- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dom1n0
senior tag
-
MC Pite
veterán
válasz dom1n0 #272601 üzenetére
Remek lehetőség volt a mozgásvilág tesztnap, imádtam, reggeltől estig kint voltam. Nem csak magamnak, ismerősök is mindig traktáltak bringásnkérdéssel, így mindenféle kategóriát kipróbálhattam (ami kicsit is érdekelt).
Így derült ki, hogy nekem a legjobb bringa a egy gyors/'kis' rugóutas/könnyebb fully. Előtte agresszívebben mentem, inkább akkori AM felé kacsingattam.
De 96, Spark és társaik hasonló lefelé mellett sokkal kezesebbek felfelé és kb mindenütt.Teljesen valószínűtlen, hogy a 96 team M/27,5 (2,4mFt akkor) idegen bringaként annyira jól kiszámítható, jól érezhető volt mint a rám gondosan belőtt sajátom. Minden más tesztbringa állítgatások után is érezhetően idegen volt. TrillHill sajna sosem ért ide a tesztnapra.
A másik tanúlság, hogy 30+ bringa kipróbálása után nekem 175cm/77kg a 27,5 kerékméret ami bejön, egy kivételével (női 29es merev) mind olyan magas volt, mintha utas lennék rajta.A Sparkom ráadásul állítható hogy Marathon (manapság van még ilyen kategória? Minek hívják ezeket?!) vagy Trail geója legyen (akárcsak a régebbi scottomon). Persze utóbbin szeretem jobban
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimpláncsak
tag
Köszi mindenkinek! Kicseréltettem egy HG-ra
-
tisn
addikt
válasz parandroid #272596 üzenetére
azota voltam kocogni (~45p) mar 16%. megy toltore.
jobbulast
-
szuszinho
őstag
válasz balintbaba #272560 üzenetére
Nekem is
[kép] -
Tin
veterán
Canyonnál nézzetek körül, még több bringát akcióznak. Nyilván abból ami nem fogy, és drága, de hátha valakinek kell. Bár aki most vesz befektetési célból bringát, az ne lottózzon. Döbbenet, amit ezen a héten láttam bringa fronton. Jövőre nagyon át kell gondolniuk a cégeknek az árakat.
-
Kro
tag
Nemrég ruháztam be én is egy lámpa szettre.
Csak jót tudok mondani eddig mindkét lámpáról.
Bár az első csak pár napja jött meg, de már leteszteltem.
Fénye brutális, masszív minőségi darabnak néz ki. Tesztek jókat írnak mindkét lámpáról.
Az árba pont belefér. Alzában készleten mindkettő.
Első: [link] .
Hátsó: [link] . -
gordonfreemN
addikt
válasz Hasaggymeg #272574 üzenetére
Köszi Mester!
Mostanában megint kezdem majd a posztolgatásokat, épp a 3x10-ről 1x11-re építek át. Sl-m7000 váltókar, rd-m8000sgs hátso váltó, az említett 116 szemes lánc (ezek elméletileg és kinézetre is újak, 35 pénzbe fájt) cs-m5100 11-51T deore sor és alis 36T tányér. Kiváncsi leszek.
Vettem tegnal muzikertől rt70-180 es -160-as tárcsákat, 21-ből itt van. Még majd valami jó féket kell lőni hozzá, leginkább a 7000-es slx-re palyázom.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
MC Pite
veterán
Tyű, fék. A
nyüvesBR-M615 freezás tárcsával és a harmadik féle (Jagwire birdás félfémes) betéttel kezd nagyjából használható lenni. Blekfrájdéj keretében felnéztem alira, milyen betétet kéne venni tarcsinak, van tippetek?
Kerámiással nincs tapasztalatom, de elsőre hang és tárcsakopás tekintetében nem hangzik olyan jónak (félfémes meg nem nagyon van, max akkor fémes lesz).
Ez? [link]A kézenfekvő gyári betét annyira nem vonz, a J02 ***, így a 03 meg 05 is kiesett, a fémes nem tudom mennyire jó.
A Jagwire jól adagolható (amíg melegedve nem vándorol a nyomáspont), jól harap, alig melegszik(cincog rendesebb lejtőzés után amíg visszahül) vele a tárcsa.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
addikt
válasz Ringman #272604 üzenetére
Ja, a Bringalandból béreltem. Szóval akkor ez sem lesz már, f@sz@ Ebből egyébként egy XXS méret is tökéletes lenne nekem
Tin: biztos át fogják gondolni, ha így is viszik, mint a cukrot. Még drágább lesz.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz MC Pite #272617 üzenetére
A topikban az a kevés tapasztalat az alis betétekről, ami van, az rossz. Viszont bikeinn-ről vagy bárhonnan az Ashima betéteket ajánlom, az enyém hihetetlen tartós, szerintem van benne már vagy 5-6000km nagyrészt terepen és még nincs elkopva, a féktárcsa sem kopott el miatta, szal ez valami varázs cucc . Ha jól emlékszek a Shimano gyantás betétjeit évente 3x kellett cserélnem, ez meg lazán kibír többet is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cobranco
csendes tag
Egy rögtönzött filmes előzetest ajánlanék, spontán összedobált snittekből a teljesség igénye nélkül. A helyszin nem más, mint Európa egyik legismertebb és legkedveltebb távolsági kerékpáros túraútvonala. Útifilmek feltöltése hamarosan..
Donauradweg /Maxi trailer/ 4K 2160pTúráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
-
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #272618 üzenetére
A drágábbakat nem, és a Canyon már amúgy is csökkentette a jövő évi modellek árát. Mások meg, mint látok, nyomják a soha nem látott akciókat, de nem fogynak a bringák, mint a cukot. Canyonnál nem tudhatod, milyen darabszámban termelnek, és ezekben a vásárlásokban benne van az is, hogy "most van, most kell venni", meg persze a Canyon "előreláthatóan jövő májusban lesz készleten" kiírásai.
A redditen olvastam több embertől 1-2 hónappal ezelőtt, hogy milyen akciók várhatóak BF-en, mert igazából jövőre kellene a bringa nekik, a pénzük is megvan rá, de ha nincs akció, akkor inkább kivárnak.
Vicc, de én is így vagyok vele. Minek vegyek most bringát, amikor lehet, hogy jövőre sem lesz drágább, csak akkor vásárolva az plusz fél év gari, és nem a mocskos sáros havas latyakos időben kezdi meg az első kilométereit a bringa.
Arról nem is beszélve, hogy a használtpiac eléggé szépen be fog zuhanni. Eddig kiszámíthatóan áremelkedésre spekulált mindenki, de a 850€-s listaárú bringám, amit 750€-ért vettem március végén, most 620€-ért megy újonnan, és nem csak BF-en, már előtte is. Ezt reálisan jövő tavasszal el tudtam volna adni 500€-ért, így meg max 300-ért, ami ugye a listaár majdnem harmada. Így kétszer is meggondolom, hogy eladjam-e ennyiért, miközben idén tavasszal a bringabörzén simán vettem volna 500€ körül hasonló bringát, ha lett volna a méretemben. Arról nem is beszélve, hogy mit okoz a használtpiacnak a felismerés, hogy minél hamarabb adod el a nem használt bringádat, annál többet kapsz érte. Viszont a használtpiacra ontott bringák meg megint csak az új bringák eladásait kannibalizálják. -
MC Pite
veterán
válasz mauimagic #272624 üzenetére
A héten jött meg bike24-től, nem volt eszembe. Csak betétet nem érdemes rendelni. 2 hónap alatt ez volt a harmadik rendelésem, gondoltam most csak betétet vennék aliról, mert megint összeszedek ismikkel 2-400€ kosárértékben cuccot, higy fékbetétet vegyek
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #272609 üzenetére
Nem tudom, hogy mehet vele, szerintem a váltás darabosabb és lassabb lehet. Egyébként is sok tesztelő azt írta/mondta, hogy sokkal lassabb és rosszabb érzetű a váltás a LinkGlide-dal. Sajnos a Shimano az ebike miatt most erőltetni fogja, meg mivel moduláris a dolog, így csereszabatos 1x9 - 1x11-ig, így lefedi az Altus-Acera-Alivio kategóriáját. Érdekes módon nincs 12 sebességes LG, gondolom nem véletlenül.
Nekem az a véleményem, hogy inkább cserélem sűrűbben a kopó dolgokat, de problémamentes és gyors legyen a váltás. Amúgy sem ebike-kal használom a Deore hajtást, így nem eszi a nem létező motor a láncot és sort. Rásegítéses cucc mellett lehet megéri a CUES, mert nem drága a váltó és a kar hozzá, sor meg lánc amikor néztem egy fajta volt csak.
-
lsebestyen
addikt
válasz parandroid #272623 üzenetére
Engem már ért olyan megtiszteltetés, hogy a Mester válaszolt nekem itt.
A káromkodásokat meg kell hagyni, az a műsor része!!! -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #272619 üzenetére
Én az Ashima tárcsát is ajánlom, lassan egy éve használom. Jól fog a gyári B01s gyantás betéttel. Igaz sok néven fut, A2Z, Acor, Alligator, BTS stb. A hátsó Extend is teszi a dolgát, az csak 160-as. Azért gondoltam cserélem őket RT54-re.
Amit kipróbálnék, de nem "Alis" kategória árban az az a Swisstop tárcsa és betét, azokat is dícsérik. A másik kedvenc sok embernek az Avid G3 CleanSweepe tárcsák, amit nem tudok megérteni az az ára, ami horror.
A Magura tárcsákat is szeretik sokan, csak vastagabb, mint a Shimano, így nem mindegyik féktest komálja. Az újabb Shaimo fékeknék már nagyobb a távolság a fékbetétek között, de a régebbi szériák beleérhetnek.
-
addikt
Én figyeltem a Canyon oldalát, 1300-1400€ volt az Endurace AL 6/7 még augusztusban, most meg 1500€-nál kezdődik. Nem tudom, hol az olcsósítás.
Mellesleg véget ért a Merida visszaküldős történet. 3 hete küldtem vissza a kerékpárt. Egy hét elteltével kérdeztem rá, hogy mi van vele, mire írták, hogy értékcsökkent, mert "A kopásokból az látszik, hogy nem csak kipróbálták a kerékpárt, hanem jelentősebb kerékpározás is történt vele." 27 km úgy látszik, már jelentősebb.
Szintén eltelt egy hét, semmi. Ekkor már hívtam őket, hogy mivan, kicsit idegesített már, mégis mennyit akarnak levonni. Alkalmazott vette fel, mondta, hogy majd a főnök visszahív. Nem hívott aznap. Másnap megint én hívtam őket, hogy mi van. Ja, elírták a számomat... majd aznap tényleg felhívott.
25-30%-os értékcsökkenéssel nyitott, laza 125 ezer alsó hangon. Természetesen meghallgathattam a hattyú halálát, de amúgy normális volt. Elmondta, hogy felelősséggel tartozik a vásárló a próbát meghaladó használatért. Hogy ők, ill. a gyártó miért nem tartoznak felelősséggel a méretajánlásért, az annyira nem hatotta meg.
Végül lealkudtam 20%-ra (100eFt), illetve megígérte, hogy extra kedvezményt kapok, ha ott vásárolok másik bringát. Belementem, mert éreztem, hogy kár volt kivinni utcára, mégis megtettem. Illetve én sem tudnám eladni jobb áron, ha visszaküldetem.
Megint eltelt egy hét, a fennmaradó 4 kiló sehol. Tegnap rájuk csörögtem, majd ma utalják. Már 7 elmúlt, semmi, le is mondtam róla. Aztán nagy meglepetésemre fél8 körül tényleg átjött az összeg.
Az ígért extra kedvezményes mailra még várok, de igazából, ha akarnék, se tudnék másik kerékpárt venni ott, mert nincs jó méret.
Hogy melyik bolt, igazából lényegtelen. Lefogadom, hogy bármelyik másik itthon ugyanezt hozta volna össze, úgyhogy nem is erőltetem, majd külföldről rendelek.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Jester01
veterán
válasz Dark Archon #272634 üzenetére
Azért egy 27km-es kört 25-30%-ra árazni elég pofátlanság. Azt meg ne mondja, hogy a kopásból látja mert ennyi alatt semmi nem kopik (esetleg a külsőt érdemes lett volna lecserélni).
Jester
-
Ixion77
őstag
válasz Dark Archon #272634 üzenetére
Kíváncsi lennék mi látszott kopottnak 27 km után. Ha rendesen letakarítottad, akkor újszerű kellett legyen. Talán a gumi középső szőrei közül néhány ha kikophatott, vagy ha nagyokat fékeztél akkor a tárcsán valami minimális nyomok.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nagyúr
-
IzI
senior tag
válasz Dark Archon #272634 üzenetére
Nem semmi levonás és egyben tanulságos. Sajnálom,remélem sikerül egy megfelelőt venni!
Korábban én is ilyet akartam mint te,de végül másra költőm el a pénzem.Meg kicsit eltántorit, hogy olyan bringát vegyek,amin olyan set van,ami ki lesz vezetve.
Azt mondják 6-7 évig gyártani fogják, de azért én tovább szeretném használni. -
szimpláncsak
tag
"Hogy melyik bolt, igazából lényegtelen"
Hát már egyszer leírtad
Az én derekamnak emlékeim szerint kellett vagy 500km mire megszokta az országúti pozíciót. Annyi, hogy én a k2-ben fel tudtam rá ülni mielőtt megvettem, persze fingom nem volt, hogy jó-e vagy sem -
Tin
veterán
válasz Dark Archon #272634 üzenetére
Biztos nem kevered? Endurance 7 AL-ből 3 különböző modell van, ráadásul az se mindegy, melyik országot nézed, a magyar ÁFA miatt +100€ eleve az ár a magyar oldalra állítva. Én onnan vettem az árcsökkenést, hogy olvastam egy 1 éves cikket róla, a cikk alján ott volt az akkori ára a bringának, és egy százassal volt drágább, mint a mostani ár. Oka millió lehet, ezen nem veszünk össze. Az a százas nem oszt, nem szoroz.
Én még mindig nagyon szemezek a Cube Nulane SLX-el -20% akcióban, 1275€-ért. Karbon villa, Ultegra hajtás és fék, igazából nálam ennél többre nagyjából sose lenne igény. 1 hete akciós, nem fogyott el a készlet semmilyen méretben, tök király lenne a Hyde helyett, de még mindig kellene egy országúti vagy gravel középtávon, és ha az bejön, akkor a fitnesz nagyjából városi rugdalós lenne, annak meg ez drága. -30%-ért amúgy vinném, mert ott már lassan alkatrésznek is megérné.
A Medida sztorid meg gáz. A 27 km-es kipróbálás tényleg kicsit sok, szerintem ilyen megyek pár kört (1-2 km-t) száraz időben elég kell legyen az eldöntéshez, hiszen a lakásban annyit próbálgathatod az üléspozíciót a falnak dőlve, amennyit akarod. Viszont nem értem, hogy 27 km alatt mégis hogy veszítheti el egy bringa az árának negyedét szerintük. Teljesen nonszensz. Mi történt, összekarcoltad a vázat? Esetleg a féktácsán látszik a használat? Semmi mást nem tudok elképzelni, amiből megállapítható a használat mértéke. Ha a váz karcmentes, maximum a tárcsa és a betét árát számolhatná fel, esetleg a csere munkadíját, de 10% felett levonni az egyszerűen nevetséges.
De ja, ez drága próba volt, sajnálom. A bolt nevét azért beírhatnád, mert igen, b'szódjon meg a kereskedő, aki újként fogja eladni a bringát egy féktárcsacsere után (még betétet sem fog cserélni), és konkrétan keres rajtad ahelyett, hogy bármiféle kár érné. Szimpla patkányság az ilyen.
De azért annyit, hogy külföldön sem fogják tolerálni az alapos kipróbálást. Épp a Rabe oldalán olvastam, hogy a kipróbálás inkább lakásban legyen, és az utcán száraz időben egy pár kör, de ne több. Leírja, tudod, ez így korrekt. Amúgy én a Hyde-ot két hétig ki se vittem a lakásból, kapott sárvédőt, lánc be lett állítva, ülés is, aztán utána mentem egy kis kört, de már tudtam, hogy marad.
-
MC Pite
veterán
válasz Fall-N #272631 üzenetére
G2-őt használtam két bringán BB7-el és sima Juicyval, akkor még agresszíven. 26" 180/160, Alpokban, Börzsönyben sehol nem színeztem meg. Medvés körön leheletnyit, de végére nem maradt szín. Nem cincogott, bírta sokáig a fémes betéteket is.
27,5" 180/180, RT64 laza kör a Gerecsében, nem bordás shimano betéttel: [link]
Bordás betéttel kicsi jobb lett.
Freeza tárcsákkal javult. Hátra is kellett a bordás betét, mert 1-2 percig cincogott simával. Aztán a félfémes Jagwire-el már jobb a helyzet.
Szóval soktízezer Ft elköltése után XTR tárcsával is hasonló szintű betéttel már közepes tud lenni, már alig vándorol a fogáspont és nem sokat cincog nagy lejtő után.Miért? Mert a shimano szerint vicces kisebb felületű betétet és tárcsát használni, pár grammal könnyebb így! Melegszik? Vaaan bordás betét. Így is melegszik? Icetech tárcsa is van! Már csak hullámos kicsi lesz ha meleg? Icetech Freeza is van!
Igen, szívesen visszaváltanék alap Avidra. És ha tudom az elején hogy ilyen lesz upgradek után is, megy az egész fék az apróra az elején.
Ismerősöknék amit láttam G3 szintén rendbe tette a dolgát. Hát, ezért nem sajnálom rá a pénzt.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz Dark Archon #272634 üzenetére
hát nézd, szerintem csúnyán átvertek. biztos vagyok benne, hogy újként fogják árulni azt a bringát. gondolom le nem verted, és tisztán is küldted vissza, így max egy szétszedés, csapágy újrazsírozás az, ami kellhet neki, de ide a rozsdás bökőt, hogy azt sem kapja meg.
azt csak úgy mellékesen írom, hogy ha saját autóval járnék dolgozni, arra költségtérítésként amortizáció után 15 forint adható per km, ami után még adózni is kell.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Tin
veterán
válasz velizare #272642 üzenetére
Ja, de mit tud csinálni? Per? Vicc. Akármilyen hatóság? Vicc. Fenyegetőzés? Vicc. Hiába vannak jogaid, annyit érnek, mint a papír, amire leírod. Kitörölheted vele a segged.
Annyit vonhatna le a bolt, amennyi az értékcsökkenés. Egy pár féktárcsa, esetleg egy pár gumi, és még talán egy szerviz. De ez így együtt nincs 100e Ft, még a fele se, főleg nem önköltségi áron. De max fenyegetőzhet, akkor meg kiröhögik.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Tudom, mocsok gerinctelen kereskedő, aki annyit keres, hogy mindig inkább új Bentleyt vesz, ha a régiből kezd kifogyni a benzin, de játsszunk el 1-2 gondolattal:
Mit szólnál, ha vennél 5 kilót egy bringát, amin látod, hogy használták? Mert látod. A gumin, a féktárcsán, a soron biztos, de jó eséllyel a lánctányéron is.
Gondolom akkor egyből jönne a komment, hogy használt bringát akarnak rádsózni...Ezeket nyelje be a féreg kereskedő, mert nem győződött meg róla, hogy a Tisztelt Vevőnek a bringa minden paramétere megfelel, mielőtt online megrendelte, anélkül hogy ráült volna?
Persze kurva sok a 120 rongy, de ha a gumit, sort, kisf@szomat és a szerelő munkadíját összeadom nem egetverő összeg.
Megrendelem, összerakom, ráülök, szar. Szétszerelem, bedobozolom, visszaküldöm. Így is látszani fog, hogy szét lett szedve, de még el lehet adni újként. A tróger milliárdos kereskedő, akkor csak a postát bukta.
Az utóbbi 10+ évben gazdasági konjunktúra volt, az utolsó pár évben meg bringaértékesítési rekordok dőltek. Volt, hogy annyiba került a használt bringa, mint az új, persze, hogy vissza lehetett küldeni mindent, akkora volt a forgalom, hogy minden belefért a kereskedőnek, másnap úgyis elvitték, örült a vevő, hogy van.
Ennek vége van gyerekek, hegyekben állnak az új bringák, kurvanagy veszteségeket halmoznak fel a kereskedők, most az ilyen visszaverősdik nem férnek bele.
BTW semmi közöm a kerékpáriparhoz, sőt kereskedő se vagyok, ez csak a véleményem volt.
-
mauimagic
aktív tag
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #272645 üzenetére
Egy bicikli tulajdonságait hogy a rákba teszteled le próbaút nélkül? Eleve már az ülést sem lehet rendesen beállítani úgy, hogy ne menj vele. Na jó, itt egy tréner jól jött volna. Az idézett szöveg meg jól hangzik, csak nem mond semmit a szükséges használatról. Szerintem is túltolta, de 100e+ Ft használati díjat számolni 27 km-ért pofátlanság. És nem, nem kerül ennyibe nulla kilométeressé tenni, vagy ha mindent lecserél, akkor igenis adja oda a lecserélt "használt" gumikat, féktárcsákat, kazettát és láncot Dark Archonnak! De mindketten tudjuk, hogy semmit nem fog lecserélni. Ha eladáskor lesz.rta a vásárló jelzését, hogy szerinte kicsi nagy a méret, és azt mondta, hogy akkor küldje vissza, akkor az az ember már akkor sem volt jóhiszemű.
Gondolod, hogy ha rendelek akármit a neten, akár egy elektronikai terméket, és kipróbálom, akkor azért levonnak bármit? Kibontod, leszeded a takarófóliát, megsérül a doboz, a papírok meggyűrődnek, esetleg karc lesz az USB kábelen, és? Erről szól az elektronikus kereskedelem basszus, nem egy dobozt veszel, amit felbontás nélkül kell visszaküldened, hanem kipróbálod a terméket. Gondolod, hogy a multiknak nincs költségük azokkal? De, eladják (figyelj!) 10%-al olcsóbban! És még így is megéri az elektronikus kereskedelem. Decathlonba visszavittem több felsőt, gatyát. Felpróbáltam itthon. Pont úgy, mint a boltban. Vagy a boltból se vegyünk semmit, mert a próbafülkében más is felhúzta, és már nem új?
Az utóbbi 10+ évben gazdasági konjunktúra volt, az utolsó pár évben meg bringaértékesítési rekordok dőltek. Volt, hogy annyiba került a használt bringa, mint az új, persze, hogy vissza lehetett küldeni mindent, akkora volt a forgalom, hogy minden belefért a kereskedőnek, másnap úgyis elvitték, örült a vevő, hogy van.
Érdekes, akkor senki sem sajnálta őket, amikor a Covid miatt évekig fossá keresték magukat, ....Ennek vége van gyerekek, hegyekben állnak az új bringák, kurvanagy veszteségeket halmoznak fel a kereskedők, most az ilyen visszaverősdik nem férnek bele.
...de most meg sajnáljuk szegény bringaboltost, hogy vissza kell térnie a nagyobb verseny és a kisebb haszon porondjára, ahol 2019 előtt voltak?Bocs, de lóf.szt! Engem se sajnál senki, mert vásárlóértéken csökkent a fizetésem. Üzlet van, törvények vannak, oldja meg, vagy ne áruljon bringát a neten, csak boltban.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #272644 üzenetére
Én nem értem ezt az elhozom aztán mégsem jó dolgot és leginkább a túlzott fórumozásnak tulajdonítom. Ez nem egy cipő ahol mm-ereken múlik, hogy szorít-e vagy lötyög a lábadon, van 3 paraméter (magasság, belső lábhossz és a reach) ami alapján, ha nagyjából stimmel és te nem vagy egy polip akkor boldogan hajtható amíg atomjaira hull alattad. ...a többi a tolómérőkkel, fél fokokkal és százezrekben mért bájkfit-ekkel szerintem úri huncutság a másodpercek hajszolóinak. Arról nem is beszélve, hogy akár ingyenes online bikefit oldal is fellelhető itt-ott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vrsptr
aktív tag
Valaki véletlen nem innen vett meg KALOBIKE oldalról egy Kellys Phanatic 30 Teal kerékpárt M méretben? Csak lenne 1 kérdésem.
[ Szerkesztve ]
A kivétel léte bizonyítja a szabály létezését a nem kivételes esetekre.
-
mauimagic
aktív tag
Ott a törvényben: értékcsökkenés.
Volt vagy nem?Ha volt, akkor ki kell fizetni. Tudom nehéz összerakni, de egy vállalkozás költségei nem merülnek ki a nagykeráron beszerzett alkatrészekben, Günter szervizes nem fogja jófejségből szerelgetni, tisztogatni, sőt nem is az átlag 27 EUR bruttó órabérével kell számolni, hanem a rezsióradíjjal, az mennyi, te jobban tudod... 50-60 EUR?
Nem azért, mert a boltos egy zsugori f@sz, hanem mert ő kifizet 27 EUR-t óránként Günternek, akkor még nincs nullán. Günter ahelyett, hogy pénzt keresne, baszakodik a bringával, hogy el lehessen adni. Ott a rezsi, stb.
Abba ne menjünk bele, hogy ki a szar vesz használt alkatrészeket egyáltalán egy normális országban? Használt gumit? Ne viccelt már, ha ez így van, tényleg hanyatlik a nyugat, nem hiába hallgatom 30 éveVagy nem volt értékcsökkenés? Ok, ha Te egy 27 km-t "kipróbált" bringát kapsz újként, mit szólsz? Szerintem elküldöd a kereskedőt a picsába, joggal.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #272647 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy akár ingyenes online bikefit oldal is fellelhető itt-ott.
Na de mi van ha nem teccett a bálykfitt? Aggyák vissza a pénzt, addig ok, de hogy adom vissza a bálykfittet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Tippmix
- Peugeot, Citroën topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen