- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Mobil flották
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Fall-N #251236 üzenetére
viszont két lábon járó bizonyítéka annak, hogy a közkedvelt csepel landrider tényleg az egyik legjobban kihasználható modellje a csepelnek:
(fb hirdetés, ma délután jött velem szembe, nem tudtam nem screenshotolni )wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #251243 üzenetére
A rezgéselnyelést nem tudom, de az olcsóbb, megfizethető karbon kormányok alig könnyebbek alu társaiknál, amelyek pedig tényleg könnyűek azok nagyon drágák is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
Egy utolsó próbálkozás még, hátha valaki felismeri a problémát, vagy járt már így és tudja a megoldást.
Mint ismert a kb 15 éves 7005-ös alu vázamba vettem egy frissen szervizelt reba villát és akkor már kapott egy új csapágyat. Külső csapágyas, ahead rendszer, acor nevezetű ipari csapágyas kivitelt kapott. Régit simán kiütöttem, újat behúzattam. Első alkalommal 1 tizeddel felrement a beütőcsésze (egyik pontján ennyit lehetett még rajta behúzni később), így lett összerakva, összehúzva, de nem volt jó, nem terheltem. Majd ahogy írtam, észre lett véve a ferdeség, helyére lett húzatva rendesen. Jobb lett, nem szorult má ezután nagyon, de még mindig.
Jelenleg ott tartok, hogy ha jobbra fordítom a kormányt, simán úszik, ahogy kell, ha balra, akkor viszont hallani némi finoman súrlódó hangot (bowdenek lekötve).Ha balra fordítva, ahol súrlódik, itt húzom le a feszítőt annyira, hogy ne kotyogjon, akkor egsenesbe fordítva meg kotyog.
A csapágyakat figyelgettem, kissé mintha dolgozná ki a zsírt magából mindkettő, nem tudom ez normális e? Ezen kívül más észrevétel nincs.
Kinomban már a porvédőt is lehagytam, összeraktam anélkül, hogy esetleg az okozza-e a jelenséget, de nem.
A központosító kúpokat is átnéztem, átforgattam eredménytelenül. Nincs rajtuk sorja, szép a felületük.
Szóval ami ötletem még van:
1) ferde a villanyak, bár szerintem és remélem ez kizárható, ez esetben körkörösen szorulnia kellene
2) a központosító gyűrűkkel nem stimmel valami, a kúposság nem merőleges a felfekvési felületre vagy maga a felfekvési felülettel van a baj:
. . . . a) a villanyaknál nem láttam ilyen problémát
. . . . b) a stücni egy régi fos valami cytec izé, és lehet
. . . annak van elcseszve a távtartókra felfekvő felülete,
. . . . ami amiatt is esélyes, mert volt hogy a szorulás akkor
. . . kezdődött mikor lehúztam a stücnit, előtte nem
3) esetleg a csapágyak, de ezt azért zárnám ki, mert mindig ugyanazon az oldalon szorul mostmár
4) a váz meg van ütve, de ennek csak kellene nyoma legyen.Köszi hogy elolvastál
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Piftuka
veterán
Sziasztok!
Végigolvastam a téma összefoglalót, sok hasznos információt találtam benne, de több dolgot nem értettem, és sok új kérdést is felvetett.
Egy kerékpárt szeretnék vásárolni magamnak, ebben segítsetek, kérlek!
A kerékpárt hobbi célokra használnám; barátokkal közösen elmenni egy-egy Velencei-tó körre, vagy esetleg egy több napos Balaton körüli túrára.
Időnként pedig városban ide-oda "rohangálni" vele. Gondolom, jellemzően aszfalt (kerékpárút) az útfelület, de időnként földes, "döcögősebb" utak is előfordulhatnak.A különféle kategóriákat látva, azt hiszem, hogy "Trekking" kerékpár lenne a megfelelő. Sárhányóval, csomagtartóval, és a kötelező kiegészítőkkel "komplett" csomagban. (Sisakot, táskákat, szerszámokat, biztonsági felszerelést majd vásárolok hozzá külön.)
Ami számomra fontos, hogy kényelmes, nem görnyedt tartásban, kinyújtott lábakkal (a pedál alsó állásában) tudjam tekerni.
194 cm magas vagyok... jól gondolom, hogy csak az "XL" méretű bringák jöhetnek szóba?Sok kerékpárt megnéztem már különféle weboldalakon, és jellemzően 110-120 kg teherbírás szerepel az adatlapjukon.
Ez mennyire szigorú limit? Amíg vissza nem fogyok 100 kg-ra (jelenleg ~118-120 kg vagyok), addig nem ülhetek bringára, mert szét fog esni alattam?
(Irodaszékek kapcsán tapasztalat, hogy aki pl. 100 kg-s, annak a ~140-160 kg teherbírásút érdemes keresni, ha évekig szeretné használni.)A másik kérdésem, hogy lehetséges-e a 100.000 forint körüli árkategóriában megbízható, tartós kerékpárt vásárolni?
Gondolok itt például a ROMET Wagant 2017, Wagant 1-2, X-FACT Trekking Star, vagy KROSS Trans 1.0 típusokra. (A teljesség igénye nélkül.)
Az egyik barátom ilyet használ évek óta megelégedéssel, és ajánlja is:
Caprine Cross Two
Ő szokott menni vele időnként amolyan "hajtós" bringázásra is; jobb tempóban, 80-100-120 km-t letekerni.A másik barátom ajánlata:
GEPIDA Alboin 300
Ő abszolút olyan célokra használja már 9 éve, mint amire én fogom (közösen is bringáznánk). Csak hát ez már finoman szólva sem a 100.000 forint körüli árkategória...Fentiek függvényében melyik a legjobb választás? Milyen egyéb típusokat tudtok ajánlani?
Köszönöm a segítséget előre is!
"Aquila non captat muscas."
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251253 üzenetére
Régi villával próbáltad? Csak hogy kizárd a Reba villa esetleges villanyak problémáját?
Az a baj, hogy látatlanban senki sem tudja megmondani. Elméletileg nem szabadna előfordulnia, hogy szorul. A csapágy nyilván gazdasági okokból nem század milliméteres pontossággal van legyártva, mert akkor jóval drágább lenne. Ezért is kúpos a felfekvése, hogy a pontatlanságot ki lehessen küszöbölni. Magyarul a központosító gyűrű ezért is kell, hogy ne kotyogjon. Pont annyit szorít össze amennyit kell, meg amennyit húz rajta az ember.
Ha tized milliméteres ferdeség volt a csésze behúzásakor, az nem okozott volna ilyet, mert a helyére feszült volna az első összehúzáskor. A váz deformitása megintcsak elképzelhetetlen, mert annak nyoma lenne.
Mielőtt beállítanád a csapágy játékát, és forgatod körbe a villát, már akkor szorul? Mert akkor ott valami nagyon nem jó.
Stucnival biztos nincs baj, ilyet nem okozna. Amire tudnék gondolni, hogy az ipari csapágy kevés zsírt kapott a gyárban és azért szorul. Próbáld meg azt megnézni, még beszerelt állapotban, hogy az ujjaddal forgatod alul és felül is. Ha nincs ilyen bajuk akkor sajnos tovább kell lépni.
Azt tudom tanácsolni, hogy szereld ki teljesen az egészet és óvatosan kocogtasd ki a beütőcsészéket. Persze ne fémmel, mert akkor sérülni fog, inkább fa léccel. Utána próbáld meg még egyszer összerakni, előtte alaposan takarítsd ki a váz fecsövén a csapágyfészket. Ha már szét van szedve látod is ha van bármilyen deformitás. A csészéket is nézd át, hogy a formájuk megfelelő-e.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251255 üzenetére
Régi villával nem, mert nem lett leszedve a kónusz. Az egy kisebb szívás, de lehet sor kerül még rá.
Persze értem hogy ez igy mission impossible látatlanban, de én úgy vagyok vele, lehet valamivel én nem vagyok tisztában.
Csapáhyjáték előtt nincs szorulás.
Amikor kormány egyenesbe, beállitom hogy ne kotyogjon. Ekkor jobbra forditva a kormányt minden fasza,nincs szorulás.
Balra fordítva már súrol, hangja van, nem fordul olyan könnyedén mint jobbra. Elbillen balra is, ha levegőben megdöntöm a vázat, csak nincs a végén olyan ide-oda játék, ahogy a lendületet elveszítí, jobb oldalt ugymond pattog, mikor a kezemben megakad. Balra csak megáll és annyi, kissé szorul azért ilyen.
Ha meg balra forditva állitom be a hézagot hogy jó legyen, akkor egyenesbe állitva a kormányt, kotyog mint barom.Az nem teljesen világos, hogy ellenörizzem beszerelve a csapágyakat, mert ez kipottyan a beütőcsészéből.
Ez már olyan rendszerű, ahol a csapágy egyik felén a belső átmérőn van a letörés, ide érkezik alul és felül a központosító gyűrü,. A másik oldalán a csapágynak a kúlső átmérőjén van a letörés. Eleinte en se értettem, de a csésze is kúpos, ezért felhúzáskor a csapágy külső kúpossága meg így illeszkedik a csapágycsészébe. Nem tudum így erthető-e? Ezért nincs szorosan illesztve a csészébe a csapágy, és az cserélhető csészekiütés nélkül (láttam olyan ipari csapágyas külső csészéset, ahol a csésze és csapágy nem igazán jött szét).
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
senior tag
Sziasztok!
4 dugattyús Saint tárcsafék illetve Fox 36 villa/Fox rugóstag karbantartásához/beállításához tudtok ajánlani olyan megbízható szervízt Bp. XIV-XV kerület környékén, ahol gondosan odafigyelve és hozzáértve átnézik őket, olajat cserélnek, légtelenítenek, zsíroznak, karbantartanak, és ahol tényleg ezeket meg is csinálják?
Sok szervízben sajnos nem értenek hozzájuk, és inkább el sem vállalják, és elküldenek hogy keressek másik szervízt, mert nekik nincs hozzájuk alkatrészük vagy szerszámuk.
Köszönöm a segítségeteket![ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz gordonfreemN #251256 üzenetére
A kónuszon nincsenek apró bemaródások esetleg sérülések?
A villanyakra szépen felült a kónusz? Mert ezektől lehet olyan, hogy az egyik oldalon kicsit jobban feszül a csapágy, és ezért szorulhat is. -
gordonfreemN
addikt
válasz Howkeddlee #251258 üzenetére
A központosító gyűrüre gondolsz, ugye? Mert itt már kónusz nincs, ipari csapágyas.
Nézegettem és polírpapírral áthúztam de icipici apró gyártási hibák még lehetnek. Holnap ezt is megvozslatom alaposabbanBár most visszagondolva, ma 180 fokkal elforgattam mindkét gyűrűt és a hiba maradt a bal oldalon
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
válasz Piftuka #251254 üzenetére
Jó irányba indultál el, jól összeszedted, hogy mit szeretnél, jár érte egy pacsi!
A súllyal különösebben nem kell foglalkoznod, jelentős biztonsági ráhagyással adják meg, annyi, hogy ne terheld nagyon a kerékpárt, azaz semmi padkáról ugrabugra, meg erdei ösvényen lefelé száguldozás, illetve néha nézess rá a kerekekre, küllőkre, valószínű, hogy utóbbiak állítgatásával megoldható a probléma, ha adódik is.
A méret gyártóként egyedi, mivel nincs rutinod a geometriákban, mindenképpen ki kell próbálni. Érdemes előtte egy bikefitting videót megnézni youtube-on, ami megmutatja, milyen szögben kellene állnia a hátadnak, karjaidnak. Magasságod alapján ezzel együtt szinte biztos, hogy gyakorlatilag a legnagyobb méret kell mindenből, inkább az a kérdés, hogy ezzel együtt beállítható-e neked jól.
Az anyagiak sajnos egy érzékeny kérdés, egy jó bicikli, amit hosszabb távon, megelégedéssel tudsz használni, az sajnos 300-400e Ft között lesz. Szóval kezdődhetnek a kompromisszumok: súly, váltás, felszereltség, anyagminőség - vagy használt kerékpár, de az ebben a méretben nem lesz egyszerű. A 100e Ft az nagyon alsó határ, nem elképzelhetetlen, hogy találsz valamit, de inkább csak használtan, amit újan ennyiért adnak, azt én mindenképpen kerülném. Előbbi esetben is fel kell készülni egy alapos átnézésre, ha ilyen ‘olcsó’, akkor valószínű, hogy ezt-azt cserélni kell rajta, a mai alkatrész+szervíz árak mellett könnyen beleszalad még egyszer ennyi.
A konkrét ajánlatok közül én az első hármat mindenképpen hanyagolnám. A Caprine elsőre nem tűnik rossznak, a Gepida klasszikus, de ennyit én sokallok érte, annyira nem tűnik jónak, amennyiért itt adják. Titkos tipp a Decathlon, határozottan nem rosszak a bicajaik manapság, és elég széles a kínálatuk, igényeknek, pénztárcának megfelelően, érdemes benézni, már csak azért is, mert többnyire rögtön ki is tudod próbálni, ami érdekel.
Jó keresgélést!
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251259 üzenetére
A beütőcsésze másik neve a kónusz. A kormánycsapágy felépítése ugyanaz mindig, csak a csapágy típusa lehet eltérő. Tehát a villanyakra mindig ugyanúgy felmegy a központosító gyűrű vagy más néven alsó kónusz, a beütős csésze (kónusz) és fordítva felfelé csak a beütős csészébe más csapágyat teszel, annyi a különbség. Lehet az cartridge (ami ugyanúgy néz ki, mint az ipari csapágy csak kevésbé tömített) vagy golyóskosár, lényegtelen. A csészéből ki lehet szedni viszonylag könnyedén az ipari csapágyat, általában azért annyira nem szoros. A letörés is ugyanúgy megvan, abban sincs nagy különbség (maximum, hogy az egyik 45°-os a másik 30°-os).
Úgy tudod megnézni, hogy a csapágyazással van-e a gond, hogy kiszeded először a villát, majd a csapágyat. Utána keresztbe mérd meg tolómérővel a vázban a beütős csésze méretét. Ha nagy eltérés lesz, akkor ott van valami baj. A csapágy biztos nem deformálódik el, mert az elég erős házban/tokban van. A kiszedett csapágyat forgasd meg, hogy nem az szorul-e. Ugyanúgy kizárnám, hogy a váz fejcsöve sérült meg. Ameddig benne vannak a csapágyak és a villa, hiába is ütnéd oda az ugyan nem tud behorpadni, a festés előbb pattogna le, amit látnál. A másik amire gondolni tudok, hogy a Reba villanyak csövét érte valami baleset és az ferdült el, azaz maga a cső nem egyenes végig. Ha van otthon másik villa vagy teló, akkor egy próba erejéig beletenném. Ne törődj a villanyakon azzal a gyűrűvel, akkora nagy különbség nem szokott lenni köztük, meg csak a próba erejéig tennéd be.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #251261 üzenetére
A két csésze közti távot már mértem, 1 tized mm alatt van a különbség, nagyon ki se volt mutatható.
Ha úgy értetted, hogy a csésze átmérőjét legalább két irányba mérni, azis meg volt. Ott a vázhoz képest (irányzat) az ele-hátulja irányába mért átmérőhöz képest a fenti csészénél oldalirányú átmérö volt egy tizeddel nagyobb talán, de ma majd ujramérem.
A csapágy simán kipottyan a csészéböl ha arra gondoltál, annyirakönnyen kijön. Tehát nem hogy ki lehet szedni, ez kiesik ha nem figyelek.
Egyébként forgattam simán kézben is, simán járt.
Kipróbálom akkor másik villával
Bár továbbra is tartom: ha a villa okozná, akkor a probléma folyamatosan fent állna, nem csak a fordulat egy bizonyos szakaszán[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
itouchfan
senior tag
válasz Piftuka #251254 üzenetére
Én ennyiért mindenképp használtban nézelődnék, mert ahogy írták előttem, újonnan 300k+ ársávban kezdődnek a megfelelő, jól használható bringák. Ellenben használtan ha nem is 100.000 Ft, de 180-200 környékén már elég jó gépeket is ki lehet fogni, például némi keresgélés után ezt nagyon ajánlom: [link]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #251263 üzenetére
Pont ezért gondolom a villanyakat, mert egy ponton rossz. A villanyak tövén a gyűrű teljesen koppig lent van? Ha körben megnézed ugyanakkora a hézag?
A csapágyakat megnézted, jók a csészék jók, akkor csak a villa marad, mint a hiba forrása.
Esetleg nézd meg úgy is, hogy először alul majd felül szedd ki a csapágyat és úgy rakd össze ideiglenesen és úgy forgasd a telót.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #251201 üzenetére
mez téma: ilyet vettem, M-esben, a mérettáblázat (centis) alapján. Egy dologtól félek,hogy kicsit köldökvillantós lesz,de majd akkor kantárossal használom. Amúgy pöpecül passzol, pont jó minden más méret, de kissé rövidek tűnik. Bringán még nem ültem benne. Anyag is rendben van, cipzár jóféle elsőre.
(milyen testalkatokra készülnek ezek??)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #251268 üzenetére
Kösz, jó ezekről tudni, engem érdekel mindegyik . A mérettáblázat szerint viszont nekem ez valszeg mellben bő lenne, a Racmmernél a "chest" 88mm és picit az is bő. A hossza okésnak tűnik. Amúgy nem azért fura pár alis mez méretezése, mert asian fit, vagy el van szabva, ha meglesed pár nagy márka mezeit, azok is teljesen különbözőek . Asszem eddig csak a Cheji mérettáblázatát nézegetve könyveltem el magamban, hogy na ez valszeg tökéletes lenne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #251269 üzenetére
én már múltkor kiakadtam ezekre, és fel is adtam, hogy olyat találjak, akik legalább jót ígérnek.. ha ezeknek is megnézed a táblázatát, a kiló/magasságosrész totál ellentmond a fentinek, nálam. A centik alapján, másik mezemet alapul véve az M-es kell. a centi/kiló alapján XL minimum... van, ahol még harmadik infóként, hogy végképp összezavarjanak, odaírnak még valamit pirossal. Aztán jönnek a felhasználói vélemények, ha van fotó, a legtöbb egy pocakos MAMIL, és ezt nem degradálóként mondom, én se vagyok nádszál, sem tipikus bringás alkat, de még csak nem is mindig passzol rájuk sem, aztán értékelik 5*-ra. Szóval áttértem a random méretválasztásra, ahol az M és L közül pénzfeldobással döntök. A másik L-es lesz, majd meglátjuk. (Az a lovethepain hamisítvány)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nagyúr
válasz Howkeddlee #251257 üzenetére
A Fox telóimat a ProBikeba szoktam vinni szervizeltetni, eddig mindig rendesen megoldották a feladatokat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
6030D
Ármester
Ez volt már?
Bukó nélkül - Akkorát esett edzés közben, hogy megrepedt a koponyája a magyar ultrafutónakMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #251270 üzenetére
Én a belépő Northwave és Castelli mezeken akadtam ki, totál idiótán vannak méretezve. Aztán átnyergeltem alira és láttam, hogy ott is egymástól teljesen eltérő a mezek szabása. Amúgy logikus is, van, aki a rövidebbet szereti, van, aki mellre gyúr, van, aki pocakos, másnak meg a bicepsze vastag, nem vagyunk mi sem egyformák. Én most azt csinálom, hogy a Racmmer mérettáblázatát veszem alapul és ahhoz viszonyítok minden mezt, mert az nagyjából bevált, csak mellben lehetne szűkebb. Amúgy meg ha megfigyeled profi versenyzőkön a top Santini és Castelli mezeknek is gyakran nagyon "érdekes" a szabása, van, hogy a dereka a köldökük fölött ér véget
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz Fall-N #251275 üzenetére
Igen, nagyon jó! Viszonylag egyszerű "teszttel" szoktam megnézni ezeket a karbon kormányokat: tekerés közben meghúzom jó erősen magam felé és ha érezhetően mozdul, akkor valószínűleg kényelmes lesz (a Bontragert hiába rángattam, meg sem moccant, nagyon durván fáradt tőle a kezem, karom).
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #251254 üzenetére
A 100e forintos kerékpár olyan mint az egymilliós autó, vagyis kifoghatsz egy használtat ami akár jó is, de kicsi a valószínűsége. A 120 kg súlylimit meg nem szentírás, inkább egy gyártói biztonságos alulbecslés, vagyis ha nem vadulsz akkor elmegy alattad is évekig. Decathlonban voltál?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #251273 üzenetére
Na de ha van egy szép köldököd mind Jolandának akkor érthető a mez szabása is, nem?
Toobee...mi az a dzsojsztikk ott bal oldalt?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #251278 üzenetére
Megnyomod és kap enni az állatom a tamagocsiban (Garmin vezérlője, 530 MTB Bundle része).
https://barbieripnk.hu/
-
varsam
őstag
válasz Howkeddlee #251257 üzenetére
Egy féket azért jó szerivel mindenki meg tud csinálni, de akikről többet hallani hogy jók (teljesség igénye nélkül) Bringabarlang, Csodabike, Probike, Gyémánt Tomi.
Én a telókat amúgy postázom a Boostworx-höz - Pécsen vannak - gyorsan, jól dolgoznak, és kimondottan teló/tag szervízre specializálódtak. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #251280 üzenetére
Én nem is kaptam olyant. (nyócvanezeré )...ma pedig meghúzom alu kormányom mászás közben, lássam görbül-e...hátha eltöröm.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #251282 üzenetére
Mászás közben horpadt be az erőlködéstől és a markolat bilincsre fogtad mi? . Amúgy érdekes, én többször megfigyeltem, hogy csak 25%-nál meredekebb emelkedőn kezdek kapaszkodni a kormányba, 25% alatt csak pihentetem a kezem rajta
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
Köszönöm,eddig 26.6-s volt benne mikor megvettem egy Tranz-X fantázia nevű utána Zoom mert csak azt találtam. Én azt hittem hogy csak azért van benne mert ne táguljon annyira a nyílás nem elsősorban arra gondoltam hogy szűkítsen.
-
addikt
-
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #251289 üzenetére
Vérömlennyel az agyában ne is engedjék haza.
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #251290 üzenetére
Főleg, hogy azért akar hazamenni, hogy eddzen. Ők már nem emberek, gépek...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
lánc tisztítással és olajozással kapcsolatban érdeklődnék.
elolvastam az első hsz. erre vonatkozó részét, de elég régi bejegyzést találtam, illetve nem is kifejezetten az általános felhasználásról szól.Szóval adott két trekking, 95%-ban műúton használva, heti max 40km-t. Tehát nem intenzíven és nem kell semmi spéci cucc.
Mivel érdemes befújni a láncot, hogy letakarítsam? (tavaly már áttisztítottam amennyire lehetett, de akkor csak fizikai módon...)
És milyen kenőanyagot vigyek fel utána? Nem akarom hetente kenegetni, mert arra nem lesz időm.előre is köszi
Aurea mediocritas
-
lsebestyen
addikt
válasz AXisBOLD #251292 üzenetére
Szia! Brigeciol, fogkefe, műanyagtál szerintem elég hatékony, a fújkálást elengedném, rámegy a vázra, meg a felnire stb. Brigeciolos kefézés után slaggal le lehet veretni, ronggyal áttörölni. Utána mehet rá a decathlonos láncolaj.
Fogkefe azért is jó, mert a láncközöket, csapokat is elég hatékonyan tisztítja.
Olajozás szemenként mehet, utána a erre külön fenntartott ronggyal át lehet törölni a lánc oldalát. Ennél egyszerűbben szerintem nem lehet megúszni.[ Szerkesztve ]
-
válasz AXisBOLD #251292 üzenetére
Valami ilyet keress: [link]. Hétköznapi, otthoni felhasználásra tökéletes. Kb minden biciklit is forgalmazó boltban lesz, ha nem is wd40, hanem valami más.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
werszomjas
őstag
válasz lsebestyen #251293 üzenetére
Ez a Brigéciol nem jó.
A 2000 nem ajánlott, nem szabad használni erre.
Helyette D3 a jó.De amúgy a többi ok.
Míg nem waxoltam én is ezt csináltam, ez még társasházban is megtehető. (én is a zuhanyzóban csináltam)[ Szerkesztve ]
üdv
-
lsebestyen
addikt
válasz werszomjas #251295 üzenetére
Akkor sorry. Miért nem ajánlott? Érdekel, mert én most jelenleg ezt használom. A D3 nekem annyira erős, hogy utána enyhe rosszullétem van (bár lehet csak a szagától).
-
stickermajom
addikt
válasz lsebestyen #251296 üzenetére
Mióta nem húzom meg használat előtt én már nem vagyok rosszul tőle.
-
lsebestyen
addikt
válasz stickermajom #251297 üzenetére
Jó hát magas labda volt. Amúgy nem áztatom benne, nem is írtam ilyet, pár percig van a láncon a cucc, nem hinném, hogy ettől károsodna maga a lánc. Pár éve a 2000-et használom, nem vettem észre semmi extrémet soha.
-
ReFleXx
addikt
Vannak különbségek MTB és Cross/Trekking nyeregcsővek között?
[link] Erre azt irja hogy MTB nyeregcső, ezt rárakhatom egy Cross/Trekking bringára is?2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
werszomjas
őstag
válasz lsebestyen #251296 üzenetére
Rozsdás lehet/lesz tőle a lánc.
Amit amúgy én sem vettem észre, míg olajoztam. Mondjuk ott nem vettem le a láncot, nem volt benne áztatás és utána rögtön kentem újra.
Waxolásnál jött elő nálam, hogy levettem a láncot, beáztattam 2000-es briglcolba és teljesen berozsdált. + kép
Szóval akinek van 2000-es, kidobni talán nem kell, áttörölgetésre jó lehet, de aki most vesz, inkább D3.
[ Szerkesztve ]
üdv
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Automata kávégépek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPhone topik
- Politika
- MIUI / HyperOS topik
- Formula-1
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen