- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #273995 üzenetére
Nekem a párom annyira nem ért az egészhez, hogy észre sem vette, hogy az egész bicikli kicserélődött. Mondjuk nekünk nem kell egymástól engedélyt kérni, ha veszünk magunknak valamit.
Egyedül az új nagyobb kerekeket vette észre.
-
benfolds
őstag
7 sebességes rendszerhez van shimano hg-40 minőségű lánc olcsóbban? csak azért, mert eddig hg40-et szoktam venni, de már 5000 ft-ba kerül, és ha a sunrace vagy a kmc ugyanazt tudja fele annyiért, akkor jó lesz az is.
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #274046 üzenetére
Nekem lett benne óriási nyolcas, de az a bernstein edition volt, a barna oldalfalú. ( Ez 180 TPI, a fekete oldalú black-chili-s Race King 240.) Ja, és szerintem nem segített, hogy kb. 6 km-t toltam teljesen leengedett állapotban, szal így utólag nem csodálkozom a nyolcason . Hab a tortán, hogy 100 km sem volt benne, még szőrös volt.
-
nagyúr
-
Kro
tag
válasz jjeahh #274039 üzenetére
Ezek a szuper passzos mezek azokon néznek ki jól, akiknek meg van a formájuk is hozzá.
Akin van már egy kevés felesleg, azokon kicsit már érdeksebben áll.
Aki meg netán túlsúlyos, azon meg mondhatni viccesen.
Én nem érezném magam jól egy passzos mezben, hiába hiper-szuper, rajtam is érdekesen állna. Így inkább lazább mtb felsőket szereztem be, mezzsebet meg nem használom, inkább vettem egy normális övtáskát. De idővel majd lehet változik a véleményem.
Lehet ki kellene majd egyszer próbálnom egy jobb passzos mezt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #274045 üzenetére
Igen a Ralph megy hátra és meglepően jól tapadó, könnyű kombónak találtam a Ray-Ralphot...sőt, én télen kezdetem el velük bringázni (-8°C NHH), igaz belsőssel, de tetszett a hidegben, hóban is, csak hát sok volt a tövises defekt így le lett cserélve tyúkbeles Race King-re.
#274051Fall-N...Mondjuk nekünk nem kell egymástól engedélyt kérni, ha veszünk magunknak valamit....Egyedül az új nagyobb kerekeket vette észre...te kis szájhős azóta is a kanapén alszol, mi?!
#274055
Kro...próbálj ráadni egy feszes nadrágot! ...ő csak a felsőt szereti pro feszesen, nadrágban még mugli.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #274025 üzenetére
Így igaz. Én is alulról építkeztem. Tourneyről kezdtem, majd lett Altus, most Deore 10s. Zongorázni lehet a különbséget. Az Altus szerintem alap lötyögésre már elfogadható, de azért a Deore már egy műszer hozzá képest. Szépen hangtalanul vált, terhelés alatt is szépen rakja a láncot, nem hangoskodik közben. Bár kímélem a technikát, így nagyon ritkán váltok terhelés alatt.
Ugyanúgy a négyszögletű tengelyes hajtás után az integrált és a tripla hajtás után a normális 1x hajtás is nagy előrelépés, V-fék után a hidraulikus tárcsafék. Na meg persze a rugós, nehezék "teló" után a levegős is. Nekem mondjuk pozitív előrelépés a váz anyaga is, acél után az alu, na meg főleg a karbon, bár az nekem nincs, csak kipróbáltam.
De ha úgy veszünk irigylem azt aki igénytelen és nem szereti a jobb dolgokat. Jóval olcsóbban kijön neki a gép.
Más: fake cuccok Aliról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274056 üzenetére
Nem, ő is sokat költött novemberben, sőt. 140ezer Ft-ot, pár szőnyeg + kettes ülő (ez volt 95e akcióban) + dohányzó asztal. Na jó, ő kapott 13. havi fizut, én csak egy 10ezres karácsonyi kajajegyet. Nekem a komplett kerék kijött olyan 85 körül.
-
Ka999
tag
válasz Sipi- #274036 üzenetére
Nekem Cliff 30 van, ami gyengébb felszereltség, bár 5 éve felé ennyibe se került. Szerintem neked pont jó lenne arra, amit írtál. Én is ilyen laza túrákra vettem. Geometriàja kényelmes, jól is néz ki, és könnyű hozzá alkatrészt találni. Kopó alkatrészen kívül más hibája nem volt még. Csomagtartót mondjuk nem tettem rá, de pár ezer forintért azt is találsz Dekában.
-
jjeahh
nagyúr
Casual fit, regularl fit mezeket még mindíg vehetnél, azokból vannak olyanok, amik a trail-enduro felsőkhöz hasonlóan bő szabásúak és így a zsebekről sem kéne lemondanod. A gond csak annyi, hogy a prémium anyagokat elfelejtheted, mert ugy-e a gyártók csak a szűk mezeket varrják abból, gyakran még azokat sem. Vagy 1-2 mérettel nagyobb szűk szabású is opció lehet.
#274053 chubby2o6: szerintem így sem szabadna nyolcas legyen benne, ha évekig terepen strapálod, sokkal többet kell kibírjon, mint 6km tolás alatt.
#274056 Hasaggymeg: a nadrágot is meglépem egyszer, most ilyenek vannak: [link] [link] . Valszeg csak azért nem váltottam még szűk verzióra, mert nem szól mellette semmilyen komolyabb érv. Oké, "igazi" xc-snek néznék ki benne és picivel jobban szellőzik, de ennyi és ez is vitatható, mert a nagyobb rugóutas downcountry és trail bringák terjedésével egyre több haverom vált ilyen laza szabásúra mtb-n. Szóval már xc-n is egyre kevésbé muglis, amire én is meglépem, arra már fölösleges lesz . Ezzel szemben a szűk mez mellett komolyabb érvek szólnak, ha bunnyzok, átemelem a hátsó kereket egy akadályon, vagy átugrok valamit, a laza szabású mezekből könnyen elhagyhatom a mobilt, multitoolt, medve sprayt meg egyebeket. Úgy tűnik nem mindenkit zavar a dolog, de én nem szeretek minden körön 5 percenként a zsebeimet tapogatva azon rugózni, hogy megvan-e még a telefon.
#274061 mauimagic: az igazi racse fit gyárilag köldökig ér . Valahol olvastam erről egy cikket, hogy tényleg így van, a felső kategóriás szűk szabásúakon belül is van két különböző vonal, az egyik a race fit, a másik meg a túrázgatós fit. A race fit még a szűknél is szűkebb és sokkal rövidebb, a szabás úgy van kitalálva, hogy hobby bringázás közben, vagy egy helyben álldogállva már-már kényelmetlen, a bringára hasalva, versenyző pozicióban az igazi.
Este chipset már nem eszek, max napközben, mert úgy kevésbé hízlal, az alkoholról meg teljesen leszoktam már két éveFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz benfolds #274052 üzenetére
Anno a 7-10 sebességes kategóriában a KMC láncok nekem tovább tartottak mint a Shimanok. Pl.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ka999
tag
válasz Sipi- #274062 üzenetére
Gyártó honlapja szerint 13.25 kg az enyém. De azóta már felszereltem rá sárvédőt, kitámasztót, vastag defektvédett külsőt, és egy vastag zár is folyamatosan a nyereg alatt van. Ezek együtt is megdobták kicsit a tömegét. De ha nem versenyezni veszed, akkor szerintem ne izgulj rá a tömegre. Ezek az alu vázas bringák már nem annyira nehezek, hogy ne tudd könnyen felemelni, ha arra van szükség, pl kerékpárszállítóra vagy lépcsőn felmenni.
-
addikt
Ne mondd már, hogy csak a súlytöbblet miatt bánod. Lehet mondjuk 100-200 gramm plusz, kit érdekel. A Mavic kerekeiben a legjobb feature szerintem, hogy nem kell felniszalagozni, mert zárt a belső felület. Azt bánd inkább
Tegnap megint rengeteget kínlódtam a tubeless hátsó kerékkel, az istennek sem akart felfújódni. Aztán rájöttem, hogy azért enged sok levegőt, mert a Stan's szalagja nagyon beült a küllőfuratokba. Az első kerékkel nem volt ilyen, ott meghagytam a gyári DT Swiss szalagot. Szerencsére rendeltem még abból, ki is cseréltem, és egyből rápattant a külső a kerékre.
Szvsz a Stan's szalagja vékonyabb vagy nem tudom, de többet nem veszek.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #274069 üzenetére
Egy réteget raktál? A szalagok leírásában gyakran kihangsúlyozzák, hogy két réteg kell, mert egy réteggel nem bírja a magas nyomást, beül a küllőfuratokba és ki is szakadhat. Egyszer ki kell próbáljam azt a DT-t, bár gondolom drága és nálam a noname alis is működik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kro
tag
válasz Dark Archon #274069 üzenetére
Nincs tapasztalatom vele, de a weboldal azt írja, hogy a zárt felnit is szalagozva adja. Ebből gondolom ugyan úgy kell szalagozni a zárt felnit is, de lehet tévedek.
Persze így az kizárt, hogy a szalag beüljön a furatba.
Én most a gorillával szalagoztam az egyiket újra, az talán kicsit merevebb anyag, mint a sima tubeless szalag, lehet nem ül be annyira. Így elsőre egy sima tesco-s műhelypumpával felpattant mindkét gumi.
Felmerült a visszaküldés is bennem, de ilyen árban nem találtam másik új szériást.
Illetve persze a szállítás során megsérült a gyári doboza, így nem tudom a bolt mit is reagált volna, ha visszaküldöm.
Az új szériánál írnak valami multifunkciós beállító kulcsot a hátsó kerékhez, ehhez ugye az sincs, de nem tudom ennél egyáltalán kell-e valamit állítgatni. Illetve pótküllőt sem kaptam.#274070jjeahh Gorillából is 2 réteg kell? Ez vastagabb anyag. Az ugye a szelepnél már 3 réteg lenne.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #274072 üzenetére
Ha jól számolom legalább 8 Schwalbe gumit elhasználtam már, pár Active Line-t, pár Performance-t és két EVO-t is .
#274071 Kro: Nekem nem tűnik biztonságosnak két réteg, mert tényleg vastag. Én nemrég cseréltem le normál tubeless szalagra, mert állítólag átengedi a tejet és ezért korrodálnak a küllőanyák, bár amikor leszedtem, ennek az ellentétét tapasztaltam, a szalag alatt száraz volt a felni . Az viszont tényleg fura, hogy gorillával hamar megbarnul a tej.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Szerintem a gorilla akkor jó, ha össze kéne raknod a tubeless rendszert, de épp nincs tubeless szalagod. Gorilla van mindíg kéznél, ha meg mégsincs, helyben meg tudod venni szinte bármelyik barkács áruházban és olcsó. Működni működik, sokkal jobban tapad, mint a tubeless szalag, de a múltkor kiderült, hogy lehet, hogy porózus és lassan átengedi a tejet. Ha a felnid keskenyebb, a széléből vágni kell, ha meg 23mm-nél szélesebb a felnid, akkor a gorilla nem elég széles, mert ugy-e tudtommal a gorillából csak 25mm szélességű létezik (lehet tévedek). Plusz ugy-e vastag, ezért nem biztos, hogy biztonságos két réteget felrakni, egy réteg meg nem tudom hosszú távon mennyire bírhatja a magas nyomást. Szal nem rossz, de vannak hátrányai. Best buy, de az alis szalagok is azok, nekem most épp ez van: [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
varsam
őstag
Gorillából van 48mm széles is, azt méretre lehet vágni, akkorára ami kellhet, én is így csinálom.
Pl olyan felnin, ahol nagyon nem akart felpattanni a gumi mert laza volt és elengedte a levegőt, na ott a 2 réteg gorilla megoldotta a dolgot, feszesebb lett és azonnal felment műhelypumpával.
Az esetleges áteresztés ellen én tekerek egy réteg sima szigetelőszalagot előtte, ezzel fedve a küllő lyukakat, erre meg megy a gorilla. Enduro, trail és xc bringán is tart már pár éve gond nélkül.
Egy tekercs pedig 32 méter, amiből elég sok kerék kijön és csak 5.900Ft -
Friczy
senior tag
válasz Rodzser Mór #274075 üzenetére
Nem haladsz a korral . A 26" MTB-k kora erősen leáldozott, a többség már 29", létezik még egy 27,5" kategória.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #274065 üzenetére
Köszi. Most néztem át a szerviznaplómat, egyszer használtam már kmc z50-et, és pontosan annyit bírt, mint a Shimano. Rendeltem 3-at.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz varsam #274077 üzenetére
+1, nekem is ilyen széles van, ebből vágtam a küllőlyukakra, a dedikált szalag alá. [kép]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Ringman #274045 üzenetére
én csak a mintákról tudnék véleményezni, és nekem mindkét Schwalbe hátsó specifikusnak tűnik, előre biztos nem raknám őket. arra viszont jók lehetnek, csak más kell előre.
ezek közül a Contit, vagy a Tufot próbálnám ki, egyik se volt mégBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz Rodzser Mór #274075 üzenetére
Ez régen volt így. Most default 29" és ritkábban 27,5". 26"-os biciklit újan már csak gyerekbicikli kategóriában kapsz, meg a libakergetők azok még (Koliken, Cruiser borzalmak konkrétan).
-
addikt
válasz jjeahh #274070 üzenetére
Milyen magas nyomást? Azt a 2-2,5 bart, amin én használom? F***om akkor a Stansbe, ha tudják, hogy vékony a szalag, és két réteget javasolnak, nem lehetne egyből megfelelő vastagságúra gyártani Bosszúból átállok a Vittoria tejére
Annyira nem vészesen drága a DT Swiss, és legalább jó. Hiába olcsóbb egy másik, ha 2x annyi kell belőle ugyebár. Nem nyúlik, tök könnyű felrakni, és leszedni is, nem hagy nyomot. Nem utolsó sorban tartja a levegőt. Szép a színe Emlékeim szerint amúgy te javasoltad, hogy szedjem le a DT Swisst, és tegyem fel a Stan's-t, amikor szenvedtem a tubeless-sel, szóval köszi
Kro: lehet, hogy akkor a szalag segíti jobban a tömítést. Gorilla szvsz tök felesleges, és ne akard leszedni.
Más: Vittoria Terreno Wet 45-622 felavatva
A fenti ábrán levő úton még el tudtam vele menni, aztán később már annyira traktornyomos süllyedős volt a sár, hogy már nem. Persze nem lepett meg, de a lehetőségekhez képest elégedett vagyok vele.Később egy még durvább erdei szakaszra is tévedtem vele, ott is egész jó volt, csak már én gyengültem. Csak erős (8-10%) emelkedőn pörgött ki. Jól kiveszi az ember erejét a sárban pörgetés
Leszámítva a felniszalag miatti szívást, könnyen felment a felnire, és a fújás is sikerült elsőre (felniszalag csere után).
Ringman: a külső egyébként kb. ua. lehet, mint a Tufo Swampero, szóval végül is az lett Jól megy aszfalton is. Arra leszek kíváncsi, néhány levétel / felrakás után ennek a pereme is kitágul-e annyira, mint a Tufo, amit meg már azért nehéz felfújni.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZavaBalazs
őstag
na, megjött a bryton gardia, rövid teszt alapján fasza cucc, jól mutatta a zsinórban több kocsit is (tesztek alapján ez volt a gyenge pontja, lehet, hogy frissítéssel azóta kiküszöbölték?) igazából egy negatívumot tudok 20 km után mondani, az is inkább csak a 420 hibája: elég szarul látszik az autós ikon az autós sávon, jobb lenne, ha ikon helyett csak egy kis fehér pötty lenne, de lehet, hogy ez állítható valahol, még nem ástam bele magam.
eddig eléggé ódzkodtam az autókkal megosztott utaktól, amennyire lehetett, a biciklis/erdészeti utakra limitáltam a kirándulásokat, de ezzel most már nyugodtabb szívvel indulok neki erre-arra.[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
addikt
válasz ZavaBalazs #274091 üzenetére
Elégedett vagy a 420-szal? Én kezdem unni az iGPSport 520-at. Meg aztán el kéne költeni a SZÉP kártyámon a pénzt
Strava útvonalakat lehet rá direktben (telefonos appon keresztül) tölteni? Jó a navigációja, nem fagyogat?
Esetleg EDGE 130 PLUS, nem tudom.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #274090 üzenetére
na jó lesz ez akkor!
néhány levétel / felrakás után ennek a pereme is kitágul-e annyira, mint a Tufo, amit meg már azért nehéz felfújni.
nem szabad levenni akkor, másik kerékszett kell inkább -
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #274092 üzenetére
Jól működik amúgy az IGPSport hosszú távon, nincsenek gyerekbetegségei? Az újak, pl. a BSC300 eléggé jól megcsináltnak tűnnek, videók alapján még a navi is fasza.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #274092 üzenetére
Akkor már add meg a módját, ne állj meg a 420-nál. S800 vagy S500 minimum ( veddmegveddmegveddmegstb)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #274085 üzenetére
Mutass néhány szerinted első specifikust, mert most kíváncsivá tettél ...így csuklóból azt mondanám, hogy a középen elhelyezkedő, hangsúlyosan keresztben elhelyezett barázdák a meghajtott hátsó kerékre kellenek kapaszkodni, az amolyan egyenletesen elosztott bütykös, inkább előre mutató nyíl irányúak melyek nem akadályozzák a kanyarodást és kifordítva is ugyanolyan számú bütykön tapadnak meg a kanyarodó elsőre. Szerintem nem véletlenül szerelik egy rakat bringára így már a gyárban.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #274097 üzenetére
Szerintem jól gondolod, én pontosan így érzem a bringán, kivéve, hogy hátul nem muszáj keresztben elhelyezett barázdák legyenek, elég, ha nem nyíl, vagy döntött V alakúak. Pl. mivel te most Specializedes vagy és náluk van is jó példa az érvelésemre, hátra a helyedben következőben simán megvenném ezt, előre meg ezt. Most így rákeresve úgy tűnik nem csak én gondolom így, hanem a profi Speci versenyzők is, pl. Sina Frei:
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
ma elkövettem azt a hibát, hogy nagyjából összeadtam azt, hogy mennyibe fog kerülni az épített acél bringa, ha mindent megveszek hozzá, senkinek sem ajánlom ezt - mármint a tételek összeadását!
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Diablo IV
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Dragon Age: Origins
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen