- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eliot Anders
aktív tag
Sziasztok!
A régi abroncsom 32 lyukas, Gipimme, magasperemes 40 mm, hagyományos küllő elosztással(felni felütést kaptam, ezért aktuális a csere), most jött meg az online rendelésem, az is 32 lyukas de ritkábban van elosztva a küllő helye, kérdésem, hogy ez jó lehet hátsó kerékbe?
Egysebbeséges bringáról van szó, nem használom fixhajtással.
-
veterán
Sziasztok!
Pedelec elektromos rásegítéses kerékpárra (800k) szeretnék biztosítást kötni elsősorban lopásra. Olyat már találtam ami önrész nélküli, tűrhető áron van (25k/év), viszont csak Magyarországon érvényes. Olyan is van ami EU-ra jó, de csak max 250k-ig állja, itt meg ugye nagyobb összegről van szó.
Mivel szeretnénk kirándulni és nyaralni is a biciklikkel, keresek egy olyat ami EURÓPÁRA vagy EU tagországokra érvényes. Valakinek van ötlete ilyenre?Lopásra biztosítás lenne az elsődleges cél.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #279732 üzenetére
Én is valahol itt érzem az outival az "édes" pontot. 90-93 psi a hátsóba, elsőbe 3-4 kevesebb. Alatta nem érzem olyan kis feszesnek a bringát. Felette meg.. szvsz így jó.
Volt egy teszt a neten néztem, országútival vizslatták 100-60 psi ig 10 -ével csökkentve a köridőket. Meg mérték a rázkódás mértékét is. Valahol az arany határ 75 - 85 psi közt volt ha jól emlékszem. Alatta lassult , felette szintén, plussz jobban rázott is. Ilyen 75 kg rider volt, olyan max 8kg bringával.#279744Ringman: valamennyire még a keveréktől is függ, mert az is beleszól hogy ugyan olyan nyomáson melyik gumi milyen komfortos
------
Más:
Újabban azt vettem észre, kiadós (keményebb intenzitás) tekerés után, fél 1 órával, ha pl behajlított bal lábbal ülök, begörcsöl mint az állat, de csak a bal lábam.. csinálja ezt. Durván..amint felállok megszűnik.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #279754 üzenetére
kerékkel kapcsolatban, ma voltam egy jó kis szeles útra, az is érdekelet mennyire babrál bele az irányításba. Tekintve aki év minden hónapjában tolja, szél ide vagy oda, ezt is meg meg kapta, nem mondom hogy veszélyesnek tituláltam volna, de volt 1-2 pillanat mikor oldalról "elfogott" nagy tempónál. Jó lenne tudni milyen lehet egy 40(elől)/45(hátul) felni szélben... Az enyém most 34mm mély. Ennyiből azt érzem 40mm mélység fölé nem mennék (sőt - inkább a biztonság mint az a kicsi aero+kinézet). De nincs tapasztalat mennyit számít az a +1cm mélység ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Fall-N #279748 üzenetére
és az is lehet, hogy a felfekvő felület nincs síkra marva, és mindegy mit csinálsz neki, valahol bele fog érni, mert térben nincs jó helyen a féknyereg
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
Érthetetlen, hogy miért nem raktak a Canyon láncára bontószemet. Gondolom, a Shimano is ludas benne. Na, mindegy, mivel 11 sebességes patentszemem nincs, így fogom zsírtalanítani a hajtást Smoove-hoz, lesz, amilyen lesz.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #279757 üzenetére
3000 forint talán 2 db kmc patentszem a decában.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #279756 üzenetére
Igen, az a gázabb dolog. Sajnos itt nem játszik, hogy rak az ember nagyobb tárcsát és akkor a kúpos alátéttel kompenzál az ember az adapternél.
Közben elmentem ma isemrős boltjába az asszonynak V-fékhez betétért és ismerős mutatott egy 0 kilométeres, új bicikliről leszerelt tárcsafék szettet. Meg is vettem végül.
Elvileg az XTR M-975 felett van egy kicsivel fékerőben, egyedül a hosszabb fékkar a hátránya, ami engem nem zavar. Ez egy Alfine BR-S700. Ugyanúgy van állítási lehetőség, mint az XT/XTR-en, könnyű és támogatja az IceTech betéteket. Ahogy néztem vágni sem kell valószínűleg, pont jó lesz a hossza a fékcsöveknek. Azért vettem mellé egy szett BH90-es fékcsőhöz való tüskét és roppantógyűrűt. Elvileg az M6100-on gondolkodtam, de ez erősebb.Holnap kondi előtt felszerelem utána jön a bekoptatás.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
sziasztok!
most fejeztem be a lánc waxolást egy 10 perce (smoove) ha így szárad ez oké teljesen? nektek is ilyen? jo lett a végeredmény?
nektek is ilyen darabkásan szárad?
az igazsaghoz hozzátartozóik hogy az őszi lancmosas utan ez mar a 3ik waxolás,ezelott csak letoroltem[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz -=RelakS=- #279764 üzenetére
nekem mindig ilyen wax után azer kerdezem 🤔
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #279765 üzenetére
Oké, persze egy városin elmegy. Egy montin viszont már bántja a szemem. De ez nyilván csak az én egyéni véleményem.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #279765 üzenetére
Igazság szerint nekem is sokkal jobban tetszenek a két- és egy ujjas fékkarok, de ez alkalmi vétel volt. Most is 3 ujjas van, nem vészes élőben. De a legszebb szerintem az XT M8100 és az SLX M7100 karja. Élőben viszont jó minőségű az egész Alfine.
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #279765 üzenetére
Szerintem meg függ a használózól hogy melyik jobb neki a kerékpártól és a fékminőségétől hogy melyik kényelmesebb nem vitatom hogy meg van a 1-2-3 ujjasnak papíron a megfelelő felhasználási területe nálam volt 2 ujjas MTB-n is és trekkingen 3 de talán négy is volt az ha lehet hinni a shimano archívumának Deore LX ST-M570 itt a váltás nem zavart csak talán annyi hogy más volt a fékezési pont meghatározása 26" vs 28" kerék teljesen más volt a tempó de viszont mikor váltottam hidralikusra cross trekking ott nem csak az SM-RT10-s tárcsa zavart hanem utólag belegondolva a 3 ujjas fékkar is erre azután jöttem rá hogy újra 2 ujjasat kezdtem el használni BL-MT401. De miután elkezdett enyhülni az idő felgyorsult a fék bekoptatási idő és egyre jobb bár így is zavaró még sok évnyi V-Fék után hogy teljesen máshogy működik és reagál ezt még szokni kell
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279770 üzenetére
Sokat nem zavar, ha 3 ujjas a kar, akkor kicsit beljebb kell tenni a fékkart, ugyanúgy a végét lehet nyomni, én is az MT200-at egy ujjal használtam eddig, vagy maximum kettővel. Az is az igazsághoz tartozik, hogy nagy hatalmas kézfejem van, így lehet azért nem zavar. Szemre kevésbé tetszetős az tény. Kár hogy csak a "ravaszt" nem lehet cserélni, mint a Maguránál, akkor simán kicserélném rövidebbre.
Tárcsa egyelőre marad, jövő hónapban cserélem a mostaniakat RT66-ra, azt ajánlja a Shimano is ehhez a fékhez.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Fall-N #279759 üzenetére
az XTR-en csak szerszámmal állítható a reach (kivéve a 9020-at meg a 9120-at)
ha kell, tudok adni 2 ujjas kart (bontott) igaz nem karbon, mint az XTR hanem alu, de passzolnia kell elméletben
tudom, a robbantott ábra nem írja, hogy passzolna, de szerintem működik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #279771 üzenetére
Nekem közepes a kézfejem, bár szerintem itt nem csak azon van a hangsúly hogy milyen irányba helyezzük el a kart lejebb-feljebb vagy beljebb itt inkább a vissza jelzésen illetve mennyit kell "nyújtózkodni". Pl. ST-M570-n picit ki kell nyújtani az ujjamat hogy tudjam használni a le váltást, ST-EF505 viszont már valóban nyújtózkodni kell mert a le váltás a váltó tetején van szinte viszont a Cues SL-U6000 esetén semmit sem kell nyújtózkodni az ujjammal mert ujjperccel is lehet használni az egyik kart a le váltásét és ez nagyon tetszik
[ Szerkesztve ]
-
beleriand72
tag
Sziasztok. Deepspace vázra mennyire van realitása sram axs 1x rendszert felrakni? (a váz pm fékfelfogatású, az axs flatmuont, ez adapterezhető?)
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Ringman
nagyúr
válasz beleriand72 #279774 üzenetére
sram axs 1x
mármint melyiket pontosan? -
beleriand72
tag
válasz Ringman #279775 üzenetére
Apex 1x12 (bár határozott elképzelés nincs, csak sram, elektromos, 1x) pl. SRAM Apex 1 Groupset - XPLR | AXS | 1x12-speed | D1
[ Szerkesztve ]
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #279770 üzenetére
Kinézet egy dolog, de kevésbé sérülékeny bukásnál a rövid kar (nekem már sikerült elgörbíteni az 1ujjast is mikor ráesett(tem) egy nagy kőre) és főleg több ujjad marad a markolatod fogni akkor mikor terepen tényleg szükséges...meg aztán minek több ujj oda mikor bőven elég egy is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz beleriand72 #279776 üzenetére
szerintem össze is legóztatod (pm sram fék+ fvk-os axs). villánál majdnem biztos jó az adapter, váznál már kérdéses.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #279777 üzenetére
Nálam pont a 2 ujjas segített megfogni egy nagyobb bukást, aszfalt száraz helyenként enyhe vizes résszel, viszont mikor lendületből kissé be dőlve estem be a bolt előtti kocsi feljáróra amin olyan jeges latyak volt amit nem lehetet volna időben sem észre venni az első kerék egyből elvesztette a tapadást és csúszott a hátsó még viszont a szárazon így tapadt egyből húztam a féket mind a kettőt és sikerült meg fogni az esést ha három ujjas lett volna nagy eséllyel nem bírtam volna megfogni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #279779 üzenetére
Biztos olyant szoksz meg amilyen éppen van, de terepen, necces, meredek szakaszokon ahol kiállva döccensz át minden akadályon, lassan csurogva keresve a nyomvonalat és végig fékezve, nem mindegy hány ujjal markolod a kormányt a kezeden terhelve...legalábbis nekem nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #279780 üzenetére
Bizony-bizony, nagyon nem mindegy. 1x merészkedtem az mt-200-al komolyabb terepre (mondjuk annak a fékereje is kevéske volt), hát azt kell mondjam nem élveztem. Utána jött is a Cube-on az slx szett.
-
nagyúr
holnap rövidgatya, rövidujjú.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #279780 üzenetére
Múltkor mellékeltem hogy hol szoktam "gyors talpalóban" koptatni össze a féket ott elég szépen meg fogott a BL-MT401 és a BR-MT410-s az utólsó szakasz vissza felé murvás jellegű össze vissza tört aszfalttal és baba ököl nagyságú kövekkel ha esős nedves idő van akkor saras is ott a gumi volt a szűk keresztmetszet ami soha nem éreztem eddig mert a CST CT1313 hasonló helyen V--Fékkel szépen megfogott és felfelé sem kapart el vagy éreztem volna hogy megcsúszna de még nagy lendülettel lejövetel esetén is nem koppig húzott fékkarral csak negyed állással hogy fogjon a fék valamilyen szinten éreztem hogy csúszik a kerék.Kíváncsi leszek ha holnap vagy holnap után ha befutnak a korábban linklet Contik mit fognak produkálni mert hasonló a futó felületet mint a CST-nek és ha megcsinálják a küllőket rendesen végre akkor vissza megyek oda és ki próbálom . De ezzel viszont úgy tűnik hogy mellé nyúltam sárgán bajom nem volt vele de ilyen helyen a tárcsás kerékpár esetén le esik a kezem róla györcsösen kapaszkodtam hogy ne így legyen. úgy tűnik a gyárival jobb volt.
Hát ahogy szokták modani ha nincsen meg a "kémia" akkor nem fogod tudni megszokni én ilyen vagyok ha nem bírom egyből megszokni vagy rá érezni akkor keresek olyat amivel korábban bajom nem volt vagy ahhoz hasonlót
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #279767 üzenetére
hát persze csak erdekelt másnak milyen az eredmény.egyébkent nagyon bejott ez a smoove.annyiban maskepp használom mint a zerofriction leírás hogy egyszer viszem fel a láncra, így nem marad rajta vastagon a wax es nem is lesz dzsuvas kint( a zerofriction leírása szerint ketszer "kell" egyszer alul kell vegig csepegretni aztán atforgatas utan szerintük meg egyszer kell csepegretni felül. nekem ez a dupla csepegtetés soknakntünik jobb is lett az egyszeri)
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #279719 üzenetére
Ja és Z2-ben milyet lehet már robbantani?
Egyenes kormányosok: NE vegyetek szarvas markolatot (bar ends)!!!! Nekem sikerült jól beállítani, és nem akarom levenni. Ezerféleképpen lehet fogni, és baromi jó kiállva mászni vele. Meg pihentetni a kezet. Meg minden mást. Azon kívül, hogy hülyén néz ki, baromi jó. De nem kapkodom el, majd egy hónap után lesz végleges ítélet.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz Dark Archon #279757 üzenetére
11-eshez csak ezt
-
Tin
veterán
válasz Ringman #279787 üzenetére
Eddig sem volt kétségem a koskormány felől, viszont leírtam már, miért ezt a bringát vettem. 660-as a kormány szélessége, de elég széles a vállam is, szóval nem érzem, hogy annyira nagyon "szétfognék" rajta. Viszont kézpozíció így sokféle lehet, és a mászást segíti, ahogy az aero pozit is. Majd lesz koskormányos bringám, de így "edzegetni" ez a 25 eurós cucc sokat dob a bringán. De mondom, nem akarok elhamarkodott következtetést levonni, mert lehet, hogy pár hét után rájövök, hogy felesleges.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #279773 üzenetére
Teljesen egyénfüggő a beállítás. Régen a "standard" az volt, hogy a fékkar volt kívül és mellette belül a váltókar. Persze nem volt még ennyi szabvány (i-Spec A, B, II, EV, MatchMaker). Most például az újabb Shimano fékkaroknál ott van az a támasztó kinyúlás, ami felfekszik a kormányra (az i-Spec EV), így sokszor csak úgy fér el mellé a bilincses váltókar, hogy az kívülre kerül (azaz a i-Spec bilincs és a bülyök közé). Akkor közelebb is kerülnek a váltó fülei a kézhez. Ellenkező esetben nem éri el az ember a váltó karjait. Na persze előfordul, hogy például kijelzős a váltókar és emiatt nem fér be a fékkar alá (lásd chubby2o6 és az SLX fék és XT váltó esetét). Legtöbb esetben lehet cserélni a bilincset a váltókaron i-specre, de egyrészt drága, másrészt sokszor nem kapni eredeti adaptert, hanem csak kínai van, ami szintén nem olcsó.
Például néztem a Deore M4100 váltókarhoz az i-Spec EV átalakító 8ezer Kinából. Ugyanannyiba kerül egy M4100 i-Spec EV kar is, amiről le lehet csavarozni és még marad tartalék váltókar is alkatrésznek.
De gondolt a Shimano erre és a Deore karnak lapos a profilja, így simán elfér az újabb fékkarok mellett a kijelzős változat is. A régi XT kifelé vastagodott a kijelzőnél, így nem fér el.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #279772 üzenetére
Ezt jobban lehet cserélni? Ha igen akkor érdekel és megboltolhatjuk. Az nem baj, hogy nem karbon, ez az Alfine is gyárilag alu. Szerintem ebben különbözik csak az akkori XTR-től. A féknyereg hasonló a karbon és kerámia (? nem találtam leírást, miből van a dugattyú) anyaghasználaton kívül.
-
Fall-N
veterán
Nekem elvileg elöl lenne nehezebb beállítani, mert a teló gyárilag PM160, így van egy PM180 adapter, amihez kúpos alátét is tartozik, így nem fix a felfogatás, tud mozogni oldalra is, így beállítás közben is el tud térni a sikja a tárcsa síkjától. Szerencsére így is be lehet állítani könnyen, mechanikus tárcsaféknél, már vigyázni kellett.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #279794 üzenetére
Ja, hát egy ilyet [link] vettem én is. Még nem jött meg, meg abban sem vagyok biztos, hogy jó lesz a váltókaromhoz .
Igazából nekem jó így a váltókar/fékkar felfogatás, kézre esik mindkettő, bár a váltókar pöcögtetői lehetnének egy gondolattal beljebb, de simán élhető így is, ahogy most van. Csak azért rendeltem adaptert, mert baxta a csőrömet a dolog, meg azzal majd megint el lehet bíbelődni egy órácskát, mielőtt visszacsinálom az egészet . -
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen