- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #128485 üzenetére
Igen, kb a normál mtb szélesség és a fat között helyezkedik el.
Zsohi: Köszi! Igen, már egész tűrhető az idő, 1-2 hét maximum, és ha jelentősebb csapadék nem lesz, akkor teljesen jól járható lesz minden.
Hasaggymeg, Toobee: Kb mint a kalapos urak, suzukival hétvégente.
Visszanézegettem pár videót, gondoltam mégiscsak összevágok pár percet a kamera minősége miatt, de elég furcsa a felvett hang. Eltompul majd kiélesedik, egyik videó alatt pár másodpercre el is némult. Lehet, hogy ebből gariztatás lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #128484 üzenetére
Milyen a pedál és a fék?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #128502 üzenetére
Őszintén szólva nem is foglalkoztam a kérdéssel, ez azt bizonyítja, hogy jól működnek.
A pedál hasonló érzés mint a Saint, de a tapadása nagyobb. Az SLX fékek meglepően jól működtek, sehol nem éreztem kevésnek, bár hozzáteszem, maga a bringázás sem volt olyan jellegű, hogy itt a határait tudtam volna feszegetni. Egyelőre nem éreztem azt, hogy ezt az SLX féket mindenképpen le kéne cserélni, de persze ez még változhat. -
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #128503 üzenetére
SLX powaaa Ezekkel a fékekkel én is meg vagyok elégedve, a fékerő különösebb erőkifejtés nélkül is elegendő, szóval ennél több nekem biztos nem kell. Egyetlen negatívum, hogy ezt is úgy agyon könnyítették, hogy görbül a teljes féktest ahogy húzod, akinek van próbálja ki, elég nevetséges szerintem, az xtr-nél már ficsőrként mutatták be azt a kis lábacskát ami arra kell, hogy a gyenge vázat kitámasztva ne hajoljon meg a test ha erősen húzod. Mondjuk annyira nem izgat, mert ez a fék nem alattam fog szétesni, csak gondoltam megjegyzem, mert eddig sehol nem emelték ki, pedig lehet van akit érdekelhet.
Annyit kérdeznék, hogy 15 fokban, meg lehet ejteni a kábel méretre vágását, és a rendszer légtelenítését? Gondolok itt arra, hogy ha most ne adjisten sikerül passzentosra összehozni, levegő nélkül, akkor a 40 fokban nyáron nem tágul annyit az olaj, hogy szétnyomja a tömítést, kifollyon a tárcsáknál, és tönkre tegye a fékpofát ? .. vagy olyan jól úgysem tudom légteleníteni, hogy ennek a kis tágulásnak ne maradjon hely.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #128503 üzenetére
Tüskéi jól ki vannak engedve.
trialboj...az a kis mennyiség minimálisat tágul egy olyan rendszerben ahol mozgó dugattyúk vannak,melyek engedhetnek ennek a minimális tágulásnak.Szerintem...ugyanakkor a tágulás mindent érint,sőt,a tapasztalat azt mutatja,hogy ebben az esetben a "tároló edény",ami a tömlő és féktestek,érzékenyebbek a hőtágulásra mint a bennük levő folyadék,és talán részben ezért is keményedik fel a fékrendszer télen,az "edény" többet zsugorodik mint a tartalma.Táblázatok vannak különböző anyagok hőtágulásáról,ha jól emléxem a műanyagoké,mint a fékcsövek zöme,egyik legnagyobb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
SLX fék témához: utóbbi időben gondolkoztam azon, hogy lecserélem az Avid Elixír 9 Trail fékeimet, mert a nyomáspont állítók szorulnak a fékkaron, ezen kívül hiába lett lelégtelenítve, ugyan úgy vándorol a nyomás pont. A betétek kb 70%-osak, tárcsák is jó állapotúak. Mennyit lehetne ezekért elkérni szerintetek?
Illetve a másik kérdés: Elég csábítóak a Sram Guide R(S) 4 dugattyús fékek az árukhoz méltóan, de azok után hogy mennyi szopás volt (van) az Aviddal, annyira nem kockáztatnám meg. Egy 2 dugattyús Shimano fék Ice-tech betétekkel - 180/200-as Ice-tech tárcsákkal jelentősen gyengébb lenne, mint a mostani 4 dugattyús Avid fékem? SLX-ben gondolkoztam, vagy XT-ben. Vennék szívesen Zee-t, de az Ice-tech tárcsák párban 20k, és akkor még hozzá jön a fék 65-75k-s ára (attól függ milyen betétekkel venném). Ez most nem nagyon férne nekem bele.
Olvasva itt a véleményeket, annyira nem riadnék meg az XT féktől, de még az SLX-től sem, mert van J04C betétekkel, ami tudtommal Ice-tech cucc. Abból kiindulva, hogy Runner sincsen rossz véleménnyel az SLX-ről, lehet be merném vállalni. Ha ez számít valamit: közel 14kg a bringa, meg én vagyok teljes felszereléssel együtt olyan 74kg. Vélemények? XT megérné esetleg a felárat az SLX-hez képest?[ Szerkesztve ]
-
woodworm
veterán
A szabadnap és a jó idő együttes hatására én is kipróbáltam az új gumikat, végül a Continental Double Fighter III mellett döntöttem. Ég és föld az eredetileg rajta lévő Deli és a próbának felrakott Kendához képest. A bátrabb közlekedés valóban kihozza az olcsó trekking teló hátrányait, nem a kilóimra tervezték.
Méregetve egy kicsit, nem is 46, hanem 49,5 cm a beépítési magassága. Jól gondolom, hogy igazából nem is a trekking villákat kellene nézegetnem, ha esetleg cserére kerül a sor, mert ez inkább a 80-100-as mozgású mtb villákra jellemző? -
-=RelakS=-
veterán
Na, mentem egy kört a géppel.
Meg kell mondjam, hiába szűk a Convoy C8+ fénye, pont jól kiegészíti az Ixon Space-t.
Ameddig az aszfaltot kell látni, addig világít az Ixon, meg a C8+-nak is van szép szórt fénye. A fák ágai eléggé látszottak benne, hogy ne akarjam lefejelni. Ahol meg véget ért az Ixon, ott már kezdődhetett is a C8+.
Google-maps-en mérve úgy sacc/köbláb 140m-re még egész jó fénye volt, de olyan 200m-re még elvitt annyira, hogy lássam az út végét (különösen, ha egy fehér szobor van ott ).
Ennek a kínai 3 ledes vacaknak ugyan valamivel több, mint kétszer szélesebb a fénye, cserébe a C8+ már 10%-on is túlvilágítja.
Szerintem ha valakit nem zavar, hogy kisüti a szemből jövők szemét, akkor még önmagában is használható fénye van: a szórt fény a közelben elég nagy területet megvilágít, ahol meg már elfogy, ott kezdődik az erős fény.Képek majd akkor, ha nem borul rám a 4°C a sötéttel együtt
Kíváncsi leszek az S2+-ra, ha végre ideér, de már vagy ötször rakták zsákba, és küldték külföldre az utóbbi két hétben
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
StLui
veterán
Megjárta a Focus Sam bringánk az MMBike háztól házig szervizét.... kétszer
A legnagyobb szervízcsomagot kértem, Full szervíz. Ezen kívül amit megírtam nekik, hogy kérnék bowden cseréket házzal együtt, mert töröttek.
Pontosan jöttek ahogy ígérték, kommunikáció csillagos 5-ös. 2x hívtak mielőtt a visszaszállítás miatt hívtak volna. Egyik, hogy szerintük hajtás tropa, minden cserére szorulna, mondtam ezt nem kérem, mert tervben van az 1x11-ra váltás a 2x10-ről. Még új korában sikerült valahogy kitörni a nagy lánctányér egyik fogát, de azóta is működik. Rág a hajtókar csapágy szerintük, meg nyúlt a lánc, stb. Tény, hogy nem kímélő üzemben tette meg ezt a kb 2000km-t. Egyik extra amit kérdeztek hogy kérek e, az a forgáspontok, tisztítása, kenése, 6000Ft, kértem, a másik, hogy szétszedték a hátsó telót, és nem volt elég a kisszervíz, 7000Ft plusszért nagyszervíz is kellett neki. Ezt pedig pont szervizeltettem tavaly nyár közepén. Féket észrevették maguktól, hogy levegős, hátsóban állítólag brutális állapotban volt a fékolaj, tiszta szürke kásás trutyi, és eltömődve a fékkar dugattyú.
Amikor nyáron szervizeltettem a hátsó telót akkor az első azért maradt el, mert aki csinálta elvitte a fox-hoz, mert a 130-160-as állítható rugóutas teló összeült 130-ra. Fox szerint gyári hibás széria ez az állító, de már lejárt akkor a visszahívás, 45eFT lenne az anyag, nem kértem.
Most amikor hívtak, hogy hoznák a bringát vissza, kérdeztem mi a helyzet az első telóval, észrevették-e ezt a hibát? Azt a tájékoztatást kaptam, attól akivel beszéltem, ő nem tudja pontosan, de most minden rendben a telóval, minden működik. Hát itt kezdtem nagyon örülni, mert 35 eFT lett a teljes végösszeg, és ezek szerint jó az első teló. Sajnos korán örültem, meghozták a bringát első teló ugyanúgy 130-on. Nézegettem a gépet, hát a kormányt nem tudom elforgatni balra 90 fokig, mert eltépném az első váltó bowdenjét ahol bemegy a vázba, olyan rövidre vágták. Így egyből visszaküldtem, hiszen eséskor sokszor 180-at is visszafordul a kormány ha tud, nem hogy 90-et. Szó nélkül vitték is vissza, és akkor megkértem próbáljanak valamit kezdeni az első telóval, kiderült ők is a fox-hoz viszik. Ekkor még úgy tűnt nyakon van öntve a lánc fekete olajjal, de amikor újra megkaptam, akkor már nem ezt láttam, lehet benéztem. Szóval nekik a Fox azt mondta 30000 Ft az alkatrész amit biztosan cserélni kell és ha a "patron is eldurrant, akkor 100000 Ft lesz a vége, mondtam, köszi azt nem kérem. Most szombaton hozták a bringát végül. Amit nem tudok én megállapítani, hogy első teló kis, és hátsó teló nagyszervíz, hogy lett elvégezve, nem értek ugye hozzá. De minden működik a bringán szépen. Első váltás, dropper már nem működött a bowden miatt, fék szinte használhatatlan volt a levegősség miatt.
Ami maradt szerintük hibalistán:
Középcsapágy rág
Hátsó kerékcsapágyak rövidesen csere érettek
Hajtás el van kopva.A rövidre vágott bowden fiaskótól eltekintve, nálam jól szerepeltek, feltételezve, hogy szépen megcsinálták a két teló szervízét.
16400 Ft volt a fullszervíz, ez is akciós volt (leírás az oldalukon), 6000 a forgáspontok, 3800 a fék javítás, 7000 Ft a hátsó teló kisszervíz helyett nagyszervíz, 2500 a bowdenek.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #128508 üzenetére
Kici occó Kína messze van innen.
StLui...tapasztalatodból 2 dolgot szűrök le.1.Úgy mint te (én,akárki aki nekigyűrkőzik meg csinálni magának saját kerékpárját) nem fogja soha egyetlen szerviz sem megcsinálni.2.Az M&M azért látszólag igyexik,dicséretes a hozzáállása.(Ezt majd még Runner megszakérti.)
Az elsőnek az oka pedig az lehet,hogy kizárólag kerékpárkereskedésből fennmaradni nem tudó boltok kényszerszervizelésbe fognak,de a szerelő szakember már sokkal ritkább állatfaj,mint a kereskedő/eladó,amiből még mindig van elég önjelölt.
Ami a megmaradt hibalistát illeti nem túl nagy gáz,ha amúgy is cseréled a teljes hajtást majdnem mind1 meddig hajtod még,a középrész meg vagy elkezd elviselhetetlenül kotyogni,vagy beáll teljesen,nagy bajt az sem okoz6.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Zsohi #128456 üzenetére
Hmm, ez érdekes, azt még elhittem volna hogy van akinek bejön az slx, de hogy olyan is legyen hogy akinek xt is van de mégis ezt érezze jobbnak nem hittem volna. Én tatás váltásnak tartom, a puhaságát. De ezen mondjuk átlendülhetünk, az sem zavar, hogy az I spec II felfogatás, milyen béna? A váltókar, és fékkar között 1 ujjnyi hely van, nekem pont úgy áll a fékkar, hogy a váltókar hosszabb füle, elég magasra került, és nem kényelmes elérni, bármilyen pozícióból, az I spec B nél azt hiszem volt lehetőség hogy kicsit fel v le toljam a váltókart.
Xt-n is lötyög a hosszabb váltó nyelv?(#128491) jjeahh
A bringa 11 centis pipával jött, szóval biztos belekontárkodtam mikor 7cm re cseréltem, de amíg nem volt berga, addig tökéletese volt, úgy mászott mint a kisangyal, áldottam is Mr. Gary Fischert amiért ilyen csodálatos geot rajzolt alám : ))
Érdekelt, hogy vissza tudnék-e ülni egy hardtailre, de a tegnapi pár perces dh után már estére előjött a térd problémám, amit lassan el is felejtettem hogy van, szóval ez innentől felejtős, jól meg leszek idén is a kissé nehezebb FS-el.
(#128505) Hasaggymeg
Milyen igaz amit írsz : )) nem csak az olaj tágul, hanem vele együtt minden más is. Holnap kiderül, hogy sikerül-e keményebbre kihozni a gyárinál.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
a kb. 50mm villanyak, és az okosabb kupak hatása a tömegvonzásra.. ismét inkább érdekesség, és meg akartam mutatni ezt a jópofa A-HEAD kupakot (meg az expanderes rózsát, ezek külön tételek az ebayes historymban)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #128511 üzenetére
Hogy az a Trek Stache 9.7 a linkeden mennyire dögös . Az is durva, hogy pont 29 x 3.0 gumikkal sikerült 420mm láncvillahosszt összehozni . Mondjuk emiatt érdekes a nyeregvázcső és az első lánckerék hátranyúlik a gumi mellé, de nekem b*romira tetszik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz -=RelakS=- #128508 üzenetére
Én annyit hozzátennék a szembejövők vakításához, hogy:
-ha nem jut a szemébe fény, akkor nem látja a lámpádat, azaz téged. Tehát valamennyi fény kell a retinájára is.
-ha a C8, vagy bármi más hotspotjának a fénye teljes egészében az aszfalton van (ahová való), az azt jelenti, hogy a szemébe csak a szórt, sokkal gyengébb fény jut. Ez azért ne legyen már akkora érvágás a szembejövőnek, egyrészt az előző pont miatt, meg különben is. Ezért nem jó telibe flood lámpát használni biciklire, mert ott nem tudod ezt eljátszani, hogy az úton van a fényes rész, és a 10%-nál is gyengébb spillből kap az ember. Szóval szerintem ez jól van így, te is kapsz a tompított fényszórónak a szórt fényéből, másképp te sem látnád azt. Az autós/gyalogos/másik biciklis is jobban örül, hogy lát téged, mint ha mechanikus kölcsönhatásba kerülsz vele. Okosan kell használni, és akkor jó lesz.
(Egy SST20-as 95CRI-s C8+-on agyalok, de igazából már el is van döntve )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZolkoW #128514 üzenetére
Szerintem az Ixon épp elég világos ahhoz, hogy szemből akkor is lásson valaki, ha a bokáját világítja meg, ahhoz viszont már nem elég világos, hogy lássam, mit fejelek le.
A C8+ elég világos ahhoz, hogy lássam a közeli dolgokat fejmagasságban (a fő kévén kívül persze), viszont a tapasztalatom az, hogy már egy amúgy borzasztóan gyengén világító led is egész egyszerűen vakít, ha ránézel. Akkor is, ha nem a fő sugárzási irányában állsz. Ezért is komálom sima elemlámpának inkább a lencsés lámpákat, illetve a rejtett ledes lámpákat. Gondolom, ugyanezért nem látod az autókon sem magukat a ledeket. a H4/H7 izzók végén sem véletlenül van sapka. 5.8-as ábra alatt írja is.Egyszer egy lengyel piacos faszi húzott fel (fiataloknak: ami ma a kínai piac, az régen a lengyel piac volt. Akkor még lengyelül beszélt az árus, nem kínaiul ). Akkoriban még huzallábas ledek voltak a menők. Kérdeztem, hogy mibe kerül a lámpa, erre mutatja, hogy jajj, de szépen világít, és belevetít a képembe Ugyan elvakított, de garantálom, hogy este kb annyit ért volna, mint amennyibe került
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bugizozi
őstag
válasz StLui #128509 üzenetére
Köszi, hogy megírtad a tapasztalatod
Én ma reggel jelentkeztem be nagy generálra, mondván február végéig van az akció, de ez már az utolsó utáni pillanat volt, mert már csak március végére tudtak vállalni és nemsokára rá le is vették az oldalukról, meg visszaírták az eredeti árat.VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
Giot
addikt
válasz deny330 #128506 üzenetére
Szia.
Xt-t (785) használok. Avid code után a folyamatos hibátlan működés egészen elkényeztetett.
Elsőnek organikus pofákkal most váltottam j04c re.
203 saint tárcsákkal ez még a régi os centerlock.
Trail, (enduro) felhasználásban az ereje mindenhova elég. Az adagolhatósága hibátlan. Ha kell harap mint egy pitbull.
Rosszabb sosem legyen.
Én 80-85 kiló körül a gép 14-15 körül.Más tegnap kérdezgettem hogy itthon vállal e valaki becsúszó cserét teleszkópban. Doctorbike-ék igen.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz bugizozi #128516 üzenetére
Nincs mit. Akkor ezért nem tudtam már behozni az akciós oldalukat, gondolom hirtelen beütött jó idő megmozgatta ilyen téren is az embereket. Engem is meglepett, hogy semmi gond nem volt, hogy vissza kellett vinniük, mert mondták akkor is, hogy több körük van Gödre, úgyis jönnek még.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
deny330
aktív tag
Van fent testbikeon egy 785-ös XT, pont a minap néztem, bár kicsit sérült a fékkar krómozott része, de annyi baj legyen. Még talán a fékcső hossz is jó lenne, bár tudtommal az nem nagy cucc cserélni hosszabbra.
Pofa csere után érzel különbséget az organikus után?
203-as vagy 180-as XT tárcsákat vennék szerintem, RT86-ot néztem, gondolom fékerőben nem lehet rosszabb azzal. Neked a Code után erősebbnek tűnt az XT, vagy inkább gyengébbnek?Egyébként meggyőztél.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Giot
addikt
válasz deny330 #128519 üzenetére
Azért én inkább elvittem kicseréltetni a fékcsövet.
Organikus vs metal. Metallal nagyobb erő az organikussal nagy tempónál nem volt olyan lelkes mint a code. De sehol sem bizonyult kevésnek.
A metal pad-del az ereje megfelelő.
Nem tudom mire használod, de 2 féle fékkarral forgalmazták a féktest ugyanaz volt ,egyik a trekking 3 újjas kevésbé szervózott, de jól adagolható, kevesebb erővel, a másik az mtb 2 ujjas, na az egy nagyon kellemes dolog de csak óvatosan ha nem vagy hozzászokva.
Ja emlékeim szerint metallal lassabban kopik össze. De utána hóban sárban hozza a formáját. Az organikus érzékenyebb az idójárás viszontagságaira.[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
válasz jjeahh #128487 üzenetére
Igen, már több, mint egy éve.
(#128490) ZolkoW nem szeretem a teleszkópot. Pont fordítva működik, mint kellene. Dombon lefelé besüllyed, mikor ki kellene emelkednie. Dombon felfelé meg kiemelkedik, mikor be kéne süllyednie. Fékezéskor előrebólint, mikor jobb lenne ha kitartana. Induláskor meg be kellene süppednie, hogy jobban lehessen kigyorsítani.
Dombon lefele fékezés az a csúcs. Fékezéstől amúgy is előrekerül a súlypont + még a teleszkóp is összemegy. Kézenállás érzés. Kanyarban is direktebb érzés a merevvilla. Azonkívül nem vagyok versenyző, lájtosan megyek leginkább.
A hátsó rugózásnak több értelmét látom. A hátsó kerék szeret fékezéskor és dombon lefelé kikönnyülni és elpattogni. A tag segít a pattogást mérsékelni, a kereket a földön tartani."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
StLui
veterán
Láttátok mivel teker Brian (BKXC) Új-Zélandon? Elsőre csak a markolat váltó tűnt föl a videón, aztán hoppá, pinion
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ShiTmano
aktív tag
válasz trialboj #128504 üzenetére
"elég nevetséges szerintem, az xtr-nél már ficsőrként mutatták be azt a kis lábacskát ami arra kell, hogy a gyenge vázat kitámasztva ne hajoljon meg a test ha erősen húzod."
Azt a ficsőrt is a Trickstufftól lopták el.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
deny330
aktív tag
Van egy srác aki elég megbízhatóan dolgozik, valószínű első körben én is hozzá vinném. Ha kell a fékcső csere, ha nem.
Valószínű így is úgy is elkoptatnám az organikus betétet eleinte, aztán később vennék bele az általad is említett J04C betétet.
Valószínű amit én néztem az az mtb verzió lesz, mert rövid a fékkar. Egy Avid Elixír 9 Trail-t váltana, szerintem nem kell félnem attól, hogy ne lennék hozzászokva.
Sarat csak mérsékelten kapna, havat szerintem egyáltalán nem, vagy csak nagyon minimálisan. Eső / víz szólhat esetleg közbe. Az Ice-Tech gondolom nem visít a víztől, ellenben a sima fémes betét igen.Köszi az infókat.
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #128504 üzenetére
Akkor ezt nézd, a Hope fékem féknyerge. Minimum 4x légtelenítettem le a féket, mire leesett a tantusz, hogy miért nem sziklaszilárd a fékkar... Maga a főfékhenger atom biztosan áll a helyén és a fémhálós vezeték is jól működik, csak hát a kelleténél kicsit több anyagot távolítottak el a féknyeregről, persze ettől még f*sza cucc, de talán pont ez miatt nem az egyik legizmosabb fék a piacon...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #128504 üzenetére
Nekem nincs semmi bajom a fékkar merevséggel. Jól működik minden.
Persze valószínűleg kap azért egy Saint szettet a rend kedvéért.Semmi baj nem lesz ha 15 fokban légtelenítesz.
Hasaggymeg: 2 lehetőség van, vagy kiveszed a tüskéit, vagy ennyire kiállnak, nincs köztes lehetőség.
Szerviz témához: Nyilván egy műhely nem lehet annyira türelmes és aprólékos mint amikor a saját bringádat bütykölgeted, idő korlát nélkül. Nem foglalkozhatnak többet egy bringával, mint amennyi még rentábilis nekik. Persze ez nem zárja ki a minőségi munkát, de ehhez tapasztalt szervizesek kellenek. Márpedig szezonban előfordul, hogy több a munka mint a szerelő, és így esetleg olyan emberek is munkát kapnak, akiknek a tudásuk kisebb. Ha nincs szerencséd, és pont ilyen szakihoz kerül a bringád, akkor sajnos lehetnek gondok.
deny330: Azért én még nem sokat teszteltem az SLX féket, messzemenő következtetést ne vonj le, nekem úgy tűnik, hogy egy nagyon jó fék, de ez mondjuk igaz kb a legtöbb Shimano-ra. Avid/Sram fékeket nem tudom nyugodt szívvel ajánlani, de ha tisztességgel le van szervizelve, egy 4 dugattyús Guide fog mint az állat. Ha ahhoz mérten jó fékerőt szeretnél, akkor Shimano-ból is 4 dugattyúsat érdemes választani.
Zsohi: Hope-ról jut eszembe, erősen gondolkodtam egy elox kék Hope tech 3 v4-en, jól nézne ki a Meridán, a többi kék kiegészítővel. De belefutottam az egyik külföldi fórumon egy hozzászólásba, ahol a srác még le is fényképezte, hogy a Merida eone sixty-re nem megy rá ez a Hope fék. Nem fér el a nyereg hátul a támvilla kialakítása miatt. Így marad a Saint ha csere lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #128527 üzenetére
Azt elhiszem, hogy nem fér el, én is megjártam a magam útját vele. Megpróbáltam néhány dollárt spórolni az adaptereken és Shimano-t választottam, később kiderült csak a saját adaptereivel kompatibilis...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #128520 üzenetére
Igaz, bár ettől még kéne .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zsohi #128526 üzenetére
Kérdés hogyan viselkedne a többi féktest a piacon...meglehet,hogy satuban mindegyiknek van ennyi rugalmassága.Ugyanakkor a fékkarnál tényleg nem könnyíteném addig amíg már támasztgatni kell nehogy egy erősebb kezű ráhajlítsa a kormányra. ...bár ez is kialakításon múlik,mert ha ott van megerősítve/kitámasztva ahol kell,akkor könnyíteni is lehet.
(#128530) jjeahh...bár fura ahogy az a nyeregcsőváz ráhajlik a kerékre és ezért az állít6ó nyeregcső szinte kötelező (oda egy hosszabb nyeregcső no-go ),azért még nekem is tetszik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #128531 üzenetére
Van bikemag teszt is róla, csak más felszereltséggel, még ilyen vénasszony színben is kéne . Ja, amúgy ebben nincs dropper, szal belemegy sima nyeregcső is ezek szerint. Mondjuk az enyém is hajlított azon a részen, aminek csak annyi a hátránya, hogy nem lehet a nyeregcsövet tökig benyomni... de azt minek is, hisz csak akkor lenne rá szükség ha túl nagy lenne a bringa. Ezek a fura láncvillák is tetszenek nekem, gondolom egy ilyennel lejtőn nem kell nagy lánckerékre váltani, hogy ne csattogjon a lánc, mert valszeg sosem ér hozzá. Igazi élménybringa lehet, tuti mindenen keresztülmegy, meg én valahogy úgy érzem, hogy valszeg nincs az a teleszkóp, ami egy ballonos gumi "érzékenységét" képes visszaadni...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Giot
addikt
válasz deny330 #128525 üzenetére
Hmmm. Nekem a j04c van fent, latyakban visít, de fog.
Code is 4 dugattyús volt, de ez sokkal megbízhatóbb, és a j04c vel szerintem van olyan ereje.slx: Az slx tudtommal ugyanaz mint az xt ami a féktestet illeti talán a karok másak.
A 8000es xt széria kerülendő, valamit elszúrtak simomoék, könnyen levegősödik ha igaz amit a külföldi fórumok írnak.ShiTmano: furcsa nem valami rossz beállítás miatt vannak ennyire negatív tapasztalataid az eslő teleszkóppal? Haverral felmentünk gurulni idényzárásnak tavaly ősszel a bükkbe a hardtail bringáját hozta fel. Egy öreg marzo 66 volt benne. Nagyon utálta, arra panaszkodott amire Te. De tudtuk hogy nála a rugók voltak túl lágyak hiába tekerte be a compressiont.
Amúgy elméletben a kompressziós egység pont emiatt van benne. A low speed compression nek kellene ezt a nagy beülést megfognia amit fékezéskor leejtőzéskor tapasztalsz
Felfele meg ha nagyon zavar olyat kell venni amin a rugóút állítható talas, vagy uturn, two step air. -
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #128534 üzenetére
Igen, úgy egy éve ez van, de ez a cikk 2015-ös
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz ShiTmano #128522 üzenetére
Nekem nem kell magyaráznod ;-)
Nemrég volt téma az a (egyébként sokadik) paralelogrammás első villa, na az qrva ronda, de ezt a bólintást állítólag a konstrukcióból kifolyólag kiküszöböli. Én most újból ismerkedvén a rugós villával már azzal is megelégszem, hogy még nem utálom ;-) Ebben valószínűleg nagy szerepe van annak, hogy a Reba szintekkel magasabb kategória, mint amik korábban voltak.
De 4+"-os gummákkal szerintem semmi szerep nem jut a teleszkópnak, csak nehezék. Én 2,25-ösökkel is jól megvoltam vele, most ami feltűnő, hogy megbocsátóbb a rendszer, így szabad bénán is bicikliznem, nem veri ki a kezemből a kormányt Valamint a bólintás, amit írsz (meg a +1 kiló súly..)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Giot
addikt
válasz ZolkoW #128536 üzenetére
Bocsi hogy belevauvau, nem vagyok pro meg ilyesmi sokat bénázok is való igaz a rugóút azért megbocsát dolgokat, de hogy a náthába jösztök le első teló nélkül tempóval egy sziklás köves ösvényen? Hardtail még csak csak de hogy első nélkül?
Kiveri a kézből a kormányt. Ha nem akkor meg rágörcsöl az ember keze a kormányra szétveri a vállat könyököt.
No offense. -
Hasaggymeg
Topikgazda
1etértek,nehogy már egy lufi helyettesítene egy levegős villát,melyen keménységet és visszaút csillapítást is tudsz állítani. Az tény,hogy a jól megválasztott gumi,és főleg annak keménysége gyönyörűen kiegészíti a teleszkópot,de ettől addig,hogy a gumin kívül már nem is kell elől csillapítás,sok van mint Makótól Jeruzsálemig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Azért nem mindenki lakik v bringázik igazi hegyek közelében Én is 1x jártam olyan helyen amire azt lehet mondani hogy tényleg sziklás volt, ha ott elesel, biztos törik valami.
Ettől még szerintem is hasznos a bringán az első teló, főleg ha olyan helyen is tekersz ahol nem tiszta az ösvény, bármi lehet az avar alatt, és jó az a 10cm ami elnyel egy kisebb faágat vagy vájatot, amit nem tudtál kerülni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #128375 üzenetére
Bajom sose volt a RS villákkal. Az XC-mben egy Reba RL van, ami rendesen működik csak másra van. Korábban akkora jelentőséget nem tulajdonítottam az RS vs Fox témának, mindegyiknek van olcsóbb és drágább variánsa. Azon viszont sokszor ámultam, hogy akinek fox van milyen finoman tud mozogni és a kis egyenetlenségeket is kidolgozza, meg hát ilyenem még nem volt, ez meg jó apropó kipróbálni.
Vasárnap végre kipróbáltam akcióban az új gépet. Valami elképesztő élmény volt!
Egyben nagyon tanulságos. Egyrészt tisztává vált, hogy az utóbbi 2 évben a másik bringát egyes alkalmakkor már tényleg olyan célra is elkezdtem használni, ami nem neki való. Ellenben sokszor azt gondoltam, hogy még mindig én mint rider vagyok a szűk keresztmetszet tudásban, technikában. Most viszont egyértelművé vált, hogy mik voltak azok a helyzetek, amiben a bringa volt a szűk keresztmetszet. Felfelé nagyon jól tekerhető a másik bringa, lejtőkön szintén élvezetes volt ésszel, a nagyon durva köves, vagy ugratók és droppok viszont már tényleg az új gép terepe.
Olyanokat tudtam így elsőre csinálni, amikről korábban soha nem hittem volna, hogy képes vagyok rá, vagy meg merem csinálni. Ahol eddig belefékeztem most még rátekertem, a levegőben meg kurjantgattam, mint egy idióta.
Nagyon jó döntés volt megvenni ezt a bringát, már most látom, hogy sok örömem lesz benne. Mindezt úgy mondom, hogy a térvédőm még csak most van úton felém.Jöjjön a tavasz, menni akarok újra!
-
FireKeeper
nagyúr
válasz sebgutkopf #128541 üzenetére
miért ne? max akkor egy ebike-ot veszel.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
Telóval biztonságosabb, mert többet van a kerék a földön. És kényelmesebb... de igazából annak nem szokott lenni fogalma a merevvilláról, aki még csak teleszkóppal ment, és ebből olyan rémképek szoktak születni, hogy a lejtő alján garantáltan kiköpöd három fogad, és effélék... pedig nem ördögtől való az
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ShiTmano
aktív tag
A 4,8-as gumi meg karbonvilla meglepően sokat tud elnyelni, a többit kimozgom karból-lábból. De -mint írtam- nem vagyok versenyző, szóval ha nagyobb kövek vannak akkor lassabban/öregesen megyek. Nem kergetem a stopperórát. Volt levegős teleszkópom. 110E Ft. volt újonnan. Van összehasonlítási alapom. A kis ütéseket a gumi jobban kimozogja, a nagyobbakat értelemszerűen a teleszkóp, de nem olyan direkt érzés és leírtam a többi hátrányt is. Fékezéskor besüllyed mindegyik, ez fizika. Lejtőn lefelé is besüllyed vmennyit mert a rider súlypontja előre kerül. Ha lejtőn még fékezel is akkor a dinamikus átterhelődés következtében még jobban beül. Egyszerű fizika. Nekem nem tetszik ez az érzés, de elfogadom, hogy másnak nincs vele baja. Merevvilla közvetlenebb érzés. Nyilván ha DH-znék akkor kellene teló, de akkor meg fully.
Ja, meg nyilván 2zollos guminál más a helyzet, én Fatezem.Persze nyilván egy ezer eurós Fox villa biztosan jobb, mint az enyém volt, de a fizikát teljesen az sem tudja meghazudtolni. Teleszkóp -nekem- felesleges, kényes és drága.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Because
őstag
decatholban mindig volt szállítási díj bicóra? most nézem 2000ft :/
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz ZolkoW #128543 üzenetére
A biztonság csak egy tényező. Az élvezeti faktor a lényeg. Én sem fullyval hanem merevvel kezdtem de már a belépőkateg suntour telóval is jobb kezelhetőséget kaptam és jobban élveztem. Nem rázta a kezemet annyira. Pedig még egy nyamvadt visszaút csillapítást sem volt benne és 100mm-t mozgott.
Most sem valami fullextrás gépet használok hanem egy közel 10 éves pitch prot ami 26 colon gurulÁlltalában a Bükkbe járunk fel. Az még csak nem is olyan komoly mint a tátra és az alpok. Hardtail lel voltam elsőnek. A haver ment mint a golyó a fullyval, én meg egyfolytában a féket húztam, hiába próbáltam vele a tempót tartani. Kanyarokban folyamatosan kitört a hátulja sodródott le az ösvényről.. Egy idő után már hagytam had menjen. Had élvezze. Majd valahol bevár.
Most meg csak vigyorgok. És loholok komám nyomán vagy éppen előtte. És élvezem.
Szóval én nem ülök vissza többet merev gépre.
Hacsak nem kezdek el outizni, de az nem az én világom.
Nyilván mindenki objektívje szubjektív. És tiszteleben tartom ha Te jobban szereted a merev gépeket. Én már öreg vagyok az önsanyargatáshoz. -
ShiTmano
aktív tag
válasz ZolkoW #128545 üzenetére
Van egy nagy füves rész felénk, reptér volt régebben. Tele van hosszában nyomvályúkkal. 2, 25-ös kerékkel veszélyes volt nagy tempóban menni benne mert fennállt a bukás veszélye. Fatkerékkel nyugodtan mehetek ki-be meg sem reccen.
(#128547) Giot Még mindig: nem két zollos gumihoz való a merevvilla(terepen). Kipróbálsz egy Fatet és megérted.
Már egy 2.4-es gumival is simán lehet menni, megfelelő nyomáson. Nem fog szétrázni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
ZolkoW
őstag
Engem sokkal kevésbé mozgatnak a lefelék, mint a felfelék ;-)
Egyébként ehhez képest nagyon nem maradtam el a srácok mögött a fullmerevvel sem, mikor ők merevfarúval eresztették neki, közben azon járt az agyam, hogy kiesik-e a kulacsom, a Vértesben is akad kellemetlenül köves lejtő.. nade mint mondtam, én a lejtőket általában a másik irányból élvezemBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen