- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Megérkezett az Apple iPhone 14-es szériája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #251950 üzenetére
Még nem szedtem le eddig. ...de majd hamarosan. Amúgy az elég fontos, hogy ne hagyjon nyomot, inkább kelljen makulátlanra törölni előtte a felnit a tökéletes tapadáshoz mintsem felragadjon a xarra is, de utána ne tudd majd lepucolni sem a nyomát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz mauimagic #251927 üzenetére
Képet!
Csomagolás: céges üdülőben az új rugós matracon rajta volt a gyári hegesztett fóliazsák, és úgy volt megágyazva. Még jó, hogy télen voltunk, így csak hangos volt, nyáron azért érdekes lett volna szellőzés nélkül.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #251947 üzenetére
hmm hát nem tudom,
találtam közbe egy ilyet:
[link]
csak simán kiszedi a szerelő a kész 13-28 as sorból a 13ast, helyére ezt beilleszti és ennyi elvileg?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ZavaBalazs
őstag
válasz flash- #251953 üzenetére
ez szerintem nem lesz jó shimano rotorra, ez a régi campa/miche bianchi szabvány lesz.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
flash-
veterán
válasz ZavaBalazs #251955 üzenetére
ó köszi!
na és ennél a 12es, a komplett 13-28 miche sor 13 fogaskereke helyett? ez akkor elvileg már jó lenne? csak kivenni a 13-ast és ezt odatenni, elvileg?
[link]
ha ez is jó inkább ezt rednelném ugyis rendelek bikeinnről, csak akkor ennyi lenne az egész?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #251930 üzenetére
Nézd, átfordíthatjuk a dolgot rám is. Egyszerűen bedobtam valamit tegnap, mert kíváncsi voltam mások véleményére. Én ugyanis nem értettem, miért vesz valaki ilyen bringát, vagy egyáltalán miért létezik ez, és érteni akartam. Nem a sárvédő, még csak nem is a csomagtartó, még a kitámasztó sem zavar, mert rengeteg offroad bringát látok ezekkel felszerelve, mivel javarészt városban használják őket. Mindegy, miért.
Én csak az agydinamót nem értem. Egy Race felszereltségű bringán. Az alapmodellen simán, még a Pro-ba is belefér, de ez nekem olyan, mintha gyárilag lehetne egy felső-középkategóriás sportkocsit kapni tetőcsomagtartós gyári felszereltséggel, nem pedig extraként. Akkor, amikor egyébként millió féle tök jó akkus lámpa létezik, és a vásárlók java része nem is használja olyan időben a bringáját, amikor valóban kell lámpa.
Az, hogy emberünk miért ezt vette, arra számtalan ok lehetett:
- egyszer majd csak jól jön valamire a dinamó
- nem kellett neki a dinamó, de kitámasztó meg csomagtartó igen, szerelni viszont nem akart, így maradt ez a modell
- a nem-FE nem volt készleten, mert a gyártónál rengeteg agydinamó van raktáron, és ez a bicaj volt az álma, ezért inkább megvette így
- mindent le akar szerelni róla, de még benne van a 2 hetes visszaküldési ablakban, ezért most nem nyúlt hozzá, csak teszteli
- a féktárcsa matricára is lennének ötleteim, a srácnál a "nem tudom mire való" vagy a "2 hetes visszaküldési ablak", a fórumtársaknál meg csak szimplán csak nem értem, de volt egy válasz: jól néz ki a sárgaA fizetésnek ehhez amúgy semmi köze. A cégvezetők nem bicajjal járnak, a fizetésük meg teljesen irreleváns. Lehet, hogy az öreg osztrák nyugdíjasod havi nyugdíja 14.000€, de akkor nem valószínű, hogy ilyen bringája lenne, vagy egyáltalán azt személyesen adná el, vagy vette volna meg. Sokkal valószínűbb, hogy a Covid bezártságban ki akart mozdulni, és a boltban ezt ajánlották, neki meg volt felesleges pénze - de nem jött be.
Az meg talán meglepőnek tűnik, de nem akarok magasabb pozíciót, mint a jelenlegi. Nem a pénz az elsődleges szempontom. Tudom, mennyit keresnek a managerek, de látom, mit áldoznak fel érte, és köszi, de nekem az annyit nem ér. Még csak nem is irigykedek, mert gond nélkül megtehetném, hogy drága kocsim vagy bicajom legyen, de nem így neveltek. Egyszerűen csak érdekelt ez az állatorvosi ló, és a mögöttes motiváció, semmi több. Elhangzottak a vélemények, tágult a látóköröm, és kész. Rólad is sokat megtudtam
-
akos727
senior tag
Sziasztok! 15-18 éve volt, hogy aktívan terepbicóztam, így nem emlékszem már pontosan, ezért fordulok hozzátok. Ha jól emlékszem, voltak olyan teleszkópok, amik szándékosan hordták kicsit a becsúszóra az olajat, zsírt? Vagy ez mindenképpen a szimering fáradására utal? Előre is köszi!
-
6030D
Ármester
Az agydinamós lámpa olyan, hogy egyszer bekapcsolod, aztán ha pörög a kerék világít, meg utána még X ideig, nem? Tehát nem kell fel-le szerelned, hogy ne lopják le (bár látom a bringás órákat is fennhagyják, de lehet, hogy csak a céges parkolóban, a bolt előtt nem), nem kell kapcsolgatnod, nem kell töltögetned.
Én ugyanis nem értettem, miért vesz valaki ilyen bringát, vagy egyáltalán miért létezik ez
Ezzel sokszor vagyok én is így, a fórumon is, meg mindenhol.
Nem kell túlgondolni, 600+ lovas autókkal is hordanak gyereket oviba, attól még lehet, hogy otthon átpattint rajta pár dolgot, és hétvégén pályanapozik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZavaBalazs
őstag
válasz flash- #251956 üzenetére
szerintem ezzel nem lesz gond, mondjuk én nem vagyok szaktekintély. de ha ez megnyugtat, sógorom most sokkal nagyobbat nyúlt bele, mint te tervezel: régi 7 sebis biciklibe rakott bele úgy egy 10-es sort, hogy a 9-es fogaskereket egyszerűen kihagyta, hogy beférjen a vázba/felférjen a szabadonfutóra, gond nélkül vált. szintén 12-14-15-... lett a kiosztás.
Hasaggymeg: miche sort rak, de shimano rotorra, miche gyárt shimanóra, michebianchirégicampára, meg campára is (releváns hsz). ezt speciel pont vágom, mert ebbe tavaly én is beleszaladtam, régi campa szettem mellett miche sor van, miche szabadonfutóval, és berendeltem rá egy modern campát. legalább a srácnak, akinek továbbadtam, megspóroltam a postaköltséget.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Toobee
veterán
Edge Explore 2 vs. Karoo2 navi vonalon mik a tapasztalatok? Kifejezetten ismeretlen utas navira melyik lehet a jobb? Garmint ismerem, az Edge530 jól működik, szoktam vele Connecten tervezett útvonalon menni. Az a kérdésem, hogy a Karoo tudja e minimum ezt? Most akciós r2-nél és bike24-en is, Explore 2 ára alatt van picivel.
https://barbieripnk.hu/
-
flash-
veterán
válasz ZavaBalazs #251962 üzenetére
oksa csak abba nem voltam biztos hogy így ez kivhető, cserélhető e?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
addikt
Az alábbi statisztikák alapján tudnátok becslést mondani az izzadtság mértékére?
Nem akarok munkahelyen izzadtan érkezni. Az út Google Térkép szerint 11.8 km, 38 perc, hagyományos biciklin. (lassabb szoktam lenni)
44m emelkedés, 91m ereszkedés, összesen 47m-rel lejjebb megyek.Állítólag eBike-kal nagyjából feleannyi idő alatt lehet ugyanazt az utat megtenni, tehát kb 20 perc lehet, ez lehet kb fele erőkifejtés összesen. Mivel a sebesség duplaannyi, a léghűtés erősebb, ez is hasznos lehet az izzadás ellen. Továbbá az is jellemző, hogy az elején nem nagyon izzad az ember, az edzés második felében már annál inkább, és ez itt meg van spórolva.
Tehát elméletem szerint jóval kevesebb, mint fele annyi izzadtsággal járna. Gyakorlatban is így van ez vajon? Az a baj, hogy ha odaérek, a léghűtés abbamarad.
(nem szeretnék a munkahelyen zuhanyozni)
Az már más kérdés, hogy így edzés szempontjából is mennyivel gyengébb a dolog. Vissza hazafelé már mindegy nekem, így lehet leveszem majd a rásegítést, hogy legalább egy kis edzés is legyen belőle.Mennyire állja meg a helyét ez az elmélet a gyakorlatban szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #251952 üzenetére
baszki, ez azért még a mosogatótálcánál is komolyabb
Én talán feleségemtől kaptam el, de eleve is utáltam az ilyen vackokat, szóval a legtöbb bilétát, matricát, meg effélét leszedek. Pólóból címkét, főleg ha nagy... felnin sem szeretem a feliratokat, de az más tészta egy kicsit... amíg nem próbálom ki (adapterek úton, amúgy a Deca válaszolt a témára), a Crossmax matrica marad, de utána lehet hogy megy az is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tin
veterán
válasz 6030D #251961 üzenetére
Ringman feljebb linkelt egy nagyon jó cikket. Ha nincs fogyasztó, 1-2%-ot lassít rajtad, ha van, akkor kb 5%-ot. Race felszereltségű nevű biciklin lassító, ezt nem értettem, de nyilván minél többet beszélünk róla, annál jobban kihozható, hogy én vagyok a hülye, és nem a gyártó akarja eladni a nyakán maradt agydinamót.
-
6030D
Ármester
válasz Citroware #251965 üzenetére
A gugli példánál 18 km/h az átlag, ha duplával számolunk, akkor az 36. Annyit egy pedelec nem tud.
Azon kívül ez csak varázsgömb símogatás, mert honnan tudjam, hogy te megizzadsz-e, ha felsétálsz a negyedikre, ha én nem. Te pólóban, én kabátban? Szóval érted, van pár összetevő.
Hétvégén próbáld ki, és meglátod, hogy öltözz hétfőn.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz ZolkoW #251966 üzenetére
Amúgy én is mindent leszedek, de megmondom őszintén, ez a narancssárga, 2x3 centis biszbasz annyira kiesik a látóteremből, hogy csak érintőlegesen vettem tudomásul, hogy ott van, meg sem néztem, mi van ráírva, vagy mit jelöl. Megvtettem a gépet egyben, a fékkel abszolút nem foglalkoztam, ha húzom a kart, lassít, nekem ennyi elég. Ha útban lenne a matrica, biztosan leszedték volna eladáskor. Ha meg bármi gond adódik, úgyis szervízbe viszem, tárcsafékhez én biztosan nem nyúlok. Szóval nem is annyira a védőfóliákhoz hasonlítanám a dolgot amúgy, mint inkább az UCI matricákhoz, vagy egyéb minősítő jelzésekhez.
Egybként meg a narancssárga bicajon egy ilyen apró, narancssárga matrica még jól is mutat a szürke tárcsán.
Ja, ma útközben láttam egy öregurat egy vintage országútin. Egy nagyobbacska villatáska, meg egy szintén nagyobb nyeregtáska volt a gépen, ívelt trekking kormány, a végén szarvakkal, a fékek pedig a szarvakon voltak, mint a TT bicajokon. Ránézésre 25-ös, slick gumik, taposópedál, fehér sportcipő, rövid túranadrág, pamutpóló. Lábakon dagadó izmok, kidolgozott felsőtest, ősz haj. Ránézésre 60 körül lehetett, és nagyon úgy kezelte a biciklit, mint aki mindennap használja (pirosnál egy darabig lábletétel nélkül állt vele egy helyben). Na, neki ki mondja meg, hogy milyen ruhában tekerjen, vagy hogy amit hajt, az nem való városba?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Citroware #251965 üzenetére
Ebike-kal nem leszel gyorsabb, hacsak nem lazáztad el eddig extrém módon a tekerést. Ellenben rásegítés szintjétől függően akár kb nulla erőkifejtéssel is meg tudod tenni az utat, szóval úgy öltözz, mintha sétálnál, a nagyobb menetszéllel esetleg érdemes kalkulálni. Szóval időben ne feleannyit kalkulálj, az ebike 25-ig tud rásegítést, kötve hiszem, hogy utána még tekerni fogod.
Én kb 30-as átlaggal jártam munkába az országútival, olyan 27-28 között a trekkinggel, ez rendes biciklis ruhában (általában a hajnali időpont miatt aláöltöző, rövid cicanaci, rövid ujjas felső, hűvösebb reggeleken hosszú ujjas, vagy karvédő, esetleg vékony kesztyű) annyit jelentett, hogy amikor beérek, az arcomat meg szoktam mosni, meg papírtörlővel kicsit megtörlöm magam, esetleg dezodor újraapplikállás. Elég kényes vagyok a testszagra (igen a sajátomra is), és nem szokott gondot okozni, de ez is nyilván egyénfüggő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz akos727 #251959 üzenetére
Nekem eddig volt dolgom 5 valamirevalónak mondható teleszkóppal (RS Dart 1, RS Tora, Manitou Marvel Expert, RS Judy Gold és RS Reba), de a zsírt egyik sem hordta fel, kivéve talán 1x a Judy 2 napig, rögtön a szervizelés után, de annyi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
Egy agydinamó alapból nem nagyon fog vissza üresjáratban. Ha világítasz, akkor nyilván pár wattot megeszik (az agydinamó nagyjából 3W-ot képes leadni, nem tudom, milyen hatásfokkal, de még meglehetősen gyenge 50%-os hatásfok mellett sem több 6W-nál. Ha közlekedés a cél, akkor ez elviselhető. A Nuroad nekem is agydinamós, nem is elsősorban a gravel volt a lényeg nekem, hanem az országúti kormány és a felszereltség (túrázásra ideális, ha van csomagtartó). Ráadásul ezek úgy vannak kialakítva, hogy folyamatosan megy a világítás, kikapcsolhatatlanul. Ez teljesítmény szempontjából hátrány, viszont azt figyeltem meg, hogy sokkal előzékenyebbek az autósok.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz 6030D #251968 üzenetére
Tegnap Márianosztránál megyek kb. 35km/h körül és látom megy valaki a távolban, de rohadtul nem közeledek hozzá csak lassan, egyre jobban kirajzolódott idővel., hogy nagy darab az ember és egyenes háttal ül egyik keze a csípőjén és úgy "teker".
Amikor elmentem mellette akkor látom, hogy emberünk motorozik (e-bike) -
ZolkoW
őstag
az agydinamót én sem igazán értem alapból, de van az a réteg, aki praktikusnak tartja, és kell neki, és majdnem biztos vagyok benne, hogy ez nagy átfedést mutat azokkal, akiknek vonzó egy cargo bike, vagy olyasmi, mint az a bicó volt. (láttam én egyáltalán, milyen bringáról van szó, vagy keverem valamivel?)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #251975 üzenetére
Agydinamó vicces egy valamirevaló teljesítmény kerékpárban akkor, mikor százezreket fizetnek emberek egy könnyebb kerékszettért és mikor az időd 95%-ban tulajdonképp nincs is szükséged világításra.
#251977Phülöp...rengeteg megbuherált pedelec és roller futkos mindenfelé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Phülöp
addikt
válasz Hasaggymeg #251979 üzenetére
Ezért volt az idézőjel meg a (fél) smiley a végén
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Szakbarbár
aktív tag
Sziasztok!
Érdemben lehet fejleszteni az állóképességet 1 hónap alatt? Most nagyjából 100 km az, amit úgy le tudok tekerni, hogy már nem esik jól, de nem is halok meg a végére. Pl ez volt a legutóbbi nagyobb tekerésem: 100 km/900 m szint, 4 óra 42 perc.
Az előző év elég pocsék volt, alig 1300 km-t tekertem. Idén májusban majdnem megvolt az 500 km.
A tervem, hogy július 1-én megcsinálom a II. BuBa Epic – Budapest-Balaton kerékpáros teljesítménytúrát oda-vissza, vagy részben vissza, pl Székesfehérvárig vagy Velencéig. Ha nem látok addig jelentős javulást akkor csak oda tekerek. Talán heti 1 nagyobb (3-4 órás) tekerés fér bele, plusz 2x50 perc munkába menet (2x18 km). Sajnos a koránkelés nem megy.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
flash-
veterán
válasz Szakbarbár #251981 üzenetére
ha állóképességet szeretnél fejleszteni akkor érdemes állóképességi zónában Z2 tekerned(ezt pontosan csak telj.diaggal lehet megtudni, pontatlanabb módszer a max pulzusod 60-70%-a - közöld meg tehát célozd be a 65%-ot és akkor nagyot nem hibázhatsz. Másképp mondva ez az az intenzitás ami közben még épp folyamatosan megy a beszélgetés., ,ezt a megközelítést néhányan még pontosabbnak is tartják mint a számolgatást, mindenesetre a kettő kolleráljon)
emelkedőn azért könnyebb ezt a Z2-őt átlépni 2 zónával is, ami nálad feltételezhetően meg is történt. a menetidő maradjon kb ez a 4:15 perc-4:30 csak ezt síkon tedd z2 zónában aztán ehhez a menetidőhöz tudsz tenni hétről hétre 10-15 percet mondjuk. érdemes folyamatosan ch bevitelt ilyen intenzitásnál is tartani, mert segítségedre lesz hogy a végére se merülj ki.
a tekerés is relative könnyű kell hogy legyen elején érezd mindenképp könnyűnek, a végére pedig ne érezd hogy bedurranna a lábad, vagy hogy érzed az izomfáradságot. Mert akkor az is annak a jele hogy nagyobb áttételt hajtottál ami erőzónában ugyancsak magasabb teljesítmény mint az állóképességi erőkifejtés.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Szakbarbár #251981 üzenetére
Alacsony aerob edzés. Alapozás. Magas az átlagpulzusod. Szabad megkérdezni hány éves vagy.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
gordonfreemN
addikt
-
válasz Szakbarbár #251981 üzenetére
Heti 3-4x 1,5 óra, 1x 3 óra elég kell legyen felékszülésre. Persze jobb lenne, ha több idő lenne addig, nem csak 4 hét. Ha a max pulzusod 190 körül van, akkor az átlag ok (pláne, hogy idővel úgyis elindul felfelé), de meg kellene próbálni minél hosszabb időn keresztül stabilan tartani - azaz nincsenek pihenők, meg lazázások, hanem próbálj meg minél többet egyenletes terhelésen tekerni, lehetőleg 140-es pulzus körül (optimális esetben alatt).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz Fall-N #251903 üzenetére
Nem a bőrig ázás ellen véd a sárvédő, hanem, hogy a ruhád, cipőd ne legyen sáros, olajfoltos, meg egyéb gedvás. Egyrészt nem használ a nem túl olcsó bringás ruhának, másrészt kimosni sem egy leányálom.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz gordonfreemN #251984 üzenetére
Hátsó sor biztosan cserés, valószínűleg a lánc is, váltóban sem lenne sok bizodalmam, ezer éves szerkezet. Ülés, stucni (helyett villanyak, ha egyben van, a komplett villa) kuka, ez így semmire nem jó. Hajtást meg kell nézni, nem kotyog, kattog-e, én tartanék a dologtól, fékek elég egyszerűen tesztelhetők. A teljes technológia elavult, alkatrész vagy csak használtan lesz, vagy valami bizonytalan eredetű utángyártott. 100k-ért ez egy szép nagy kiterjedésű aknamező.
A kitámasztó, sárvédő, lámpák nem értéknövelő tényező, bár ha úgyis kell, akkor nem baj, ha van. Bár ezekhez nem passzol az a gumi, inkább valami urban abroncs illene rá. Tényleg, gumik, belsők is ki tudja, milyen öregek...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz 6030D #251961 üzenetére
Az órát én fennhagyom a bolt előtt is, eddig még nem szedték le. Ha paráznék, és mindig minden mozdíthatót leszednék, ha a bringát otthagyom egy kis időre lelakatolva, akkor elég sokat kéne szerelgetnem. Ha mást nem, a km-órát, a pumpát és a szerszámostáskát, ezek mindig nálam vannak.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #251979 üzenetére
Nekem vén mugliként a teljesítmény nem játszik, főleg nem a túrázós kerékpáron. Azon a felszereltség és a kényelem sokkal inkább lényeges. A gyári gumikat is lecseréltem Schwalbe Marathonra, ami persze jó nehéz, viszont az elmúlt négy évben nem kellett defektet szerelnem. Ha meg könnyebb kerékpárt akarok használni, akkor felülök az országútira , ha meg még kényelmesebbet, akkor az e-bike-ra vagy a rekumbensre. Ezeknél sem a súly volt az elsődleges szempont.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #251979 üzenetére
+ZolkoW: nem értem miért vagytok fennakadva az agydinamón egy commutteren? Ha mozog, világít, ha nem mozog nem világít. Mint az autóban a DRL. Azért az autósoknak sem rossz városban, ha világít a mozgó bringás. Ráadásul ez egy olyan országban, ahol olyan lámpát használhatsz, ami nem világít felfelé, de nem ellenőrzi senki, hogy az be van-e állítva.
Szóval ha minden nap azzal járnék dolgozni, biztos nem tökölnék én se a lámpatöltögetéssel, meg fel-le szereléssel.Friczy: nyilván óra és kereset függő. Egy 6000 Ft-os cateye-t én sem szednék le, de a mostanit (bár olcsón vettem) ha elviszik, akkor 50-60e Ft alatt nem kapok másikat. És akkor ez ugye a "kínálat alja".
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
lsebestyen
addikt
válasz Szakbarbár #251981 üzenetére
Kajára amúgy figyelsz közben? Nekem is elég magas a max pulzusom (tegnap pl 200bpm-et sikerült kierőszakolni magamból, igaz most volt 1 hét pihike), de azt figyeltem meg, hogy 140-es v az alatti átlagpulzussal kimegyek a világból is, kb kajára sem kell nagyon figyelnem közben (nyilván eszem azért), viszont 150-es átlag felett már el tudok éhezni simán. Szóval ha nincs sok időd alapozni, akkor figyelj picit jobban a tekerés közbeni kajabevitelre (meg esetleg az előző napira majd a nagy túra előtt).
-
6030D
Ármester
válasz Szakbarbár #251981 üzenetére
Ez az odavissza, ez jól látom, hogy 250 km/1500m? AZ azért innen messze van, de emberek is letekernek Balatonkört úgy, hogy előtte évente ül bringán. Kajára, folyadékra figyelj közben, meg hogy ne akard végig nyomni olyan sebességgel, ahogy ezt a 100 km-t. Emelkedőket nem kell megnyomni, hanem szépen felpörgetni (170 fölé ne nagyon). Ezeket betartva én inkább a távot növelném a következő hétvégéken: 125-150-175. Előtte hétvégén ne legyen nagyon hosszú, mert ha valamit elkottázol, akkor nem regenerálódsz egy hét alatt (100 azért mehet).
Na mire ezt leírtam, akkor olvastam el, hogy hétvégén is csak a 3-4 óra lehet. Akkor meg annyit menj, amit tudsz, és azon az intenzitáson, amit a túrán akarsz.
Én már nem mennék rá az alapozásra, mert 1 hónap alatt csoda nem lesz, viszont hozzászokik a szervezet az alacsony intenzitáshoz (amit egyébként 3-4 hónapig csinálnak), és onnan még vissza kell hozni, hogy bírja a magast.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #251960 üzenetére
Az egy 15 éves cikk! Azóta ezek a vázak igencsak elavultak. Eddig akárhány mostani karbon vázat/biciklit néztem, mind monocoque, mást nem is gyártanak. Még az AliExpressen található noname vázak is mind egy darabból vannak.
Persze régen alu muffolás is volt és ebbe ragasztották bele a karbon csöveket. De ezeken már túllépett a technika. Még a noname kínai gyárak is már megugrották már ezt a szintet.
-
Ixion77
őstag
Garmin Edge 840 teszt
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
fulton
addikt
Srácok egy, mezei race váz , lasd giant tcr nagyon merevebb "kényelmetlenebb" mint egy endu? Van aki mindkettővel rendelkezik/tapasztalta?
Vagy annyira minimális a kül hogy ezt siman gumival kezelhető?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #251999 üzenetére
nekem trekkingről egyből az 1.4 stack reach arányú speci allez jött és még élek balatonkor, egynapos 300km sem volt gond,szerintem fontosabb az edzettség(rendszeres bringázás és erősített core izmok), a jó beállítás és hogy gyakran válts poziciót-kiállj,stb, trekkingbe is le lehet merevedni ha elfelejtesz poziciot váltani, de egy rövidebb meredekebb stucnival már eleve más a szög hiába aggressziv a geo (az más kérdés hogy mit veszitesz egy ilyen stucnival pl. valamivel rosszabb kormányzás,stb,de nem vészes,úgy kezdtem de igazából hamar ment vissza a gyári 100as stucni, és most már az is kezd rövid lenni )
(ja és a stack:reachhez még valami:nem is minden gyártó ugyanaddig méri a reach-et például úgytudom)Fall-N: ja én Miche primato-t néztem ki, de állitólag az is bontható de rájöttem berendelem bikeinnről meg párezerér hozzá a kis kezdő 12-es fogaskereket aztán meglátjuk nem jó akkor vissza a "normál" 13-as maximum lejtön majd 110el fogok pörgetni csak megszokom
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs