- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Lehet rosszul fogalmaztam,mert verseny alatt nem kizárólag a klasszikus értelemben vett profi,vagy amatőr versenyzést gondoltam,hanem a virtuálist is,ahol másokkal,vagy éppen saját időiddel futsz komoly versenyt.Amint elkezdesz sztrávázni,rendszeresen méregetni köreidet,máris felértékelődik a technika,és azon belül is a súly kérdése. Ha már kidolgozott program szerinti rendszeres edzést végzel,valamilyen szintű sporttudományos táplálkozást folytatsz,edződ,vagy valami szakértő segítséged is van és rendszeresen felkészülsz különböző versenyekre (ahol mondjuk komolyan is veszed magad,mert sokan csak a "bandázás" vagy éppen egy plecsni kedvéért fizetnek nevezési díjakat,fizikailag fel sem készülve a versenyre) akkor nyilván már fontos milyen helyezést érsz el,ezért természetes a törekvés az edzettség mellett egyéb tényezők kiaknázására is.Erre gondoltam mikor írtam erről a meglehetősen költséges un. gramm-mániáról,ami nálam például akkor következik mikor lecserélsz amúgy tökéletes alkatrészeket kizárólag súlyuk miatt,vagy éppen hajlandó vagy komoly felárat fizetni egy-egy 10-20-100 grammért mínuszban.
Ugyanakkor persze ezzel sincs semmi baj,ha egy 120 kilós kocabringás vásárol pehelykönnyű és méregdrága dolgokat kerékpárjára az is az ő dolga,ha ez neki örömet szerez,szíve joga,mindenki arra költ amire jónak látja.Én egyelőre kíváncsiságból méregetek,összehasonlításképp,de tényleg majdnem egy kilós nyeregtáskám van szinte mindig felbiggyesztve,egy talán 200 grammos pumpával (most kerestem rá,és csak 135gr ),nyáron ugye ott a 0,7l folyadék meg még egy pár száz grammos esőköpeny,melyek után tényleg vicces lenne lemérni a markolatomat,vagy éppen 45-ös lábam alá tökéletesen passzoló,jól kapaszkodó és strapabíró Saint pedáljaimat a grammok miatti aggódásból.Más...Sram e-Tap.
ivana...Én ezeket a taposókat nem értem, van itt aki annyit költ taposóra, mint én pedálra, meg cipőre...2x annyit is érnek!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
StLui
veterán
válasz Napfénysüti #128053 üzenetére
Köszi, ezekkel nem vagyok tisztában! Sejtettem hogy valahol itt csúsztam el
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Sagan híres arról,hogy spiccel lefele végzi a legnehezebb szakaszokat is,oda meg főleg vádli kell.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #128056 üzenetére
Köszi, ezt jó hogy írtad, spiningen pont próbálgattam, hogy mihez kell ez a vádli, nehezen találtam ezt a vádliból tekerős pózt
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #128058 üzenetére
Ha megnézet Froome-ot szinte már a szakasz elején lóg a sarka,ő úgy teker.Szerintem furán le is van engedve a nyerge.
(#128053) Napfénysüti ...igen,Sagan a tipikus őstehetség,mindenben jó amibe belekezd. Contador egyszer azt mondta róla,hogy ha focista lenne kábé be is fejjelné az őáltala szögletről beívelt labdát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szkink #128055 üzenetére
Most nézem, hogy a PA12 lehet, hogy műanyag szegecses, bár nem esküdnék meg rá, fogalmam sincs... fura, hogy a több szegecs ellenére könnyebb mint a másik és a szegecsek is színesek, bár lehet csak le vannak fújva. Annyiban biztos vagyok, hogy létezik belőle olyan is, nálunk a helyi boltban volt alkalmam megtapogatni, én olyan nem mernék venni. De jó lenne ennek inkább utánnanézni, mert mivel több szegecs van rajta valszeg jobban is tapad... no nem mintha a PA12A tapadásával baj lenne, trialboj még soknak is tartja . Nekem utóbbi van, nagyon elégedett vagyok vele.
Itt amúgy Mo.-ra nem alacsonyabb a postaköltség mint a bike24-en?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szkink
aktív tag
válasz jjeahh #128060 üzenetére
Igen ez tűnt fel nekem is,akkor jól hittem,szerintem is műanyag szegecsek lesznek azok,közben nézegetem az alukat is mert a néha 100kg-hoz lehet az jobban passzolna,a postával nincs gondom mivel öcsém Hollandiában dolgozik és ezt tartalék pedálnak szeretném így majd ő rendeli meg és hozza haza.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #128063 üzenetére
Kivéve ha szent a pedál és terreksz a talp.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #128035 üzenetére
Jelen állapotában 3x8, amit szeretnék 1x8-ra redukálni, de a tegnapi próbakör alapján nem kizárt, hogy érdemes lesz megtartani az első váltót és legalább a két kisebbik tányért... Majd ez kialakul, de az egyértelműen látszott, hogy irgalmatlan hosszú neki a 170-es kar, szóval már megrendelve a rövidebb.
Aztán úgy járunk ezzel a generációval, mint ahogy a telefon ikonról sem tudják, miért úgy néz ki, az első váltóról sem lesz fogalmuk ;-)
/sajna fékváltókarok vannak, amiket nem szeretek, de nem sietünk sehova, majd alakul a bevételek függvényében /Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #128067 üzenetére
nehéz!
Köszi, tudom, hogy vannak ezek is, csak már így is kezdem túlzásnak érezni, hogy majdnem mindent kicserélek Remélem koptatni fogja a komponenseket rendesen, és akkor ha újat kell venni, már elgondolkodom megint.
Ez-az van is itthon, pl. alapméretes egyenes kormány, stb..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #128022 üzenetére
Tetszenek ezek a karbon felnik, a magas profiljuk miatt főleg. Ha egyszer ne adj isten tönkre mennének az EX500-as felnijeim, lehet beruháznék egy ilyenre. Gondolom súlyban is nyernék vele egy keveset, bár nekem az annyira nem fontos. Csak az XLC pedáljaim nyomnak 580g-ot párban.. Ha nagyon könnyíteni akarnék a bringán, akkor lenne bőven mihez nyúlnom.
(#128024) jjeahh: Majd lehet, hogy adok egy esélyt ezeknek a kompozit pedáloknak, bár inkább az alu híve vagyok. Mindenesetre amíg a mostani nem megy tönkre, addig annyira nem érint ez a téma. A súlyuk csábító meg az amit írsz róla, nem tűnnek túl gagyi szerkezetnek. Ha vizes a pedál / cipő talpad mennyire csúszik? Az alu gondolom valamivel csúszósabb. Bár gondolkozok, hogy inkább cipőt kéne vennem, nem pedált cserélgetni oda-vissza.
(#128032) Hasaggymeg: Egyet tudok érteni ezzel a gondolatmenettel, pont szombaton szakítottam el a láncomat Eplénynél egy nagyobb sáros mászásnál. 8-as Sunrace lánc volt, másfél órát toltam mire hazaértem. Kezdem úgy érezni, hogy váltásban és hajtásban csak a Sram, ha nehezebb, ha drágább, én megbízhatóbbnak érzem. (Két haverom X7-es és X9-es hátsó váltója olyan rohadt igénytelen, hogy az hihetetlen. A legnagyobb mocsokban tekernek, és semmi bajuk. Feszítenek, váltanak.) Egy olcsóbb KMC láncot is így téptem el tavaly, pedig szerintem nehéz nem vagyok (72kg), olyan bivaly erős lábaim pedig egyáltalán nincsenek. Olajat kapnak rendszeresen a láncok, takarítani hetente szoktam, nem hiszem hogy emiatt történt volna.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #128064 üzenetére
Sógoromnak ígértem,így kábé egy hónap és vége a vallásosságnak.Mennek fel a krenk testvérek.
#128067) ivana...mennyire megbízhatóak ezek a fura nevű kici óccó alkatrészek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
Ha kap sok sarat akkor gondolkozósabb tud lenni a váltás nagyobb tányérra, egyébként meglepően igénytelen egy szerkezet ez is. A láncfeszességgel kapcsolatban mondjuk kellemesen csalódtam, elsőre nem tűnt olyan masszívnak mint a Sramoké. Van egy - két szakasz az erdőben, ahol disznó túrásokkal teli van az út, érdekes mód még ott sem hallottam a hangját, de nyilván annyira nem szoktam ezzel veretni, mint a main enduroval.
-
ivana
Ármester
válasz deny330 #128069 üzenetére
Az SRAM láncok szerintem is elég jók, és egészen jó patentszem jár mindegyik mellé (mondjuk kell is, bontani alig lehet a shimanohoz képest, megszenvedtem vele pedig nem ma kezdtem).
Hasaggymeg A review-ek alapján elég jók, a konkrét termékkel csak az a baja a népeknek, hogy kő nehéz, mert full acél, de szvsz az még előny is.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #128059 üzenetére
Azért 3 hetes GT menű soha nem lesz de például az 1 napos klasszikusokon elég jó.
Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #128069 üzenetére
Ilyen szempontból valszeg mindegy, hogy alu-e vagy sem, ha jók a tüskék, akkor gondolom tapad vizesen is. A HT-vel legalábbis nincs gond, de a te pedálodnak is jónak tűnnek képek alapján a tüskéi. Valszeg azért olyan nehéz, mert nagyon vastag, asszem a régi Saint is ilyen.
Belépő shimano láncokat én is utálom, szintén nagyon rákaptam az sram-ra és nagyon kíváncsi lennék a hajtások, váltók milyenek, majd amikor a jelenlegi szettem elkopik lehet bezsákolok én is egy sram szettet.Más: Ma amikor begurultam egy dombról nyakig sáros gumikkal, a sokat szidott belsőm kilőtte a szeleptűt és leeresztett laposra. Amire kicseréltem a belsőt úgy néztem ki mint aki iszapbírkózott . De legalább találtam egy dombot a közelben, ahol annyira elolvadt a hó, hogy végre lehet egy picit terepezni:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zsohi
őstag
válasz jjeahh #128024 üzenetére
Ra voltam kenyszerulve, amilyen oraberben dolgoznak itt a szakemberek azt egyszeruen nem tudtam megfizetni, koklerkedni meg en is tudok. Az evek alatt szepen osszegyujtottem a szerszamokat amire szuksegem volt es az internet, na es persze a sajat hibaimbol tanultam. Az egyeduli nehezseget szerintem csak a kerek maga jelenti egy kerekparon, komplex es ha valami felett elsiklasz abbol nem lesz kerek.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ZolkoW
őstag
egyesek nyugalmát megzavarhatja a képsor ;-)
(Én azt a 990 Ft-os "ass saver"-t pénteken tettem fel, mondjuk nagy sár nem volt, csak pici fröcsögés, annak a megfogására elég volt. Azt azért nem szeretem, mikor a hátsómat telefröcsköli a kerék)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
Azt tudja valaki, hogy mi az a 2 kis gomb a könyöklős szarv végén?
Ha [ilyen] csajok, ennyi ruhában tekernek előtted egy ironman versenyen, akkor igazán lazaság az a néhány km bringán, végig van mi motiváljon.
180km alatt nem dörzsöli ki a combját a nyereg, vagy ő csak a videó kedvéért volt ilyen lengésen öltözve?"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
-
nagyúr
-
válasz trialboj #128083 üzenetére
Hőségben tartott versenyeknél elég gyakori, hogy az úszódresszben tolják végig az összes versenyszámot. Férfiak is, amúgy, csak náluk ugye hosszabb az úszóruha nacija.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #128082 üzenetére
Ahogy ott ül merő sárosan az árokparton és szomorkodik,hogy lehet mégis jó lett volna egy...sárvédő.
(#128083) trialboj...azt a feminista videót,csak úgy előzgeti a férfiakat!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #128086 üzenetére
Nem csak neked szól a kérdés, de te biztos kompetens vagy.. elkezdtem összeadni, mennyibe kerülne egy Apex-1-es váltás fváltókarokkal... lehangolóbb, mit vártam :-/ összeadtam úgy is, hogy sima fékkarok, és MTB váltó+kar, 11-es Sramban gondolkodván, és úgy sem sokkal jobb, csak ha nonémebb fékkarokat választok.
Az első kérdésem ez: régen az alsócsövön voltak a váltókarok, nagyon kibírhatatlan, ha a stucni mellé felhekkelem? A vége tudom, hogy úgyis az lesz, hogy "rendes" fékváltókarokat veszek, meg satöbbit, de türelmetlenebb vagyok, és én már az előtt tekerni akarok, hogy minderre összegyűlne a zseton
A másik kérdés, hogy az országúri alkatrészcsaládok közt nem igazodom ki, csak ár alapján tudok saccolni. Pl. 1x11-es fékváltókarokat párban látok 149 Ajróért (Rival), meg 139-ért (Apex), gondolom a felárat érdemes kifizetni a Rivalra.. majd.ez elvileg nem óriási kép:
Amíg nem lesz forrás, addig ilyesmit tudok barbárkodni vagy a jelenlegi Shimano karomból és 31.8-as bilincsből, vagy külön 22.2-es toldatra rögzítem.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #128086 üzenetére
Azért elég para milyen alacsony a csapásszám, esküszöm a kocsmába a csepellel jobban pörgetek. Ezt kb. a sarokig bírnám
(#128089) ZolkoW Szerintem a topon váltani borzalmas lehet, nem véletlen van az alsó csövön a váltókar, ott legalább fél kézzel tudod fogni a kormányt. Most mi van rajta? A régi shimano egészen jól párosítható 9 vagy 10 sebi campával.
-
nagyúr
válasz ivana #128090 üzenetére
Azért vedd figyelembe hogy TT kerékpáron előrébb ülnek a bringások és nagyobb nyomatékot tudnak leadni lassabb pedálfordulat mellett. Plusz (időfutamon nem tudom hogy triatlonon is igaz-e) nagyobb áttételt szoktak hajtani. Egyszer nézd meg például Tony Martint hogy megy. Asszem ő használ ilyen irdatlan 58-as lánctányért.
ZolkoW: ahogy a kolléga írja én se hekkelném fel oda aváltókarokat, nem lehet valami kényelmes mindig oda nyúlkálni. Sramnál nem tudom mennyivel jobb a Rival mint az Apex de ha csak 10 euró a diffi akkor tuti a Rivalt venném. Az elvileg a Shimano 105 szettel van egy kategóriában.
Ez milyen bringa, mutatsz róla egészalakos képet?[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #128090 üzenetére
most 9-es Shimano van, ideig-óráig ez átkerülne majd, bár múltkor mondtátok, hogy mennyire lóg az a hátsó váltó, és tényleg - nem is váltja végig rendesen a fogsort. Az cserés, de 5e körül jönne egy Alivio, azzal szerintem elleszek, ha tavasszal kikerül a görgőből a bringa. Ezekhez mást nem nagyon kéne vennem, hajtókarra amúgy is szükség volt, de az már úton. A 11-es rendszerre váltás lenne vagy egy százas, szóval azt majd később.. a 9-es váltót meg majd elhasználom valamelyik csaj bringájára.
Napfénysüti: még csak agyalás van, mert kitaláltam magamnak, hogy kéne egy London Road vázszett, és arra majd 1x11-es váltást szeretnék. (elöl 42 körül, hátul 11-42 vagy 10-42) Ez meg, amiről kérdezek, egy átmeneti változat, kormányom, fékkarok vannak, a tartomány egy sima 11-34-es sorral kevesebb, de volt ez már így
Jelenleg az egész -félig működő- rendszer a görgőn álló acél MTB-men van, csak amint jön a rendes tavasz, akarok menni aszfalton is, valamivel át kell majd hidalni ezt az egészet. Az sajnos kiderült, hogy a koskormányhoz már tényleg túl hosszú a váz, még ha egyenessel el is megy nekem. De akkor addig használom megint egyenessel, ahhoz nem kell semmit hekkelni, csak egy új váltó.Ahogy próbálgatom az új MTB-met, kijött hamar, hogy egy bringával nem annyira jó megoldani a terep és aszfaltos felhasználást. Még ha lehetne is, akarok én kereket cserélgetni minden rájd előtt? nem hát.
Én kormányszarv-hívő voltam, de az nekem csak keskenyebb kormányon működik. Most is csak akkor hiányzik, ha felérek a domb tetejére, és vízszintesen tekerek De az aszfalt az egy csomó ilyen szakaszt tartalmaz, gondolom máshol is, nem csak felénk, szóval ZolkoWnak kell egy koskormányos gép, mert ki akarja próbálni. Azt érzem, hogy a két irányzat egymásnak ellentmondó követelményeket támaszt, ami az irányítópultot illeti, és biztos nem véletlenül alakult ki az országútik kormánya olyanra.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zsohi
őstag
válasz ZolkoW #128028 üzenetére
280 amerikai dollár volt a két felni a kedvezményekkel együtt, ingyen volt a posta és a karácsonyi akciójuk. Adót nem kell fizetni, ha beszélsz velük ők szépen megoldják a papírokat, ezek például termékmintaként érkeztek.
(#128069) deny330: A carbon felnik nem feltétlenül könnyebbek az alu társaiknál, így csak ez miatt nem érik meg az árukat. Alu felninél lehet használni alu anyákat és csak úgy magában se könnyebbek.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #128094 üzenetére
Hm, köszi az infót!
Más: Ez mi a jó isten?
-
X2N
senior tag
válasz deny330 #128095 üzenetére
Nem rossz Pár év és ilyenek lesznek az átlag montik is, egyenlőre csak a Nicolai, Geometron, Dartmoor, BTR gyárt hasonlókat. Mondraker kezdte ezt a dolgot a forward geometriával még 2013-ban.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #128098 üzenetére
Valamiért már ezt juttatja eszembe.
(#128097) X2N ...érdekes felvetés,és ha az élmény fokozása a fő cél,vagyis inkább a lejtőzés élménye,mert a mászás,ugyebár,csak pár elvetemült kerékpárosnak élmény,akkor meglehet ilyen chopperek lesznek a montik,mind. Mászási hiányosságait majd kompenzálják a bájkparkok felvonói.
(#128098) pc360 ...alattad meglehet! ...amúgy egyre vastagabb becsúszók is kellenek,hogy elbírják ezt az előrenyújtott terhelést.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #128099 üzenetére
Ha ez így van, hobbit kell majd váltanom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs