- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz PartyShan #259690 üzenetére
Kábé semmit...a kalapácsos, ki-kihagyó és hamar tönkremenő korábbi Shimivel összehasonlítva a fogastárcsás DT, vagy Mavic megváltás, a mégsűrűbb reteszelés viszont csak nagy különbségeknél jön elő technikás terepen, technikás bringásoknak, pl. egy sziklakert megmászása közben ahol vigyázva nehogy felüsd a pedálokat, vagy esetleg ki-kihagyva egy csapást tudsz legjobban akadályokat venni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
Industry Nine Hydra
képEz az egyik legjobbnak tartott rendszer. Kalapácsos, 115 fogú (vs 36t racsnisnál, vagy a tuning 54t).
Földöntúli a hangja élőben, ami kenőanyaggal szabályozható.
Hátrafelé tekeréskon nincs holtjátéka, egyből viszi a láncot.
Ha a pénz nem számít, nagyon jó választás.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #259702 üzenetére
Biztos, hogy magas ára miatt faxa lehet az anyaghasználat is ezért jó, de ez így nem tűnik messze olyan atombiztosnak mint a tárcsás rendszer ahol sokkal kevesebb a rugó, mozgó rész, kevesebb a külön kis meghibásodási lehetőség mint ennél a Hydra rendszernél...itt semmi innováció sincs, csak tettek oda még néhány kalapácsot, néhány + fogat melybe lapaszkodjon jó drágán és elnevezték prémiumnak majd kérnek érte nevetségesen sokat. mint a Sram aki 52-es nagy tárcsát vezetett be a Shimi 51-esére.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FireKeeper
nagyúr
válasz andrisbandi #259702 üzenetére
nem tudom, szerintem földöntúli idegesítő ez a visítás amit ez kiad magából legjobb hang nálam a leszólt 18 fogas DT. lehet hegyre kell a sok point of engagement de szerintem útra bőven jó a 18 is.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #259703 üzenetére
Racsnis dt350-ből gyárilag 18t és 36t van úgy láttam. Gondolom nem véletlenül. Az 54t nek más lehet a karbantartási igénye és az élettartama, a kisebb fogak miatt.
Az erdőjáró bicajomban gyárilag dt350 van, szervízben volt eddig karbantartva, nem tudom pontosan milyen. Nekem 10/10, a hangja is, semmire nem cserélném le.
Az épített bicóba hydrát rakattam, ki akartam próbálni a hangja miatt, más szempont nem volt. Az is monti. Ezt kíváncsiságból a hangszabályozásos kenéshez párszor szétszedtem. Rendkívül meggyőző a belseje is.
Amcsi yt-os videókban a többségnek ez van. Nagy részük biztos háttérben promo, de azt kizártnak tartom, h direkt sz4rt sugallnának megvételre, ha nagyon sokkal olcsóbban ott a Dt meg Mavic racsnis bármilyen szempontból jobb minőségben.
Amúgy ha most vennék, vagy ajánlani kellene Dt 350 lenne a befutó, csak poénból kipróbálnám az 54t tuningot, de megtartanám a kevesebb racsnis tárcsákat.
---
#259704 FireKeeper
- Teljesen le lehet némítani, olyankor nincs hangja.
Gyárilag közepes hangerejű. Habosított olajjal, kb zsír kinézetű, de olaj, meg híg olajjal lehet szabályozni a hangját, eleve így lett kitalálva.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #259703 üzenetére
Az en Duke hatso agyam 70T -s. Oriasi a kulonbseg a 36T -s DT -hez kepest. Orszagutira foloslegesnek tartanam, de montira szvsz minel gyorsabban atadja a hajtast, annal jobb lesz folfele.
Karbantartasi igenye magasabb, de ez kimerul 10 percben. Sorral egyutt lehuzod, es kipucolod, vekonyan zsirozod.Don't Tread On Me
-
flash-
veterán
válasz fulton #259577 üzenetére
hát egyik oka szerinttem az az hogy a pulzusra edzés nem teljesen pontos , amikor ugyanolyan pulzussal megyek ugyanott akkor szélcsendben, akkor sem ugysnannyi a sebesség, vagyis egyiknap mész 170es pulzuson és x watt lesz amit leadsz,másik edzesnap pedig 170es pulzuson ettől eltérő lesz.Nincs wattmérőm de a sebességből következtetve meg abból hogy a pulzus sosem ugyanannyi.
meg valamikor ugyan azon a pulzuson jobban fáj mikor haladósan megyek,valamikor pedig alig érzem a lábam.
persze ha mindig másfele mész ugyanazon pulzuson, teljesen más lesz a hatás,nem mindegy hogy 10% emelkedőn mész 170 pulzussal ,vagy 2%-os lejtőn-síkon.Aztán ott a heti - havi,stb. edzésmennyiség, nemhiába szoktak blokkokban edzeni,illetve "pihenő" hetet tartani.
hannincs meg a periodizáció vagy a kellő pihi, akkor csak összeadódik a fáradtság, és azért is van hogy egyszer nehezebb -egyszer könnyebb,illetve a pulzus változás is ezt követi.nem beszélve az általános fáradtságról ami mind hozzáadódik az edzés faradtsághoz,úgymond az össz fáradtságot egybe kell valamilyen szinten kezelni.
pl lehet hogy nem edzettel sokat,de sokat dolgoztal mumkahelyen,volt egy hosszu bevasarlas sok setaval, fűnyiras, akár konnyu hazi munka.. ezek mind osszeadódnak és kihatnak az edzésre. Nem vagyok edző ,nincsen edzestervem,de mivel heti 2* tekertem (akkor viszont keményeket) az én életvitelembe ez pont belefért és hatása is volt hiszen azt szokták mondani hogy mindig csak annyival terheljük a szervezetet amivel már épp kiváltunk srimulust(na azért párszor ezt jóval átléptem,volt is baj másnap)mimdenesetre a szervezet egy adott ingert meg tud szokni.
ha minden edzésen csontra ugyanannyi wattal mennél ugyanannyi ideig, semmi fájdalmad nem lenne,de mivel pulzusra edzel ami változó,ezért az edzésen leadott teljesítményed is mindig eltér ami persze nem baj,sőt!
over-under pl. egy gyakori edzésmódszer[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
válasz potyi23 #259706 üzenetére
Nem tudom jobb-e, de biztos kva merev. Nem hiszem, hogy valaha nyolcas lenne egy ilyen kerékben, attól viszont félnék, hogy ha egy ág keresztbeáll a küllő és a váz között, mi történne... Egy normál keréken max kiszakad a küllő, de ha ez törik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Mezga Aladár #259711 üzenetére
Igen, nyisd ki az ablakot, küldök erőt
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #259694 üzenetére
nem vitázom, nem próbáltam még igazán sűrű racsnit, de eddig egyetlen kerékszettnél éreztem, hogy túlságosan ritka a reteszelés, a Trekem gyári Bontrager hátsó agya esetén.. annó megszámoltam, mennyit kattan, valami nagyon kicsi szám jött ki. Na az tényleg zavart, mondjuk újra kellett indulnom emelkedőn, és nem akart elindulni a gép, ha csak úgy normál mértékben hajtottam hátrébb a pedált .
Minden mással tudtam eddig együtt élni, és gondolom a kevesebb, nagyobb fog hosszabb élettartamot is jelent. (a Mavic vajon hányat reteszel?)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz Mezga Aladár #259711 üzenetére
Nekem eleve hihetetlen, h egy átlagbringás nagyjából a tervezett zónákon belül tud maradni montizáskor, akár már dimben dombon. Itt anno az volt rá a megfejtés, h gyenge vagyok, oké. De akiket megkérdeztem a környéken szintén így jártak. Csak idegesítette őket a túlzott sávokon kívüli riasztás.
Mert a precízség lenne a lényege, ha jól értem. x%-ban a tervezett zónában maradni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
válasz andrisbandi #259716 üzenetére
Amikor pulzuszónás edzés van "nálam amit dobott a Garmin" az kizárólag a 2 zónás alacsony aerob edzés. Praktikusan ez nálam a 97-116 közötti pulzuszónáz jelöli. (58 nyugalmi 172 maximális pulzus. Mindkettő mért.) Ezt terepen biztos nem lehet tartani, kell egy nyugodt sík szakasz.
És ez az az edzés amire az bringás azt gondolja rohadt könnyű, hát nem az, eleinte úgy fájtak a lábaim mintha egy komolyabb hegyre mentem volna.
Igazából ez adja meg az alapot.
Ezen kívül a pulzust csak detektálja mennyire vagy leterhelve, a többi edzés wattra megy, a teljesítmény zónáid alapján. Ezek egyike másika rohadt nehéz nekem. Pl a piramis.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
dom1n0
senior tag
válasz Mezga Aladár #259717 üzenetére
Ezekre a "nyugis" edzésekre a Zwift hibátlan
Beszoktam rakni az airpodsot valami jó zenével, ventit be, és elszalad az-az 1-2 óra.
(Nálam mikor a baleset előtt voltam, 53 nyugalmi, 186 max pulzus volt, kiváncsi leszek 2 hét múlva amikor újra tekerekek zwiften mekkora lesz a visszaesés, gondolom jó nagy, akkor tervezek újra görgőzni.)@Zoliwrc, én elfogadom a véleményedet, de nem értek vele egyet.
A watt alapú edzés, kb egy megváltás mindenki szerint a pulzusos/idős szenvedés után, arról nem is beszélve, hogy nagyon frankón lehet vele az erőddel is játszani.
Szerintem[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zoliwrc #259668 üzenetére
Ilyen sárga vagyok az irigységtől. Nekem is be volt tervezve 500-700 km erre a hónapra de krónikus időhiányban és lustaságban szenvedek már egy ideje. A család, munka, otthoni teendők után a 4. helyre szorult vissza a bringa. Hajnalban ugyan még felkelhetnék tekerni de a szervezetem inkább éjszakai bagoly mint pacsirta módban üzemel.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Fall-N
veterán
válasz ReFleXx #259653 üzenetére
Próbálgatni kell. Attól függ mennyire alacsonyan van a kormány, azaz mennyire "hasalós" a pozíciód. Minél jobban előre dőlve tekersz annál jobban azt fogod érezni, hogy csúszol előre a nyergen. Pár fokot előre lehet billenteni, meg kell próbálni. Ha semmilyen beállítás sem jön be, akkor kell venni rövid nyerget. Én is így érzem, hogy váltani kellene egy rövid fajtára. Egy cikk a témában: [link]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz stickermajom #259722 üzenetére
Mi volt a baj vele?
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #259687 üzenetére
Igaza van. Ha állandóan a computert nézi az ember és görcsöl, hogy ne essen a sebesség X érték alá, az minden csak nem élvezetes. Mellé ott a pulzus, CAD figyelése, nagy élvezet. Sokszor ha csak tekerek valamerre, akkor nem is viszem magammal a Brytont. Ha fent van a kormányon, akkor csak ránéz az ember.
Hasaggymeg: Nekem fulton szélirány nézése is túlzás kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz fulton #259718 üzenetére
5napos pihenőt? Nem fogod kibírni.
Én már az 1-et se bírom, itt esik az eső most, tökéletes futóidő...De lehet hogy ma nyugton maradok.
A 7-8 óra alvás fontos, az sokat segít. Valamint a Recovery cucc is kulcsfontosságú, , SIS-től egy kicsit sokat fogsz fingani, utóbbi hónapokban csak a Sponserét használom. -
dom1n0
senior tag
válasz Fall-N #259724 üzenetére
Értem, téged/titeket zavar, elfogadom, rendben.
De attól valakit nem zavar, hanem hasznos infot ad.
Tudod azért vagyunk többfélék, mert kinek ez kinek az.
Azt meg végképp már kár elkezdeni, hogy más ha valaki élvezetből gurul össze-vissza, más megint akinek heti 3 tekerése van, megtervezve, odafigyelve dolgokra -
Zoliwrc
aktív tag
válasz stickermajom #259725 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #259727 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem hasznos vagy jó, csak néha el kell menni örömbringázni kütyük nélkül is és szarni az értékekre. Zavarni egyáltalán nem zavar. Súlyzós edzés nálam is tudatos, mondjuk máshogy nem is érdemes csinálni, mert 0 fejlődés lenne. Biciklizésnél is előbb eléri a célját az ember ha tudatos az edzés.
Viszont országútizásnál kellenek a motivációk, mert rohadt unalmas és monoton, ott adja magát.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #259705 üzenetére
Ez az elnémítás kissé parasztvakítás mert az nem valami rendesen szabályozható dolog. Megkened mint állat, pár napig, hétig csendesebb, aztán egyszer csak ugyanolyan, vagy hasonlóan hangos mert szétkeni a cuccot.
ZolkoW...a Mavic ID360 40x reteszel körönként, tehát 9° -onként. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #259735 üzenetére
A Wiha racsnisom meg 72x, azt elfogadnám a montira.
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #259735 üzenetére
#214580
Ja ja, nem állandó a némítás.Kizártnak tartom, h valki némémítható agyként venne ilyet. Pont a hangja az amit senki nem tud leutánozni, megközelítőleg sem. Volt már pár fajta agyam, elégedett voltam amúgy mindegyik hangjával.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #259722 üzenetére
Nagyon keves kell csak hozza. En ecsetelni szoktam.
De en is ilyen kicsit vettem.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #259735 üzenetére
na, már ezt is tudom.
Érdekesség: a Crossmax agyában érzésre puhább volt az a hangtompító gumi, ami a belső fogas mögött volt gyárilag, mint az XA agyban.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #259736 üzenetére
Mikor az XT 785 (6? ) ról váltottam Mavicra érezni véltem a különbséget, de így utólag placebo lehetett, mert annak a 4 aszimmetrikusan elhelyezett reteszelővel ahol 2-2 reteszelt egyszerre, 10°-os volt a reteszelése a Mavic 9°-hoz képest, ami aligha érzékelhető, így talán a pontosabb, atombiztos és nagy felületen történő erőátvitel lehetett az amit akkor másnak, jobbnak éreztem. A réginél, ha két egymással szemben lévő reteszelésből egyik nem reteszelt rendesen, vagy a fog/kalapács hangyafaxnyit is kopottabb volt az az egész racsnidob minimális nyeklését eredményezte amit terhelésnél valszeg. már érezni is lehet. Amit a mostani fogastárcsás reteszelésnél tapasztaltam az a nagyobb ellenállás mert ez olyanokat pattan ,hogy érzem a vázban amint tolom, azt viszont így nem vágom, hogy a sűrübb reteszelás kisebb, vagy nagyobb ellenállást generálhat.
ZolkoW...én azt vissza is tettem kenés után, így is elég hangos még akkor is, ha kissé elmaradt nejem csattogós 3 kalapácsos DT racsnijától a P1800-as kerekén.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz bardi #259733 üzenetére
Télen mikor nagy szél van és tekerhetnékem, kiválasztok egy szélirány pályát ("felülsz a szélre") na és olyankor lehet csak igazán hallani a gyönyörű menet hangot (csak a gumihang) ahogy haladsz nincs szélzaj, nincs "racsnii" - pazar. Kikapcsol teljesen nem mellesleg jól ki tudom magam pörgetni.
Most h így szóba került kicsit be is hiányzott az a hűs téli idő, annak is megvan a sajatos varázsa akárcsak a nyárinak. Mindkettöt lehet miért szeretni[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #259737 üzenetére
Ahogy írtuk páran, nem némítani kell az agyat hanem folyamatosan tekerni.
Én szeretem a racsnihangot, majd mindegyik tetszik (kivéve a Nexus agyváltó hangját). A kedvenc a DT és a sokat emlegetett Hydra.
fulton: Abban mi a kihívás? Engem nem zavar a szél, ugyanúgy tekerek, mintha nem fújna. Nyilván valamennyit visszavesz az emberből, de nem izgat. A némaság fontos (nincs semmi műszaki gond), de engem nem zavar a racsni hangja.
[ Szerkesztve ]
-
bedvóter
tag
Sziasztok !
Tudna segíteni valaki, hogy mi a trükk a Shimano CN-HG701-11 lánc gyári patentszemének felrakásához ?
Egyszerűen képtelenség megoldani, hogy a csapok a helyükre ugorjanak széthúzáskor.
A megfelelő KMC MiIssing Linkje simán installálható, így én a problémát a gyári, Shimano patentszemnél látom.
Előre is köszönöm a segítségeteket.[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz bedvóter #259744 üzenetére
nem feszül teljesen szét? fékezz rá a kerékre, és lépj a pedálra, úgy be tudod rántani helyre.
#259742Fall-N: nem te beszéltél előbb örömbicajozásról? kell annál nagyobb öröm (nyilván a helyén kezelve), hogy erőfeszítés nélkül megy a 35-ös átlag, mert visz a szél?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
bedvóter
tag
válasz ZavaBalazs #259747 üzenetére
A hozzávaló szerszámmal sem lehet széthúzni.
Félek, hogy ha az általad javasolt módszerrel próbálkozom és szétugrik a patentszem, akkor összetöröm magam álló helyzetben is. -
Zoliwrc
aktív tag
válasz bedvóter #259744 üzenetére
Összeakasztod a patentszemet az alsó láncvonalnál (így a legkönnyebb), majd átforgatod hátrafelé hogy felső láncvonalon legyen a patentszem, falnak támasztod az első kereket és kézzel ráterhelsz a pedálra, szépen összeugrik.
(Én rá szoktam csak kézzel csapni a pedálra és összeugrik)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 2042
- Politika
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen házat vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen