- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sajna nem fog elférni a villában az 57 mm széles külső, legalábbis nagyon necces, szóval nem szeretnék 20 rongyot kidobni az ablakon vagy visszaküldeni. 50 mm tuti befér.
Schwalbe G-ONE Ultrabite is jó lehet? Erdő, mező, sár, hó, de azért aszfalton se pusztuljak meg vele. Meg akkor már legyen tubeless. A Tufo Swampero sem lenne rossz, de parázok a 44 mm szélességtől, hogy csúszni fog ilyen időben erdei ösvényeken.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #273739 üzenetére
Én meg vagyok elégedve a Shimano OptiSlick bowdenházzal és bowdennel. Deorehoz is azt adnak gyárilag, meg az XTR-hez is. Jagwire volt tervben, de valamiért az Altushoz is ezt a fajtát vettem és bevált.
Egy bizonyos szint felett szerintem már nincs akkora egetrengető különbség. A lényeg, hogy teflonos legyen a bowdenház meg rozsdamentes, köszörült, teflonos legyen a bowden.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #273751 üzenetére
Jelentős visszalépés: [link] [link] . Amúgy nekem az az elvem, hogy sárba, hóba a nyílszerű, V alakú mintázat nem való, az száraz terepre az igazi. Ezen felül néhány márka anyagkeveréke hidegben is puha marad, ilyen pl. a Schwalbe, Continental és gondolom a Specialized is. Pl. a Maxxis nem szereti a hideget, felkeményedik az anyaga, a Kendát meg most tesztelem . Ez már ad egy alapot, hogy merre nézelődj és szerintem télre érdemes a lehető legagresszívebb mintázatot venni, amit még nem szégyelsz felrakni a kerekedre. Az agresszív gumik nem gurulnak jól, de ki akar télen sárban, hóban KOM-okat gyűjteni? Legalább jobban tapad, biztonságosabb. Szóval szerintem azt vedd, ami 50mm körüli szélességgel a legagresszívebb és nem nyíl-mintázat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
Egy Chisel valakinek?, ez jó ajánlatnak tűnik.
Föncsi! ilyen lenne egy kimaxolt C:62?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz jjeahh #273753 üzenetére
Most mit csináljak vele? Ez a trekking kategória megint az, hogy nem kapni hozzá olyan külsőt, amilyet akarnék. Az 50 mm pont határa a gravel és MTB-nek, azaz pont ilyen szélesből a kínálat nullával egyenlő. Ha meg elengedem a tubelesst, tuti az első úton defektet kapok esőben, sárban, és vaddisznók támadnak meg.
Gyári fotón jóval nagyobbnak látszanak egyébként az UltraBite bütykei, tökre csalóka.
Még a 26"-os monti időkben egyébként jól el voltam télen a Smart Sammel 2,1" szélességben.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #273752 üzenetére
Nem tudom milyen az új, de a régi optislick szál idővel lehámlott, felgyűrődött és végül akadozott mint állat.
Maximum1...enyém egy jó kilóval nehezebb, valami 10,6 körül lehet...Reba, meg semmi karbonnal, meglehetősen nehéz kerékszettel (Crossmax ~1,9kg)...de igen, 9 alá biztonságosan már csak talán csilimiliókért lehetne vinni. (váz színe viszont )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #273757 üzenetére
Nem tudom, most letesztelem. Az Altus kábé fél évet sem volt használva vele, így nem tudom. A Deore új bowdenezést kapott, így megint kevés ami benne van kilométer. Ha nem válik be, akkor megy helyére a Jagwire.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #273756 üzenetére
Olyant, mint a Nobby nem fogsz ilyen méretben találni, de ha megveszed a lehető legbütykösebbet, már jobb lesz. Plusz amikor hóban tekersz, engedd lejjebb a nyomást, ott úgyis nehéz felütni a felnit és sokat segít. Ahogy elnézem tényleg csak ezek a Schwalbe gravel gumik vannak, esetleg ha 52mm beleférne, Vittoria Barzo.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
1x-re váltáshoz:
SHIMANO GRX FC-RX600 Hollowtech II Crankset 1x11 170 mm 40T - 50eur
szinte lánctányér árban van,
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #273761 üzenetére
ha elengeded a tubelesst és lehet drótos, a schwalbe gt 365 trekking gumi az 4évszakos, használtam sárban és hóban, szerintem jó.
évi 2-3 hónapot használva az életben nem kopik el, 2-3e km meg sem látszott rajta. [link]
tpu belsővel valamennyire lehet a magas tömeget kompenzálni - ezt jóval a minimális megengedett keréknyomás alatt használtam (mind majdnem mindent kb)
szerk:
nyilván single trail nem fog ezzel menni, én földutakon használtam.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #273754 üzenetére
Megéri a Chisel, mert 30,9 mm csepegtetőoszlop kompatibilis, meg átmenő tengelyes! Google Fordítós bemásolós hirdetés, amikor fingja sincs az eladónak mit árul.
Hasaggymeg: Szerintem a 10,4 kg is bőven jó érték, amikor az átlag 12-14 kg. Tényleg irreálisan drágán lehetne faragni le még 1-1,5 kilót. Karbon kerékszett, SID Ultimate vagy DT teló kéne és leugrana gyorsan az a tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dark Archon #273756 üzenetére
nézhetsz esetleg cyclocross gumikat, de azok nem ilyen szélesek (32-35ös a tipikus cyclo méret), pl. challenge limus [link]
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Ka999
tag
Amatőr kérdés, de a tubeless mitől defektállóbb, mint a hagyományos belsős megoldás? Felütéses defektet leszámítva, mitől jobb? Ha belemegy a szilánk vagy tüske, ugyanúgy leereszt a gumi, nem?
-
Ringman
nagyúr
válasz Ka999 #273765 üzenetére
Ha belemegy a szilánk vagy tüske, ugyanúgy leereszt a gumi, nem?
ha nem túl nagy a lyuk, akkor nem ereszt le (vagy csak lassan ereszt le - hazaérsz). mikor külsőt cseréltem vagy 4-5 akáctüskét találtam benne, amit kívülről észre sem vettem.
nagy lyuknál meg "kukaccal" lehet segíteni - ez a teherautók/munkagépek esetén is hasonló amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
robee19
tag
Üdv. Segítsetek egy kicsit.
Sikeresen eláztattam fékolajjal az elsőfékem, ezért betétet cseréltem. Előtte a tárcsát alaposan többször is átmostam isopropyllal. Mivel már nem lehet kapni az MT200 gyári b01s betéteit (pedig tökéletesek voltak) ezért az utódját a b05s rx-t vettem bele, viszont képtelen vagyok úgy beállítani, hogy fékezéskor ne adjon ki olyan hangot mint a keleti pályaudvarról érkező sebesvonat kürtje. A kompatibilitási listában ott van az mt200, elméletileg organikus betétnek írja mindenhol, viszont tele van fémszemcsével, a gyári b01s-ben egyáltalán nem volt látható. Mit rontok el?Vagy a betét szar? -
semmiho
tag
válasz Hasaggymeg #273757 üzenetére
Szerintem 9 alá is levihető biztonságosan. Amit most megosztok kalkulációs táblázatot itt, csupa olyan tétel szerepel benne, ami ár-érték arányában viszonylag jó és mégis tartós megbízhatóak. Például a Merida és Centurion által is használt PRC cuccok. A PRC stucni + kormány anno például 50+90 EUR volt, ami viszonylag baráti. 5 év garanciát adtak rá, merev villával tolom nagyrészt + versenyek, szóval bizonyított. Látható, honnan indultam és hová jutottam. Most plusz fél kilónál vagyok a valaha volt legkönnyebb setuphoz képest, de a KCNC tárcsák és a 2.1-es Thunder Burtok azért valóban kompromisszumos megoldás voltak a gyors kopásuk miatt.
Jó böngészést! -
itouchfan
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mai térGYes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz robee19 #273768 üzenetére
Nem elég csak a betétet cserélni. Ha nagyon eláztattad, a féktestet is alaposan ki kell takarítani. Betét nélkül, a dugattyúkat kinyomva, isopropyl alkohollal törölgesd addig, amíg kívül-belül teljesen olajmentes nem lesz. Utána a saját fékolajával egy fültisztító segítségével a dugattyúk oldalát megkenheted, de máshová ne kerüljön olaj. Egy műanyag gumileszedő lapos végével vissza tudod nyomni a dugattyúkat, mielőtt beteszed a betéteket. A tárcsát is törölgesd át alkoholos ronggyal.
Nem tudom, mennyit használtad az új betétet, de ha olajos volt a fék, tuti összeolajozta a betétet is. Megpróbálhatod finom csiszolópapírral átcsiszolni, de a gyakorlat azt mutatja, ha egy betét olajos lesz, az úgy is marad a legtöbb esetben, szal készülj fel rá, hogy az új betéteket is kukázhatod.
Az is elképzelhető, hogy azért visít, mert az új betéteknek még be kell kopniuk, de az előzmények ismeretében erre nem sok esély van. -
addikt
válasz Hasaggymeg #273774 üzenetére
Hangulatos. Ez melyik Cube amúgy, Attention?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
itouchfan
senior tag
válasz Dark Archon #273776 üzenetére
Reaction C62 pro asszem.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273774 üzenetére
Ott a hegyen takarítják az erdei utat?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #273778 üzenetére
...2021
#273779jjeahh...900+m és van vendégház ahova feljárnak terepjáróval. A vége, utolsó 2-300m nyögvenyelős volt, nem volt jól eltakarítva, vastagon állt a hó ezért könnyen kipörgött, elsüllyedt, toltam is vagy 50 métert. Lefelé meg estem vagy 3x.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273780 üzenetére
Hát irigyellek ezért az biztos. Ilyenkor szívesen átköltöznék a Hargita túloldalára, ahol ti szoktatok kitekerni is faszán le van taposva most. De itt Csík környékén a terep járhatatlan bringával.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #273781 üzenetére
Én is autóval megyek oda, odáig van ~40km száraz, sárpermetes és locs-pocs vegyesen amit autó nélkül biztos nem nyomnék le oda-vissza 0°C körül. ...így sem egy leányálom leereszkedni, a hosszú lejtőzés kegyetlen, pedig "csak" min. -5,9°C hideg volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273782 üzenetére
Pedig leányálomnak hangzik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
Ha valakinek nagy feje van , a Muzikernél elég jó áron vannak az L-es Rudy sisakok [link] . Nemrég vettem a Crossway-t ( csak nem a Muzikernél és nem ennyiért ), és nagyon bejön. Könnyű, kényelmes, MIPS ugyan nincs benne, viszont k.va jó a színe .
Ez [link] is jó lehet, a Mozgásvilágos csávó nagyon dícsérte [link] , ennyiért meg különösen megéri, a Rudy kicsit drágábban adja [link]
Sajnos azt kellett leszűrnöm a mai tekerésből, hogy a Race King rohadtul nem a hóba való . Lehet, hogy a frissen hullott, szűz hóban még csak-csak, de ebben a letaposott, itt-ott lefagyott szutyokban csúnyán elvérzett. El nem estem ugyan, csak párszor majdnem, de többször is tolnom kellett, becsatolva meg pláne nem éreztem biztonságban magam . Remélem, idén télen ez volt "a" hóesés, különben keresnem kell valami téli gumit. -
semmiho
tag
válasz Ringman #273771 üzenetére
A régi 2.1-es SnakeSkin talán 2000 km-t bírt és defektet is kaptam vele 1-2x (hazagurultam mindig vele, kukac és/vagy szmötyi elég volt rápumpálással). Az egy rossz minőségű külső volt, cserébe 520-560g/db.
A 2021 uráni Thunder Burt más kategória. +80-100 gramm még 2.1-es méretben is és kevésbé kopik, a defektállósága szintén jobb. Cserébe 640-670 gramm a 2.25-ös SnakeSkin.Fele terep, fele aszfalt, ahogy használom ezeket, márciusi install és októberi leszedés - talán 3500-4000 km. Még mindig kompromisszumos, hátra tenném csak, de használhatóbb, mint a 2021 előtti változatok.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273780 üzenetére
Mutatom a havernak, hogy ne bazki, ahol a nyáron voltam, olyan jófejek, hogy hóekézik az erdei utat. A reakciója: "azt hittem Ausztia" . Eskü, oda kell költözzek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #273790 üzenetére
Á, az még nem a blekcsilis volt . Meg írtam, szűz hóban talán jobb lehet, de a félig fagyos, nyomvályús hóban...
Mondjuk, én nem estem el egyszer sem -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #273791 üzenetére
Ez bizony a legolcsóbb drótperemes belsős Race King volt, az a fotó meg szintén a Nagy Hideg Hegy felé készült. ...persze csetlettem, botlottam vele, de azért élhető volt arra a néhány alkalomra amikor ilyen hóban mentem. Nem tudom mennyire ismered itt a hegyet, de ma a 2,35-ös Fast Trak felment az utolsó (leg)meredek(ebb) 100 m-en.😎
#273793Ringman...nézem ezt a nevetséges nevet (8 rúd) és...rájövök, hogy egy kerékpár éppen 8 fémrúdból van összehegesztve. ...a középcsapágyházzal együtt 9.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #273679 üzenetére
A profilt átviszi, még más típusnál is, nekem a 1030-1040 simán lement a connecten át., gondolom a backup/restore viszont az előzményeket, benne lévő útvonalterveket is. Meg a beállítást.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273794 üzenetére
na erre nem is gondoltam!
vagy szójáték az "achtbar"ral?
ez valami berlini hipszter brand amúgy, nem igazán emlékszem, hogy bukkantam rá.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #273797 üzenetére
nekem is rá kellett keresnem, mert vagy 20 éve nem beszéltem németül, de tiszteletreméltót írt a fordító. de majd a német nyelvterületen élő tagozat pontosít
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #273794 üzenetére
A drótos Smart Sam nekem is jobban bejött a havas-csúszós helyeken, bár az sem arra való. Ez a blekcsilis-protektönös Race King nagyon jó száraz időben, az aszfaltba sem "ragad bele", de rohadtul érződött rajta, hogy nem a hó az igazi terepe. Én is elbaxtam, mert megszokásból 2 bar fölé fújtam indulás előtt elöl-hátul, talán alacsonyabb nyomáson nem akart volna azonnal kimenni alólam az eleje.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen