- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Új HMD modell bukant fel
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mobil flották
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Én a nyeregcső köré ahol illeszkedik a vázcsővel, körbe szoktam zsírozni .. viz ellen. Illetve a kormánynál is miatt, alulról ugye már nem tud felverődni a viz a kormányszárhoz - a purhabos dolog miatt - (am itt megjegyezném bevált, azóta is tökéletes, semmi hang nincs a kormány felől pedig nedves időben is sajnos volt már utam párszor)
Ritkán mosom a bringát pont a viz/nyikorgás dolog miatt, át szoktam törölgetni nedves kendővel, aztán ha jó idő van kap egy kis MucOff Bikeprotect-et.
Hajtás tisztításnál meg leveszem a dolgokat és úgy mosom.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Runner_fxr #274895 üzenetére
Köszönöm! Bár azt mondjuk nem egészen értem, hogy mit jelent oldalirányban rálépni? Döntsem meg a bringát 45 fokban, és álljak a pedál felületére, vagy a pedál oldalára álljak rá (ahol a tengely van)? A bringámban a speckó szerint BB-UN101-es Altus monoblokk van, ami menetes, szóval tényleg csak a csapágy lehetne a gond, de az meg talán nem nyöszörögne.
Két kifejezett helyzetet tudok mondani:
1. A legegyszerűbb a legmagasabb áttétellel elindulás és izomból rálépni a pedálra, akkor van egy rövid, nem túl hangos ropogó hang, ezt mindkét pedállal produkálja. De ezt csak mozgás közben, amikor feszül a váz. Menet közben is megvan ez a ropogó hang, kisebb terhelésnél is, ha nagyobb sebességgel megyek. Ha viszont nekitolom a bringát szemből a falnak, és úgy állok rá a pedálra, akár ugrálhatok is rajta, nem történik semmi, de nyilván ilyenkor nem mozdul a bringa, és a megtámasztott kerék miatt nem is hajlik a váz.
2. Gurulok (pl. lejtőn), akár a nyeregben ülve, akár a pedálon kiállva. Ilyenkor a vázon érzek olyan ütődéshangokat, mintha egy elszabadult csavar ugrálna a vázban ide-oda. Ez főleg oldalirányú terhelésnél jelentkezik (kanyarban), de pl. a kerékből érkező függőleges irányú ütődéseknél (úthiba) nincs hang. Ilyenkor a hajtás nem megy. A kerékagyak is csendben vannak mindkét irányban, a szabadonfutó is működik.Így végiggondolva akkor jön a hang, amikor a váz oldalirányú terhelést kap. Így hajlok arra, amit mások is mondanak, hogy az elmúlt időszak vizes időjárása meg a dzsuvás út valahonnan valami kenést kimosott, és ez ilyen fém a fémmel találkozás.
Most meghúztam mindent rendesen, és mivel a gyorszár le volt lazulva, az is okozhatta részben a problémát. Holnap megint megyek, akkor majd jobban odafigyelek a hangokra. Utána meg befújom a kritikusabb kontakt pontokat olajspray-vel, ha az javít, akkor le lehet szűkíteni.
#274901 fulton: a nyeregcsövet és a kormányt elég egyszerű lesz kizárni, befújom olajspray-vel, és ha változik a helyzet, akkor az volt a gond. De nem akarok mindent egyszerre megcsinálni, mert akkor nem fogom tudni, hogy mi volt a gond. Csavarok most rendben, gyorszár is, a holnapi ride alatt hallgatózok, aztán majd hazaérve egyesével végigmegyek a lehetséges olajzási pontokon. Ha megvan, akkor tudom, mit kell majd bezsíroznom.
Én most mostam le először pár hete, de a nedves kendő kevés lett volna hozzá. Szivaccsal mostam vödörből, MucOff bringatisztítóval lefújva előtte, de az utóbbi hetekben nem egyszer jöttem haza csuromvizes cipővel, az alsócsövem alján meg áll a sáros dzsuva, ahogy a villán is. Sajnos én járok bringaúton is, ott meg a berohadt lehullott levelekből álló pempő meg néha a sár nem kíméli. De itt inkább a víz lehetett a ludas. És mosásnál pl. simán befolyhatott a nyeregcsőbe a tisztítószeres víz felülről.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nálam csak akkor szokott kattogás lenni, ha megázok és kimossa a nyeregcsőnél a zsírt a víz. Ilyenkor kiszedem, féktisztítóval letisztítom a vázt belül majd a nyeregcsövet. Utána megy rá nagyon vékonyan a zöld Shimano zsír és nincs semmi hang. A fölösleget meg letörlöm, ha netán kijön a bilincsnél.
Az esetek nagy részében nem onnan jön a hang ahonnan gondolná az ember. Például nekem rossz úton ahogy rezeg a hidraulikus fékcső nekiütődik a kormánynak és a stucninak. Mivel a Funn kormány merevebb aluból van, így jócskán felerősíti a hangot. Raktam rá bowdenházra húzható szilikon vázvédőt, azóta néma. Régebben meg a fékcső a felsőcsönek ütődött, mert gyárilag csak két szem volt ahol lehet rögzíteni. Mire rájöttem, elsőre azt hittem, hogy a kormánycsapágy csörög (akkor még golyós - kónuszos volt). Egy harmadikat raktam középre, öntapadós fajtát. Azóta ez a gond is megszűnt rég. Ez természetesen vázon kívüli vezetékeknél tud gond lenni.
Szóval sokszor nem csak alkatrész tudja okozni a hangot, hanem valami nekiütődhet a váznak.
Utolsó hsz. alapján én tényleg megnézném nem repedt-e a váz, mert az is tud ilyen alattomos lenni, de csak a biztonság kedvéért.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ma én is leteszteltem a Castelli hosszú gatyát.... hát egy álom volt... jó szabása van, az anyaga szuper, belül kicsit bolyhos, nagyon jó volt tekerni benne....a lábfejem egy óra után elkezdett már fázni, szóval egy átmeneti/téli cipőt még fogok lőni aztán amikor lehet tekerek kinnt is.... reggel a ride előtt töltöttem tejet a kerekekbe, a hátsó azért eresztett , ráhúztuk a szelepmagot, meg a szorító gyűrűt, így a ride-t kibírta, de hazafelé rápumpáltam kúton... a kis pumpával nem igazán akarta a dolgot, így azt hiszem jövőre azt cserélem CO2-s pumpára van arra valami javaslatotok?
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Kro
tag
Így végiggondolva akkor jön a hang, amikor a váz oldalirányú terhelést kap.
De ha tovább gondolod, olyankor a kerekeket is teljes más erőhatások érik, nem csak a vázat.
Mivel tekerés nélkül is fent áll a hiba, így én a középcsapágyat is kizárnám.
Marad a nyeregcső, váz, illetve a kerékszett. Amire ha jól emlékszem, nem is olyan rég valami miatt panaszkodtál. -
chubby2o6
senior tag
válasz Ringman #274896 üzenetére
Csak hogy könnyebb legyen dönteni: ZolkoW-ra ne hallgass , szegény nem tudja, mit beszél . ( Lehet, hogy Reba gyára van, nemtom . )
Nekem van Judy goldom, igaz, 26-os, és nem boost, de nem tudok rá rosszat mondani. Előtte Recon silver volt, szerintem ahhoz képest sokkal jobban mozog. Gondolom, az acél szörnnyel nem déházni akarsz, általános telóhasználatra a Judy Gold több, mint elég. Nem volt azelőtt Judym, a régebbi modellekről én is hallottam rosszakat, na, ez már nem olyan. Ennyiért meg ajándék, a 26-os valami 280€ volt nyár elején. -
chubby2o6
senior tag
Tök jó az a zsír is, a nagyját úgyis le kell törölni róla, különben menet közben hajlamos becsúszni. Ez csak egy sima karbantartás/tisztítás, nem kimondottan szerelési munka, igazából pár perc az egész, és nagyon gyakran megoldja kattogást. Ha továbbra is kattog, legalább ezt kizárhatod.
-
fulton
addikt
válasz vallas #274904 üzenetére
Én ezt a pumpat használom, 28 as kulsőbe gond nelkul beletolom vele viszonylag hamar a 90psi-t. Kézzel.
Vagy ott van a BBB co2 je: én lehet egy ilyet veszek, próba végett is. De lehet maradok a pumpánál. Teszteket olvasva ez azért jó, az új fajta mert van rajta egy kiscsap amivel zárhatod a tartályt vagy nyithatod miután ráhelyezted a szelepre. Régi fajtát nem jó megvenni mert azon nincs ilyen csap. -
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #274896 üzenetére
Judy TK, (valszeg) a Recon Silver TK nem annyira fasza, a Judy Gold már jó, csak nehéz. Szerintem Rockshoxnál xc fronton most ez a sorrend kb:
Judy TK
Recon Silver TK
Judy Gold
Recon Silver RL
Recon Gold RL
Reba
Recon Gold (Debonair)
SID Select
SID SL, Ultimate stb.Lehet tévedek, mert kissé mér én is összezavarodtam, de alsóbb ligában Judy, Recon, Reba a sorrend, viszont az RL, Gold mindíg jobb, mint a Silver, TK. Így fordulhatnak elő olyan esetek, amikor egy Judy is jobb lehet egy Reconnál, vagy egy Reconban is lehet komolyabb technika, mint a Rebában.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #274911 üzenetére
A Recon Debonair is brutál áron megy, ha minden igaz, annyiért már SID Select szerű villát kapsz, kivéve, hogy jóval nehezebb. Viszont én odáig nem mennék el, mert házilag marhára macera lehet a szervizelése, azt hiszem légteleníteni kell, mint egy féket, meg ilyenek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz fulton #274908 üzenetére
azt hiszem, ugyanilyenem van csak fekete. a legfontosabb az volt, amikor ezt vettem, hogy legyen tömlője, mert egyszer sikerült kitépnem a szelepet egy tömlő nélküli minipumpával a másik tartalékbelsőm meg lyukas volt (fent a Vináriumnál, egy élmény volt hazajutni )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #274903 üzenetére
Holnapi menet után a nyeregcsövet megkenem, meg esetleg befújok a kormánycsapágyhoz ilyen olajspray-vel. De csak utána, mert ugye a kerék is laza volt. Az talán megoldja. A bowdeneket és a fékcsöveket átmozgattam, az nem adott hangot.
Írtam, hogy a kezembe fogtam a vázat a nyeregcső csatlakozás alatt és a kormány alatt, és a hajtókar tengelyére rányomtam izomból lábbal. Mindkét oldalról. Jól meghajlott a váz, de semmi hang, én kizárnám a repedést.
Kro: igen, a szabadonfutónak volt egy nagyon minimális dörzsölés hangja, de működik, és ez lehet, hogy korábban is megvolt. Persze ennyi erővel az is lehet, de ha az agy környékén van gond, az idővel egyre rosszabb kell legyen.
chubby206: ha jó hozzá a szerelőzsír is, akkor nagyon vékonyan megkenem. De azt ki tudom zárni azzal is, ha befújom olajspray-vel, ha változik a hang, az volt a bűnös.
Köszi mindenkinek a tippeket!
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Úgy néz ki, a fotokromatikus alis NRC-m feladta a harcot. Már egy kicsit sem hajlandó besötétedni, még akkor sem, ha pont szemből süt a nap. Megtartom, mert amúgy kényelmes, majd sötétben jó lesz . Rendeltem egy ilyet [link] , elvileg van raktáron, lehet, hogy holnap mehetek is érte a Bringaland-be, azok legalább nyitva lesznek. ( Nagyon sok bringásbolt csak januárban nyit, a rendeléseket meg csak jan. második hetére ígérik.) Ráadásul a Bringaland-ben még olcsóbb is egy kicsivel, de onnan csak ezt a szép pinket [link] tudom linkelni, lejjeb görgetve ott van a fekete fotokromatikus is.
-
chubby2o6
senior tag
Szerintem ne sajnáld rá az időt ( magyarul NE LÉGY LUSTA!!! ), vedd ki szépen a nyeregcsövet, és azt is, meg főleg a helyét is takarítsd ki alaposan. Ha nem takarítod ki, csak olajat fújsz bele, ugyanúgy fog recsegni, hidd el, saját tapasztalat. Még olyan is volt, hogy kitakarítottam ( megtörölgettem a nyeregcsövet, meg a nyeregvázcsövet olyan tessék-lássék módon ), de tovább recsegett. Akkor kitakarítottam sokkal alaposabban, és egyből megszűnt a recsegés.
-
Runner_fxr
Ármester
A monoblokk általában azért tud recsegni mert fellazul a csésze vagy a menetben valami szennyeződés van, vagy magával a csapággyal van valami probléma, kopás, esetleg oda jutott be szennyeződés. Erő hatására minimálisan megmozdul és már pattan is egyet. Az oldalirányban rálépést úgy értettem, hogy nem a bringán ülsz, hanem mellé állsz, kicsit megdöntöd a bringát és rálépsz a pedálra. Kicsit megtaposod, aztán utána a másik oldalról is. Amikor a monoblokk adja a hangot, általában csak egyik irányból szokott pattanni. Mivel neked ez tekerés nélkül is előjön, nem a monoblokkra gyanakodnék, hanem a kerekekre. A szabadonfutó tud olyat csinálni, hogy még működik hibátlanul, de már furcsa hangja van gurulásnál. Oda is be tud jutni apró szennyeződés, esetleg a kopásából adódó fém sorja, bármi hasonló. A monoblokk terhelésre tud kattogni, gurulás közben nem.
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz chubby2o6 #274923 üzenetére
Én egy nyereg táskában elfero nano pumpat hordok magammal, azzal leszakad a kezem mire kB 5-6 barig felfujom az országútit, és akkor még óvatosan kell hazajonni vele. Tovább tart a pumpalas mint kicserelni a belsőt. Tény hogy ritkán kell, de akkor jól jönne ha van egy ilyen kütyü,csak ne legyen lemerülve...
-
MC Pite
veterán
Én nem kenném a nyeregcsövet!
Napokba telt mire a Fastroad D shape nyeregcsövét gatyábabráztam, hogy ne ropogjon, és ne csússzon be centiket egy tekerésen (így vettem).
Karbonpasztám nincs, erős vékony kétoldalúm van (aljára 2 cm, a váznaknfeszülés irányába). Cserébe nehézkes mozgatni, de legalább nem csúszkál.
Az olajmaradványokat rohadt nehéz volt a csőből kitalarítanom.Kiszed, rendesen megtakarít a cső is, helye is.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz tknof1871 #274889 üzenetére
Részben az ilyenek miatt nem szeretem az egyszerűbb kicsi lámpákat. Rohadt béna és zavaró UI-t raknak bele, érthetetlen módon.
Egy Wuben, Lumintop, Sofirn, de ebben az árban már Fenix is más liga. Kezelésben, védelmekben, esetleg színhűségben, tartósságban, akksi élettartamban.
A rendes bringalámpáknál látni a gombot, hosszú nyomás a bekapcs, röviddel váltok fényerőt lentről felfelé, dupla nyomás a villogó (jobbak nem on off, hanem low high villogást tudnak), és persze a normális hűtés és rögzítés is kötelező elem nálam.
A 'refis' lámpák közül múltkor találtam egy ígéretes kínai gyártót, majd a 3-4 revízió körül kipróbálom. [link] A manuál és eladó szerint a kezelés is majdnem jó, maga a fél vagy egész emitter világít design remek, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
A 'rendesek' alatt az aldis, lidlis akkus szettek amikkel elvagyok, azok mugliknak, nem bringásoknak készültek, de annyiért korrektek és ingázásra jók, szódával edzeni is.Amit leírtál az akár járható, de a különböző színhőmérséklet zavar (meg az alacsony színhűség is engem), illetve terepen nem kell tompított(ga az ember nem akarja hogy pofánverje egy ág), aszfalton nem igazán kell refi (BC25R nem vakítós, kvázi tompított, de messzire visz(és persze ami fontosabb, úgy és oda világít ahiva kell); nagysebességű lejtőnél is megteszi. És ha nem ingázok hanem edzek, akkor fejlámpa is van rajtam, ha valahova kéne extra fény).
Több ismi vett hasolót, az elmélet szerint praktikusak, gyakorlatilag meg úgy látom a kivitelezés nem tart itt ahol kellene.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz fulton #274930 üzenetére
Jaja, ez is alu, többen szenvedtek D-Fuse nyeregcsövekkel, és ott olvastam a tippet. De mivel az nem volt, Tesa meg igen, kipróbáltam, már másfél éve frankó így - nélke picikét csúszik, nyiszorog, és a max 6Nm diót se illik jobban meghúzni.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tin
veterán
válasz Runner_fxr #274924 üzenetére
Így is csináltam mellette állva, de nem nyikorgott. Szabadonfutó viszont lehet, mivel takarításkor óvatosan hajtva volt egy kis homokszerű finom súrlódás benne kb 100km-el ezelőtt, szóval az lehet, hogy lassan széthullik. Most meghúztam a gyorszárat, holnap kiderül jobb lesz-e, meg megnézek másokat is. Köszi a tippeket!
chubby206: mindenképp ki fogom takarítani alaposan, de hibakeresésnél egyszerre egyet, különben nem fogom tudni, mitől szűnt meg. Kösz neked is!
MC Pite: köszi, észben tartom, hogy óvatosan vagy sehogy ne olajozzak. Sajna pasztám nincs, de egy lazítás és ráhúzás segíthet elsőre, ha változik valami, akkor megvan a bűnös.
Holnap kiderül. Kell egy hosszabb ride, hogy megint előjön-e így, hogy mindent meghúztam.
-
tknof1871
őstag
válasz chubby2o6 #274923 üzenetére
Nekem akkor esett le az állam, amikor megláttam az elektromos pumpát ebben a videóban.
Hihetetlen, olyan kicsinek tűnik, és az autó kerekét is felpumpálja.
Ez a kerékpáros youtuber egy fura ember. A sisakját 2 GoPro kamerával szerelte fel meg lámpával. Ott van ez az elektromos pumpa. De a kerékpárját a földre fekteti (kicsit korábban látszik a videón), mert nincs kitámasztója!Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
MC Pite
veterán
Hány bringás kerékpárján látsz kitámasztót?
Ritka<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #274934 üzenetére
Fura, hogy pl a bikeradar spec alapján Judy alá sorolja a Recont (kisebb kerékméret, becsúszó, rugóút tartomány).
Ok, az oem Recon TK-vel megkeverik a sort, ill higy a Gokd is csak oemként fordul elő. Nem is értem miért sütötték ek (ok, pénzért).Mondjuk 27,5 ketékkel a 30as becsúszóval nem tudom lenne e elég merev 130mm-el alattam. Tudom tudom, Reba felé terelnek (meg előzőleg is azt vettem a Revelation Air U-Turn helyére; bár azelőtt meg rendes Recont - meg a merevre én hülye vettem Dartot a Judy helyére ).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Fall-N
veterán
válasz MC Pite #274929 üzenetére
Pedig kell, mert be tud jutni a nedvesség, ami nem tesz jót. Az a titok, hogy minimális mennyiségű kell rá. A nyeregcső-bilincset meg érdemes kicserélni csavaros fajtára, ha gyorszáras fajta és meg kell húzni kellő nyomatékra. Akkor nem csúszik le a nyereg.
Az olajat, zsírt meg leszedi könnyedén a féktisztító érdemes venni otthonra, ha nincs. Karbonpasztát is szerezz be ha nincs, karbon mellé elengedhetetlen.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #274941 üzenetére
Az egyémen is, de nem szeretem. Szükséges rosszként tekintek rá. Városi használat mellett, sajnos néha kell.
-
Tin
veterán
Tegnap elfelejtettem linkelni, de bikeinn-en év végi akciók vannak. Nem vágom a bringákat annyira, de nem egy bringa féláron van. Karbon gravel 1700€ és hasonlók.
-
mdavid136
friss újonc
Sziasztok,
Egy pár hete már túrom a fórumokat, de sajnos még mindig nem tisztul a kép.
Szeretnék Gravel kerékpárt vásárolni. Azért gravel, mert bár 95%-ban országúton/bringaúton használnám, de nehezebb vagyok (100+ kg, 180 cm) plusz picit félek a vékonyabb gumitól.
Az elmúlt pár évben viszonylag keveset tekertem, akkor is inkább valami áruházi bringával vagy béreltem. Velencei tó körre, illetve hasonló távokra… Most viszont szeretnék komolyabban elkezdeni kerékpározni, heti 2-3 alkalommal 1-2 órára, illetve hétvégén túrákra.
Sajnos több hét utánajárás után sem tudok, teljesen konkrét kérdések feltenni, de igyekszem, nem a "milyen bringát vegyek?" kérdést elsütni.
Első körben szeretném megkérdezni, hogy van értelme egyáltalán a 3-500 ezer forintos kategóriában keresgélni vagy ezek felejtősek, mert csak a gond lesz vele és az egésztől el fog menni a kedvem, a használhatatlan bringa miatt.
Én ebben a kategóriában keresgéltem főleg, de nem igazán látom, hogy mi a különbség a bringák között, úgy hogy esetenként 100-150 ezer forint különbség is van.
Néztem Giant Revolt 2-t https://akosbike.hu/giant-revolt-2-gravel-kerekpar-ml. Ez most eléggé akciós. Youtube videókat néztem, ott dicsérték.
Néztem a decathlonos GRVL 120 és GRVL 520 bringákat is. Több youtube videóban is jókat mondanak róluk (,hogy kezdőknek megfelelő), de a kettő között van 150 ezer forint különbség és én sajnos nem tudom eldönteni, hogy 150 ezer forint pluszért mit kapok. A GRVL 120-as bringában egyedül az zavar, hogy csak 1x9 sebességes és laikusként úgy érzem, hogy ezzel egy sima hegyre sem fogok tudni felmenni…
Néztem még a Kross Esker 1.0 és Cube NuRoad bringákat a speedbike oldalán, de esélytelennek érzem, hogy a fent említett 5 kerékpár közül érdemben el tudjam dönteni, hogy melyik a számomra legjobb.Szóval a konkrét kérdéseim:
- Érdemes az általam említett árkategóriában gondolkozni vagy csak kidobott pénz és 1 év múlva vehetek egy korrektet 7-900 ezer forintért?
- Van olyan (magyar vagy angol) oldal/fórum ahol fel tudom magam "okosítani" a témában, hogy a (kezdő) szintemnek megfelelő döntést tudjak hozni.
- A kerékpár megvásárlását mindenképp üzletben szeretném, bízva abba, hogy az üzletben segítenek a megfelelő kiegészítőket megvenni /beállítani. Gondolok itt pedálra, cipőre stb… Vagy esetleg kellő utána olvasással képes leszek külön-külön egyesével a megfelelő pedált, cipőt, lámpát, nadrágot, nyerget, stb.. Megvenni.Köszi, hogy végigolvastad és köszi a válaszod.
-
Tin
veterán
válasz mdavid136 #274944 üzenetére
Ne vesd el a külföldi webshopokat se, itt például Bianchi karbon gravel GRX hajtással és fékkel 1730€: [link] igaz csak 1x11-es.
Én idén kezdtem, tanulság: ha hosszabb távon gondolkozol, vegyél rendeset, vagy Deore, esetleg 105-ös vagy jobb hajtás és fék, és a 2x11 sebesség lenne a jó.
-
Maximum1
őstag
válasz mdavid136 #274944 üzenetére
Szerintem kezd az olcsóbbal, nem ismerlek, de lehet ez csak egy újévi fogadalom, remélem nem.
Ha még nem láttál hegyet akkor biztos nem fog tetszeni, kell egy kis idő a nyeregben hogy bepróbáld, az meg nem 2 nap, a súlyod sem lesz előnyödre.
Hegynek nem az ilyen "Etyeki Himalájára" gondolok amivel riogatják a népet a Bubán, oda kb. bármi elég.
Előbb bringa, utána szépen lassan, cipő, pedál stb... nem kell kapkodni, érdemeld ki a következő lépést.
Amiket említettél a GRVL 520 nek a hajtása tényleg baráti 48/32 hajtóművel bátran lehet emelkedőket vadászni.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Fall-N #274939 üzenetére
Pici zsír, vagy szerelőpaszta mell, kenőolaj nem kell oda.
Linkeltem ha nem ismered a D Fusion nyeregcsövet, nézd meg, ott nem lesz ilyen csere.Féktisztítóból negyed flakont elfújtam, de 25 cm mélyen nem könnyű (mivel centiket csúszott be), és a középcsapágyból sem szabad kimosni vele a kenőanyagot (oldalt ill fejjel lefele is korlátozottan megy a takarítás és olyan messzire juttatás).
Kitámasztó: 20 éve nincs egy bringánkon sem. Kivéve kisasszonyét.
Nem hiányzik, megtanultunk élni nélküle. Egy bringás ismerősnek sincs.
Értem hogy praktikus is tud lenni (egy rendes furat a való főleg, nem a bilincses), de egyáltalán nem fura ha bringásnak nincs.mdavid136: Endurance outi vagy fitness is jó lehet, 32es gumi szinte alap hogy elfér/azzal szerelik. Figyelembe venném, hogy 50es nagytányér nagy lesz - rohadt lassan, izületeket szétcseszve teker vele egy kezdő, vagy ha figyel a fordulat/nyomatékra, síkon is elől nagytányér hátul kb középen lehet. Ez a gravel vagy az 1x felé billenti a mérleg nyelvét, de akadnak olykor 46/30-as kompakt hajtóművek, az a legjobb.
Nekem az 50/34 picit sok volt (átlag 80+ pfsz), korábbi gépen a 3 tányérnál az 53 nagyon sok volt, síkon az ötödik fog volt kényelmes.
Haverom 185-190cm/100+kg, GRVL120at vett, teljesen jó a hajtás, kb nekem is jó lenne. Ne a szorzat eredményét nézd, hanem az áttételtartományt! (Excel segít, amúgy is hasznos ha bringákat vadászol.
Amit ne becsülcsj alá: Fék. Ezen a GRVL-en még épp okés, de előfordulnak olyan fékek amik erre a súlyra (rendes gumival) nem elég hatékonyak. 160/160 kellhet ha szintet is mész (pici betét szokott bennük lenni, ebben a BB5 kompatibilis betét közepes, van belőle sokféle utángyártott).
Elsőnek nem adnék +150et érte, teljesen korrekt a 120 is. 1-2 év után meglátod akarsz e másfelé menni.
38/42 az 0,905 a 120on, 32/34 az 520ason 0,941, azaz könnyebb a 120ast emelkedőn tekerni.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz mdavid136 #274944 üzenetére
"- A kerékpár megvásárlását mindenképp üzletben szeretném, bízva abba, hogy az üzletben segítenek a megfelelő kiegészítőket megvenni /beállítani. Gondolok itt pedálra, cipőre stb…"
Ez elvileg így van. Gyakorlatilag ne bízd rájuk magad vakon!
90%ban olyan hozzáértők sajna, mint egy e***os eladó!
Azért ami kérdésed van keress rá, kérdezz itt is.
Érdekes módon mindig azt javasolják, ami nekik van készleten. Független attól, kell-e az neked, vagy olyan kell-e.És ne legyenek a beállításról se naív elképzeléseid, hogy a boltban/szerviz hogy beállítja, meg segítenek neked megtalálni a helyes nyereg magasság/hosszanti pozi/dőlést, kormány magasságot, stucni irányt, kormányszöget koskormánynál.
Kiindulásnak lehet hogy jó, néha tényleg figyelnek és bő felét jól belővik, de ismeretleneknek 8-10 ponton jóazúgy beállítással adják át. Nagyjából vált, majdnem ugyanott fognak a fékek, de alig, mert nem jó szögben állnak a féktestek a tárcsához (főleg a bowdeneseknél), fékváltókarok túl magasan vagy alacsonyan vannak, van amit gyengén, sok dolgot meg túlhúznak, bowden végek a világba lógnak, bowdenházak össze...ák a vázat, lancvilla védő vagy van vagy nincs, stb.
Ismerősök pár hét után mindig nálam kötnek ki a szerviz által szuperül beállított bringával, mindegy hogy nagy sport franchise vagy kisebb bolt után. De amihez nincs szerszámom és boltba szervizelték, azt is így kaptam én is vissza, aki minimum finnyás az ilyenekre, otthon állíthatom magamnak be.Még annyi, ha pedált veszel, javaslom a fél spd pedált, akár itthonról ha anélkül van a bringa, akár aliról, ha alap taposóval kapod.
Diszkért csengőt ne feledd, és világításból vsak kis gombelemes villogót vegyél; ha mész rendesen sötétben, járj (itt) utána az olyan lámpának, ami tizenévig megbízható társad lesz (15-25k egy minőségi, tényleg jól világító lámpa, 10-15ért egy csomó hulladék van a boltokban, ami kevesebb mint fele alin).
Ja, és ha túl bütykös gumi van rajta, ha tudod, már a boltban cseréltesd/számíttasd be. 120asé még oké főként aszfaltra, 520as már terepesebb beállítottságú.Nyerget nézd meg, jó eséllyel (99,99%) kelleni fog neked egy szélesebb (papíron 150mm környéki sportosabb), szintén azzal hozd ki, csak esetleges különbözetet fizess, ez a decathlonba is megoldható általában!
Bukó és ruha is kell, ha nem akarsz izzadt lenni/megfázni, rengeteget számít egy elől szélállóbb, hátul szellőző felső/kabi, nadrág.
Kezdésnek jó a decathlon, aldi/lidl akció esetén meg már nyitásra érdemes ott lenni, higy fél áron megvehesd a cuccokat[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz mdavid136 #274944 üzenetére
Ezt megnézném a helyedben.... [link]
Az M-s jó lehet vagy akár az S-s is...
2*10sebesség a fék az csak bovdenes, de szerintem jó árban van...Decából, az 520-s sem rossz... a fék itt is csak bovdenes, de a utána már ilyen hibrid megoldása van...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ixion77
őstag
és most Aliexpress 3:
NEWBOLER Cycling Shorts Pick 3: $4.5
Egyetértek Wombattal. Oldalt nagyon gyenge anyag, tartása nincs. Rövid utakra azért jó lesz. Mint műszálas fehérneműt, úgyis mosni kell minden használat után, 10-20 mosás után meg ki kell dobni. L méret jó 180cm/70kg emberre.Warm Pants For Men Pick 3: $4.5 "Buruite"
Az túlzás hogy warm, de valami minimális plüss bélés valóban van benne. Tartása nem sok van, de mint harisnya, használható. XL/180 méret pont jó rám.Warm Underwear For Men Pick 3: $5.4 "Buruite"
Ez a legjobb a mostani felhozatalból. Vastagabban bélelt mint az alsó, kellemes tapintású plüss. Viszont irgalmatlanul büdös. Remélem mosás után viselhető lesz. Nyilván nem csúcsminőség, de egynek elmegy, és télen hasznos. Nem felétlen (csak) bringázáshoz. Ebből is az XL méret a jóAutumn Winter Outdoor Cycling Gloves Pick 3: $3.6
Az L méret rám kicsi. A varrások belül nagyon érezhetők, az ujjai rövidek, csuklónál viszont túl bő. A vízállóság csak elméleti, max. minimálisan csepergő esőben jó egy ideig. Nem ajánlom.Reflective Elastic Vest Pick 3: $1.8
Ez nagyon frankó ennyiért. Valóban rugalmas, fényvisszaverő, csatja is jól működik, sötétedés után szerintem kötelező. Sajnos gyerekre nem alkalmas, mert nem lehet elég kicsire állítani.X-TIGER Winter Men's Warm Cycling Shoe Covers Pick 3: $3.6
A "Warm" költői túlzás. Egyszerű cipőrátét, célnak megfelel. Kicsit melegebb is lesz a cipő, meg kevésbé mocskolódik. Maga a cover persze annál inkább, úgyhogy ilyesmire amatőr szinten nem is szabad ennél többet adni szerintem. XL méret kb. max 43-as cipőre jó.Bicycle Wheel Truing Stand Akcióban: $13.9
Ez egy totális katasztrófa. Jó ötletnek tűnt kép alapján, de nem az. Gumiszalaggal kell rögzíteni a vázhoz, ezáltal olyan instabil, hogy ha bárhol hozzáérsz egy pillanatra az messze többet változtat a mérési eredményen mint bármilyen nyolcas a kerékben. Elméletileg egy kis golyó van a végén ami gurul végig a felnin, de gyakorlatilag nem gurul, hanem csúszik és ugrál. Így teljesen értelmezhetetlen az eredmény, össze-vissza ugrál a mutató. Nem tudom mire vélni a pozitív review-kat. Talán csak az enyém nem gurul rendesen, de az biztos hogy ezzel a gyenge flexibilis rögzítéssel mindenkinek inog. Ne vegyetek ilyet.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest