- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz wolfman #274450 üzenetére
Attól függ, hogy lehet-e bontani a fékkart. Ha nem, vagy olyan speciális alakú a tömítés, akkor nem fog tudni segíteni senki.
Szerintem fordítva közelítsd meg a dolgot. Ki kéne deríteni, hogy melyik másik fékkar amivel működne a féktest. Itt a hidraulikus fékvezeték átmérője az egyik kompatibilitási tényező, meg hogy mennyi olajat kell megmozgatni a karnak. Az is lehet, hogy Tektro, Magukra vagy másik Shimano fékkar amivel tökéletesen működne. Lásd Shimano kar és Magura féktest, amit előszeretettel kombinálnak, "Shigura". De láttam Magura féknyerget Tektro fékkaral vegyiteni. Ha tippelnem kéne akkor valamelyik ServoWave nélküli Shimano jó lesz hozzá.
De először a féknyerget kéne rendbe hozni, mert ha az továbbra is ereszt és nem találsz hozzá tömítést, akkor kár a fékkarral foglalkozni, akkor tényleg kuka az egész.
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #274440 üzenetére
"...de te minden évben vásárolsz egy bringát."
ha jól belegondolok, valóban, de sajna most már arrafelé mennek a trendek, hogy nincs, amilyen kéne
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #274446 üzenetére
Altus mellé én sem kaptam, azt hittem nem is adnak semelyikhez sem. Deore meg gondoltam egy magasabb szint, így ad mellé a Shimano, nehogy valami rossz minőségű bowdenezés miatt legyen rossz a váltási élmény. Kíváncsi lennék, hogy SLX, XT mellé is adnak?
-
mauimagic
aktív tag
válasz szimpláncsak #274447 üzenetére
1.8-2m között a hahun 2006-2008-as sx4-eket találtam.
Ha a 15+ éves autók nem lefingottak, akkor mi az?!
Értem hogy lassan hasonló korú a géppark átlagéletkora itthon, mint Kubában, de azért ne fogadjuk már ezt alapnak...inkább szegénységi bizonyítvány, hogy lassan 20 éve EU tagként ennyit sikerült összehoznunk...Mielőtt megkapnám, hogy sznob vagyok, van egy újabb autóm a kiccsaládnak, "a románok válasza a Range Roverre"
Meg egy másik, amivel pénzt keresek, na annak értéke kb fele a bringáménak, új kora óta nálam van, 2009-es, az sem egy Bentley Continental...
Na az meg volt vigyázva rendesen, mégis lassan locsolni kell rá a pénzt, ell kell engedni lassan, itt a vége. Persze egyből el fogja vinni valaki azt is, hiszen még csak 14 éves, kiskorú...Bármilyen autómodell specifikus FB csoportba látni a trendet, a legnagyobb a kereslet a 15-20 éves verdákra van, meg a gányolásra, hogyan lehet feltámasztani ezeket a romokat, lehetőleg gombokért, ha véletlenül mozgásképes, akkor meg csippelés meg nagy felnik.
Azok vagyunk mink a Zeunak, ami Ámerikának Mexico. Csak itt szarabb az idő -
-
Lacerta
aktív tag
válasz mauimagic #274454 üzenetére
Van egy pénzügyi ökölszabály, ami úgy szól, hogy reálisan olyan autót engedhetsz meg magadnak, ami 3-6 havi nettó fizetésedből kijön. És ebben az összegben benne vannak az adásvétel költségei, valamit használt autó esetén az első szerviz is.
-> Nem spúrok vagy sz*rrágók vagyunk, hanem pénzügyileg tudatosak. -
zsamiatt
őstag
válasz Lacerta #274457 üzenetére
Ezt a penzugyi okolszabalyt honnan szedted? Csak mert hulyeseg. Megveheted hitelre, lizingelheted, berelheted es persze megveheted kp-ra. Tobb fele penzugyi megoldas van. Az hogy mit engedhetsz meg magadnak messze nem igy kell kiszamolni. Auto vetel/berles+eves uzemanyag+ eves fentartas+ eves szerviz. Ezt ozd el 12vel es megkapod hogy belefer e a keresmenyed maradekaba vagy sem. Ha nem akor el kell kezdeni csokkenteni a szamokat.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
szimpláncsak
tag
válasz mauimagic #274454 üzenetére
Én nem látom ilyen borúsan a 15 éves autók állapotát, de tény, hogy alaposan meg kell nézni mit vesz az ember. Tavaly amikor vettük az autót, mi is inkább kisautót vettünk a rendelkezésre álló pénzből, mert azokból fiatalabbak jöttek ki, igyis 2honapig nézegettem, végül egy 2007-es bakancs swift lett. 2. tulajtól, 127.000 km-el. 110.000km-ig márkaszervizbe hordta az első tulaja és a szervizkönyve nem úgy van vezetve mint a Németországból behozottaknak, hogy 15 évig mindig ugyanazzal a tollal van írva, ugyanolyan színű a pecsét és ugyanolyan a kézírás is Fapad az egész, de 4 légzsák, klíma, ködlámpa van benne, cserébe nincs elektromos ablak, meg tükör de legalább el sem fog romlani . 1,5 év és 15.000km után, most kellett egy "nagyobb" összeget rákölteni. Toronycsapágy, lengéscsillapító, stabilizátor rúd. Ez volt szereléssel együtt 65.000ft
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
válasz szimpláncsak #274460 üzenetére
150e korul abs kocska csere, 75e kilometerenkent valto bowndennel kell cserelni valami mert baromi hangos lesz. Mas baja nem nagyon van 300e km-ig tapasztalasom szerint. Ebol egyedul az abs kocka a huzzos mert bontotan is viszik mint a cukrot.
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #274454 üzenetére
Nem vagy sznob, sajnos amit egy átlag keresetű magyar ember meg tud engedni magának, az egy orosz rulett. A 400-800ezer körüli kategóriában, ami a legnépszerűbb itthon, csak levedlett roncsok vannak, amik állandóan szerelőnél vannak kisebb-nagyobb hibákkal. Nem kell 20 évesnek lenni, anyósom 2009-es Corsáján is jönnek elő a motorikus gondok. Ők újan vették, így első tulajdonos. Hiába vigyázott rá, ez a széria nem volt a legjobb (enyhén szólva) és ennyi idősen már jönnek a gondok.
Többek között ezért sincs autóm, de nem is hiányzik, hogy állandóan költsek valamire (inkább biciklire költöttem ), amire igazán nincs szükségem. Amikor jól jönne az autó az ritka (nagy tárgyak hazavitele). Összességében olcsóbb a házhozszállítás, mint egy autó éves fenntartása.
Persze vannak olyan autók, amik jobban bírják, csak az összeg amibe belefér, azok is már olyan idősek, hogy érik a nagygenerál.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Csokicsibesz #274458 üzenetére
Ezen én is gondolkodtam már, és arra jutottam, hogy amikor életemben először kerestem saját munkámmal pénzt, akkor szomorúan konstatáltam, hogy egy elfogadható bicaj 2 havi nettó fizumba kerülne, amit sokallottam.
Azóta eltelt 30 év, szereztem diplomát, van versenyképesnek mondott fizetésem, és még mindig 2 havi nettó fizumba fájna egy egész jónak tekinthető keró. -
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #274460 üzenetére
A régi Swift tényleg jó, csak akinek van gyereke élből nem jó, mert "túl kicsi" az autó, ezért általában nagyobb autót akar mindenki venni. Na meg a Suzuki nem jó státusszimbólum az a másik oka. Amúgy ültem 4 ajtós régi Swiftbe és el lehet férni benne és tényleg jó értelemben véve igénytelen autó.
Lacerta: Ezért építek én is mindig. Nem akarok és tudok egyszerre két havi fizetést kiadni, így apránként eloszlik. Bár most hogy kiszámoltam, a mellékvágányokat nem számolva kevesebb, mint másfél fizetésből kijött a bicikli. Ismerős is mutatott tök jó Cube biciklit, kedvezményt is adott volna, így lett volna 400ezer. Mondtam neki, hogy mire ezt-azt kicserélnék, hogy nekem tetszen, már lenne az 500 is. Főleg a 3x10-es hajtás nem tetszett.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz zsamiatt #274459 üzenetére
zsamiatt:
Én szerintem, hogyha elosztanám olyan 45ezerre jönne ki idén havonta amit az autóra kellett költeni.
(42e a biztosítás+18e a 3 megyei matrica BP-ig+80e az eddigi szervizdíj+az üzemanyag olyan 510e) Cserébe ha nem lenne autónk,a 2 városi bérlet 18e(évente 216e) 1 budapesti utazás 2 embernek 15e(ha havonta megyünk évente 180e) + anyósomhoz kimenni+nyaraláskor+túrázáskor kiadott busz és vonatjegyek és már nem is kellett annyival többet kiadni az autózásra
Nah ebben 20e km-ként cserélték a fekfolyadekot és 45ekm-ként a váltóolajat. Első szervizkor én is cseréltettem benne biztos ami biztos. Így el lehet odázni a dolgot.Fall-N : melyik régi swiftre gondolsz? Ez már nem a papírból készült,hanem az utódja amit 2005-2010 között gyártottak
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Fall-N #274462 üzenetére
Nem feltétlenül igaz, hogy orosz rulett, csak ugye menőbb egy romhalmaz BMW, mint egy Suzuki. Első autóm egy 2001-es, 1.3-as klímás(!) Swift volt 4 évesen, amit svájci frank részletre vettem Olyan sosem volt, hogy nem indult (kivéve, ha lemerült az aksi), egyszer kellett komplett kipufogót cserélni rajta, mert szétrohadt. Más különösebb gondja nem volt, az apróbbakat meg gombokért meg lehetett javítani, illetve a karbantartási költségei sem voltak drágák.
Egyik ismerősünk vette meg, még mindig menne, ha a kasztni nem rohad ki alóla. Mikor autókat nézegettem, nekem is jobban tetszett volna egy Peugeot 206, de valószínűleg most a híd alatt körmölném ezeket a sorokat a javítási költségei miatt.
Egyik volt kollégám is sorra veszi a bontószökevényeket, hiába mondom neki, hogy vegyen egy Suzukit. Nem mellesleg ezért van most Vitaránk. Még az utolsó körös, sima 1.6-os szívó benzines. Megkockáztatom, ez is előbb fog szétrohadni, mint, hogy ne induljon. De ez mondjuk igaz az összes japán márkára.
szerk: az, hogy kicsi a Swift, szintén sznob hülyeség, abba is simán berámoltam a bringámat, cementeszsákot, járólapokat, amit kellett...
ui.: ja, és ezzel az autóval is lett csajom
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Lacerta
aktív tag
válasz zsamiatt #274459 üzenetére
Szoktam olvasgatni pénzügyi cikkeket is.
Több helyen is találkoztam ezzel a megállapítással, több év alatt, ha megengeded most nem keresném elő mindet. Én átgondoltam ezt a megállapítást, és egyetértek vele, tudomásul kell venni, hogy csórók vagyunk és kész.Ami a pénzügyi megoldásokat illeti, itt készpénzről van szó.
Hitel, bérlés, lízing akkor indokolható ( az átlag magyar jövedelmi viszonyait figyelembe véve ), ha munkaeszköz, és pénzt keresel vele.
Ha mondjuk munkába eljutáshoz kell az autó, ott picit rezeg a léc, de szvsz ott inkább az a helyzet, hogy nem ahhoz kell, hogy pénzt keress vele, hanem ahhoz, hogy egyáltalán el tudj jutni melóba, illetve jellemzően ezek a népek nem tudják költségként elszámolni sem.Ha nem hitelre veszed, lízingeled, bérled az autót, akkor kp-ban csörgeted ki, és akkor bizony teljesen reális a 3-6 havi nettó. Ha hitelezed, líziingeled, bérled, ezek jellemzően extra költségeket jelentenek a KP-hoz képest, és ha valaki nem tud 3-6 havi fizut félretenni, akkor utólag ennél lényegesen többet sem fog tudni kicsörgetni. Lásd a 2008-2009-ben bedőlt autóhiteleseket akik 0% önrészre vitték a fapados verdákat.
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #274460 üzenetére
Németországból behozottaknak, hogy 15 évig mindig ugyanazzal a tollal van írva, ugyanolyan színű a pecsét és ugyanolyan a kézírás is
Nálunk is szokott lenni visszadokumentálás.
-
őstag
válasz wolfman #274442 üzenetére
amikor megvetted sem volt hozzá kapható külön semmilyen ilyen alkatrész lásd robbantott ábra, aminek van Y-os cikkszáma, az (volt) elérhető.
véleményem szerint nem ártott volna utána nézni vásárlás előtt, nem utólag "szarnak a szervizre" meg "köpedelem".“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ringman
nagyúr
az alis og-evkin villa már 14 napja úton, remélem nem a hútik stoppolták le a tengeren
-
zsamiatt
őstag
válasz Lacerta #274467 üzenetére
de ezért írtam, hogy marhaság. Még általánosítva is. Sokkal fontosabb szempont a havi rákölthető kereted.
Egyrészt ha kp-ban veszed akor sem állja meg a helyét, hogy mennyiért veszed. Másrészt nem az autót megvenni drága hanem fenntartani. Lehet venni 2* olyan drága kocsit is viszont havonta meg lehet szinte 0 költséged van vele. Vagy filérekért megvett autót amit mondjuk a te esetedben említett jövedelmének háromszorosáért vesz, de a fenntartási költségbe meg belerokkan mert annyit fogyaszt, sok a szerviz stb."Hitel, bérlés, lízing akkor indokolható ( az átlag magyar jövedelmi viszonyait figyelembe véve ), ha munkaeszköz, és pénzt keresel vele. "
Ez is egy hibás kijelentés és butaságot is írsz. Az átlag magyar jövedelem mellett is magánemberként is reális lehet a bérlés. Baromi sok előnye van. A banki hitelbe nem mennék benne, hogy nem áll benne a kp-d stb. A banki hitelnek is sok előnye LEHET.
"valaki nem tud 3-6 havi fizut félretenni, akkor utólag ennél lényegesen többet sem fog tudni kicsörgetni. Lásd a 2008-2009-ben bedőlt autóhiteleseket akik 0% önrészre vitték a fapados verdákat."
Még egyszer fussunk neki a dolognak. Ezért írtam, hogy nem az számít mennyi a jövedelmet és az alapján felszorozva mennyiért tudsz autót venni (ahogy te állítod) hanem a havi bevételeidből mennyit tudsz elkülöníteni autózásra. Ha megvetted kp-ra akkor is (ami egyébként a legnagyobb hülyeség magánemberként is), ha finanszírozás van benne akkor is.[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
Because
őstag
Jöttek megint ALis cuccok, használtatok már ilyeneket?
-
válasz szimpláncsak #274460 üzenetére
"...Németországból behozottaknak, hogy 15 évig mindig ugyanazzal a tollal van írva, ugyanolyan színű a pecsét és ugyanolyan a kézírás is"
Pszt, elárulok egy titkot: németeknél az elmúlt 12 évben senki nem nyúlt egy ujjal sem a szervízkönyvhöz, nincs is, mindent elektronikusan vezetnek.Azoknál az autóknál is így volt, amit nem újan vettem, az újaknál meg pláne. Már amikor 2014-ben beadtam a Mo-ról kivitt, és németeknél honosított autómat (amit ott újan vettem), egy újért cserébe, akkor is csak néztek bután, hogy mit akarok a szervízkönyvvel, meg a pecsétekkel.
Szóval ha szervízkönyvvel akarnak egy német autót rád sózni, az már eleve kamu.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #274458 üzenetére
Nekem szerintem a bringáim értéke nem éri el a havi fizumat, és nincs a nevemen autó. Halmozottan hátrányos helyzetű vagyok.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
wolfman
veterán
válasz f4lcon #274469 üzenetére
Ezeket a Manitou villám szervizére mondtam. És azzal kapcsolatban is azért, mert amúgy ha végignézel a munkásságukon, nem ritka a szarrá rozsdásodott, széthajtott, összevert villák újjáélesztése náluk. Úgy tűnt nekem csodákat művelnek a munkapadon, majd ordított a csókáról a flegmaság, mikor meglátta a bicajomat, hogy ez 'épített bicaj' aztán meg se csinált rajta semmit. De mondom, ez egy ember volt a sokból. Számomra szar helyzet, hogy Csepelen vannak lent a f@..omban, ahova el kellene vinni a villát. Járok néha Pestre, de Csepelre kb sosem.
Gyulán van egy fószer, aki régebben versenyzett, komolyban tolta a bringázást. Ő mondta, hogy minden ilyen dolgot úgy kell, hogy valami úton módon megtanulod te magad megszerelni, beszerezni az alapanyagokat, mert aki érten is hozzá, annyi szopással jár, hogy nem éri meg másnak nekikezdeni, ahogy ő sem vállalta, bár valszeg meg tudná csinálni soook sok idő után.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
válasz Lacerta #274467 üzenetére
Ne haragudj, ez egy nagy halom butaság. Ha így élnék, már rég eret vágtam volna magamon, annyira semmi örömem nem lenne az életben ezzel a mentalitással.
Jelenleg 2 autónk van, az egyik lízing, a másik hiteles, de utóbbi esetben is kb ugyanúgy néz ki a dolog, mint a lízing: mire lejár a futamidő, tartozom majd egy nagyobb összeggel még, ami kb az autó akkori értéke. Sokat fizetek havonta? Persze. Megtehetem? Igen. Jobban járnék, ha inkább valami ócska szarral járnék, és félretennék annyi pénzt, hogy egy összegben kifizessem az autó újkori árát? Nem. Ráadásul addig valami ócska szarral járnék. Ok, most gyakorlatilag nincs saját autóm, mindkettő a banké, és csak 'bérlem', de ez bennem nem okoz lelki törést, anyagilag meg belefér. Jó, ehhez el kellett mozdulnom 1000 km-t nyugati irányba, hogy megfizessék a munkámat, annyira, hogy ezt megtehessem.
És még biciklire is telik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz wolfman #274476 üzenetére
beszerezni az alapanyagokat, mert aki érten is hozzá, annyi szopással jár, hogy nem éri meg másnak nekikezdeni, ahogy ő sem vállalta
nyáron úgy megörült a mosogató-gépszerelő, hogy a 20+ éves bosch gépet nem akarom szervizeltetni, mert sanszosan gtk-s lenne, hogy még kiszállási díjat sem kért -
Lacerta
aktív tag
válasz zsamiatt #274472 üzenetére
Azért nem marhaság, mert a havi rákölthető keret erősen korrelál azzal az összeggel, amit a dekivens félre tud tenni az autóra.
És vannak más szempontok is, mert oké, hogy ha a olcsón vesz sz*rt, akkor magasak lesznek a fenntartási költségei, de egyrészt ha innen közelíti meg a kérdést, könnyen oda jut, hogy neki nem futja autóra, ami komoly kognitív disszonanciát jelent ha egyébként autó nélkül képtelen megoldani az életét, és innen nézve a van autó - nincs autó differencia nagyságrendekkel nagyobb, mint a f*stalicska - használható autó ellentétpár esetében. Másrészt ha drágábbat vesz, vagy ne adj' isten újat, az egyáltalán nem garancia arra, hogy alacsonyabbak lesznek a fenntartási költségek. Relatíve, az autó értékéhez képest valószínűleg ( de ez sem biztos ), a pénztárcájához mérten viszont nem.
Az emberek kb. 70%-a keres az átlagjövedelem alatt, csak mondom.
Amiket te írsz, annak lehet létjogosultsága egy város élő, legalább medián jövedelmű ember esetében. De a többség nem ilyen.
Vagy lehet abban hinni, hogy mindenki hülye. -
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #274477 üzenetére
Te ugye nem itt laksz, nem itt dolgozol.
És ahogy mondod, megteheted. Mert megteheted.Mondhatod, hogy bárki megtehetné, és igazad is lenne, mert bárki igen, de nem mindenki.
Mert mondjuk ha hirtelen megjelenne ~2 millió magyar munkavállaló ott a környéken, a te mosolyod sem lenne már olyan őszinte, nemde? -
lsebestyen
addikt
Remélem kibeszéltétek az autós témát, lezárásként mindenki tekintse meg a 25-ös szabályzatot.
The bikes on top of your car should be worth more than the car.
Or at least be relatively more expensive. Basically, if you’re putting your Huffy on your Rolls, you’re in trouble, mister. -
válasz Lacerta #274481 üzenetére
Amilyen munkaerőhiány van itt úgy általában, lehet, hogy kevesen is lennének...
Persze a nyelvet meg kell tanulni a boldoguláshoz.Ráadásul a munkavállalók 20-30%-a veszélyesen közel van a nyugdíjhoz, utánpótlás meg nincs. Őszintén szólva elég reménytlennek tűnik a helyzet. De pár éven belül begyűrűzik ez majd Mo-ra is... Elkezdődni már elkezdődött. Annyival rosszabb lesz ott az egész, hogy a keresetek sem versenyképesek az itteniekkel, így az elvándorlás is besegít.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz 6030D #274475 üzenetére
"Nekem szerintem a bringáim értéke nem éri el a havi fizumat"
Nem lehet, hogy azért, mert túl sokat keresel?#274466Dark Archon Nekem volt 206-om, négyévesen vettem 2005-ben ( az autó volt 4 éves, nem én ), akkor volt benne 34e km. 8 évig használtam, és a kopó alkatrészeken kívül alig kellett valamit cserélnem ezalatt. Volt egy hűtőventillátor csere, meg a hátsó dob elrohadása után kapott egy sportdobot ( hogy menő legyen ), de ezeken kívül nem nagyon kellett hozzányúlni.
-
Because
őstag
válasz parandroid #274483 üzenetére
nálunk már rengeteg ukrán és fülöpszigeteki van a gyárakban és emellett kígyózik a sor a kormányhivatal foglalkoztatási osztálya előtt... édesanyám ahol dolgozik most szüntettek meg egy műszakot, így nem az látszik, hogy munkaerő hiány lenne
de ez az offok offja, elnézést
[ Szerkesztve ]
-
-
avl
aktív tag
válasz parandroid #274477 üzenetére
"Megtehetem? Igen. Jobban járnék, ha inkább valami ócska ...Nem."
en ovatosabban fogalmazok
autora vagy barmi masra szant anyagi eröforras kapcsan csak érdemben késöbb látszik, hogy tényleg megengedhetö volt-e, fog-e hiányozni (felléphet olyan kiadás/változás, amire nem is gondolunk, nem is jó gondolni ! pl. eü)(abszolut nem Neked szánom, sok függ az anyagi tartaléktól, stb.)
-
zsocy
őstag
Nahát, itt mindenki olyan tudatos pénzügyileg hogy az példás, aztán mégis jönnek a képek az impulzusvásárolt karbon bringákról, meg a halomban rendelt Racmer mezekről!
Szerintem el kell fogadni hogy mindenki mást tart fontosnak, nincs általános igazság, hogy 6 havi nettó, vagy lízing vagy akármi. Én is boldogan hajtom még a "lenézett" Dusterem, de azt is látom hogy amikor nemsokára le akarom cserélni valami modernebbre akkor rendesen be kell nyúlnom a zsebembe, elszaladtak az árak. És én pl. biztos nem fogok 6 havi pénzből venni másikat mert akkor semmivel sem lennék előrébb, inkább sokkal hátrébb csak. Időben láttam hogy ez egy várható nagy kiadás lesz, és elkezdtem félretenni amennyit csak tudok minden hónapban. Aztán az is lehet hogy hitelt veszek fel, lehet belenyúlok a megtakarításaimba,
lehet eladom a bringáimat...Túl rövid az élet hogy ennyire tudatosak legyünk
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #274482 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #274479 üzenetére
Villanyórára nincs kuponod?
chubby:
Álláshirdetésre meg legközelebb úgy kell menni: Jónapot, vennék egy 340i kombit, ehhez szeretném belőni a fél éves fizumat. Várom ajánlatukat.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #274455 üzenetére
Dászter, mondom hogy új...
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #274483 üzenetére
Már rég begyűrűzött, csak nem vesznek róla tudomást.
Megy a rinya, hogy munkaerőhiány van, de valójában nem munkaerő nincs, hanem olyan munkaerő, aki havi bruttó 300-ért elmegy dolgozni. Az itteni munkaadók, a gazdaság szive-lelke-motorja gondolkodásmódban pont olyanok, mint a fent emlegetett hülye autóvásárlók.
De ne aggódj, Vitya telerakja nemsokára az országot filippínó, maláj meg vietnámi vendégmunkással, akik az első adandó alkalommal továbbtipliznek majd nyugatabbra. -
ZolkoW
őstag
válasz lsebestyen #274482 üzenetére
erre majdnem mindig vigyázok!
nem is értem azokat, akik az X5-ösön, meg az XC90-en valami gagyi bringákat visznek, lehetőleg elöl kosárral....sajna drága bringára nem telik, szóval tartok is a feladatra egy 23 éves tragacsot
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #274490 üzenetére
Nagyon jó a kép hangulata! Egyébként jól látom hogy fordítva van feltéve a bringa? A hátsó kerék van menetirány felé? Van ennek valami gyakorlati haszna, titkos tipp jellege?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- Azonnali informatikai kérdések órája
- bambano: Bambanő háza tája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- E-roller topik
- 3D nyomtatás
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen