- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Ringman #255451 üzenetére
csak 34,9-ről tudsz átalakítani, 31,8-ra, és 28,6-ra ...szűkítővel...
nekem is van a 6600-s szetthez 31,8-s váltó, de nem tudom rá aplikálni a boardman vázra, oda 34,9-s kell...sajnos nem konzolos...
csak 2x10-t találtam, de akkor meg hajtókart kéne gondolom cserélni, mert nem hiszem, hogy jó lenne a 3 tányéros hajtókarhoz, akkor sem, ha leszedem a kistányért...
bár most találtam konzolost ebayen 15 ezer körül....[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Tin
veterán
Tárcsafékes kérdésem lenne.
Rendszeresen, 100-150 km-enként olajozom a láncot, ez mostanában 1-2 hetet jelent. Olajozás előtt mindig tisztítás, közben forgatom a hajtókarral a láncot, van fogkefézés is, majd vízzel leöntés, törölgetés, a végén pedig olajozás, végigváltás, újabb forgatások. Leírva hosszabbnak tűnik, igazából az egész olajozással együtt 20-30 perc, szóval nem vészes, és egyelőre nem gondolkozom viaszban.
Ha kész a tisztítás és olajozás, utolsó lépésként izopropil alkohollal alaposan áttörlöm a hátsó féktárcsát, mert ugye bármikor fröccsenhet rá tisztítás közben olajos szennyeződés. Csakhogy azzal, hogy áttörlöm a tiszta alkoholos ronggyal, az óhatatlanul is leszedi a ráégett fékbetét réteg egy részét (látom a rongyon). Pedig nem izomból dörzsölöm le róla.
Magyarul minden láncolajozás újra kell koptatnom a hátsó féket. Nem annyira durván, mint az elején, de azért párszor rendesen meg kell fékezni a hátsó kereket ahhoz, hogy újra normális legyen fék. Aztán 1-2 hét múlva újabb olajozás, és újabb koptatás.
Mivel az első tárcsát nem pucolgatom, így az nyilván mindig fog, vagyis ilyenkor csak oda kell figyelnem a hátsóra, csak meglep, hogy ennyire könnyen lejön a ráégett réteg. Oké, még 800 km sincs a bicajban, de lesz majd egyszer olyan pont, amikor az alkohol már nem lesz képes leszedni a fékezőréteget? Csak mert ha kocsinál befújom a féktárcsát féktisztítóval, attól még ugyanúgy fog a fék.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255406 üzenetére
Nekem ilyen [link] van, csak nem piros, hanem szürke. A szerszámok beleférnek, nem is zörögnek, de valamiért úgy gondoltam, hogy a telefon is bele fog férni , aztán persze, hogy nem. Ráadásul úgy kitágította a kulacstartót, hogy azóta a kulacs lötyög benne, vennem kellett másikat. Így most van nyári kulacstartóm a kulacsnak, meg téli a szerszámosnak, meg persze az alsócsövön a "rendes" kulacstartó.
Összességében ezt nem tudnám jó szívvel ajánlani, pláne ennyiért, én még valami 10e-ért vettem tavaly.
Akkor már inkább valamelyik alis változat [link] talán jobb vétel lehet. -
vhunor
őstag
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
Nekem mindkettő van aktív használatban. Szerintem a megfelelő váz (szögek, tengelytáv, csillapítás), jó gumik, jó felnik (passzoló fékbetéttel) és egy 110-120-as stucni több magabiztosságot ad, mint önmagában a tárcsafék. Sőt, kb. 32 mm-es gumi alatt a tapadási felület szűkössége könnyen veszélyessé is tehet egy erősebb tárcsás (vész)fékezést, mert a fékhatás erőssége és a tapadási felület nincsenek köszönő viszonyban.
Én a felnifékes vázamon érzem magam a legjobban lejtőzéskor, mert az egész összhatása jobb, mint amennyi pluszt a tárcsafék nyújt.
Továbbá, csak néhány karbon felni nyújt jó fékhatást felnifékes kivitelben (ENVE, Campa/Fulcrum AC3, a modernebb Corimák). Alapvetően egy jó alu kerékszettet érdemes használni.
-
MPowerPH
félisten
Az outinal milyen meretet kell nezzek? MTB -nel rendes merettartomanyok vannak, itt meg szamokat irogatnak. 173cm vagyok, ami pont a kozepe az M tartomanynak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mauimagic
aktív tag
A múlt heti hosszú tekerésemen a 35 fokban kicsit hazavágtam magam, másnap kész voltam teljesen, de még ma meló közben is rosszul voltam, pedig nem volt annyira meleg.
Lehet az volt a baj, hogy csak vizet ittam és nem volt sópótlás?Nagy melegben ti mindig ISO-t isztok edzés közben? Milyet érdemes venni?
Nem bírom rávenni magam a mai tekerésre, inkább kelek 5-kor
-
ZolkoW
őstag
az nem ráégett réteg, csak por. mindig jön le egy kis fekete, főleg a betétből ott maradt trutyi.
talán az alkohol is hagy valami közel nulla réteget, nem tudom, de amúgy az autón sem fog egyből úgy a féktárcsa, amikor új, csak ott több a tartalék.
Az ilyet (hogy féktisztító után is maradhat valami dzsuva, amit az első fékezés lehoz) csak nem érezzük, gondolom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tin
veterán
-
mauimagic
aktív tag
Verseny előtt gyorsan kellett, vettem egy Ashima tárcsát.
Aliexpress alatti szint bőven:
Van jó 2mm-nyi anyag hagyva az agy felé
Megjött a rendes tárcsa is az NSZK-ból, ugye minden narancssárga matricát le kell kaparni a bringáról, ha nem akarom hogy muglinak nézzenek?
Csak mert a villáról nem akar lejönni, nemtom sarokcsiszolóval vagy Stans tejjel kéne e próbálkozni...[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
válasz mauimagic #255462 üzenetére
Helló nekem ez vált be
[sfi]
Jó párat próbáltam de ez ízlik a legjobban. Vagy még verofit vérnarancs .
Egy időben gyógyszertárban ezt kevertettem ki. Akkor pár száz ft volt. De mostmár annyira elvannak szállva az árak ,hogy megveszem az sfi terméket
Acydum Ascorbicum 30 g
Natrium Chloratum 54 g
Kalium Chloratum 45 g
Trinátrium citricum 78 g
Magnézium citricum 30 g
Glucosum anhydricum 1800 g<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #255475 üzenetére
Általában úgy szokott lenni a geó ha pont középen vagy, hogy a nagyobb vázat választod, akkor annak a felső stucni vége lesz jobb.ergo spacerekkel alatta, kosebb váznál fordítva. A nagyobb váz kb 2cm el magasabb kormány pozit ad Mint a kisebb váz. Illetve a kisebb vázat sportosabb poziba tudod tenni anélkül h nagyon fekvös lenne neked. Míg a nagyobb vázat mire oda engednéd a kormányt mint ahol a kisebb vaznal alapból van(kb onnan indul) lehet nagyon fekvös lenne.
[ Szerkesztve ]
-
válasz MPowerPH #255460 üzenetére
53-54. Adott típustól is függ. Nekem a 175 centihez az 53-as Orbea pont jó, de az 54-esekkel is elvagyok (van kettő is, egy a görgőn, egy Mo-n). Mentem már 56-ossal is, az azért nagyon hosszú volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
stickermajom
addikt
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #255476 üzenetére
Endurance geot akarok. Szerintem hosszabb tavon jobb valasztas, na meg nem hiszem, hogy egy muglinal ezen mulik.
Nem lesz egyszeru menet, es valamelyik kriteriumot valszeg el kell engednem. Lehet a tarcsafek lesz az aldozat, mert a karbon felni az must have.mauimagic: En sem vagyok toppon... Penteken vizsga Bp.-n, majd delutan kerti munka, estig a napon. Szombaton detto, de akkor pakoltam. Vasarnap mar pocsekul voltam, ma meg kifejezetten sz@rul vagyok.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
lsebestyen
addikt
válasz vhunor #255459 üzenetére
Kitöröltem pár napja azt a mondatot, hogy meg kell tanulni biciklizni, akkor elég a felnifék is.
Érdekes Pogacar is tudott még tourt nyerni 2020-ban felnifékkel. Másik outim nekem is felnifékes, de azzal nincs értelme hasonlítgatni, mert sokkal gagyibb. De a 105-ös fék egy jóféle swisstop (talán az volt) betéttel szárazon bőven pariban volt a mostani ultegra hidróssal. Májusban Ausztriában jól jött a tárcsafék, mert ott mentem akkor is, ha esett, lefelé simán mertem ereszteni, mert fogott rendesen esőben is. -
válasz MPowerPH #255479 üzenetére
Egy normális karbon felni kb 3x akkora felár, mint a tárcsafék (kb egy használt karbon bicaj ára). Nekem egyiken sincs, magyar utakra szrintem abszolút nem éri meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
válasz MPowerPH #255470 üzenetére
Igen... 52-53 az S-s 54-56 az az M-s...
De ugye azt szokták mondai, ha mérethatáron vagy, akkor inkább a kisebbet vegyed...A kereket később is cserélheted.... elsőre inkább azt engedd el, mint a tárcsaféket...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
nagyúr
válasz lsebestyen #255480 üzenetére
nyilván amikor giro-n meg touron mennek felnivel, akkor nem nagyon lehet azzal vitatkozni azzal, hogy gipsz m. jakab kerékpárosnak ne lenne elég a fékhatás.
más kérdés, hogy nekem sajnos nem a szponzor veszi a felnit[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #255481 üzenetére
Az a baj, monti miatt mar tudom, mit jelent egy karbon felni. Azt nem engednem el, mert a leginkabb erezheto upgrade volt, mikor az 1800g -os alu garniturat valtotta az 1250g -os karbon.
A bokkeno ott van, hogy a legtobb karbon felnis outi, amit latok, az felnifekes.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #255479 üzenetére
Nagyon jó a karbon felni (felnifékes), én nagyon szeretem az országútin, aki anno meglátta és azt mondta felesleges ezekre az utakra, már annak is az van:-)
Brutálisan jól fog a fék a hozzávaló pofával szárazon és rohadt jó hangon visít. Vizesen nincs fék, kb. nulla . De esőben nem megyek, nagyon max elkap valahol, 2018 óta 1x áztam meg outin.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #255479 üzenetére
Hát, ott megint csak ilyen a szitu. Pl egy giant azonos méretű endu gép kopra lerakva kormányilag vagy ott mint egy azonos méretű race vaznál kezdésként. Mind fekvés mind kormány magasság tekintetében mely esetben sztem (csak feltételezem) azonos gyorsaságra képes a rider a 2 vázzal ha a gumi ugyan az és a felni is, és azonos kormány magasságon. Ott ami hozhat még egy jó aero kerék. Azzal sztem lehet nyerni 10-15w. Ami egész jó.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz MPowerPH #255479 üzenetére
Alis karbonkerék nem játszik? Én bevállaltam montira, egyelőre bejött.
Országútinál szerintem nem kap akkora terhelést, hogy baj legyen, a felnit nem fogod kinyírni, legrosszabb esetben a gyári NBK csapágyakat hamar cserélni kell.
Ha nem a leggagyibb eladótól veszel, akkor az alkatrész utánpótlás is működik. -
zsocy
őstag
válasz MPowerPH #255479 üzenetére
A Wilierem endurance geos alap karbon bringa, és M-es méretű kellet. Lemértek a boltban, ez a méret jött ki. Ez outiul 54-es méret. Én is kb 176 cm magas vagyok, de a lábaim rövidebbek mint az átlag lábhossz, karhosszom az "normális". Ha tényleg vennél valamit menj el egy boltba, engedd hogy kényeztessenek, méregessenek
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Ma végre feltették az OB részletes eredményét. Azért érdekelt ennyire, mert indult egy helyi (bükkszentkereszti ) srác is az epronex színeiben, Valent Márk. Abszolút 6. U23-at meg ő nyerte 19 évesen . Pár éve szoktam néha nézegetni strava-n, elég komolyan tolta télen is, értem ezalatt, hogy full sötétben 100km-es edzés hétköznap meg hasonlóak. Remélem hamarosan őt legalàbb egy proteam csapatban láthatjuk
-
válasz MPowerPH #255484 üzenetére
Tudod te, mibe kerül egy jó 1250g-os országúti kerékszett? Ha opciósan karbon felnivel kérd a bringát, az olyan 1500 eur felár. Nejem pedelecje is rendelhető Vision karbon felnivel, kapásból egy ezressel drágábban, és ez csak egy city bike.
Persze kínából van darabja 150 euróért is, biztos fasza, végülis mit lehet ezen elrontani? Csak egy műanyag karika, egy agy, meg pár alu hurkapálca.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
user2
csendes tag
válasz haiduo82 #255423 üzenetére
a shimano útmutató jó kezdet, nagyon hasznos tud lenni, bár kicsit konzervatív. de inkább ilyen legyen, jobb a több tartalék. jellemzően a lánchossz a fontosabb paraméter, a váltókanál hossz nem annyira kritikus. egészen extrém dolgok is simán tudnak működni, pl ez (persze ez gyárilag ilyen):
11T
36T
természetesen ez a setup elöl egy tányérral fut a montimon. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Ne töröld annyit, az a por pont jól van ott ahhoz, hogy tapadjon a betét, inkább vigyázz ne kerüljön oda kenőanyag.
#255447jjeahh...és tárcsa mennyi fogyott el azóta? Csak mert a fizika szerint valaminek kopni kell a megálláshoz. ...vagy nem? (fizikából sem voltam jó🤭)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz chubby2o6 #255457 üzenetére
Nekem ILYEN volt Telefon nem fér bele, beázik, és bizony feszül a kulacstartóban. Eladtam.
Más: "természetesen" beszívtam a permetezős boosterrel, új külsővel annyit ér, mint halottnak a csók. Szóval, mekkora töltősúlyú poroltót vettél? Meg még mi kell azon kívül, ha szelepeset kérek?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #255492 üzenetére
Hasznaltan nezek olyat, ami mar karbon felnikkel jon. De tudom, az enyem 1400EUR volt Jeffsyre, egy spanyol kerekepitotol.
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #255496 üzenetére
Ja, a papucs alapján meg valami Csepel váz lesz.
Zárójelben jegyezném meg, hogy 34T van elöl és simán kitekerte a NHH végét meg Csóvit is. Mondjuk lazsálni nem lehet, itt ha nincs sebességed, akkor nyomhatod a 20-as falusi boltba járós pedálfordulatot.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #255477 üzenetére
meg attól is függ, hogy hová tolod a stoplit
nekem leghátul van, de még lehetne hátrébb. -
Ringman
nagyúr
válasz MPowerPH #255497 üzenetére
amúgy viccesen gravel felnit kell nézni, mert ott van hookless (persze ahhoz olyan külső is kell, meg alacsony nyomás, így gyak 30-32c-s külső lesz a jó), így olcsóbban lehet könnyűt nézni a ruedascustom.com-on
sapim cx ray küllőkkel 1000eur körül: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest