- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz Winne #255533 üzenetére
Nekem is pont ez az Analog van. Annyival tud többet az Aim-nál, hogy nincs első váltó. Terepen nekem nagyon nyűg volt korábban az első váltó, úgyhogy direkt ilyet kerestem. Amúgy semmi extra a gép, alap SRAM szett, alap fék, alap rugós teló (mármint nem annyira alap, mint egy trekkingen, de belépőszint). Egy bánatom van vele, hogy a teló nem kormányról lockolható, az néha hiányzik. A Balaton Bike Derbyt végigtekertem vele gond nélkül.
-
flash-
veterán
Garminosoktól kérdezem hogy akinek van strava előfizetése,azoknak jelzi a garmin computer ha a közeledben strava ismerős teker? vagy másokat is jelez? Vagy csak azokat akiknek garminja van,azokat jelez a Garmin?
bringások szokták irni hogy ezt es azt látták a garminon amikor tekert a kozelukben,azert kerdezem hogy ez pontosan hogy van?🤔
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
vhunor
őstag
válasz parandroid #255492 üzenetére
Ezek a szuperkönnyű karbon kerekek egy dologra jók a magyar utakon. Pénzt kidobni az ablakon. Nekem két hónapja egy Fulcrum Speed 40 DB (cirka 2200 eurós szett) hátsó felnije repedt el keresztben egy random úthibán amit én észre se vettem. A Fulcrum nem cserélte, azt mondta nem gyári / anyaghiba.
Szerk.: ha valaki M-es outit keres, van egy Time Alpe d'Huez-em, felnifékes, de egy modern Time RTM vázhoz képest vicc árban. Barátnak intéztem, de maradt a montis vonalon.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #255537 üzenetére
Ilyen sárba vitt titeket ez a jóember?! ...még jó, hogy nem értem rá (értsd nem engedett as jobbik felem )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz vhunor #255553 üzenetére
Uff, ez fájdalmas.
Amúgy a sérülés is olyan kalkulált dolog, ami bármikor megtörténhet, sajnos. Olvastunk már itt is olyat, hogy a begyűrt ág tépte szét a karbon láncvillát. De eleve mindennek megvan a helye, úgy az univerzum rendjén belül. Ha valakinek a bringa éra közelebb van a 10k-hoz, mint az 5-höz (euróban), azzal sincs semmi baj, akkor sem, ha csak hobbiból csinálja. Ha telik rá, miért ne? Én tudom, mire vagyok képes, meg mit ér nekem ez a dolog, vehettem volna én is 2x, akár 3x annyiért is karbon országútit, mint amennyiért vettem, de kb semmit nem tett volna hozzá sem a feelinghez, sem az eredményeimhez. Ugyangy lennék most egy karbon kerékszettel is. 2300 euróért vettem a bringát, telne egy ilyen kerékszettre, ha nagyon akarnám, de mit érnék el vele? Marginálisan jobb érzés, marginálisan gyorsít, marginálisan könnyebb vele mászni. Ér ez 2000 eurót? Nekem nem, de mind mások vagyunk. Ugyanígy vagyok egyébként a karbon országútival is az alu biciklik mellett. Meg tudom mondani a különbséget, persze, naná, hogy jobb vele menni, de hogy ez mit jelent vajon az eredményekben? Őszintén? Nem hiszem, hogy sokat. Akkoriban az volt a kérdés, hogy ha már veszek egy rendes biciklit a belépő alu után (Bulls, alu, Tiagra, karbon villa, endurance geo), akkor miért ne karbon? 2300 volt az alapár, egy 1000-es lett volna plusz a jobb kerékszett, 500 az ultegra szett a 105 helyett, és további 500 a di2. Ja, meg 500 volt a tárcsa felára a felnifékes változathoz képest, azt bevállaltam. A kimaradt extrák közül a di2-n vaciláltam a legtöbbet, de sajnos az akkor csak ultegrával volt még. Ha most venném, lehet, hogy azt rászánnám még, nem tudom… Elvileg könyebb is, jobb is, meg ott az elektromos váltás feelingje, az talán megéri. A kerékszettem, ha jól rémlik, valami 1700 gramm, ezen lehetne nem egészen 500-at faragni kb egy bicikli áráért. Hááát…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
vhunor
őstag
-
-
jjeahh
nagyúr
Ha már karbon, Bram Porte munkáit érdemes lehet követni, egy belga csávó, aki szabadidejében karbon alkatrészeket gyárt afféle hobby elfoglaltságként. Ahhoz képest, hogy majdnem minden cucc abszolút top, világ legkönnyebbje, high end, nagyon jó áron vannak, na persze nem a kínaiakhoz képest, hanem egy hasonló kategóriájú random német webshopban megvásárolható cucchoz képest. A minőség nem lehet rossz, ha nagy márkákkal is összedolgozik a srác és xc world cup versenyektől a cape epic-ig mindenütt ott vannak a kerekei. Nem az én árszintem, de talán egy kormányom egyszer lesz tőle . Berg shop, instagram.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz ZolkoW #255546 üzenetére
Egyrészt csak 5 literes, másrészt nem tudtam elég nyomást belegyakorolni, hogy az új külsőt rápattintsa. Használtnál működött, újhoz kevés.
jjeahh: hát, most már az lesz, csak nem szeretnék megint belefutni abba, hogy megcsinálok valamit feleslegesen, mert nem működik. Meg akkor már autószelepet teszek bele, hogy adott esetben kúton is fel tudjam fújni és hazavinni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #255549 üzenetére
mindjárt jön, és megmondja, hogy kábé vadiúj a sor
De amúgy én meg nem állapítanám így waxos/olajos képről SEM, meg másról sem, hogy mi a helyzet a sorral, sőt, meséltem már, de csináltam egy koppintást egy ilyen kopásmérőről, és rohadtul nem működött, pedig egy már ugrós és egy új sort hasonlítgattam vele össze.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #255536 üzenetére
Ja, minden 100+ kilós böhöm-állat mamilnak jó a "neten" megállni vele, csak nektek negyvenkilósoknak (neked meg Zolinak ) nem, me' nektek puccos Swisstop, meg fémes kell. (amúgy tényleg szinte csak jót írnak erről...mondjuk nekem a G03S-is jó volt korábban. 🤭 )
#255560
ZolkoW...ez olyan mint a röntgen orvosoknál, sok éves tapasztalat kell. ...te meg mosás után, mikor talán már látszana is miJen kopott sorokkal jársz, már taktikusan a másik oldalról fotóztad.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #255558 üzenetére
A Berg eddig is top quality volt. Ruedas Custom is hasznalja a Berg felniket, de csak XC/maraton felhasznalasig ajanlott. Es toluk 50EUR -al olcsobban megkapod, DT180 -as agyakkal es Alpina Hyperlite kullokkel, ugyan abban az 1075g -ban.
Ha olcsoskodni akarsz, es eleg a 240 -es agy, akkor meg 1111g -os szett kerul 1689EUR -ba.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #255561 üzenetére
Jut eszembe igazad volt a Jagwire betéttel kapcsolatban, hátul nekem nemgyerebe. Elég hamar elfogy a fékereje, vadászok majd inkább gyári Sram-ot. Néztem is bikeinnen, hogy hozzácsapom a meglévő rendelésemhez, de egyszerűen nem találtam olyan szarul vannak elnevezve.
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #255559 üzenetére
a poroltós palackom nem tudom, hány lityi, saccra 2 körül, és a kis térfogat miatt nekem 6-7 barra kell nyomnom (annyit tud értelmesen az állópumpám). A műanyag tartály a nagyobb felületen nem is biztos, hogy kibír ekkora nyomást, pedig értelemszerűen azért bőven fölé kell mennie a kívánt 1-2* barnak.
*: van, aki a 2-höz közelebb fújja, de van, aki az 1-hez, jó?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Lacerta
aktív tag
Hehe, most látom, hogy a vasárnapi tekerésem egyik szegmensével feljutottam a dicsőségtáblára. Ráadásul úgy, hogy épp telefonáltam, ezért toltam a bicajt.
Mondjuk azt a KOM-ot ott nem fogom soha nabbelni. -
ZolkoW
őstag
volt ez a túra, és sokban egyezett az útvonal egy korábbi versenyével, amin pár éve voltam.
Most kiderül, hogy nem tudok fékezni, de alapvetően tekerni és levegőt venni se jól, de a versenyen még 180/160-as SLX tárcsáim voltak, és csúnya hangjuk lett egy idő után a lefeléken (nem mondanám, hogy megsült az első, de elért egy hőfokot, amikor más hangja van... és NAGY ), most meg nem. Ja, mert nemrég 203/180 lett a szetap, de az első még nem kopott be rendesen, ezt is talán írtam, ezek a mocsok olcsósító undok gyártók kispórolták a síkbaköszörülést a végéről. Szóval még nem is teljes felületen fog, mindenesetre most nem jelentkezett a csúnya hang, csak az derült ki, hogy valszeg nincs középen a féknyereg, mert meleg fékfolyadékkal onnantól folyamatosan súrolt... és a fémes betét is olyan, mint egy féklámpa, amit mögötted is látsz. mármint mindenki hallotta, ha fékezek, de ez a normál hangja volt. Konklúzió: francba, a 203-as böszmeség egy ilyen molettbiciklire, ami lehetne XC is, ha nem ezek a kerekek lennének benne, a 76 kilómhoz, de mégis kell ez, így fasza. Nem vagyok rá büszke.Ja, és milyen sár? a hajtásom nem is saras, addig nincs sár.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255559 üzenetére
Annyiszor futsz neki a spórolásnak, hogy ha elsőre veszel egy boostert semmivel se került volna többe mint most a többszöri tartály és szerelő alkatrészek beszerzése, utánajárás és persze az időd. 17-18k huf egy booster, fújhatod 11 bar-ig (minden műhelypumpával, amivel egy outi kerekét is fel tudod fújni), van rajta szelep, tömlő nem ereszt és egy életre elfelejtheted a témát. Egy gumi többe kerül ettől, amiből a bringára 2 kell és 1-1,5 évente cseréled.
Viszont ha nincs egy rendes nagyobb nyomásokat is kezelő műhelypumpád, akkor tök mindegy booster, vagy porraloltó, nem fogod tudni felfújni. -
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255542 üzenetére
Nem mondtam, hogy kell! kompresszor, de ha meg tudod oldani, akkor nyilván könnyebb azzal. Nekem jó, mert melóhelyre behozom a palackot, telefújom, otthon meg nyugodtan tudok bszakodni a gumival. De ahogy írják, valszeg pumpával is fel lehet tölteni, csak én még üres állapotában nem próbáltam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #255563 üzenetére
Én mondtam volna? Nekem eddig Shimano (sokféle), A2Z, Force, Hayes, Tektro és a Decathlonos nemtommianeve betétekkel volt dolgom. Nálam a korábbi G03S-sem fényesedett fel, otthon Erdélyben sem, de a mostanit, G05S RX-et még jobbnak találom, tovább is tart. Tény, hogy nagyon érzékeny a szennyeződésre, mikor minden elővigyázatosságom ellenére a fékolajcsere során valami minimális akármi rákerülhetett a tárcsákra egy hét kellett, hogy visszatérjen a korábbi fékerő (most is azok a betétek vannak ) annyira nehezen dolgozta le a tárcsáról (magából? ) a betét, már majdnem kidobtam őket. A Shiminél azt szeretem, hogy (fontossági sorrendben) 1. erős a fékerő 2. csendes 3. olcsó 4. kapható 5.szinte nincs bekopási idő (~5 keményebb fékezés) 6. nem eszi nagyon a tárcsát. A Decathlonos, félfémes létére, hasonló, igaz csak egy szettet használtam el, de van a fiókban majd még tesztelem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Lacerta #255566 üzenetére
Aki a KOM -ot futotta, az megerne a lifetime ban -t.
Ringman: Na oks, akkor stimm, nem lattam. Gondolom biztonsaggal hasznalhato. Azert outin nagyon messze van az a terheles, ami MTB -n eri a kereket, es a 270g -os felni ott is elerheto.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz sebgutkopf #255570 üzenetére
Hát igen, általában mindig ez jön ki a végére, de a ZASSZONY "Már megint mennyit költesz kerékpárra, bla-bla-bla..."
Ilyen SKS pumpám van, elvileg 8 bárig jó. Csak a feje szar, ha nincs nyomás a külsőben, nem mindig kapcsol át Prestára.ZolkoW: a töltőtömeg van ráírva, kilóban, hogy mennyi port tartalmaz. Egy 2 kg töltőtömegű palack 5-6 literes lehet. A 6 kilós, amit chubby2o6 használ, lehet 15 literes is, persze, hogy örökkévalóság felpumpálni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #255561 üzenetére
Azért az organikus Ashima betéttel is egyre gyakrabban érzem, hogy lejtőn hamar elmelegszik és nem harap már rendesen, ez sajnos minden gyantás betét hátránya. A félfémes érzésre jobb ebben, de az sem százas. Egyszer szervezünk itt is topiktalit és meglátjuk, hogy 10-ből hány usernek ég meg a betétje-tárcsája az itteni terepen . Még csak messze sem kell menni, 2-3km körzetben több olyan lejtőt tudok, ahol az 55 kilómmal túlhevül és elég a betétem, a 75 kilós haveromnak meg kb az összes tárcsája elégett eddig, SLX, XT, szendvics, mindegy . És most jöhetnek a déhások, akik szerint xc-re 220-as tárcsát kell rakni, akkor nem lesz ilyen problémám... max a váz vagy a teló felcsavarodik a nyakam köré .
Amúgy szerintem azért annyira más mindenki véleménye erről a témáról, mert:1. terepfüggő
2. attól is függ hogyan fékezel, milyen stílusban tekersz
3. mint minden másra, erre is van aki érzékeny, van aki nem. Sokáig én sem voltam, újabban egyre érzékenyebb vagyok ráVan haverom, aki 100 kiló, ugyanott terepezett ahol én és elégedett volt a belépő shimano fékekkel, shimano gyantás betéttel. Amikor betétet cseréltem neki, fényesre voltak égve, de őt nem zavarta . Mondjuk akkoriban engem sem igazán.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz sebgutkopf #255570 üzenetére
Ááá, nem érted . Ez nem feltétlenül spórolás. Venni minden @§&?# tud, de megcsinálni magadnak. . . az az igazi.
Tudod, mikor a bringán épp nincs mit szerelni, az pont jó arra, hogy boostert csinálj -
addikt
válasz chubby2o6 #255576 üzenetére
Ez is igaz Vagy keresni a gyereknek használtan egy bringát, mert miért ne lenne neki is Cube-ja, és azt helyrehozni Mondjuk az legalább tényleg spórolás volt, 40eFt vs 160eFt. De szinte már tud is bringázni 5 évesen, már csak elindulnia kéne tudni.
Rendeltem aliról autós meg Presta szelepeket, szelepmagokat, mindent, ami kell a boosterhez meg a bringához. Ráér most már... legalábbis remélem, hogy az új külsőnek nem cseszem szét megint az oldalfalát.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #255574 üzenetére
na, a linkemről megtudtam, hogy 1 kilós van
Ez nekem érzésre a "végülis jó,de a 2 kilós lehetne ideális".
El lehet vele lenni, legalább nem nagy. Ha 8 bart írnak a pumpára, az nem tudom, olyan-e, mint nálam, az enyémre mintha 10 bar lenne írva, de az úgy jön ki, ha ugrálok rajta kábé, azaz normál üzemben a 6-7 bart tudja. Ja, BBB, és az automata váltós feje ennek is kipurcant, de vettem rá olyan fejet (Deca, de nem találom náluk már), aminél kézzel választhatom ki, melyik felét akarom használni, na az hibátlan. volt vagy 1000-1500 Ft.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #255554 üzenetére
Kérdezd meg Csokicsibeszt mennyire élvezte a sarazást.
-
őstag
válasz 6030D #255401 üzenetére
Hebie Chainlooper
#255427 Hasaggymeg
igen, ezt a képet a Shimano standján lőttem, a mellette álló fószer meg volt győződve, hogy a jövőt látom (értsd: teljesen automatikus láncváltás egy nem ebike-on) erre mondtam neki, hogy látta-e a Pinion 12-es középmotorral integrált váltóját#255430 jjeahh
nagyon sok 12 egy tucat gép volt, azokat nem fotóztam. biztos megvannak a szépségeik, de ahhoz kétszer-háromszor ennyi időt kellene eltölteni a kiállításon, és minden standon szóba elegyedni valakivel, hogy kiderüljön mit érdemes fotózni. én viszont csak rohantam és lőttem a mobillal azt, amin elsőre is látszott, hogy ökörség (vagy pár esetben azt, hogy szép, mint a Ducati ebike-ja, vagy a 853-as Reynolds csöves országúti)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #255539 üzenetére
Megnéztem pár táblázatot, és valóban, országútiknál 15-30mm lépcsők vannak, ezek szerint csak montinál szokás, hogy még a 9 centis fejcső is magasnak számít, és menjünk lefelé, amennyire lehet
Ennek ellenére nem érzem át, amit írsz, de lehet, hogy azért, mert nem 175 centi vagyok.
54-es vázméretű gravelem van, az 56-os még talán működne ugyanebből, de nyilván magamhoz igazítanám, amit te is mondasz. Annak örülnék, ha nem kéne ennyi hézagoló a kormányszár alá, ez most a maximálisan ajánlott 4 centinél lehet, hogy több is, nem tudom már. De ha magasabb lenne a váz eleje, akkor vagy nem raknék annyi alátétet, vagy de, és lefelé fordítanám a stucnit, és akkor mernék képet berakni róla, hiszen nem lenne ciki. De 80-as stucnival használnám? Ha igen, akkor biztos dolgozna bennem a kisördög, hogy túl nagy vázat vettem. Nem tudom már, mire akartam kilyukadni, de az is lehet, hogy a hasalósabb tartományban a hosszabb a sportos, a vitorlázós tartományban a.. ott is a hosszabbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Rodzser Mór
senior tag
Helló!
Autóra való kerékpárszállító kérdésem van
Akinek tetőre/tetősínre szerelhető szállítója van, mennyire problémás feltenni a biciklit a helyére?
Próbáltam lemodellezni (autó nélkül), azaz felemelni a bringát az elképzelt magasságra. Azt jelenti, hogy kb 160 cm magasra kéne feltenni a bringát (kerék alja).
Hát baromira nem egyszerű a mutatvány egy 15-20 kg-os trekking bringával. Nem tudom, hogy a valóságban sikerülne-e egyáltalán feltennem. Úgy hogy nem kéne sem az autót összecseszni, sem pedig a fejemre bortítani, ujjaimat kitörni, elvágni. Pedig nem vagyok alacsony, és talán annyira gyenge sem. Néztem pár youtube videót, 20-ból 19-ben a 7 kilós országúti karbon bringát baszkodják föl. Úgy könnyű, szó szerint.Szóval kinek milyen tapasztalata vagy tanácsa van-e téren?
Vagy felejtős ez a tetős szállító? (ez is egy megoldás).[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Rodzser Mór #255583 üzenetére
igazából elég a kereket rátámasztani a sínre, utána már nem kell emelni, csak függőlegesbe kell dönteni. raktam már fel 16 kilós biciklit (amikor vettem a szállítót, először az ősmontival akartam kipróbálni ), nem volt vészes. ha tudsz padka mellé parkolni, akkor még könnyebb.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #255582 üzenetére
De 80-as stucnival használnám? Ha igen, akkor biztos dolgozna bennem a kisördög, hogy túl nagy vázat vettem.
ez megint vázgeótól és a kormány reachétől is függ (mondjuk nálam nagyobb a váz a kelleténél, M, azaz 56-os, hiba volt, persze a cube kalkulátora is ezt dobta ki) és emiatt 70-es stucnival nyomom + 76 mm-es reachcsel rendelkező kormánnyal, persze ezt lecserélhetném egy 80 mm-es stucnira + 65 mm-es kormányra
ha újrabandázsolnám, akkor 10 mm-et a fvk-elhelyezéssel is lehet játszani.gyárilag 90-es stucni volt egy kb 65 mm-es reachű kormánnyal.
-
RexpecT
addikt
válasz Rodzser Mór #255583 üzenetére
Az én 168 centimmel egy ~12 kilós montit nem különösebben nehéz felrakni egy Ford Fiesta MK5-re. Thule ProRide-om van.
Rosszabb esetben venni kell egy ilyet: [link][ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Rodzser Mór #255583 üzenetére
tetőtartó-hívő vagyok, de ott se mindegy, melyik fajta van. Ha esetleg alacsony vagy, jól jöhet az, ami a kicsit drágább Thule tud, hogy nem felül kell rázárni a kart, hanem a tetősín magasságában elég tekergetni, és oldalról döntöd bele a bringát. Amúgy ha fel tudod emelni, mondjuk én villánál és nyeregvázcsőnél szoktam megfogni, akkor nagy baj nem lehet. Még azzal számolj, hogy ha többet szállítasz, össze kell esetleg forgatni, 3 viszonylag kényelmesen, 4 nehezebben fér el egy átlag autón.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz ZavaBalazs #255584 üzenetére
Ja, a videókban is valahogy így emelték fel, megdöntötték a fejük előtt/fölött. Így legalább nem csak az ujjam baszom össze, hanem fejbe is baszom magam a bringával. Felveszem hozzá a sisakot
Gondoltam viszek sámlit magammal Most Aldiban van 2500 Ft-ért összecsukható. De nem valami nagy felületű, összezárt lábakkal lehet rajta állni. Az meg úgy nem annyira stabil. És valószínűleg sok esetben billegne is a sámli az útegyenetlenység miatt. Ha megbillen, 25 cm magasról is lehet nagyot taknyolni kézbentarott bringával.
-
Csokicsibesz
tag
válasz stickermajom #255580 üzenetére
Azt hozzátenném, hogy előtte kb. 2 héttel 6030D mondta, hogy nem éri meg menni CRK-ra, mert a sarazás tönkrevágja a bringát és így drága lesz a verseny.
Ezek után volt ami volt.Mind1 vonatra fel tudtam vinni a bringát szóval nem volt para.
Más: nagy szerelőktől kérdezném.
Ha tekerés közben úgy érzem, hogy ugrik valahol a hajtás az mi lehet? Az agy körül van a probléma. Csak 1 specifikus helyen csinálja. Kalapács nincs rendesen bent? Vagy az egyik köröm van elkopva és ott megugrik a kalapács?Most már legalább nem lötyög az agy! Szóval 1 probléma megszüntetve, csak ezzel az ugrálással kéne valamit kezdeni.
-
MPowerPH
félisten
válasz Csokicsibesz #255589 üzenetére
Azert sok penze van azoknak az embereknek, aki bevallalja, hogy tonkrevagja a bicajat egy versenyert, amin a reszvetelert meg fizet is. A versenyzoknek fizeti a szponzor, es tojnak ra, mit kell cserelni utana. De azert mi nagyon messze vagyunk azoktol.
Futas ilyen tekintetben nem gaz, ott is kell fizetni vastagon, ha versenyezni szeretnel, de cserebe maximum a cipod kopik.
Ismerosom is volt 1 eve, akkor neki kompletten 100k nem takarta be a 'helyreallitast'. Aztan iden mar nem ment. A szervezok meg csodalkoznak, hogy csokken az erdeklodes.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz ZolkoW #255587 üzenetére
Olcsó megoldás kell, ez az alulról tekerős meg már annyiba kerül, mint egy vonohorogra szerelhető.
Azt sem igazán értem, hogy ahol 2 egyforma hosszúságú kar fogja a vázat, hogyan lehet a helyére rakni 1 embernek. Ha már előre pozícióba rakom a kart (és úgy is marad, hehh), akkor a közelebbi kar miatt - mivel útban van - nem tudom a vázat megközölni.
Ha szétcsavarozom a 2 összetartozó kart (vagyis egymástól elkülönülve beforgatható), akkor meg minimum 3 kéz kéne, ahogy elképzelem a műveletet. -
Csokicsibesz
tag
válasz MPowerPH #255590 üzenetére
Itt most arra vonatkozott a poszt, hogy ketten beszéltük CRK előtt, hogy nem éri meg sarazni mert sokba kerül. Aztán elmegyünk tekerni és bevisz minket a sárba én meg egy kútnál mosom a bringát, hogy felvihessem a Mávra
Se több, se kevesebb.Azt hozátenném, hogy Magyarországon mondjuk van 3 versenyző akinek fizet valamit a csapat vagy a szponzor. Mindenki más magának intézi mind a nevezést, mind a szervizelést, mind minden mást.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Zoliwrc #255485 üzenetére
Meglatjuk, de en is igy vagyok ezzel. Esoben nem szandekozom menni, ha azt leszamitva fekezheto felnifekkel is, akkor orom es boldogsag.
Csokicsibesz: Tudom, nem is Rad gondoltam. Olvastam forumon, hogy panaszkodtak az indulok a sar es a karok miatt. Pedig ugye tudtak, mi varja oket.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Rodzser Mór #255591 üzenetére
Felemeled a bringát két kézzel, ahogy ZolkoW írta, és a kerekeket berakod a sínbe. Utána felemeled függőbe a vázat, és az egyik kezeddel tartva a bringa függőleges helyzetben marad. Utána a tartót csak felemeled az alsócsőhöz, és mivel előtte kitekerted a zárógombot a menet végéig, ezért simán csak az alsócső köré/mellé húzod a tartót. Összeszorítod a kezeddel, onnantól az fogja a bringát, a másik kezeddel meg betekered a szorítót. Végén beigazítod a műanyag csúszkákat a kerekek alá, és ott is rögzíted. Leírni bonyolultabb, mint megcsinálni.
Pro tipp: ha félted a kocsit, vagy a ruhád, akkor ha kinyitod a hátsó ajtót, közelebb tudsz állni, és nem érsz hozzá (belóg a hasad az utastérbe ). Ha alacsony vagy, vagy magas a kocsi, és jó az egyensúly érzéked, akkor ott fel is tudsz állni a küszöbre. Vagy viszel kis sámlit, 2 fokú fellépőt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Gery176
csendes tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Januárban vettem egy cross trekking kerékpárt (ghost square cross) amit eredetileg hétvégenti bicajozásra használok a családdal. Végül melóba is elkezdtem vele járni (16.5km). 23-24kmh-t tudok vele tekerni, jó lenne ha gyorsabban is tudnék haladni az út adott egyenletes. Nézgettem gravel bicajokat (185cm 110kg) nekem az oúti nemgondolom hogy jó választás lenne. Tapasztalatból tudna írni valaki hogy sebességben mekkora különbség érhető el másik kerékpár használatával? Vagy inkább az edzetségemtől függ? Köszi a választ.
-
stickermajom
addikt
válasz Rodzser Mór #255591 üzenetére
-
ZolkoW
őstag
válasz Rodzser Mór #255591 üzenetére
még annyi, hogy előre-hátra is mozdul a bringa a sínekben, amíg le nem rögzíted a kerekeit, szóval fölégurítod a kétkarosnak, és úgy emeled a rögzítőt az alsócsőhöz. nem vész. Talán az alzán szoktam látni amúgy Thule koppintás tartókat, fele áron. De nekem is használt van, pár éve 19ért vettem a ProRide-ot, amikor ~25 volt az egyszerűbb is újan. Amúgy ha keveset használod, talán tényleg nem éri meg sokat költeni, bár tény, hogy kényelmesebb a jobb. Meg eladni is el lehet, gondolom... Ja, és igen, küszöbre is állhatsz, ha csak úgy megy, most egy 20 kilós (mennnnyiiii?!?! ) bringával nehezebb művelet, de nekem kézenfekvőbb, mint a sámli.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #255592 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy ez nem volt sár, főleg nem olyan, ami tönkre vágja a technikát, én se vagyok hülye, hogy ilyennel szopassam magam egy hétvégi túrán. Csak a betegség miatt neked kicsit máshogy jött át.
És ez a túra vége volt, ami előtt direkt megkérdeztem, hogy érdekel-e valakit még egy kilátó, meg egy jó út, ahol lehet sár. A többség az igenre szavazott. Szóval őket okold.A versenyen sarazás teljesen más. Túrán ha van egy tócsa, akkor kikerülöm, ha teljes szélességben van sár, akkor felveszem a bringát és elmegyek a fák között, illetve ha full besz*pjuk a híg agyagos sarat, akkor megkeressük a legrövidebb utat kifelé és go haza. Versenyen nem, ott mész bármi van. Persze csak akkor, ha megéri, mert mondjuk az előtte lévő hónapokban azért tekertél, azért vitatkoztál a családdal, azért toltál bele pénzt, mert végig akarsz menni a versenyen. És akkor nem számít, mibe kerül, mert ezt akarod csinálni, ezt szereted csinálni. Ha nem éri meg, mert nem készültél, van éppen fontosabb, és annyira nem is érdekel, akkor el kell engedni, mert csak a nagyszervíz díját fogod látni.
Ha szeretnék költeni 1,3M-t erre a sportra, én előbb vennék belőle 800-ért egy fullos használt HT-t és versenyezném el a maradék 500-at, mint egy nagyon jó fullyt, amivel aztán tekergek az erdőben, meg átemelem a sáron. De ezt mondtam is neked, nem vagyunk egyformák, és ez így jó. Majd megyünk outizni, ott nincs sár.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Rodzser Mór
senior tag
válasz 6030D #255594 üzenetére
Köszi (többieknek is)!
Így már jobban képben vagyok.
Azt hiszem mindenképp kerítek egy próba erejéig egy tetősínes szállítót és lepróbálom. És csak utána venni.A vonóhorgos kényelmesebb volna, nem fütyül autózás közben, látom a visszapillanóban a bringát, alacsonyabbra belógó fák lombja sem zavaró tényező, csak drágább. Meg aztán valószínűleg leszerelve a csomagtérben tárolnám. Az meg ott foglal sok helyet. Meg a rendszám átszerelése is egy macera. Szürke rendszámot nem vennék. Szóval ennek is van hátránya.
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #255592 üzenetére
Amúgy lehet, hogy tényleg te lettél sárosabb, csak nem tudom, hogyan
A költséghatékonysághoz esetleg tipp, csak én épp fordítva adtam elő: felraktam a drágább és alighasznált sort egy új lánccal... de tényleg a láncom nem is lett saras, előtte pont azért mentem otthon már vagy egy éve az ugrós elnyúlt lánccal, és sorral, hogy ne az ünneplőst koptattam, falura meg jó lesz alapon. azt tényleg nem is féltem, erdőben sokkal ritkábban tekerek kiállva, mint városban, szóval annyit veszek észre, hogy kicsit nagyobb hangja van. Ja, és az ominózus Balaton-maratonon (2015?) kár volt a nagynyomásúval autómosúban mosni a bringát, az nekem is egy olyan 16 ezres kiadást okozott, ami anélkül nem biztos, hogy lett volna. Bár 6030D azóta is azzal a kerékszettel nyomul, és hátul nem lett cserélve a csapágya, csak elöl (meg volt még 2 váltógörgőbe és középcsapiba is csere)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen