- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Android szakmai topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Zoliwrc #251149 üzenetére
Ok, annyi,hogy most vasárnap gyereknap , viszont a hétfő lehet férfinap (feltétele, hogy mindkét nap jó idő van).
Következő két hétvége nekem nem jó (persze attól még lehet nyugodtan akkor).
Vácon most kezdett el esni, eddig csak nagy szél volt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz gordonfreemN #251100 üzenetére
nem feltétlenül vált minden bank MNB középen, ez mese. van olyan, amelyik igen. a hirdetményekben van ez leírva. forint számlával és nem forint tranzakcióval a foglalás a kártyatársaság árfolyamán történik, a könyvelés (ez adott esetben akár napokkal később is lehet) pedig inkább a bank saját eladási árfolyamán.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #251100 üzenetére
Saját eladási árfolyamán váltja. (neki az a nyereség, ha kapsz eur- akkor meg váltja neked vételin.)
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz varsam #251145 üzenetére
Gondolom sejted, hogy nem a legnagyobb pro arcok rakják össze a B2C büdzsé bringákat. Főleg mikor kiszervezik más cégekhez, egyik nap a 80 ezer Ft-os boltbajáróst rakja össze a delikvens, aztán meg ezeket a komoly vasakat. TREK-nél például külön kiemelik, ha német összeszerelésű a bringa. Szóval nullás szétszedés kb. elvárható. Pozitívum egyébként, hogy ezzel például a YT-nél tisztában is vannak, amiről vittem számlát azt ki is fizették.
https://barbieripnk.hu/
-
flash-
veterán
"orszagutin es tekeresek utan 1-2 napig is, iden a bal terdem mögött es felette faj (bal labas vagyok, 2013-ban lett ganglion a bal terdem felett, az azota az evek soran kisebb lett, de most is megvan, sosem fajt)
mi lehet ez ? mitöl lehet ez ? hol van ilyenekhez jo tanacs, leiras ?"
lehet hogy nem volt semmi állítva de az ember változik, én is bizonyos napok után merevebb vagyok(pl edzőtermi edzés,vagy sok ülőmunka stb) és már nehezebb bármilyen poziciót felvenni az outin, máskor meg jobban kinyújtózkodom akkor sincs semmi meg aztán az izmok tónusa is változik, kis nyújtás is segit,egyébként amikor nekem fájt a lábam tekeréstől a térdem tulsó oldalán tehát a combhajlító izom oldalán a térdem mögött,akkor engedtem a nyeregmagasságból,egyébként akkor szokott fájni ha felrakom a lábam a térdemre(a férfias móddal,vízszint közeli állapotba) vagy ha lábtartóra teszem vizszintesen a lábam,azóta ezeket is kerülöm és már nem fáj,továbbá fontos a bemelegítés, ha a fiatal world tour bringások kb 1 órát melegítenek minimum verseny előtt, akkor aki már idősebb annak is tutira kell azért egy 10-20 perc(vagy több ,még ha nem is megy úgy.
Az a helyzet a fájdalmakkal hogy elég egy rossz mozdulat vagy egyszeri túlterhelés,aztán meglehet hogy utána nincs ilyen, amig nem telik el az az x idő(hetek-hónapok) hogy teljesen kipihenje a sérült rész a dolgot,akkor ha még nem is terheljük túl hanem kimélve használjuk,az a kis mozgás is újra kihozza az egyszeri korábban történt eset miatti fájdalmat.Van aki itt térdfájdalommal küszködik,lehet hogy már jó a beéllítása, és a technikája,nem terheli túl,csakhogy a kis mozgás is kihozza amig nem épül fel 100% osan a korábban túltherhelt rész.
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Speedy007
őstag
kerékpár esetén világos/élénk színnél melyik lakk előnyösebb vagy átalánosságban melyik tartósabb matt vagy a fényes lakk?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #251133 üzenetére
Azért jött a KOM ma is mert tudtad puha a keverék. 🤭
stickermajom...ezért jó a préselt
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz fulton #251134 üzenetére
nekem szintén, de csak pár kmh fordulásnál jön ki és nekem ez nem is érdekes,döntésnél nyilván nem érdekes, elég rövid is a wheelbase, 54 es méretü speci allez, a wheelbase 982mm mondjuk nem értem hogy a nem 100%osan endurance bringákon mért jobb hogy rövidebbek(pusztán a manőverezhetőség miatt? mert aki nem versenyez annak az pont nem számit), engem megmondom őszintén kicsit zavaró,de egy mérettel nagyobb ugyanilyen specinek is csak 990mm az se hosszabb sokkal...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #251161 üzenetére
Léteznek olyan szolgáltatások bizonyos banki szolgáltatóknál, ami lehetővé teszi a közép árfolyam váltást-de annak havi díja , összeg határa...bla bla.van. pontos feltételeknek utána kéne nézni. Nekem és a többségnek úgy gondolom nincs ilyen aki pl erste..Kh Cib..stb van. Ezért az "alap történet" van amit írtam, az lesz ha úgy tetszik a díja a vásárlásodnak, ami nyereség a banknak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Zoliwrc #251109 üzenetére
Ezt írtam én is. Rengeteg versenyző vagy régi 26-ost használ 27,5-ös kerekekkel vagy 27,5-ös montit. Természetesen én is azt mondom, hogy nulláról érdemes már 27,5 vagy 29-es vázzal indítani, mert hátránya nyilván nincs és a 26 kezd kikopni.
A saját 26-os vázamat azért mertem megvenni, mert egyrészt nekem is ideiglenesen át lett örökítve a régi bicikliről sok minden (amit persze utána lecseréltem, így már minden új ) másrészt belefér a 27,5-ös kerék. 29-es annyira nem érdekes nekem, próbáltam már, de csak aszfalton nincs akkora előnye, mint terepen. Viszont ha új biciklit vennék, akkor nyilván 29-es lenne, mondjuk nem is nagyon találnék mást.
Elméletileg kész a biciklim, de az ördög csak ott motoszkál, hogy a jövőben legyen egy 27,5 kerékszett upgrade, a közeljövőben pedig az XCM teló lesz leváltva. Néztem levegős telókat, merev villát (alut és karbont is) még nem tudom melyik lesz. Az biztos, hogy semmit nem változtat rajta ha 29"-os (vagy 27,5-ös) lesz az új villa (beépítési magasság nem tér el annyira), így abból már nem veszek 26-ost. Így ha netán 27,5-ösök lesznek a kerekek, akkor nem lesz annyira "retrómonti" és csak a tapered nyak és az átütő tengely, ami kimarad, azt meg túlélem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #251147 üzenetére
Örüljetek neki, az sokkal rosszabb, amikor túlhúzzák. Sajnos új bicikliknél is lassan kell 0-ás szervíz. Kerekeknél is elkél, mert gépi fűzés után tuti fellazulnak a küllőcsavarok. Így jártam én is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #251166 üzenetére
Kerék válogatja, Fulcrum (3 db), DT (1pár), Mavic (2 pár)...egyik sem lazult meg soha, évek után sem, vagyis lehet úgy kereket fűzni, hogy az a terhelés után sem igényel utánahúzást.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #251162 üzenetére
Épp mondtam a haveroknak, hogy ott nem értem hogy sikerült a KOM, máskor direkt rágyúrtam és beletapostam csőmaxon, most meg nem is hajtottam meg annyira. A pulzuson látszik, 160bpm az nálam lepkefing, bőven sweet spot alatt van. Kár, hogy az egész nap ráment a miccsezésre, mert jó erőben lettem volna.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #251165 üzenetére
Rengeteg versenyző vagy régi 26-ost használ 27,5-ös kerekekkel vagy 27,5-ös montit.
Mondj 5-öt. A 26-os vázba meg ha berakod a nagyobb kereket, akkor addig fog forogni, amíg nem lesz rajta sár. Aszfaltra persze jó, csak oda meg felesleges montit építeni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #251134 üzenetére
Jelenleg talán épp beleér az országútin, de régebben a Merida Speederem (országúti kormányosra átalakítva, + még sárvédő) esetén erősen beleért (a kis váz miatt még egy matricát is ráraktak a vázra, ahol ráírták, hogy beleérhet). Egyedül kis sebességnél kanyarodáskor kellett figyelni, hogy a kanyar csúcspontján milyen pozícióban legyen a lábam. Normál tempónál semmi probléma nem volt. Ezt a bringát használtam vagy 15 évig.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #251174 üzenetére
Ha megfelelő a váz mérete és geometria is modernebb, akkor elvileg nem ér bele a cipő orra az első kerékbe. Fulton váza két számmal kisebb és rövid régimódi a váz. Nekem a 17" Cruisernél ért bele. Pedig nekem 46-os lábam van. Most nem ér bele. Ez 54 cm-es XL-es 26"-os váz.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Fall-N #251176 üzenetére
egyértelmű, hogy kicsi a váz, ha beleér a láb
kivéve a pálya gépeket, meg pár elszabott geo-s speciál egységet
illetve az is lehetőség, hogy nem a vázméretnek megfelelő hajtókar hossz van a bringán, nem véletlenül léteznek 165-ös meg 180-as karok is...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #251170 üzenetére
Azért tekerünk, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül miccsezhessünk.
f4lcon...nem a talpad közepére kell tenni a stoplit, ennyi.
jjeahh...azért szereted annyira a recés, agggressszív gumikat elől, mi?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #251179 üzenetére
...illetve meg kéne tanulni biciggglizni. de már ezen rugózik a topik tegnap óta, valaki igazán felrakhatna egy kanyarodós videót, ahol demonstrálja a lábfej beleérést. User error lesz az.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #251180 üzenetére
Már volt egy ugyan ilyen kommentje fél éve. Akkor is meg lett fejtve, hogy user error és akkor is kapott videót. Most visszatértünk ugyan oda.
Time is a flat circle. -
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #251179 üzenetére
Lehet, hogy a cipő nagy. [link]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
stickermajom
addikt
Használtok karbon kormányt trail/enduro jellegű bringázásra? Érdekelne a tapasztalat, esetleg konkrét kormány is. 31,8 mm-en van értelme, vagy csak 35-ön?
Van azért egy rémkép a fejemben, ahogy átszúrja a tüdőm egy elszabott körön.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz lsebestyen #251180 üzenetére
1993 Giant outi. Beleér a cipőm orra a kerékbe. És?
Ha haladok a bringával akkor kanyarodáskor nem kell annyira kitéríteni a kormányt, hogy beleérjen. Ha meg lassan megyek, pl gyalogosok között, akkor meg a kanyarhoz képest belül van a lábfejem.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
peetie1
aktív tag
válasz f4lcon #251177 üzenetére
179cm vagyok, 81cm belső lábhossz, M-es canyon endurace, aminek a nyereg a 0-s osztáson van, magyarul a vázméret majdnem hogy nagy. És beleér a cipő, egyből az első próbánál tapasztaltam, ahogy a lakótelepen forgolódtam ide oda, amíg a fékeket járattam be. Néztem is hogy ez mi a szar, az ultimate-n ezt nem tapasztaltam, az is M-es pedig. Nyilván kezelhető a dolog, normál úton sosem kell akkorát kanyarodni, mint mikor meg kell fordulni. De ha ti már kitárgyaltátok hogy user error meg váz hiba az biztosan úgy is van
-
Ixion77
őstag
válasz peetie1 #251185 üzenetére
Nem értek hozzá különösebben, de józan paraszti ésszel eléggé úgy tűnik hogy elsősorban kerékméret, és pedal size és főleg a front-center távolság számít. Utóbbi a head angle, stack, reach méretekből adódik. Ez alapján már a geo kalkulátorban már mindenki láthatja hogy melyik bringán valószínűbb hogy el fogja érni a cipője a kereket és melyiken kevésbé. Mondjuk a kalkulátor kiírja egyből a tire to pedal értéket is, szóval még számolni sem kell.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #251184 üzenetére
Ne nekem írd, én is ugyanezt magyarázom. Bringakezelési probléma, ha valakinek menet közben beleér a lába az első kerékbe. Nekem a sárvédősön ér bele track stand közben, de tkp az is user error, mert egyelőre béna vagyok benne.
Engedjétek el pls azt a dolgot, hogy rossz a vázméret, ha beleér a lábfej a kerékbe! Nem mérvadó!
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
válasz lsebestyen #251187 üzenetére
Inkább tisztítsunk, viaszoljunk láncot
-
Érdekes cikk.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #251183 üzenetére
Én miután eldöntöttem kipróbálom 720 mm fölött milyen az élet, de még mielőtt eldöntöttem volna karbon lesz-e, avagy alu egy szaklapban olvastam, hogy a karbon akár merev is lehet az aluhoz képest (!), vagyis ha nem akarsz nagyon merevet akkor inkább alut nézz ...na ez nekem, fillérbaxónak elég is volt ahhoz, hogy hamar eldöntsem nem kell karbon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz szuszinho #251188 üzenetére
Muszáj lesz, hétfőn ugyan elkerültem a zivatart, de az út full vizes volt.
Múltkor rosszabbul jártam, dry lube-ot használtam, elkapott a zivatar, utána rosszabb hangja volt a bringámnak, mint bármelyik kocsmajárósnak. Konkrétan már nekem fájt minden pedálfordulat. Lehet el is nyúlt a láncom. -
válasz lsebestyen #251192 üzenetére
Én is erről (is) beszéltem igen.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #251190 üzenetére
Nekem a 35-ös Bontrager szétverte a kezemet, előtte a 31,8-as Answer meg tök kényelmes volt. Most a kínai integrált van fent, az is nagyon komfortos. Gondolom ugyanaz van, mint a vázaknál: szövettel lehet játszani, hogy milyen irányban legyen irtó rugalmas és milyen irányból érkező terhelésekre merev.
https://barbieripnk.hu/
-
fulton
addikt
Köszi a hsz eket.
mikor van vége egy kerékpár fejlesztésnek? mikor már azt hisszük kész ennyi de nem és megint valami a fejben...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #251192 üzenetére
Igen de ilyen tudományos táplálkozás akkor nem volt senkinek, most meg van mindenkinek és mivel ők egymás ellen versenyeznek a mezőny pont annyira kiegyenlített mint mindig is volt. Tehát semmi sem szól a tiltott szerhasználat gyakorlatának megszűntetése mellett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
abéla
senior tag
válasz lsebestyen #251192 üzenetére
nodeno, pont az eddigi évtizedes tapasztalat alapján, egyáltalán nem zárja ki az egyik a másikat, sőt, ha nem lenne meg mélyen ez az alapdrive, feltehetően nem is lenne semmiféle fejlődés
...na persze az, hogy ez az állandó, mindenekfeletti teljesítményhajszolás mennyire visszás napjainkban, amikor minden erről és egyre inkább e trendkövetés lassan aktuálissá/kézzelfoghatóvá váló negítívumairól szól, már más kérdés (és messze nem csak ennek a topiknak lehetne tárgya)
Hasaggymeg: jaja, same-gondolat
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Phülöp
addikt
válasz fulton #251196 üzenetére
Bikefit kapcsán cseréltem stucnit tegnap (100 - > 120mm).
Mire azt gondoltam volna, hogy "na most jó", hát nem: a villanyak pont szintben van a stucni tetejével, rohangálhatok távtartóért. De ha már a stucni meg a kormány karbon, miért ne lehetne a távtartó is az?
Röviden a válaszom: sosincs vége a fejlesztgetésnek
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest