- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #205201 üzenetére
hehe, itt a síkságon a télen várható gyakoribb gyorsulás/lassulás miatt vsz. a gördülő tömeg még jobban is számít, mint nyáron.
a tubeless azért jól jönne, meg drótperemes kereket nem akarok még egyszer a biciklimre rakni, a trekkingen kerékcserénél a marathon gt-hez 3 gumileszedő kellett, meg szappanos víz, előbbi még hagyján, de utóbbit nem akarom magammal cipelni tekeréshez.
szerk:
erre a tél-specifikus gumikeverékre rákeresek, köszia kenda ilyet ír:
The super soft CX-DTC version of the Cholla is ideal for cyclocross races where the ground has deep mud and when the temperatures are close to freezing[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Sziasztok, ez a sor milyen állapotban van szerintetek, elmegy még?
Ha hátrafelé forog a kerék, a lánc minimálisan darál rajta, inkább lehet, hogy az van megnyúlva már, és akkor elég láncot cserélni?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #205204 üzenetére
Irtam nekik azert, mert nem egyertelmu a crank sem. Azt irja DUB, nem Boost. Pedig a hatso agy 148x12mm -es.
Elleszek ezzel.Don't Tread On Me
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #205205 üzenetére
Sajnos akkor derül ki, ha felraksz egy másik láncot, hogy az megugrik-e.
Esetleg láncmérőd van? Érdemes rámérni, hogy kb. hol állsz most. 0,75 környékén már elég necces. Ha az új lánc ugrik, akkor addig kell koptatni a régit amíg csak tudod, aztán teljes sorral együtt csere. -
MPowerPH
félisten
Van ez a chain guide. Ezen elol 32T kerek van, amit neztem groupset, azon meg 34T, ami nem lenne baj. Ez a lancvezeto mozgathato folfele, ha nagyobb fogaskereket rakok ra?
Na meg ezt a szettet meg a XG-1299 10-50T sorral adtak. A valto maga kompatibilis lesz a 10-52T sorral is?
Egyebkent errol a szettrol van szo, itt is 10-50T sorral megy.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
csurgoi
aktív tag
A bringámra szereltem egy DECATHLON-os kartmaszt.
Az lenne a kérdésem, hogy van olyan lehetőség, hogy ezen is legyen fékkar, ha netán hirtelen kellene fékeznem?
A Kellysemen SHIMANO tárcsafék van.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
::Trunks::
senior tag
Sziasztok!
Shimano Altus FD-M2020-TS váltómat szeretném lecserélni egy Alivio, vagy maximum Deore váltóra. Megtudjátok mondani ,hogy pontosan melyik típus(ok) csereszabatos a mostanival? Köszönöm::Trunks:: felhasználónak 26 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! /Régi rendszer szerint, plusz a mostani/
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #205193 üzenetére
Működéséből adódóan ez nagyon pontos eszköz, a tolómérőnél sokkal pontosabban lehet vele mérni. Ha esetleg érdekel a téma, ez egy jó videó róla.
Az enyémnek annyi hibája van, hogy nullára tekerve egy századdal el van tolódva az érték, illetve ezeknek a végén van egy rugós, racsnis tekerő, azzal kéne ráhajtani a mért darabra. Nekem sajnos szorul annyit a menet benne, hogy azzal nem forog el. Emiatt túl tudom húzni, és kisebb értéket mutat, mint a valós.
Most kíváncsiságból kipróbáltam, hogy egy hézagmérő lapjait lemértem, 0,05-0,70 mm között, vagy pontos, vagy mindkét eszköz ugyan annyira rossz[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
-
erhas01
tag
Kimaradt egy hét olvasás,de be fogom pótolni.
Tanulságos írás következik offban:
1 marék darázs nadrágban jobb láb végig, +1-1 marék darázscsípés két kézen.8 fulánk bentszakadt.Mivel a munkahelyemen egy ember meghalt már ebben,kíváncsian vártam, mi lesz velem; mert ennyi méregnek elégnek kell lennie.
Némi töprengéssel egy választ találtam a múltból.:
Amikor a kerékpárkulacsba cukros vizem volt és ráfröcsögött a lábamra sokszor volt 3-4 kék folt este. Akkor napokig rettenetesen szenvedtem. Magyaráztam a dokinak mászik a lárva benn. Vízzel teli kádba aludtam, amíg meg nem fulladt, vagy mozgott.
Most, ami az újdonság volt, a bénulás formája a törzs felől a végtagok felé,kifelé következett be, hullamerev. Továbbá az égés, amikor elviselhetetlen, alvás lehetetlen; akkor evéssel el lehett terelni a szervezet figyelmét.
Aki egyedül teker, hátha hasznát veszi.
Ja, a stílus az szándékos volt.Túl kellett élni. -
erhas01
tag
#204667 előzmény
204670 zsocy, #204669 6030D
Nem hazai hír, nem kerékpáros egyiksem...
DeTV. Azért vezették be a 1,5m kerékpáros kerülési távolságot, vagy sávváltást az autósok részéről, mert a kerékpárosok is jelezték.
Azért vezették be ezen büntetések emelését - 100euro - , mert a kerékpárosok is szóltak. Nem rám vonatkozik, de igenis érint.
1
Ma reggel a ESTV spanyol 1 órás műsort sugárzott a változtatásaikról. Országúti,klubbok, pedelc, baleset miatt rokkant fekvő illetve tolókocsis, autós és gyalogos véleményét hallgatták meg. Ott a hollandiát említették példának, 0,5% köt kerékpárra cascot.
Itthon is meglepő, mennyi a közlekedési, baleseti rokkant, ők is a kerékpárút- sávon tudnának közlekedni a közút helyett. Csak egyről tudok ,akit meghallgatott a hivatal.
2
ESTV. A spanyol illetékes szervek közzétették a városi közlekedésből, a videóikat:
- a sofőr egyedül, az autó tetején állva hogyan énekel,
- lámpánál a kocsik között előz a kerékpáros
- autós 252km/h városban
- a motoros 220km/h egy keréken
- a vezetés közben az alkoholt fogyasztja.
Ilyen állapotba érnek a kereszteződéshez. ...
Az utolsó három bárhol itthon.A városi kerékpárúton egyszer egy motoros is lehagyott, 70m/s. Nem egyedi, csak német eset.
3
ESTV. Egy rendőrségi motoron bemutattak a vezetőn viselt légzsákot, amit szerintem kerékpáron is fel lehetne venni. Elmagyarázták balesetnél mennyire fontos a bordák és a gerinc védelme. A mellényt egy csattal rögzítik a járműhöz, a csat zsinórja oldja a légzsákot. PAir, vagy DAir. Legalább már négyszer szaltóztam a csomagokkal együtt, keréktöréssel.
jjeahh
4
FrTV. A medvék területjelző fáihoz, ha oda dörgölőzöl és a füvön is hemperegsz a fa előtt.
Szerintem megtanulják a szagodat és nem leszel idegen nekik.Ezt is a mai napon helyi francia túrázó mutatta be. Medvével csak egyszer találkoztam, úgy ugrottam vissza a kerékpárra.
5
Derékba tört néhány 15m-es fűzfa az út mellett. Pont mellette kell elhaladnom. Két hete szóltam a polgármesteri hivatalnak.
6
Pogi nyert,gps, strava,kom,műszaki, szerelés ez is része a kerékpározásnak.
Száraz időt mindenkinek. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205208 üzenetére
A váltó viszi úgy a 10-50,mint a 10-52 sorokat. [link]
Ami az integrated anti chaisuck plate-et illeti bár azzal a rajta átfűzött bovdennel nem nagyon tűnik mozgat6ónak, csodálkoznék ha nem lenne jó mind3 méretű tányérhoz (30,32 és 34) mellyel azt a Descendant hajtóművet szerelik. Azért egy kérdést a forgalmazó/gyártó felé megérne. 🤔erhas01... nem releváns, de a darázsfullánk nem szakad beléd ezért egy egyed többször is megszúr6, azok vadméhek (vagy szelidek?) lehettek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #205205 üzenetére
Amúgy meg hátrafelé forgatva a kereket, vagyis mikor beakad a reteszelő és viszi magával a láncot mely így már a hajtómű tányérról érkezik (gyakran) srégen a hátsó sorra, darálhat, főleg ha jól keresztbe van váltva, hisz már fordítva megy a lánc és nem egy váltó tartja irányban éppen a megfelelő lánckerék fölött, így érzékeli a keresztbe váltás minden nyűgét. Ugyanakkor középen, valahol a láncvonal körül ahol szinte egyenesen érkezik hátra a lánc, már csendesebbnek kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #205221 üzenetére
Haver bringáján tapasztaltam, hogy a rövid láncvilla és az 1x trendek külön-külön mind jól hangzanak, együtt viszont azt eredményezik, hogy a lánc amikor "keresztben" fut, jobban megtörik és darál . Ha távolabb van a fogaskoszorú a hajtókartól (hosszabb láncvilla), akkor nem annyira.
erhas01: köszi, ezután bátrabban megyek erdőbe
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #205222 üzenetére
Nem tudom mennyire számít a 400mm+ körüli láncvillánál pár 10 mm, de a híresen rövid láncvillájú (Cube XC-knél alig fér el a hátsó gumi a nyeregvázcsőtől ) Cube bringáimnál nem volt ez érzékelhető. Korábban készítettem is egy videót (nem találom ) arról ahogy megy hátrafelé a lánc mostani bringámnál teljesen keresztbe váltva is, darálás vagy leesés nélkül.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205216 üzenetére
Te aztán jó erőben és kondiban lehetsz!
Irigyellek érte, hogy ilyen erőd van, hogy elbírod a 29"-es kerékhez a 34:10 áttételt a 32:10-el szemben egy AM gépen.
Hozzád képest az enduro/dh csapatban mi lepke fing vagyunk, nálam a 29-es kerékkel elől a 32-es tányér esetén is nagyon nagyon ritka vendég, hogy hátul leváltanék egyáltalán a 10-es fogra, nemhogy még nagyobb tányérról ábrándozzak. -
válasz bazsimano #205226 üzenetére
Bemész egy bringaboltba, és ami a legolcsóbb, vagy éppen akciós.
Vagy gondolod, hogy egy 15 grammal könnyebb külsővel, vagy valami világbajnok mintázattal előbb odaér a suliba?
24-es méretben úgysem nagyon fogsz méregdrága, profi gumikat találni. Ha nagyon biztonsági játékot játszol, akkor valami márkásat nézz (én mondjuk alapból ezt tenném amúgy is): Continental, Schwalbe, Maxis, és bármi, aminek már hallottad a nevét.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bazsimano
őstag
válasz parandroid #205227 üzenetére
persze , nem semmi cécót nem szeretnék, csak bringaboltba sem mennék el es online rendelném meg őket azért kérdeztem ra!
köszönöm szépen a tippet!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #205225 üzenetére
Szerintem nem is oda kell erő a 10-es kihajtásához, hisz van aki húszas csapásszámmal tolja, hanem hosszút mászni a 34/50-el.
bazsimanó...válogass....aszfalton iskolába járni talán a második balról. Ha kislány akkor meg a harmadik. ...ha meg erdei iskola, vidéken, erdőn, mezőn, télen, nyáron, hóban, sárban, akkor a negyedik, vagy inkább az első.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz bazsimano #205228 üzenetére
Nézz szét pár online üzletben, nézd meg, mi hol mennyi, van-e szállítási költség (vagy milyen összeghatárig), és nagyjából ennyi. Gyakorlatilag csak a névre, meg a méretre kell figyelni, ezen kívül nagyon nem lesz választék, 24-re nemigen vannak aszfaltos, vagy trekking gumik, kb egyforma mind.
Szerk.: Hm, Hasaggymeg kolléga linkje alapján mégis... Igen, a kevésbé durva minta jól fog jönni aszfalton/földúton, gondolom sárban, terepen meg úgysem sűrűn csapatja. Arra azért figyelj, hogy nagyon eltérő mintázat, típus ne legyen a két keréken (ha az egyiket kinyírta, gondolom úgyis hamarosan cserés lesz a másik is).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #205231 üzenetére
continak és schwalbének vannak touring gumijai 24"-ra is, de nem biztos hogy érdemes 20€/db-áron venni.
[link]szerk:
van a listában gumi kerekesszékre is, szóval azokat nem kell nézni[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Azt a szimplafalú, elfékezett felnit nézve úgy érzem sz@rrálőjük a verebet légvédelmi ágyúval...nagy gumigyártók, külföldről rendelés, defektvédelem, meg ilyenek.🤭 Tulajdonképp erre jó a Decathlon, bemész, három-négyezeré' elhozod, felteszed, felfújod aztán csapathatja a nebuló a suliba vele...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #205233 üzenetére
amúgy így van (én is írtam, h nem biztos hogy érdemes), lehet hogy valami kenda kellene ~3k-ért
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #205223 üzenetére
Azért ez is megtörik rendesen, de a darálás meg láncleesés függ attól is, hogy mennyire hajlékony, oldalirányban mennyit enged a lánc. Valahol olvastam, hogy több Shimano érzékeny erre, KMC nem annyira.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bazsimano
őstag
nagyon koszonom mindenkinek!
elő elő fordul a defekt, mert vannak ilyen kissebb tuskés termések vagy mi a fene...es néha azok okozzák a defektet...
de nagyon köszönöm mindenkinek a segitséget!az, hogy 24x2.1 vagy 1.95 vagy 1.75os az nagyjabol minden?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #205235 üzenetére
Nekem CN-M6100 és CN-M8100-as láncom volt, mindkettőnek nagy az oldalirányú tűrése.
bazsimanó...a szám a szélességét jelenti hüvelykben, a szélesebb általában kényelmesebb és lassabb, a keskenyebbet jobban fel kell fújni de gyorsabban suhan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bazsimano
őstag
válasz Hasaggymeg #205237 üzenetére
tökéletes! köszönöm szépen!
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #205237 üzenetére
Kivéve az outin, ott a 28 a gyorsabb a 25 ellen, ez köztudott.
-
evilskati
aktív tag
Múltkor keresett valaki magyarországi BikeFit-et.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #205239 üzenetére
Egy Pinarello Dogma suliba járni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz sebgutkopf #205225 üzenetére
A labam jo eroben van, csak az eronletem nincs meg hozza.(meg) Nem csak emelkedon kell tekerni. Ha meg aszfaltra tevedek, akkor meg inkabb jol jon.
De persze megvarom mig megjon, es kiprobalom. Lesz hozza 2 fele lanctanyerom, azt mar nem tart semeddig sem lecserelni.
XC -s voltam, ez utan is ugyan ugy nekiallok, es letekerek 70km -et terepen, csak valszeg lassabb leszek. Annyi, hogy most mar lefele sem kell majd moderalt tempoval haladnom, kicsit batrabb lehetek.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #205204 üzenetére
Azt irja, BB92 BB shellt hasznalnak. Ez mit jelent?
Es sima DUB, nem boost a crank is.
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
válasz csurgoi #205245 üzenetére
Hidrós fékhez pont a GRX-szel jött ki kiegészítő fékkaros megoldás, úgy emlékszem. Szóval azzal lehet, gondolom többe kerül, mint a biciklim.
Bowdeneshez nem tudom, országúti kormány középső részére voltak régebben megoldások, ehhez szerintem nem jók.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #205244 üzenetére
Ezt talaltam meg.
CompatibilityBB30 = 42mm shell diameter
PF30 = 46mm shell diameter
BB92 = 41mm shell diameter
Features
PF30/BB30: Thread-together system eliminates creaks.
BB92: Industry-exclusive dual-row bearings maximize durability.IncludedBottom bracket, bottom brackets spacers, sticker and user manual.
BB92 PRESSFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB92 frames. For 30mm crank spindles.
PF30 PRESSFIT Bottom Bracket for 100/110mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
BB30 THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
PF30 THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 24mm crank spindles.
BB92 PRESSFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB92 frames. For 24mm crank spindles.Akor ha a a vaz BB92 BB shell -es, akkor nekem ez alapjan ezek kozul melyik lesz a jo? Ezt dobja fel az oldal. PressFit 89/92mm?
Don't Tread On Me
-
-
dpinter
újonc
Sziasztok,
El szeretném kezdeni a bikejöring-et hobbiszerűen és nyilván előkerült a kérdés hogy milyen bringa bírná ki az ilyenfajta igénybevételt.
Mivel féligmeddig a kutya húzná a bringát ezért valszeg terepen - földesút, erdei ösvények etc. - mennénk. Ehhez mindenképp egy megfelelően felszerelt MTB-t gondolnék. Az én kérdésem, mit gondoltok, mennyit volna érdemes rászánnom ha nem szeretném az első pár túra után cserélni a fél bringát?
Illetve mire készítsem fel a pénztárcámat és a lelkem egy jó minőségű belépő/hobbi szinten terep MTB-nél?
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #205248 üzenetére
Van egy ilyen XX1 Eagle groupset, csak 10-52T hatso sorral. Ez most nekem €750 EUR lenne. Kb. az az ar, amiert hulye lennek nem cserelni azonnal, amint ideer. Sram X0 van a bringan... Azt tovabb adom ujonnan, majdnem nullas a csere.
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen