- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Csokicsibesz #259100 üzenetére
TRP HY/RD nagyon kényes rá hogy mennyit húz a bovdenen a fvk, nem mindegyik fékkarral működik jól. anno volt egy faszi aki gyártott hozzá adaptereket amivel rövidebbet húzó fvk-al is működik, de nem tudom elérhető-e még.
nekem pont a második Juin tech van, csak a flat mount kivitel (F1), jól működik, és könnyebb is mint a HY/RD, talán egyedüli hátránya hogy a régi XT-s pofák kellenek bele.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #259098 üzenetére
ezt néztem ma reggel, de pont a váltórészét nem tudta tesztelni.
-
Ringman
nagyúr
válasz FireKeeper #259096 üzenetére
sensah quantum + tiagra első+hátsó váltó vár nálam beépítésre. (de lehet altbaros lesz a régi túrabicikli, még nem döntöttem el)
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #259099 üzenetére
https://www.alza.hu/sport/gravel-kerekparok
Amit ajálott a kolléga azokat nézted?
Csak jobb lenne a barkácsolásnál, és garis.Talán egyszer el is adható, a kínait kétlem.
Esetleg rá tudsz kérdezni a beárazósban.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Lacerta
aktív tag
válasz Gaben92 #259094 üzenetére
(Most épül Miskolc - Kisgyőr - Borsodgeszt - Bogács útvonalon)
Nem valami nagy intenzitással, én legalábbis nem nagyon látom a nyomát ( de gondolom a pénz már jó ütemben fogy ), szóval az ezen való tekerésre egyelőre nem blazíroznék.
De az elhatározás mindenképp tiszteletre méltó. -
stratova
veterán
Sziasztok!
Az összefoglaló és pár kulcsszavas keresés után még kérdéses volt számomra, mennyire jó ötlet egy eredetileg 1*6-os kis Trek MT 60 MTB további átalakítása, ha a 128 cm magas huligánom jellemzően 2-7-es fokozatot használ és kevesli a sebességet magas fokozaton, de (még?) nem szeretne 2 váltókart.
Eddig kapott új bowdent/bowdenházat, Avid FR5 fékkarolat, Shimano Altus 7-es váltókart, új igaz keskenyebb (2.0->1.9) köpenyt+belsőt, nyerget, racsnit (Shimano MF TZ-20 [14-28] -> SunRace MFM300 DV7 [14-34]
A gyári első lánckerék 32-es (120/140-es állítható karokkal) nagyobbakból 38-as (120/140) vagy 40-es fogszámút látok sárvédővel és 140 mm-es hajtókarral.
Volt akinél olyan terepre merészkedett az ifjúság, hogy nem volt elég könnyű a 28(hátsó)32(első) kombó? Talán még egy max két szezonig jó ez a bringaméret. -
varsam
őstag
válasz stickermajom #259078 üzenetére
Én a DHR-t tudom ajánlani, nekem bevált. Ezzel a mostanival pedig még tudsz játszani egy "ki tud nagyobb csíkot húzni az aszfalton?" játékot
-
RexpecT
addikt
válasz Csokicsibesz #259090 üzenetére
Túl nagy gond nem lehet az AXS-el, az egyik legnagyobb hazai bikepackinges arc bringáján is AXS szett van, az idei hungarian divideot meg is nyerte, pedig idén aztán volt sárdagasztás a pályán.
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #259107 üzenetére
A Miskolc- Kisgyőr szakaszról tudom, hogy November 30-ra kész legkésőbb és ezt vedd biztosra. December 31 a határidő de papírmunka meg ilyesmik miatt addig meg kell lennie. A többi részében nem vagyok biztos de megkérdezhetem neked a részleteket. Első kézből van infóm az egész projektről, még azt is meg tudom mondani pontosan, hány védett növényt kellett odébb ültetni.
parandroid:
Nincs meg ez az FSA rendszer de majd utánanézek. Roamingolok épp Magyarországon és elég halott az internet... Én első körben BB motor + hátsó agyváltóban gondolkodtam mert az út minden csak nem lapos felénk. Van egy két hely ahol gyerekkoromban a Trabant kettesben csak lendületből ment fel ha padlóztad.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz andrisbandi #259106 üzenetére
Félmisiért már tudok Cube-ot is venni, nem ilyen Rometet. Átgondolom, mert bowdenfűzésben nincs gyakorlatom, lehet, hogy a végén szervizbe kell vinni. Meg kellhet hozzá egy rakás bizbasz, 1x használatos szerszám, ami miatt építgethetem vagy fél évig.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Dark Archon #259113 üzenetére
na igen, ezek az alzás cuccok ugyanolyan noname-ek mint akármilyen alis öszvér, ráadásul a felszereltségük és elég vicc kategóriába voltak annyi pénzért.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
RexpecT
addikt
válasz Csokicsibesz #259111 üzenetére
Aha, biztos nem tökéletes ez sem.
Egyébként innen a topikból Toobee-nak illetve balintbaba-nak is van AXS-es szettje. -
Gaben92
őstag
válasz parandroid #259114 üzenetére
Igen, láttam az idézőjelet és gyorsan rá is néztem amennyire ez a “betárcsázós net” engedte csak után kellene még néznem, hogy ez az 5 fokozat mit tud. Például van-e esélyed vele egy olyan emelkedőn ahol normál esetben váltanál fel az 51-es tányérra (30T elől) vagy az totál felejtős. Nem igazán van edzésben anyum, ezen akar változtatni ha végre lesz ideje meló mellett másra is de addig se akarom, hogy megszenvedjen.
Amúgy nem ragaszkodom a szíjhajtáshoz mert anyum van akkora állat, hogy 62 évesen is felcsapja a YouTube-ot telefonon és az árok szélén megold egy láncszakadást, mosás/kenés vonalat meg simán intézné egyedül bármikor de azért jobb a békesség, gondoltam.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz FireKeeper #259115 üzenetére
Kínából - kínait
Ez a legnagyobb lutri minőség szempontjából, főleg az Ali szerű portálokról.Ahol lehet paypal-al fizetni, az esetleg már jobbnak számíthat. Elvileg innen a fórumról is vásároltak ilyen kínai boltból, a gariztatás is flottul ment. A szállítási költség viszont horror.
Kínait hazai, vagy ingyen postás uniós boltból venni a legbiztonságosabb. Ezek direkt biztos nem varrnak rosszat az ember nyakába, mert visszaküldi a vevő. Gondolom ezért drágábbak, meg ragaszkodnak a minőségellenőrzéshez, amennyire lehet. Amúgy ez nem fix dolog. Aki legyártat valamit, az vehet hozzá különböző szintűt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
FireKeeper
nagyúr
válasz andrisbandi #259120 üzenetére
na de foglalkoznak bárholy ilyesmivel hogy vázszetteket importálnak? lehet 2 év alatt sokat fordult a világ de mikor én építettem a mostani gépet, kb sehol nem lehetett értelmes vázszettet venni itthon, kénytelen voltam külföldről rendelni.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #259116 üzenetére
Mint mondtam első kézből van az infó, ha kell még napra pontosan is le tudnám írni az ütemtervet (a valósat). Kb úgy mint ha Stadion épülne és Viktortól vagy Lőrinctől jönne csak ebben bízni is lehet.
Nem lesz félkész, December 1-re kész az egész csak sajnos B terves projekt alapján… Amennyire tudom az A terv sose volt nyilvános de eredetileg Miskolc-Kisgyőr-Mocsolyástelep-Borsodgeszt- Harsány-Bogács vonal lett volna de akkor nem ment volna a harsányi tóhoz és amiatt, hogy a harsányi polgármester örüljön (és ne tegyen keresztbe az egésznek) dobták a Mocsolyástelep-Borsodgeszt szakaszt és helyette Kisgyőrből Harsányba megy egyenest. Ha jól emlékszem az EU-s pályázat már ezzel a tervezettel ment ki. Csak azt meg Harsány út betervezte a szoroson keresztül vezető lápon át (természetvédelmi területen) hogy annak beintett az erdészet (hozzátenném full jogosan) és emiatt Kisgyőr-Harsány között felfestés lesz csak a KPM úton. Harsánytól nem tudom hirtelen hogy megy tovább Bogács felé de Tibolddaróc és még Szomolya is benne van valahol.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #259118 üzenetére
Kemény anutád lehet...és ha jól tévedek, kábé velem 1idős. (vagy fiatalabb 🤭)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz RexpecT #259117 üzenetére
Tegnap írtam, hogy bármit tönkre lehet tenni - vannak olyan emberek, akiknek ha adsz egy csapágygolyót, abban is képesek kárt okozni.
10 centis sárban meg elég hamar amortizálódik bármilyen kerékpár alkatrész, az AXS is. Én szeretem az elektronyos váltást, de még most is fenntartom, hogy montira vagy egytányéros rendszerre eléggé luxus.
-
andrisbandi
őstag
válasz FireKeeper #259122 üzenetére
Ja, váznál nem sok alternatívát említettek itt a fórumon. Gazdaságos meg csak Kínából van.
Általánosságban még megértem a barkácsolást, nem hülyeség. De a kolléga aki felvetette, úgy rémlik a tubeless szereléssel sem boldogult könnyen. Ahogy mesélt róla, lehet hamarabb gyújtaná fel a kínai vázat, mint ahogy bereszelné a középcsapit a sorjás karbonba.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #259113 üzenetére
inkább ezt nézd meg, én nem szarakodnék kínai aluvázzal: [link]
ez festetlen, szóval ezt felületkezelni kell még -
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #259124 üzenetére
Novemberben lesz 62. Áramhoz nem nyúl de láttam olyat tőle, hogy lenyomta a villanyórát és szétkapta a villanybojlert és kicserélte a fűtőszálat. Nem nagyon féltem ami azt illeti.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #259074 üzenetére
A világverő ÁFÁnkat fogod fizetni, viszont ha leírod az eladónak hogy "please state item value 50 USD for customs", akkor fogalmam nincs, hogy mi fog történni, ahogy azt sem értem, mit jelentenek ezek a külföldi szavak...
Mindenesetre jól nézz utána, hogy mit és kitől rendelsz Aliról, mert a random szovjet user review-k semmit nem tükröznek a valóságból, Szásának már az űrtechnológia, ha szépen csillog egy csavar, ahogy az eladók nagy része is telibesz@rja a garit...
Chinertown fórumon érdemes keresgélni, hogy mik a vállalható vázak, illetve ausztrál fórumokon (szegény Aussieknak gyakorlatilag minden import (sport)cuccot kokain árban mérnek a forgalmazók, sokan rá vannak pörögve a kínai cuccokra.)[ Szerkesztve ]
-
válasz Gaben92 #259118 üzenetére
Tavaly együtt próbálgattuk eurobike-on, a tesztpálya opcionálisan felvisz a parkolóház tetejére (4, vagy 5 emelet) spirál rámpán, oda elég lazán felhúzott a motor. Az még a szíjas volt, tavaly nem volt még láncos.
Ez a láncos verzió meg az ötfokozatú rásegítés mellett egy tejesértékű sram apex, a kettőt együtt használva szerintem bárhova felmegy.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
mauimagic
aktív tag
válasz andrisbandi #259126 üzenetére
Kínai vázra építkezést én sem nagyon értem, ha nincs egy komplett hajtásláncod, kerékszetted elfekvőben, akkor egy pár éves neves használt karbon bringával 100%, hogy jobban jössz ki anyagilag.
A későbbi lehetetlen eladásba, vagy az esetleges szívásba a gari miatt bele se menjünk...
Hobbynak szép a chiner tákolás, csak egy pénztemető.[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz mauimagic #259132 üzenetére
akkor éri meg, ha
-élvezed a szerelést, építést, berhelést
-kényes vagy a részletekre, és az apró részletekbe menően te akarod eldönteni hogy mi hogy legyen a bringánanyagilag valóban nem éri meg, már csak a szerszámok beszerzése miatt sem. én is csak a fent említettek miatt építettem vásárlás helyett.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #259074 üzenetére
Oké, akkor leírom, nekem hogy történt. Tavaly szept.2-án rendeltem meg a vázat, az akkori árfolyam szerint 140.365.44 Ft-ért. A fizetésre nyomva már csak 110.197.66 Ft-ot kellett kifizetni.
Látod, oda van írva, " VAT included", tehát tartalmazza az áfát. Okt. 28-ra ígérték, ez már eleve csúszott egy kicsit, aztán ezt a csúszást a vecsési központban még megfejelték kicsit. A track szerint ott csücsült, meg se mozdult. Többszöri telefonálás után kiderült, sokkal többet a telefonos ügyintéző sem tud róla, azt javasolta, nézzek rá gyakran az oldalra . ( Már a nyelvemen volt, " mér bazmeg, akkor gyorsabban csináljátok?! ) Kb. két hét múlva jutottunk el odáig, hogy iratpótlást kértek. Fel kellett töltenem az oldalukon a screenshot-ot, a fizetésről a visszaigazolást, meg asszem még valamit, de arra már nem emlékszem. Feltöltöttem, megint vártam. Pár nap múlva felhív egy csaj ( egyébként nagyon rendes, segítőkész volt ), azt mondta, az a probléma, hogy a képen feltüntetett ár meg a ténylegesen befizetett összeg között elég jelentős a különbség. Mondtam neki, nekem is feltűnt, de azt hittem, az áfát nem számolta bele a kínai, és logikusnak is tartottam, hogy azt majd itthon kell befizetnem. Azt javasolta, írjak egy nyilatkozatot, amiben kifejtem, hogy azért kellett kevesebbet fizetnem, mert visszatérő vásárlóként kedvezményt kaptam, de természetesen szívesen kifizetem a különbözetet. Megírtam, lefotóztam, kinyomtattam, feltöltöttem ugyanazon az oldalon. Ez egy csütörtöki napon volt, de akkor már nov.17-e volt. Másnap jött a mail, hogy befizethetem azt a csekélyke 108e Ft-ot ( áfa, vám, postai szolg.díj ). Sejtheted, hogy két és fél hónap várakozás után már semmit nem akartam jobban, mint befizetni és megkapni végre a retkes kínai vázamat . Azonnal be is fizettem, hétfő de. meg is kaptam, happy end .
( Hozzátartozik, hogy amíg várakoztam, és semmit nem tudtam semmiről, azért utána nézegettem. Tudtad, hogy külön FB csoportja van a postai- ill. vámkárosultaknak? Volt, aki akkor már fél éve semmit nem tudott a kifizetett ( és nem is olcsó ) csomagjáról, szal volt para rendesen. Én már ott tartottam, hogy felhívtam az autószerelőmet, ő vecsési, hátha van valami ismerőse, aki a postakicserélőben dolgozik, nem tud-e esetleg segíteni, de nem volt ilyen ismerőse.)
Szóval az egy dolog, hogy az alin mit ír az eladó, azt úgyis itthon döntik el, hogy mennyit kell még kicsengetned . -
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #259133 üzenetére
Ha már az ember bringát rak össze akkor nem látom be mi értelme lenne valami fostalicska, kétes minőségű kínai vázra építkezni. A váz a kerékpár lelke, a lényeg. A többi csak sallang.
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #259126 üzenetére
Nem feltétlenül a gazdaságosság a szempont. Ha huszonhatos merevfarút akarsz építeni, már a váznál elakadsz. Illetve nem, de minden út ( ill. minden link ) az alira vezet . Egy kis kapálódzás után beletörődsz, mert míg máshol semmi nincs, ott még válogathatsz is. Rizikós? Nyilván az, de ha nem kenyérre kell az ára, akkor leszarod. Ha bejön, oké, ha nem, felveszed az ÍJ-s pólódat, és gazdagabb lettél egy tapasztalattal.
Én simán bevállaltam, és nem bántam meg ( egyelőre ). Nem kellett reszelgetni semmit, az integrált kormánycsapágy fészke ugyanúgy rendben volt, mint a középcsapágyház. Új, karbon, a geója sem őskori, a 135 mm passzolt a meglévő kerékhez, mi kell még?
Az alis karbon nyeregcső viszont nem jött be. Bármit csináltam vele, akárhogy pasztáztam-törölgettem a csövet, húztam-eresztettem a nyeregcső bilincs csavarjait, mindig recegett, ki is baxtam belőle. ( Ugyanitt eladó garázsban tartott, megkímélt Toseek karbon nyeregcső, nemdohányzó hölgy tulajdonostól kevés km-el ) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #259135 üzenetére
+1, ha már drímbild akkor legyen az, a valóság nem egy megszerkesztett jútyúb videó, ha valami nem talál aztán nézhetsz ki a fejedből. Inkább vennék drága vázat és feketepéntekes, vagy akár használt felszerelést rá, mintsem fordítva, felszereljek csili-vili új cuccokat egy gyanús vázra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #259138 üzenetére
így van.
-
dom1n0
senior tag
válasz ivana #259135 üzenetére
Sokan a 20-as éveikben élik ki az építés, összerakás felnőtt élményét a legonak, nincs ezzel gond, de ezek többnyire valóban a szívásról szólnak nem az élvezetről.
Élvezet az, hogy veszel Bianchi vázat külön Zipp kerekeket stb és építesz egy egyedi pro bicajt, csak erre itthon nem sokaknak van keret sajnos -
addikt
válasz Ringman #259127 üzenetére
Wow, köszi! Így már tényleg nem opció Kína, még, ha 30-40 rongy lesz a festés is.
Más: megjött az MX 201. Hát ebben tényleg elfér a lábam, annyira, hogy talán 39-39,5 is elég lett volna belőle Kicsit munkásbakancs feelingje van, és kőnehéznek tűnik, de csak 20 dekával nehezebb, mint a NW Origin Plus 2. A felső textil része is erősen kérdéses számomra, hogy meddig bírja. Mindez €265-ért. Te megtartottad? Én gondolkozom, de szerintem inkább a bringámba rakom ezt az összeget.
chubby2o6: meggyőztél Általában azért szándékosan nem akarom szo***ni magam, kivéve, ha olcsó DIY boosterről van szó
mauimagic: kösz, kihagyom, van elég bajom így is
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #259141 üzenetére
ja, ilyen deszkás cipő-munkavédelmi hibrid.
nem, nekem a 43-as egyértelműen nagy volt, hiába ugyanolyan hosszú a talpbetétje, mint a bakancsomé. 42,5 jön ki a lake méretezésével is, de lehet a 42-es is elég lenne, most félretettem ezt egy kicsit, lett helyette radar meg karoo2, szandál őszig jó lesz.kár hogy a cx201 modelljükből nincs spd-s (és kis orrmegerősítéssel), az kb tökéletes lenne.
szerintem elég lehet a lakkozás is az aluváznak, ha nem zavar a nyers szín. (de nem értek a bevonatokhoz, csak tipp)
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258957 üzenetére
PRO meg elég jó márka, a Shimano prémium szerszám és alkatrész márkája. Vannak Shimano név alatt is szerszámok, de azok nagyon alap minőségűek és olcsók.
Én BBB-t vettem nyomatékkulcsból, az is jó márka, csak nem mindig olcsók a dolgaik más márkához képest. Sokszor csak szitáznak ők is az olcsóbb dolgaiknál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #258961 üzenetére
Szerintem meg mindent érdemes otthon csinálni. Egyrészt nincs kitéve az ember a szervizesek időbeosztásához, ami a legjobb esetben is 1-2 nap, másrészt érdemes a szerszámot megvenni a szervizdíj helyett, sokszor még olcsóbb is a dolog. A szerelést, ha szereti csinálni az ember azt nem kell Forintosítani mert hobbi. Mondjuk nekem sincs mindig kedvem hozzá, van amikor az idő is szűkösebb. Általánosságban viszont szeretek szerelni (nem csak biciklit).
Van amihez én sem állok neki, például a kerék centrírozás, mert se felszerelés se kedvem nem lenne hozzá, másrészt pepecs munka. Addig az egész biciklit le lehet szervizelni, ameddig kell pepecselni egy nagyobb nyolcasnál. Kisebbet könnyebb kiszedni, igaz én nem álltam meg sosem neki. Persze tapasztalat sem árt, mert könnyen lehet tojást tenni a felnibe, amit nehezen vagy sehogy sem lehet kiszedni utána.
A teló (nagy)szerviz meg a fully tagjai már nehezebb téma, főleg az utóbbi.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz orbano #258967 üzenetére
Attól függ milyen lánc. A modernebb 10-11-12 sebességes láncokat stifttel kell összerakni, ami egyszer használatos. Érdemes patentszemet venni azt többször lehet bontani. Ha nagyon ellopott a sok nyitogatástól, akkor lehet azt könnyen cserélni. Láncbontóból viszont érdemes drágábbat venni, abból is BikeFun van itthon, de csak bontásra használom, mert nem a legerősebb. Ha újat veszek akkor lehet ParkTool lesz.
Régebbi 6-9 sebességes láncokat könnyebben lehet bontani és újra összerakni, de én oda is patentszemet veszek, mert kézzel lehet oldani, sokkal gyorsabb, mint láncbontóval szarakodni.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #259092 üzenetére
Ezt én sem értem, sokkal bonyolultabb. A szoftver sem utolsó szempont és az akku elhelyezése, mérete, kapacitása, hogy bírja viszonylag sokáig, de azért ne legyen túl nagy. Másik része, hogy a motornak nagyon precíznek kell lennie, mert itt nem mechanikus a kapcsolat, így nincs trimmelés, rugóerő stb. Szerintem nem véletlenül ilyen drágák még ezek a váltók.
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #259146 üzenetére
ezek tervezési kérdések, itt a gyártásról volt szó, nézd meg hány alkatrész kell egy elektronikus váltóban és outi fékváltókarban, meg mennyi a mechanikus váltásnál.
persze a "nagyon precíz motor" az szakmai kihívás lehet a bicikligyártásban, mint ahogy 2 koncentrikus kör kivitelezése is az.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #259147 üzenetére
Elvileg a technika adott nyilván, de a gazdaságos tömeggyártás ami nehezíti a dolgokat. Lásd az egyszerűnek tűnő PressFit vázat, ahol "csak" egy nyílást kell tervezni, hogy pontosan menjen bele a csapágy adaptere. Mégsem jön össze meg drágább biciklinél sem mindig és akkor jön a nyekergő BB meg a ragasztásos szenvedés. Pedig elvileg a enetes fajtánál jobbnak kéne lennie, pedig ilyenkor nagyon nem az. Utána lett millió variáció a témára.
A kínai váz és alkatrészek témánál egyetértek a többséggel, inkább fizetek többet, de nem lesz szívás belőle. Egyedül ahogy látom a Microsoft és a SunRace ami hosszú távon bírja elvileg, én szemrángást kapok az LTWOO, Sensah és társainál. Eleve a nevesebb gyártók is tudnak időnként szarul tervezni, vagy túl spórolósra (Tourney például, ami tiszta műanyag). Akkor hogy lehetne megbízni egy random kínai vacakban hosszútávon? A működése nem bonyolult például egy váltónak 9 sebességig, de az anyagminőség és a precíz gyártás ugyanúgy fontos, sőt fontosabb.
Vázak terén vannak jó OEM kínai gyártók, de vagy nem lesz olcsó, vagy lutri a MEO. De amennyibe kerül egy kínai váz, annyiért kapni például Merida vázat is itthonról (pont most akciósan a BikeFunnál), de külföldi rendelés ugyanúgy olcsóbb gondolom mint az alkatrészeknél.
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #259148 üzenetére
Itt egy robbantott ábra egy mechanikus fékváltókarról:
Ha egy ilyen bonyolult alkatrészt lehet gazdaságosan sorozatgyártani, akkor elektronikus váltást miért nem?A Shimano a legnagyobb hajtáslánc-szállító, egyedül leuralja az egész OEM piacot, az van amit ők akarnak. Nem fogják leállítani a legnépszerűbb alsó-középkategóriás alkatrészek gyártósorait, hogy a mezei kerékpárosnak jó legyen. Ha a Di2 105 árával nem szálltak volna annyira el, ki venne Ultegrát? És ez ugyanúgy levezethető pár iterációval egészen a Tourney-ig. Ezért nincs olcsó elektromos váltás, nem azért mert olyan nagyon bonyolult lenne egy léptetőmotort megtervezni 2023-ban, mikor már telefonon is 4k videót lehet vágni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen