senkitől, hogy tesz zsírt oda.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
mauimagic
aktív tag
A pillanat, mikor rájössz: k.rvára ráérsz
Tegnap hívott az ügyfél, hogy csúszik a mai meló, nem tudunk reggel kezdeni, majd szólnak, ha mehetünk.
Bringázni nem lehet emiatt, úgyhogy fográspontok, középcsapágy, dropper, kormánycsapágy szétszed-tisztít-összerak kipipálva.
A kormány központosságát meg nem érdemes elbagatelizálni
Legjobb, hogy fizetik az egészet -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #285375 üzenetére
Lehet hogy igazad van, mindenesetre a bilincs is csúszik a vázcsövön meghúzáskor, szóval elkél a kenőanyag.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #285375 üzenetére
Köszi, mindenkinek is.
Valszeg igazatok lehet, mert a nyeregcsőbilincs aluból van, és az utána olvasva korrodálhat a karbonnal. -
Nincs valakinek bármi tapasztalata ezzel a szemüveggel kapcsolatban? Van Rysel RoadR 900 Perf Light
Megrendeltem már a 920-at. De ez kicsit jobban tetszik. Viszont nem tudom, hogy ehhez adnak e tokot. Mert a 920-hoz igen. És nem tudom, hogy HD lencse mit számít. A 920 HD, ez meg nem.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-=RelakS=-
veterán
oz cycle megoldása arra, hogy az olajos láncot tisztítás nélkül waxoljuk.
Ahogy nézem, a cuccot a használt olaj "begyűjtésére" találták ki.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
mauimagic
aktív tag
-
Tin
veterán
Ez a legújabb szemüvegük, szerintem kb pár napja elérhető csak, szóval tapasztalatot erről nem nagyon fogsz találni.
#285385 lsebestyen: lehet, akkor összekevertem a sisakokkal. De a bejelentés sem volt olyan régi, január 24-i cikket találtam, de az írta, hogy a szemüveg már elérhető.
Ha valakit érdekel, itt a marketing cikk.
[ Szerkesztve ]
-
válasz lsebestyen #285385 üzenetére
Azt nem tudom, hogy Tin-nek igaza van e. De én amikor megrendeltem a 920-at pár napja, ez tuti nem volt a kínálatban. De még listázva sem! (Mármint, hogy nem rendelhető)
Most próbáltam utána olvasni, alig van bármi infó róla. Annyit találtam, hogy a AG2R csapat számára fejletszett egyik szemüveg. A másik a keretes. Az nekem nem kell.
Akkor lehet, hogy én leszek a kísérleti majom.Szerintetek ez a HD lencse számíthat?
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz lsebestyen #285388 üzenetére
Volt egy másik. Amit most meg akartam keresni, de már nem is listázza. Ilyen fehér volt. De Rockrider felirat volt az oldalán, és RaCe felirat a lencsén. Ez: [link]
Nem ezzel kevered?
De aztán simán lehet, hogy ideiglenesen nem volt elérhető. És most került vissza. Szóval ezen nem veszünk össze. Nem is fontos.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz lsebestyen #285391 üzenetére
Megrendeltem a fehéret. A külföldi honlapon azt írják a részletes adatoknál, hogy van hozzá tok. Ez az egy ami érdekelt. Mert könnyű, és szerintem elég sérülékeny cucc. Jó ha van tok hozzá. Ha meg nem kapok, akkor veszek. Vagy lehet, hogy van is otthon valami.
Ebben az árkategóriában szerintem sincsenek csodák. A kialakítás érdekel, hogy keret nélküli.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Ez is jó lehet, mert alul nincs keret, ami engem a legjobban zavar. De gondotlam, ha már veszek, megnézem ezt a teljesen keret nélkülit. Az tuti, hogy nem valami strapa cucc így. Majd megpróbálok vigyázni rá. Amit linkeltél, az talán masszívabb a keret miatt.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
balintbaba
tag
Próbáltál már hasonló formájú szemüveget, amin van alul keret? Csak ezért kérdezem, mert a most divatos kerékpáros szemüvegek már akkorák, hogy alul szinte észre sem veszed, hogy van keret.
Nekem van pl. POC Devour másolatom (10 eFt és járt hozzá 5 lencse), alul felül keretes, de nem is látni.
-
válasz balintbaba #285398 üzenetére
Most UVEX 235-öt használok. Előre nézéskor nincs is bajom vele, oldal irányban zavar, vagy hátrapillantáskor.
Ez a POC Devour se tetszene, már a képek alapján látom.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Arena Breakout: Infinite
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Diablo IV
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs